Ik zou zeggen wat jij er voor wil betalen he. Dat is voor iedereen anders. Maar je hebt er van die mensen bij die nu zeggen van 'ik vind bedrag X een mooi bedrag' en betalen dat. Maar ja, als dan straks blijkt dat ze nog 5k minder hadden kunnen betalen dan gaan ze daar om zitten te zeiken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
De huizen beginnen echt lekker te zakken. Erg mooi huis wat in een relatief korte tijd 25% gezakt is, echt niet normaal. http://www.funda.nl/koop/(...)4-deventerstraat-34/
Van 425K naar 325K. Een erg mooi huis. Als mensen zo zakken zou je dan nog wel goed kunnen onderhandelen? Neem aan dat bij hun ook een keer de bodem is bereikt qua zakken. Wat zouden jullie een realistisch bod vinden? Eerder 250K of 300K?
Logisch ja maar heb nog alle tijd. Duurt zeker nog een half jaar maar wel echt een mooi huis en hard gezakt zeg, niet verwacht in zo'n korte tijd.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen wat jij er voor wil betalen he. Dat is voor iedereen anders. Maar je hebt er van die mensen bij die nu zeggen van 'ik vind bedrag X een mooi bedrag' en betalen dat. Maar ja, als dan straks blijkt dat ze nog 5k minder hadden kunnen betalen dan gaan ze daar om zitten te zeiken.
Wat realistisch is is wat je met jouw portomonnee comfortabel kunt betalen. Of het ook realistisch is om dat bedrag te bieden op een willekeurig huis is een tweede.
Als het huis bijvoorbeeld een erfenis is, hypotheekvrij is en de familie men wil er van af dan kan men zomaar dit doen om er op deze manier snel vanaf te komen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:26 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Logisch ja maar heb nog alle tijd. Duurt zeker nog een half jaar maar wel echt een mooi huis en hard gezakt zeg, niet verwacht in zo'n korte tijd.
Heb even het kadaster gesmsd en die zegt het volgende over dit huisquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het huis bijvoorbeeld een erfenis is, hypotheekvrij is en de familie men wil er van af dan kan men zomaar dit doen om er op deze manier snel vanaf te komen.
Te duur? Hoezo te duur? Voor wat?quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb even het kadaster gesmsd en die zegt het volgende over dit huis
NBWO waarde ca. 306K
2006 gekocht voor 360K
Ze pakken nu al minimaal 35K verlies en ze hebben ook al voor veel geld verbouwd, ziek.
Verder is de WOZ klasse 325K-400K, OZB 400e
Als ik dit zo lees lijkt me niet dat het huis nog erg kan zakken.
Huis komt alleen net iets te vroeg en is nog iets te duur maar hou het goed in de gaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Te duur? Hoezo te duur? Voor wat?Te duur voor mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua hypotheek ka ik 305K krijgen maar als ik echt wil is er genoeg te regelen. Heb een brochure aangevraagd maar heb alle tijd dus ik doe rustig aan.
Misschien kan je ook bij het kadaster vragen, hoeveel hypotheek er destijds op genomen is. Zegt niet alles (kan tusentijds deels afgelost zijn), maar als het destijds met ¤175.000,- hypotheek is gekocht weet je dat de hypotheek hun probleem niet is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Heb even het kadaster gesmsd en die zegt het volgende over dit huis
NBWO waarde ca. 306K
2006 gekocht voor 360K
Ze pakken nu al minimaal 35K verlies en ze hebben ook al voor veel geld verbouwd, ziek.
Verder is de WOZ klasse 325K-400K, OZB 400e
.
Ja te duur voor jou, maar dat zegt niet zoveel. Je kunt 305 krijgen. En het huis kost 325k dus je komt 20k te kort. Maar zelfs al zakt dat huis nog 20k, dan ga je dus maximaal. Even los van de opmerking 'als ik echt wil is er genoeg te regelen'.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Te duur voor mijQua hypotheek ka ik 305K krijgen maar als ik echt wil is er genoeg te regelen. Heb een brochure aangevraagd maar heb alle tijd dus ik doe rustig aan.
Dat dus. Staar je niet blind op dit ene pand; er zijn er meer en er komen er nog veel meer. De huizenuitverkoop is nog maar net begonnen. Ik ken hier in N-H ook een pand dat van 389.000 naar 299.000 is gegaan qua vraagprijs. Komt niemand voor.quote:Op donderdag 14 maart 2013 09:44 schreef stoeltafel het volgende:
Huis komt alleen net iets te vroeg en is nog iets te duur maar hou het goed in de gaten.
Daarom, geduld is een schone zaak. En Coolguy het is niet zo zwart wit in mijn geval, zie je pm.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Staar je niet blind op dit ene pand; er zijn er meer en er komen er nog veel meer. De huizenuitverkoop is nog maar net begonnen. Ik ken hier in N-H ook een pand dat van 389.000 naar 299.000 is gegaan qua vraagprijs. Komt niemand voor.
ik zou het niet willen hebben zo''n oud huis voor 200K nog nietquote:Op donderdag 14 maart 2013 09:01 schreef stoeltafel het volgende:
De huizen beginnen echt lekker te zakken. Erg mooi huis wat in een relatief korte tijd 25% gezakt is, echt niet normaal. http://www.funda.nl/koop/(...)4-deventerstraat-34/
Van 425K naar 325K. Een erg mooi huis. Als mensen zo zakken zou je dan nog wel goed kunnen onderhandelen? Neem aan dat bij hun ook een keer de bodem is bereikt qua zakken. Wat zouden jullie een realistisch bod vinden? Eerder 250K of 300K?
Als het in Hongarije staat toch wel?quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik zou het niet willen hebben zo''n oud huis voor 200K nog niet
^^ Dat.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:27 schreef HD9 het volgende:
ik zou het niet willen hebben zo''n oud huis voor 200K nog niet
Als je dit naast de vraagprijs legt, is die prijsdaling toch helemaal niet vreemd? Een waardestijging sinds 2006 is onrealistisch, een waardedaling is veel meer in lijn met de markt.quote:
Precies, is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind het een prachtig huis.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:
En die badkamer die helemaal niet modern is volgens jou ziet er van de andere kant zo uit
[ afbeelding ]
Dat is gewoon een moderne badkamer. Je hebt een andere smaak, dat is wat anders. En die schelpjes overal in die andere badkamer mooi is anders inderdaad.
Ik snap wel dat iemand verliefd kan worden op zo'n huis. Karakeristiek huis, veel grond, dicht bij het centrum, station en diverse parken. Op zo'n huis vallen heeft overigens ook niets met leeftijd te maken. Niet iedere jongere geilt enkel op een nieuwe vinexwoning.
Klopt. Oude zooi. Ze hebben alles vervangen behalve de vloer en muren. En dat maakt 90% van de badkamer uit...quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:49 schreef 99.999 het volgende:
En die badkamer die helemaal niet modern is volgens jou ziet er van de andere kant zo uit
daar kost zo een huis 8000 euro, ofwel 2.400.000 Forinten en dan staat het nog leeg ookquote:Op donderdag 14 maart 2013 10:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als het in Hongarije staat toch wel?
Oja joh?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
daar kost zo een huis 8000 euro, ofwel 2.400.000 Forinten en dan staat het nog leeg ook
Dat is wel vervangen hoor, in elk geval de tegels. Alleen wel in de juiste stijl.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. Oude zooi. Ze hebben alles vervangen behalve de vloer en muren. En dat maakt 90% van de badkamer uit...
Toch zou dat best een goede investering kunnen zijn... Als je nu 2 ton kan investeren, heb je hiermee veel meer kans op langetermijnwinst dan in Nederland. Hier koop je 1 huis, in Hongarije (als deze prijzen kloppen) 25 huizen. En er is een behoorlijke kans dat prijzen daar de komende decennia flink stijgen onder invloed van EU-lidmaatschap. Zoals Ierland dat ook deed.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
daar kost zo een huis 8000 euro, ofwel 2.400.000 Forinten en dan staat het nog leeg ook
Oh nee, die zijn ook gewoon nieuw (en daarmee in theorie modern), de ouderwetse tegels en dergelijke die daar in hebben gezeten waren zonder enige twijfel van een ander model (geglazuurd en in een dubieuze modekleur van 20-40-60-80 jaar terug).quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. Oude zooi. Ze hebben alles vervangen behalve de vloer en muren. En dat maakt 90% van de badkamer uit...
Meer dan 10.000 euro is ten alle tijde te duur. Dat weet je toch onderhand?quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:15 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat is wel vervangen hoor, in elk geval de tegels. Alleen wel in de juiste stijl.
Maargoed blijkbaar is dit nog niet goed genoeg voor je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |