een buidel voor je vogel? ik weet niet of ik het helemaal begrijp.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Trui wat is die leuk. Vriendin van me wil graag iets voor me haken, ik ga iets vragen met zo een soort buidel, voor mijn vogel denk ik
![]()
Iets met een buidel, waar de vogel dan in kan kruipen. Die ligt altijd onder dekens en kussens en zo, die is een beetje gekquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef trui het volgende:
[..]
een buidel voor je vogel? ik weet niet of ik het helemaal begrijp.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:06 schreef Suikertante het volgende:
Trui wat een schatjes
Haha oh-oh, je bedoelt het letterlijk van de vogel! Had ik ook niet zien aankomen hoor!![]()
En dit is het boekje met die naaitrucjes/patronen.
Trouwens, als je bovenaan dit topic de eerste foto van het rugzakje van Mignonne op en neer scrollt word je helemaal gek!
Oh die hadden ze bij mij op naaicursus ook liggen die stof voor durf het zelvers!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ja ik kan het ook niet helpen, ik wil dus proberen of hij niet liever ergens in een buidel gaat chillen, want ik zoek me suf elke dag naar dat mormel.
Wat een leuk boekje, ik vermaak vaak mensenkleren voor mijn honden, dus ik denk dat ik er wel wat leuke dingen uit zou kunnen halen. Maar ik ga hem niet weer kopen, ik kocht deze vorige week:
Stof voor durf het zelvers en daar snap ik echt geen snars van
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Oh die hadden ze bij mij op naaicursus ook liggen die stof voor durf het zelvers!
quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:
Oeh dat is voor mij ook te hoog gegrepen denk ik. Heb het geduld (nog) niet voor echt zelfbedachte projecten.
Ik ken wel iemand die helemaal gelukkig is met deze boekjes.
Daar staan ook dit soort trucs in, van oude kleding iets nieuws maken.
Maar ik wil eigenlijk altijd van het model uitgaan en als ik van een gebreide trui een rokje maak en ik trek het dan aan denk ik "ja, het is gelukt, maar nou niet echt geschikt voor mijn figuur".
Dat leer je dus op een cursus. Een patroon aanpassen naar je eigen maten.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:16 schreef Suikertante het volgende:
Oeh dat is voor mij ook te hoog gegrepen denk ik. Heb het geduld (nog) niet voor echt zelfbedachte projecten.
Ik ken wel iemand die helemaal gelukkig is met deze boekjes.
Daar staan ook dit soort trucs in, van oude kleding iets nieuws maken.
Maar ik wil eigenlijk altijd van het model uitgaan en als ik van een gebreide trui een rokje maak en ik trek het dan aan denk ik "ja, het is gelukt, maar nou niet echt geschikt voor mijn figuur".
Bedoel je nu dat babyboek? Als er eentje bij zat die je leuk leek dan kan ik hem wel even scannen, dan heb je een idee. Ik heb er nog niks uit gemaakt, dus kweetniet!quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Oh, ik kan ook geen IKEAkasten in elkaar zetten![]()
Maar jij hebt dat boek zelf, zijn de werkbeschrijvingen simpel en duidelijk?
Ik heb net even het inkijkdeel ingekeken, deze lijkt me een stuk duidelijker en simpeler dan die die ik hebquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:26 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat babyboek? Als er eentje bij zat die je leuk leek dan kan ik hem wel even scannen, dan heb je een idee. Ik heb er nog niks uit gemaakt, dus kweetniet!
laziness, lijkt me ook heel leuk nog eens. Heb al wel een keer foldertjes verzameld enzo, maar het is er nog niet van gekomen!
Ooooh, die kangoeroe!quote:
softfun, van scheepjes.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:44 schreef LadyBlack het volgende:
Welk garen heb je gebruikt Trui? Mooie kleuren bruin zijn het!
Ruim 20 cm! Stukkie groter dan de vorige exemplaren dus, ik moest het wat aanpassen omdat het doosje er anders niet inpastequote:
Ik vroeg me al af hoe je dat zou doen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ruim 20 cm! Stukkie groter dan de vorige exemplaren dus, ik moest het wat aanpassen omdat het doosje er anders niet inpaste![]()
Gehaakt met Roma van Scheepjes en naald 4
Jaaa dat wiegeliedjequote:Op woensdag 20 maart 2013 16:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af hoe je dat zou doen.![]()
Hij is lief gewordenDe oogjes zijn super zo, het mondje lijkt inderdaad wat licht. Misschien kun je het een beetje meer contrast geven met een randje om haar capuchon of een klein plukje haar?
(is het trouwens het wiegeliedje van Brahms geworden? En zo ja, is dat wat? (het origineel wel) )
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:46 schreef Suikertante het volgende:
Trui ze zijn zo leuk!!
Nu moeten wij zeker raden wat de laatste zijn geworden..?
Ik heb een rammelaar voor een vriendin gemaakt, het belletje maakt helaas bijna geen geluid maar als knuffel is ie ook best leuk. Had het idee/patroon gevonden via Pinterest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Oh, hij is wel heel grootIn navolging van Suiker, heb ik ook lintjes verzameld en vandaag m'n eigenste Rainbow Plushy gemaaktquote:Op maandag 4 februari 2013 18:20 schreef Suikertante het volgende:
Het is echt heel makkelijk, want ssssst, ik kan helemaal niet naaien!
Je kunt ook zien dat het ene groene labeltje het laatste stukje is dat je met de hand dicht moet naaien, daarom zit hij zo scheef
Hier staat ALLES(onderaan kun je het patroon downloaden)
Ik zit zelf alleen nog een beetje met hoe je zo'n belletje kunt laten rinkelen terwijl het in de vulling zit. daar zijn vast speciale belletjes voor, maar ik ken ze niet. Als iemand daar een tip voor heeft..
Voor de stof heb ik velours gebruikt trouwens, want dat had ik nog liggen!
En LB, check de wangetjes! Die heb ik gedaan zoals ik beschreef met de textielstift op m'n vinger en dat erop gesmeerd
Het knuffeltje zelf is best groot trouwens! Ik gok op een cm of 20 in de breedte!
En LB, wat een schattig truitjeBen benieuwd naar jouw versie!
Okee, 20 was erg enthousiastquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:22 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat was bij mij niet zo hoor! Ik denk dat die van mij 11 cm was. Liehief die wangetjes
Ehrm... Ja.... Ik ga nu in een hoekje mezelf zitten schamen. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Voor mijn gevoel heb ik minstens 20 dekentjes nodig, maar 1 of 2 is natuurlijk ruim voldoendequote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:25 schreef trui het volgende:
koop anders eerst een baby-deken naar je zin. dan pas je daarop de de maat van het hoesje aan.
Ik ga maar de maat van het ledikantje aanhouden, en als het dekentje te groot is zet ik er gewoon de schaar inquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liep er ook al mee te klooien hoor Hil![]()
Heb een ledikantdeken van de Hema (100x150 cm) en kon me ten eerste al niet voorstellen hoe ik dat om het matras moest vouwen (dubbel dus, thx lazi!) en waar dus de opening in de hoes moest
![]()
Gisteren had ik hier een handwerkavond waar gelukkig ook een ervaren vriendin was, en die wist me te vertellen hoe de deken later ligt, dus kan ik nu met een gerust hart mn hoes gaan maken. Wit met lieveheersbeestjes
Mijn kind zal eerst een tijdje in de wieg liggen, daar heeft mijn moeder een passend overtrekje voor gemaakt. Later in het ledikant zal ik inderdaad misschien eerst gewoon opmaken met dubbele deken (beetje afhankelijk van het weer ookquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef laziness het volgende:
Het handigst is wellicht met laag opmaken eerst deken en lakentje en naar mate je kindje groeit en je het hele dekentje gaat gebruiken een dekbedovertrekje er omheen te doen.
Dat is hoe wij het gedaan hebben.
Het dubbele dekentje zorgde al voor genoeg geprop rondom het matrasje.
Oh ja, dat kan ik ook doen! Ik heb al een denketje gekregen en dat ding is zo inmens groot. Daar pas ik nog onder met mijn 1.80mquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef laziness het volgende:
Het handigst is wellicht met laag opmaken eerst deken en lakentje en naar mate je kindje groeit en je het hele dekentje gaat gebruiken een dekbedovertrekje er omheen te doen.
Dat is hoe wij het gedaan hebben.
Het dubbele dekentje zorgde al voor genoeg geprop rondom het matrasje.
Met een matrozenbedje kun je de hele deken ook gebruikenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn kind zal eerst een tijdje in de wieg liggen, daar heeft mijn moeder een passend overtrekje voor gemaakt. Later in het ledikant zal ik inderdaad misschien eerst gewoon opmaken met dubbele deken (beetje afhankelijk van het weer ook) en een los lakentje, of toch gewoon de deken enkel in de hoes en dan maar wat proppen...
Maar ik vind toch de maten van die dekens maar raar... 100x150 cm, terwijl de standaard ledikantmatras 60x120 cm is.
Die extra ruimte is er toch gewoon om de deken in te kunnen stoppen en om de ruimte 'omhoog' op te vangen? Een 1persoons dekbed is toch ook 140 breed en geen 90..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:58 schreef LadyBlack het volgende:
Maar ik vind toch de maten van die dekens maar raar... 100x150 cm, terwijl de standaard ledikantmatras 60x120 cm is.
Mignonne, zoek eens op D-ringen dan vind je die 'gespen' welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:45 schreef mignonne het volgende:
heeeey super zeg! Wat mooi geworden![]()
leuk stofje ook <3
en die dikke rits is er erg tof bij!
Mijne is niet gevoerd, daar had ik niet genoeg stof voor liggen.
Waar heb jij je gespen vandaan? Die zijn mooier dan wat ik nu heb liggen. Ik heb nu van die plasticcen zwarte, en das niet wat ik zocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |