Met spinazie! En een banana split als toetjequote:Op donderdag 21 maart 2013 22:44 schreef Serinde het volgende:
Wilde vandaag voor het eerst sinds 2005 weer bloed geven (na de verhuizing "kwam het er niet van"), was mijn Hb maar 7,0![]()
En ik maar sporten, goed eten etc. Dit weekend maar aan de biefstuk?
Da's mooi, maar dat bloed is maar beperkt houdbaar. Dus met 2 grote afnames per jaar schiet je niet zoveel opquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En om even op de discussie in te haken: hier in Vlaanderen organiseren de universiteiten twee keer per jaar (kosteloos) een grote bloedinzameling voor het Rode Kruis. Geen problemen dus met winstoogmerken of grote salarissen.
Het is beter dan niets. En vanzelfsprekend kun je doorheen het jaar ook doneren bij het Rode Kruis.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:16 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's mooi, maar dat bloed is maar beperkt houdbaar. Dus met 2 grote afnames per jaar schiet je niet zoveel op
Ik denk dat ze er in geld op achteruitgaan, in ieder geval met die halfjaarlijkse actie. De unief stelt gratis ruimte, mensen en PR-dingen ter beschikking, en het Rode Kruis stelt gratis mensen en benodigdheden ter beschikking.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:26 schreef Mark het volgende:
En hoeveel verdient de directeur van het Rode Kruis in Vlaanderen?
en thee!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef the85mc het volgende:
Eet je rood vlees en drink je daarbij zuivel, dan neem je bijna geen ijzer op. net als koffie trouwens.
Ik eet rood vlees, drink melk en koffie (waarvan melk ook nog wel eens bij het avondeten) en heb absoluut niet te klagen over mijn Hbquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef the85mc het volgende:
Eet je rood vlees en drink je daarbij zuivel, dan neem je bijna geen ijzer op. net als koffie trouwens.
Ja. Die blauwe plekjes rond de plek van de naald heb ik na.niet heel goed afdrukken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kan het zijn dat je na bloeddonatie pijnlijke blauwe plekken krijgt rond de plek van afname? Ik ben dinsdag gaan geven (voor het eerst), en heb nu twee grote blauwe plekken, één op de boven- en de ander op de onderarm, op zo'n 2 à 3cm van de plek waar de naald heeft gezeten.
Ik weet dat je dat na één of twee dagen kunt krijgen als ze verkeerd prikken bij bloedafname, maar ze hebben maar één keer geprikt en het is alweer drie dagen geleden...
En om even op de discussie in te haken: hier in Vlaanderen organiseren de universiteiten twee keer per jaar (kosteloos) een grote bloedinzameling voor het Rode Kruis. Geen problemen dus met winstoogmerken of grote salarissen.
Ik heb een keer een blauwe plek gehad die bijna even lang was als mijn onderarm en in de elleboogholte keurig recht was. Dat was ongeveer 20 donaties geleden, sindsdien niets meer gehad. Dus het kan wel, maar heel vaak komt het niet voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Die blauwe plekjes rond de plek van de naald heb ik na.niet heel goed afdrukken.
Je leest t verkeerd.. van rood vlees gaat je Hb omhoog, maar melk, koffie thee hebben een remmend effect. Dus beter doe je die combi niet als je Hb laag is. Dan is rood vlees met fruit beter.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik eet rood vlees, drink melk en koffie (waarvan melk ook nog wel eens bij het avondeten) en heb absoluut niet te klagen over mijn Hb. Ik had laatst een keer 8,9, wat voor mijn doen laag is
Spinazie ben ik niet zo weg van, neem wel een extra bananasplitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:23 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Met spinazie! En een banana split als toetje
Het kost zonder ijzerpillen volgens mij ook best veel tijd om je HB op te hogen. Het is niet zo dat je na een biefstuk al 1 punt verhoging hebt helaasquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:51 schreef Serinde het volgende:
[..]
Spinazie ben ik niet zo weg van, neem wel een extra bananasplit
Ik krijg trouwens pas over drie maanden weer een oproep, vind ik vrij lang uitstel eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |