Met spinazie! En een banana split als toetjequote:Op donderdag 21 maart 2013 22:44 schreef Serinde het volgende:
Wilde vandaag voor het eerst sinds 2005 weer bloed geven (na de verhuizing "kwam het er niet van"), was mijn Hb maar 7,0![]()
En ik maar sporten, goed eten etc. Dit weekend maar aan de biefstuk?
Da's mooi, maar dat bloed is maar beperkt houdbaar. Dus met 2 grote afnames per jaar schiet je niet zoveel opquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En om even op de discussie in te haken: hier in Vlaanderen organiseren de universiteiten twee keer per jaar (kosteloos) een grote bloedinzameling voor het Rode Kruis. Geen problemen dus met winstoogmerken of grote salarissen.
Het is beter dan niets. En vanzelfsprekend kun je doorheen het jaar ook doneren bij het Rode Kruis.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:16 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's mooi, maar dat bloed is maar beperkt houdbaar. Dus met 2 grote afnames per jaar schiet je niet zoveel op
Ik denk dat ze er in geld op achteruitgaan, in ieder geval met die halfjaarlijkse actie. De unief stelt gratis ruimte, mensen en PR-dingen ter beschikking, en het Rode Kruis stelt gratis mensen en benodigdheden ter beschikking.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 11:26 schreef Mark het volgende:
En hoeveel verdient de directeur van het Rode Kruis in Vlaanderen?
en thee!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef the85mc het volgende:
Eet je rood vlees en drink je daarbij zuivel, dan neem je bijna geen ijzer op. net als koffie trouwens.
Ik eet rood vlees, drink melk en koffie (waarvan melk ook nog wel eens bij het avondeten) en heb absoluut niet te klagen over mijn Hbquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef the85mc het volgende:
Eet je rood vlees en drink je daarbij zuivel, dan neem je bijna geen ijzer op. net als koffie trouwens.
Ja. Die blauwe plekjes rond de plek van de naald heb ik na.niet heel goed afdrukken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kan het zijn dat je na bloeddonatie pijnlijke blauwe plekken krijgt rond de plek van afname? Ik ben dinsdag gaan geven (voor het eerst), en heb nu twee grote blauwe plekken, één op de boven- en de ander op de onderarm, op zo'n 2 à 3cm van de plek waar de naald heeft gezeten.
Ik weet dat je dat na één of twee dagen kunt krijgen als ze verkeerd prikken bij bloedafname, maar ze hebben maar één keer geprikt en het is alweer drie dagen geleden...
En om even op de discussie in te haken: hier in Vlaanderen organiseren de universiteiten twee keer per jaar (kosteloos) een grote bloedinzameling voor het Rode Kruis. Geen problemen dus met winstoogmerken of grote salarissen.
Ik heb een keer een blauwe plek gehad die bijna even lang was als mijn onderarm en in de elleboogholte keurig recht was. Dat was ongeveer 20 donaties geleden, sindsdien niets meer gehad. Dus het kan wel, maar heel vaak komt het niet voor.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja. Die blauwe plekjes rond de plek van de naald heb ik na.niet heel goed afdrukken.
Je leest t verkeerd.. van rood vlees gaat je Hb omhoog, maar melk, koffie thee hebben een remmend effect. Dus beter doe je die combi niet als je Hb laag is. Dan is rood vlees met fruit beter.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik eet rood vlees, drink melk en koffie (waarvan melk ook nog wel eens bij het avondeten) en heb absoluut niet te klagen over mijn Hb. Ik had laatst een keer 8,9, wat voor mijn doen laag is
Spinazie ben ik niet zo weg van, neem wel een extra bananasplitquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:23 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Met spinazie! En een banana split als toetje
Het kost zonder ijzerpillen volgens mij ook best veel tijd om je HB op te hogen. Het is niet zo dat je na een biefstuk al 1 punt verhoging hebt helaasquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:51 schreef Serinde het volgende:
[..]
Spinazie ben ik niet zo weg van, neem wel een extra bananasplit
Ik krijg trouwens pas over drie maanden weer een oproep, vind ik vrij lang uitstel eigenlijk.
Dat vind ik dus ook! Zeker als je maar net eronder zit. Ik had 7,4 en 2e keer 7,3. Weekje veel ijzer eten en ik had terug kunnen komen denk ik?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:51 schreef Serinde het volgende:
[..]
Spinazie ben ik niet zo weg van, neem wel een extra bananasplit
Ik krijg trouwens pas over drie maanden weer een oproep, vind ik vrij lang uitstel eigenlijk.
http://www.sanquin.nl/act(...)-je-bloed-mag-geven/quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:23 schreef livalo het volgende:
Gatsie, Hb 7.6 en 7.7, dus net te laag. 3e keer was het opnieuw 7.6 dus kon ik alweer gaan. Metname de 'het is opzich een goed Hb, maar te laag om te geven' is dan toch wel erg balen. Nouja, over een paar maandjes weer.
b+, september voor het laatst gedoneerd. Nog een oproep rond kerst gehad maar afgezegd, niks meer gehoord sindsdien. Volgens de keuringsarts is het vaak hollen of stilstaan met onze bloedgroepquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:46 schreef isillavendel het volgende:
Hoe lang kan er tussen een oproep zitten heb van het zomer (aug of sep) ergens bloed gegeven en nog steeds niet weer een oproep gekregen, Ben B+ en vrouw (niet dat ik op dit moment mag geven met griep, maar dacht er ineens aan). Wie heeft een idee??
dat ga ik hier niet eens probérenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:53 schreef thetalkingchair het volgende:
Ik wil dit ook doen. Hard bezig 't vriendje ook te beïnvloeden. Hoe meer, hoe beter, toch?
Wat is zijn excuus?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
dat ga ik hier niet eens probéren![]()
Hij vindt dat echt helemaal niks.
Als 'ie dat dan maar consequent volhoudt als hij ooit nog es in het ziekenhuis belandt en bloed toegediend krijgt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hij houdt niet van bloed.
Ik vind dat trouwens een prima excuus.
Ik kreeg zaterdag eindelijk weer een keer een oproep. Laatste was in december/januari, maar die heb ik vanwege een verhuizing en tijdelijk verblijf elders afgezegd.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:58 schreef Barretje80 het volgende:
vandaag nieuwe oproep in de bus !
eens even een datumpje prikken binnenkort
Na het zetten van een piercing of tatoeage mag je zes maanden geen bloed geven.quote:Op woensdag 3 april 2013 07:08 schreef thetalkingchair het volgende:
Hoe lang duurt dat zo ongeveer? Vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je eerste oproep? En ik las iets over piercings, ik heb net extra gaatjes laten schieten, maakt dat uit? Anders wacht ik nog even.
https://www.sanquin.nl/bl(...)oeage%20/%20piercingquote:Op woensdag 3 april 2013 07:08 schreef thetalkingchair het volgende:
Hoe lang duurt dat zo ongeveer? Vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je eerste oproep? En ik las iets over piercings, ik heb net extra gaatjes laten schieten, maakt dat uit? Anders wacht ik nog even.
Ik kom gewoon niet verder dan de eerste pagina. Grr.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
https://www.sanquin.nl/bl(...)oeage%20/%20piercing
Doe de donortest.. vragen ze wel gedetailleerd naar datums en wat je precies hebt gedaan.
Heb zelf nog nooit problemen gehad met die test. Gewoon vooraan beginnen (heb je link gestuurd naar direct piercing/gaatjes vraag ,dus misschien dat dat het probleem is)quote:Op woensdag 3 april 2013 15:05 schreef thetalkingchair het volgende:
Ik kom gewoon niet verder dan de eerste pagina. Grr.Na vier vragen krijg ik te lezen dat ik me nog niet aangemeld heb als donor. Nee, inderdaad. Meer mensen hier last van?
Nee, heb al een paar keer opnieuw geprobeerd. Nog één poging.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb zelf nog nooit problemen gehad met die test. Gewoon vooraan beginnen (heb je link gestuurd naar direct piercing/gaatjes vraag ,dus misschien dat dat het probleem is)
Moet je ff invullen dat je je wel hebt aangemeld, dan kan je verderquote:Op woensdag 3 april 2013 15:05 schreef thetalkingchair het volgende:
[..]
Ik kom gewoon niet verder dan de eerste pagina. Grr.Na vier vragen krijg ik te lezen dat ik me nog niet aangemeld heb als donor. Nee, inderdaad. Meer mensen hier last van?
Had ik al ondervonden ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:31 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Moet je ff invullen dat je je wel hebt aangemeld, dan kan je verder
Het kan zo te zien nog wel even duren...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:46 schreef isillavendel het volgende:
Hoe lang kan er tussen een oproep zitten heb van het zomer (aug of sep) ergens bloed gegeven en nog steeds niet weer een oproep gekregen, Ben B+ en vrouw (niet dat ik op dit moment mag geven met griep, maar dacht er ineens aan). Wie heeft een idee??
mijn bloedgroep.quote:
Ik heb er zelfs nog nooit over na gedacht dat ik met een open blaar mogelijk niet mag geven. Altijd wel gewoon gedaan.quote:Op maandag 8 april 2013 19:02 schreef the85mc het volgende:
Ik ben lekker bezig.. 2 weken geleden kon ik niet doordat ik koorts had gehad.. en nu heb ik met sporten een flinke open blaar gekregen. Dus weer bellen of ik uberhaupt mag geven.
Te hoog risico op HIV.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:18 schreef zwartemarktplaats het volgende:
''heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom''
??
moeten ja? Vind ik echt onzinquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Miek_Lot het volgende:
Ik heb nu een aantal keer (3 of 4) bloed gegeven bij sanquin en ben hier erg tevreden over. Dat het personeel niet altijd goed luistert komt waarschijnlijk door de tijdsdruk die op het laten vullen van het bloedzakje maar ook vanuit de wachtkamer komt.
We willen immers als vrijwillige donoren niet te lang wachten!
Jammer vind ik dat ik tijdelijk geen bloed meer kan/mag geven door een ijzer en hb te kort.
Persoonlijk vind ik dat iedereen zich als donor moet opgeven, als je in een situatie komt dat je bloed moet krijgen wil jij dat ook graag. (of ze moeten selecteren als je bloed KAN geven maar niet doet en je hebt zelf een keer een transfusie nodig... helaas. als je KAN geven en je geeft dan mag je ook krijgen. uitzonderingen dus voor mensen die geen bloed MOGEN geven door bijv. medische redenen, deze mensen mogen altijd een transfusie krijgen.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
Godverdomme. Voor wie hem kenden (al dan niet alleen van FOK!): De_Kardinaal is vanmorgen overleden![]()
quote:Op woensdag 10 april 2013 07:25 schreef Serinde het volgende:
Evn een quote vanuit het hardlooptopic omdat ik zijn naam ken van hier :
[..]
Wat triest, hij kwam hier af en toe kwam melden dat hij blij was met het bloed dat hij ontving en dat raakt het me wel.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:25 schreef Serinde het volgende:
[..]
Yep, was altijd fijn om te lezen hoeveel goed dat hem deed. Helaas heeft het uiteindelijk niet mogen batenquote:Op woensdag 10 april 2013 09:12 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Wat triest, hij kwam hier af en toe kwam melden dat hij blij was met het bloed dat hij ontving en dat raakt het me wel.
F&F / [SC] # 2194 Rust zacht DK, we zullen je erg missen.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:25 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat is schrikken als het niet zo isquote:Op donderdag 11 april 2013 15:42 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb me zojuist aangemeld op de website van Sanquin. Ben benieuwd, vind het toch wel een beetje spannend, want ben geen fan van dikke naalden. Maar niet kijken helpt meestal al een hoop.![]()
Als ik het goed heb begrepen heb ik O-, aangezien mijn ouders dat ook allebei hebben. Denk dat die bloedgroep wel gewenst is.
Merci!quote:Op donderdag 11 april 2013 15:43 schreef Mark het volgende:
Alle bloedgroepen zijn welkom!
En jij ook!
Haha, ik verwacht het niet, maar dan moet ik idd even nodig met mijn ouders gaan pratenquote:Op donderdag 11 april 2013 15:53 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Dat is schrikken als het niet zo is![]()
Zou dat nou wel eens gebeuren dat tijdens bloeddonatie blijkt dat je ouders je biologische ouders niet kunnen zijn?![]()
Ik ga binnenkort ook maar weer eens, ik vind t altijd vrij lastig om een goede dag te vinden en nu ben ik op dinsdagen vrij
Leuk GB!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Merci!
[..]
Haha, ik verwacht het niet, maar dan moet ik idd even nodig met mijn ouders gaan praten. Als je ouders allebei een andere bloedgroep hebben is het natuurlijk al niet meer echt na te gaan.
Ja bij mij ookquote:Op donderdag 11 april 2013 16:00 schreef Cue_ het volgende:
Vind het wel fijn dat hij (bij ons) twee dagen in de week tot 20.00 uur open is. Scheelt toch, lekker na het werk erheen
Goed van je GBquote:Op donderdag 11 april 2013 15:42 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb me zojuist aangemeld op de website van Sanquin. Ben benieuwd, vind het toch wel een beetje spannend, want ben geen fan van dikke naalden. Maar niet kijken helpt meestal al een hoop.![]()
Als ik het goed heb begrepen heb ik O-, aangezien mijn ouders dat ook allebei hebben. Denk dat die bloedgroep wel gewenst is.
o ja!quote:Op donderdag 11 april 2013 18:13 schreef the85mc het volgende:
Post van de sanquin is altijd spannend. Kreeg vorig jaar ineens een brief, ik het hart in mijn keel. Dacht dat een of andere ziekte bij mij was gevonden. Was het een donorpas
Heb ik tig jaar geleden gehad, toen voor het eerst op hepatitus C werd getest, of ik me maar even wilde melden op het hoofdkantoor op de Plesmanlaanquote:Op donderdag 11 april 2013 18:13 schreef the85mc het volgende:
Post van de sanquin is altijd spannend. Kreeg vorig jaar ineens een brief, ik het hart in mijn keel. Dacht dat een of andere ziekte bij mij was gevonden. Was het een donorpas
Ja je kan aan iedereen geven. Ideaal voor spoedgevallen dusquote:Op donderdag 11 april 2013 15:42 schreef Goodbye het volgende:
Ik kreeg hem over de WhatsApp te zien. Hij is tof ja. Mijn reactie: Zo kunnen ze voor orgaandonoren niet werven!quote:Op donderdag 18 april 2013 18:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Die autosticker bij Bloedverwant is tof
Keertje pech is altijd vervelend. Volgende keer gewoon weer een paar uurtjes last en dan trekt het weg. Goed opletten of je niet iets te gespannen zit, want dan krijg je het meeste last.quote:Op donderdag 18 april 2013 16:42 schreef KaBuf het volgende:
Week geleden bloed gegeven en nu nog last van mijn arm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |