Dat wilde ik net zeggen! Hier zit ook een Iraniërquote:
Marokkaanse kapper hier in Gouda.quote:
Je hebt het alleen maar over styling van de barbier in kwestie en de winkelruimte. Qua techniek is dat allemaal hetzelfde. Enige verschil is dat er hier geen getatoeëerde kerel in hemdsmouwen in een mahoniehouten interieur je baard scheert.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:21 schreef robdriessen het volgende:
maar ik zoek specifiek naar die barbershops die nog dat oude jaren 20/30 gevoel uitademen.
In het geval van Schorem: ja. In het geval van de New York Barbershop: nee, die familie is daadwerkelijk al sinds 1884 het vak aan het uitvoeren. Die laatste categorie (de traditionele barbershop) zou mijn persoonlijke voorkeur hebben boven de hipster variant, maar ik vind het leuk om eens in zo'n soort shop geholpen te worden. En de volgende keer zit ik weer gewoon bij mijn kapper op de hoek of de Turkse kapper in de lokale winkelstraat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:39 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over styling van de barbier in kwestie en de winkelruimte. Qua techniek is dat allemaal hetzelfde. Enige verschil is dat er hier geen getatoeëerde kerel in hemdsmouwen in een mahoniehouten interieur je baard scheert.
-edit- Wat jij zoekt, valt volgens meneer Google onder hipster barbershop.
Dat. Waar ze van leven weet ik niet (cq. wil ik niet weten) maar bij ons op het dorp zijn er al een stuk of vijf te vinden.quote:
Ze hanteren blijkbaar niet meer de prijzen van de jaren 20/30. Ze zullen wel heel goed zijn hoor maar een scheerbeurtje van 25 euro vind ik iets te overdreven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:21 schreef robdriessen het volgende:
Een Marokkaanse en/of Turkse kapper is toch net weer iets anders, die hebben hun eigen ritueeltjes met het wegbranden van oor- en neusharen of het bijwerken van je wenkbrauwen met een draadje. Ik ben het met jullie eens dat je daar ook prima verzorgd wordt, maar ik zoek specifiek naar die barbershops die nog dat oude jaren 20/30 gevoel uitademen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |