vriendin heeft idd nestkastje met klep aan de bovenkant.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 07:21 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoe krijg jij het voor elkaar om zo ontzettend veel licht in je nestkast te krijgen, (of heb je stiekem even de deksel opgelicht)
Onze nestkast kan ook de bovenkant van open, o.a. om de camera's te monteren en af te stellen enzo. Maar ik zou het hart niet hebben om het open te maken als de vogels aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
vriendin heeft idd nestkastje met klep aan de bovenkant.
Ik heb geen idee hoe het met onze vogel is. Ik durf niet te kijken.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:39 schreef Sakura het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vrouwtje leeft nog, komt net samen met mannetje aanvliegen, onmiddelijk de nestkast in en broeden
http://webcam.loaden.nl/
Is schattig hé. die geluidjes. Was hier vorig jaar ook genieten.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:22 schreef Vicky het volgende:
![]()
![]()
Er zitten kleintjes in het hokje!!
![]()
die geluidjes![]()
Er was de laatste dagen meer activiteit, dus gisteren even dichtbij het nestkastje gaan luisteren en ja hoor: heel zachtjes hoor je de jongen piepen. Ze zijn dus uitgekomen! Ik maak mij wel lichte zorgen over of er wel voldoende voer is. Dit nest is erg laat en het kan dus zijn dat de voorraad rupsen niet toereikend is om de jongen groot te brengen.quote:
Als ik door de buurt fiets, hoor ik ook op verschillende plekken het typische geluid van koolmezen. Echte herriemakers, inderdaad. Maar wel leukquote:Onze mezen zijn al weer groter geworden. Het zacht getjilp is overgegaan in een hoop herrie..
Dat kun je berekenen, als je weet wanneer ze ongeveer uitgekomen zijn, wanneer ze zijn begonnen met het leggen van eieren (1 per dag) of wanneer ze zijn begonnen met het bouwen van hun nest. Zie voor het berekenen van de uitvliegdatum hier.quote:Ben erg benieuwd wanneer ze gaan uitvliegen. Hoop er wat van te kunnen zien.
Misschien voorzichtig een kijkje nemen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:31 schreef Vicky het volgende:
Het is stil ophet balkon.. Ik heb gisterochtend nog een hoop herrie gehoord, gisteravond niks meer. Ik denk dat ze gister uitgevlogen zijn. Wel heel jammer dat ik het niet gezien heb.
Yuk, dat enkeltje container kan ik mij voorstellen. Maf trouwens dat er nog een restje koolmees in de nestkast zat. Meestal verwijderen de ouders de gestorven jongen. Als ik je verhaal hoor, lijken de andere meesjes het wel gewoon gered te hebben. Jammer dat je ze niet hebt kunnen zien uitvliegen, maar de wetenschap dat er nu ergens kleine koolmezen rondvliegen die in jouw nestkast opgegroeid zijn, is toch ook wel iets waardquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:51 schreef Vicky het volgende:
Nestkastje opengemaakt en was zo goed als leeg. Er zat nog een hoopje veertjes met botjes in en er lag een skelettig vogeltjr in de plant..
Er kwam een lucht uit het nestkastje/ nestje... echt ranzig.
Het nestkastje gaat de container in.
dat zeker.. wel jammer dat er geen koolmees meer te zien is nu.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:53 schreef Sodium het volgende:
[..]
Yuk, dat enkeltje container kan ik mij voorstellen. Maf trouwens dat er nog een restje koolmees in de nestkast zat. Meestal verwijderen de ouders de gestorven jongen. Als ik je verhaal hoor, lijken de andere meesjes het wel gewoon gered te hebben. Jammer dat je ze niet hebt kunnen zien uitvliegen, maar de wetenschap dat er nu ergens kleine koolmezen rondvliegen die in jouw nestkast opgegroeid zijn, is toch ook wel iets waard
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 09:38 schreef SeLang het volgende:
De interesse voor het nestkastje is groot dus ik heb weer goede hoop voor dit jaar!
Ik heb vorige week een nestkastje opgehangen. Helaas niet heel goed in het zicht vanaf m'n raam en ook geen cameraquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:09 schreef SeLang het volgende:
Iedereen die nog iets moet doen aan z'n nestkastje, doe het NU! Het evalueren van nest sites is nu echt begonnen!
Zojuist zag ik een pimpelmees de bekende vleugel waggeltjes doen in mijn nestkastje, met andere woorden: het uitspreiden van nestmateriaal terwijl er nog geen nestmateriaal is. Dat betekent dat de nestdrang al is begonnen. Op 27 februari, zo vroeg heb ik het nog niet eerder gezien.
Vanaf zondag ben ik trouwens 6 weken weg en kan het kastje (helaas) niet in de gaten houden (en post dus ook geen updates). Misschien is er wel een nest als ik terugkom op 14 april. Vanaf die datum volg ik het dan weer op de voet
Vogels hebben geen kalenderquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:53 schreef klavertjetien het volgende:
Ik heb meerdere nestkastjes in de tuin. Het viel me vandaag op dat de koolmezen verschillend materiaal mee naar binnen nemen. 1 tje zit op de uitkijk de ander vliegt af en aan. Regelmatig samen naar binnen. Is dit niet vroeg??
Ik heb voor het eerst een tuin dus geen verstand van.
Ik heb een houtbetonnen nestkast van vivara.
ze hebben een nestje gemaaktquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb 2 pimpelmezen die nu al een paar dagen lang af en toe langskomen om mijn nestkastje te onderzoeken, hoe groot zou de kans zijn dat ze blijven?
aan een netje waar ooit pindas in hebben gezetenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
War zit hij/zij aan te rukken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |