abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:47:46 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124365381
Ik liep er ook al mee te klooien hoor Hil :')

Heb een ledikantdeken van de Hema (100x150 cm) en kon me ten eerste al niet voorstellen hoe ik dat om het matras moest vouwen (dubbel dus, thx lazi! :D ) en waar dus de opening in de hoes moest :?

Gisteren had ik hier een handwerkavond waar gelukkig ook een ervaren vriendin was, en die wist me te vertellen hoe de deken later ligt, dus kan ik nu met een gerust hart mn hoes gaan maken. Wit met lieveheersbeestjes O+
pi_124365446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liep er ook al mee te klooien hoor Hil :')

Heb een ledikantdeken van de Hema (100x150 cm) en kon me ten eerste al niet voorstellen hoe ik dat om het matras moest vouwen (dubbel dus, thx lazi! :D ) en waar dus de opening in de hoes moest :?

Gisteren had ik hier een handwerkavond waar gelukkig ook een ervaren vriendin was, en die wist me te vertellen hoe de deken later ligt, dus kan ik nu met een gerust hart mn hoes gaan maken. Wit met lieveheersbeestjes O+
Ik ga maar de maat van het ledikantje aanhouden, en als het dekentje te groot is zet ik er gewoon de schaar in :D

Wist dus ook helemaal niks van het laag opmaken. Ook helemaal niet aan gedacht...

Wit met lieveheersbeestjes is natuurlijk ook gewoon TE CUTE!
pi_124365546
Ohh wat een mooie kleertjes heb je gemaakt Oeke!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:55:30 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124365580
Het handigst is wellicht met laag opmaken eerst deken en lakentje en naar mate je kindje groeit en je het hele dekentje gaat gebruiken een dekbedovertrekje er omheen te doen.
Dat is hoe wij het gedaan hebben.

Het dubbele dekentje zorgde al voor genoeg geprop rondom het matrasje.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:58:13 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124365628
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef laziness het volgende:
Het handigst is wellicht met laag opmaken eerst deken en lakentje en naar mate je kindje groeit en je het hele dekentje gaat gebruiken een dekbedovertrekje er omheen te doen.
Dat is hoe wij het gedaan hebben.

Het dubbele dekentje zorgde al voor genoeg geprop rondom het matrasje.
Mijn kind zal eerst een tijdje in de wieg liggen, daar heeft mijn moeder een passend overtrekje voor gemaakt. Later in het ledikant zal ik inderdaad misschien eerst gewoon opmaken met dubbele deken (beetje afhankelijk van het weer ook :D ) en een los lakentje, of toch gewoon de deken enkel in de hoes en dan maar wat proppen...

Maar ik vind toch de maten van die dekens maar raar... 100x150 cm, terwijl de standaard ledikantmatras 60x120 cm is.
pi_124365670
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:55 schreef laziness het volgende:
Het handigst is wellicht met laag opmaken eerst deken en lakentje en naar mate je kindje groeit en je het hele dekentje gaat gebruiken een dekbedovertrekje er omheen te doen.
Dat is hoe wij het gedaan hebben.

Het dubbele dekentje zorgde al voor genoeg geprop rondom het matrasje.
Oh ja, dat kan ik ook doen! Ik heb al een denketje gekregen en dat ding is zo inmens groot. Daar pas ik nog onder met mijn 1.80m
pi_124368776
Leuk Hilzillah, creatief uitspatten is O+
Laat je zien hoe het geworden is?

Het kado voor mijn mup had ik zelf 'gepimpt'
Op Marktplaats een kar gekocht die nog mooi was, maar wel wat verf miste:

Beschilderd in de stijl van haar geboortekaartje:

Dekentje erbij gebreid en een matrasje erin gemaakt:

Zijkanten zijn allebei anders, maar wel met een patroon van blaadjes:

Met kikker en pop. Twinkly heeft de pop gemaakt als kraamkado voor L.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:02:33 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124368794
prachtig! O+
in de haak.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:09:41 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124369005
Ohhh O+

ZO leuk ook, dingetjes schilderen in de stijl van het geboortekaartje! Wij doen hier als kraamcadeautje met de vriendengroep vaak een beschilderd stoeltje.

Bedenk me nu dat ons geboortekaartje zich daar helemaal niet voor leent... nouja dan moeten ze maar zelf iets leuks verzinnen :')
pi_124372537
Crea Oeke, gaaf hoor!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:50:36 #86
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_124374551
Prachtig Oeke!
Oude (on)bekende.
pi_124374896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn kind zal eerst een tijdje in de wieg liggen, daar heeft mijn moeder een passend overtrekje voor gemaakt. Later in het ledikant zal ik inderdaad misschien eerst gewoon opmaken met dubbele deken (beetje afhankelijk van het weer ook :D ) en een los lakentje, of toch gewoon de deken enkel in de hoes en dan maar wat proppen...

Maar ik vind toch de maten van die dekens maar raar... 100x150 cm, terwijl de standaard ledikantmatras 60x120 cm is.
Met een matrozenbedje kun je de hele deken ook gebruiken :Y Ik vind het een briljant concept!

Verder ben ik jaloers op al jullie knappe gefröbel want daar ben ik verdraaid slecht in :@ Maar ik lees vol bewondering mee!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124375029
Je kunt zo mooi schilderen Oeke! Ik weet ook nog die kleine kleertjes waar je dieren op maakte O+
En die kar is ook weer helemaal gaaf geworden! Het persoonlijke maakt het extra bijzonder! Zulke dingen ga ik echt onthouden voor hier!

Hilzillah, ben ook benieuwd naar jouw resultaten ja!
pi_124375215
ik heb hysterische paddenstoelen stof gekocht. Verder hadden ze niet veel byzonders. Even de stoffen markt afwachten in Rotterdam.


Als het hoesje klaar is post ik hem natuurlijk :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:12:45 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_124375298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:58 schreef LadyBlack het volgende:

Maar ik vind toch de maten van die dekens maar raar... 100x150 cm, terwijl de standaard ledikantmatras 60x120 cm is.
Die extra ruimte is er toch gewoon om de deken in te kunnen stoppen en om de ruimte 'omhoog' op te vangen? Een 1persoons dekbed is toch ook 140 breed en geen 90..

Ik vond trouwens de extra brede dekentjes van Prenatal veel fijner dan de standaard dekentjes, dan heb je meer ruimte dus aan de zijkant om de deken in te stoppen als je kindje eronder ligt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_124376121
Oh dus een matrozenbedje is wel een veilige manier om het op te maken? Want ik vind het er ook gewoon liever uitzien :@ Dat is niet het belangrijkste natuurlijk, maar het leek me ook een soort geborgener dat het hoofdeind van het ledikant wat dichterbij is. Die kleine gaat straks meteen in een bed van 1,20 lang.
pi_124376315
Volgens mij wel hoor :Y Als je het lakentje dubbelvouwt kan je kindje er ook niet onderkruipen. Ik had het omdat ik een co-sleeper had van een ikealedikant, en als je dan laag opmaakt, dan ligt je kind zo ongeveer bij je knieën en dat vond ik ook niet zo gezellig. De kraamverzorgsters hadden er beiden geen problemen mee.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124376401
Oh super! O+ Ik vind het ook zo slim bedacht!
Wat voor stof mag ik eigenlijk gebruiken voor een dekentje? Want een randje omzomen dat kan ik wel, en ik bedacht dat als ik dan dekentjes van hele leuke stoffen maak, ik wel gewoon basic witte lakentjes kan kopen. Lekker makkelijk!
pi_124404584
In navolging van Mignonne heb ik me ook aan het rugtasje gewaagd, en ik ben verliefd! :D







Mignonne, heb jij de jouwe gevoerd?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_124404780
heeeey super zeg! Wat mooi geworden O+ O+ leuk stofje ook <3
en die dikke rits is er erg tof bij!

Mijne is niet gevoerd, daar had ik niet genoeg stof voor liggen.
Waar heb jij je gespen vandaan? Die zijn mooier dan wat ik nu heb liggen. Ik heb nu van die plasticcen zwarte, en das niet wat ik zocht :+
:)
pi_124407013
Oei, die van jou is lekker stoer zeg!! O+ het is echt een leuk patroon :Y

Weet niemand welke stof je voor een dekentje kunt gebruiken? Katoenfleece bijvoorbeeld? (Voor een meibaby)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 14:25:42 #97
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_124407655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:45 schreef mignonne het volgende:
heeeey super zeg! Wat mooi geworden O+ O+ leuk stofje ook <3
en die dikke rits is er erg tof bij!

Mijne is niet gevoerd, daar had ik niet genoeg stof voor liggen.
Waar heb jij je gespen vandaan? Die zijn mooier dan wat ik nu heb liggen. Ik heb nu van die plasticcen zwarte, en das niet wat ik zocht :+
Mignonne, zoek eens op D-ringen dan vind je die 'gespen' wel ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_124408078
Ohh taartje die is ook echt gaaf, me misschien toch ook echt maar eens aan wagen...
Heb je hem van gewoon katoen gemaakt? Wel verstevigd? Vind hem er behoorlijk stevig uit zien namelijk, hij blijft echt staan zeg maar!
pi_124408726
Mignonne, het zijn inderdaad D-ringen, van de markt. Waren geloof ik 30 cent per stuk en je hebt er dan 4 nodig. Ze hadden ze hier helaas alleen in 2 cm (in plaats van de 2,5 cm die ik nodig had), dus het was een beetje proppen. :P

Sunshine83: de rode stof is een beetje canvasachtig, lekker stevig. De autootjesstof is gewoon katoen, daar heb ik vliseline tegenaan gestreken, omdat ik inderdaad graag wilde dat hij rechtop bleef staan!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_124408942
Taartje, die is ook heel gaaf geworden zeg!! Netjes genaaid ook!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')