Duurt nog even. Seizoen 2012-2013 jaarverslag komt pas na het seizoen. Maar deels kan ik je wel vertellen dat daarin nog geen zwarte cijfers worden geschreven (uiteraard wel als Strootman wordt verkocht). Wel zijn de interne kosten verder teruggebracht. De verwachting is nu dat 2013 (als kalenderjaar) nog niet positief zal zijn, maar het jaarverslag 2013-2014 zal zwarte cijfers tonen, transferbeleid niet meegenomen uiteraard.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar de komende jaarverslagen.
De situaties van Ajax en PSV zijn in zijn totaliteit totaal verschillend. Ajax had voor aanvang van het vorige seizoen en het seizoen daarvoor helemaal geen middelen om kampioen te worden. Er werd nauwelijks geïnvesteerd en het zouden tussenjaren worden. Jongens als Fischer en van Rijn gingen minuten krijgen en dat zou niet direct gepaard gaan met een kampioenschap. Als je dat vergelijkt met het rondstrooien van geld door PSV vorig seizoen en met nog een aantal investeringen op dit moment weer achter de feiten aanloopt wil zeggen dat er iets grondig mis zit. In mijn ogen aankoopbeleid.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:15 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat is alweer iets anders. Ik vind dat je je laat kennen door jezelf al zo te laten gaan na een sponsor filmpje waar, in principe, niks aan de hand is.
Dat het nu goed gaat bij Feyenoord en Ajax , geeft nog geen garantie voor de toekomst. Sterker nog, vorig jaar zat Ajax in de shit qua media aandacht, en ze wisten kampioen te worden...
Aankoopbeleid is slechts een onderdeel van je strategische visie. Het stomme is dat die visie er is, daar zijn zowel Sanders en Brands eensgezind in en dat dragen ze naar buiten toe ook uit. Alleen intern lijken ze zich daar totaal niet aan te houden. Bij zo'n visie hoort naast je transferbeleid ook een stuk sfeer. Wat wil je als club uitstralen, hoe wil je dat Nederland naar je kijkt. Onder Hiddink/van Raaij gooide PSV het provinciale van zich af, zonder arrogant te worden of het gemoedelijke kwijt te raken. Grootse prestatie, al zijn er in die tijd ook grote fouten gemaakt in de investeringensfeer.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De situaties van Ajax en PSV zijn in zijn totaliteit totaal verschillend. Ajax had voor aanvang van het vorige seizoen en het seizoen daarvoor helemaal geen middelen om kampioen te worden. Er werd nauwelijks geïnvesteerd en het zouden tussenjaren worden. Jongens als Fischer en van Rijn gingen minuten krijgen en dat zou niet direct gepaard gaan met een kampioenschap. Als je dat vergelijkt met het rondstrooien van geld door PSV vorig seizoen en met nog een aantal investeringen op dit moment weer achter de feiten aanloopt wil zeggen dat er iets grondig mis zit. In mijn ogen aankoopbeleid.
Eh.. wat?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:25 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
In 2007 juichte heel Nederland omdat PSV op die krankzinnige slotdag kampioen werd. Als een dergelijk scenario zich dit jaar voordoet, dan juicht alleen Eindhoven.
Er is voetballend gezien geen visie, sommige posities dubbel of meer bezet, andere posities bijzonder mager bezet, qua speelwijze ook geen touw aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:25 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Aankoopbeleid is slechts een onderdeel van je strategische visie. Het stomme is dat die visie er is, daar zijn zowel Sanders en Brands eensgezind in en dat dragen ze naar buiten toe ook uit. Alleen intern lijken ze zich daar totaal niet aan te houden. Bij zo'n visie hoort naast je transferbeleid ook een stuk sfeer. Wat wil je als club uitstralen, hoe wil je dat Nederland naar je kijkt. Onder Hiddink/van Raaij gooide PSV het provinciale van zich af, zonder arrogant te worden of het gemoedelijke kwijt te raken. Grootse prestatie, al zijn er in die tijd ook grote fouten gemaakt in de investeringensfeer.
Nu is PSV weer terug bij af. Sterker nog, ze stellen zich niet alleen provinciaal op, maar tegelijkertijd ook nog eens arrogant en vervelend. Heel jammer en het duurt weer jaren voordat mensen buiten de supporterssfeer PSV weer iets gaan gunnen.
In 2007 juichte heel Nederland omdat PSV op die krankzinnige slotdag kampioen werd. Als een dergelijk scenario zich dit jaar voordoet, dan juicht alleen Eindhoven.
Ik zeg toch niet dat het voetballend en qua selectiesamenstelling goed is? Ik zeg alleen dat het om meer gaat dan alleen transferbeleid.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is voetballend gezien geen visie, sommige posities dubbel of meer bezet, andere posities bijzonder mager bezet, qua speelwijze ook geen touw aan vast te knopen.
Ik vraag me af waar jij die visie dan ziet, met alleen sfeer kom je er niet
In 2007 en 2008 waren alle neutrale supporters zielsgelukkig dat PSV de titel pakte en niet Ajax. Van de top drie had PSV toen de meeste sympathie in Nederland. Dat is in een paar jaar volledig verdwenen.quote:
Dat geloof ik niet. Ik ken genoeg mensen die in die tijd Gomes, Farfan etc. ook bijzonder irritant vonden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:11 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
In 2007 en 2008 waren alle neutrale supporters zielsgelukkig dat PSV de titel pakte en niet Ajax. Van de top drie had PSV toen de meeste sympathie in Nederland. Dat is in een paar jaar volledig verdwenen.
Dan geloof je het niet. Je hebt in 2008 niet gehoord wat er in diverse stadions gebeurde dus na het fluitsignaal?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Ik ken genoeg mensen die in die tijd Gomes, Farfan etc. ook bijzonder irritant vonden.
Welke stadions? De ArenA, de Kuip en het DSB stadion? Ik denk dat ze daar niet op de stoelen stonden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:24 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Je hebt in 2008 niet gehoord wat er in diverse stadions gebeurde dus na het fluitsignaal?
In 2008 was er niets in het DSB. Dat was 2007. Maar in 2008 waren er diverse niet-Ajax supportersgroepen die massaal 'boeren' zongen omdat PSV de titel had gepakt en niet Ajax. Ajax was toen de meest gehate club van Nederland buiten hun eigen supportersgroep. Nu is PSV dat.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke stadions? De ArenA, de Kuip en het DSB stadion? Ik denk dat ze daar niet op de stoelen stonden.
Gast, come on. PSV was destijds niet populair en nu nog altijd niet. Ajax was met de Zeeuw, Huntelaar etc ook geen kutclub. Over het algemeen gaf niemand een neuk wie het nou eigenlijk werd, gok ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:29 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
In 2008 was er niets in het DSB. Dat was 2007. Maar in 2008 waren er diverse niet-Ajax supportersgroepen die massaal 'boeren' zongen omdat PSV de titel had gepakt en niet Ajax. Ajax was toen de meest gehate club van Nederland buiten hun eigen supportersgroep. Nu is PSV dat.
PSV had toen veel meer sympathie. Niet alleen bij de concurrentie was PSV populairder dan Ajax, maar ook in de media was er veel meer sympathie.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gast, come on. PSV was destijds niet populair en nu nog altijd niet. Ajax was met de Zeeuw, Huntelaar etc ook geen kutclub. Over het algemeen gaf niemand een neuk wie het nou eigenlijk werd, gok ik.
Goh...quote:Dick Advocaat maakte vrijdag voorafgaand aan PSV-RKC het belang van het duel duidelijk. Het is nu niet meer mogen, maar moeten winnen.
http://www.psv.nl/Nieuws/(...)We-moeten-winnen.htm
Het is natuurlijk wel zo dat dit het moment is waarop Advocaat zich kan onderscheiden. Als hij er nu in slaagt om PSV weer fris te laten voetballen en kampioen word, dan gaat hij de boeken in.quote:
Deze teksten las ik de afgelopen 3 wedstrijden al.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:47 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat dit het moment is waarop Advocaat zich kan onderscheiden. Als hij er nu in slaagt om PSV weer fris te laten voetballen en kampioen word, dan gaat hij de boeken in.
Maar toch mag hij dan van mij na dit seizoen opsodemieteren, want hij heeft PSV niets gebracht.
Ja. Dat is ook zo. Maar nu staan ze op achterstand. Neemt niet weg dat ik mijn adem niet inhoud hoor. Zoals eerder gezegd, stiekum hoop ik op weinig punten in de komende wedstrijden. Ik hoop alleen dat ze Ajax pakken, zodat Feyenoord kampioen wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Deze teksten las ik de afgelopen 3 wedstrijden al.
Laat Vitesse maar kampioen worden. Hebben we dat ook weer gehadquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:57 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Ja. Dat is ook zo. Maar nu staan ze op achterstand. Neemt niet weg dat ik mijn adem niet inhoud hoor. Zoals eerder gezegd, stiekum hoop ik op weinig punten in de komende wedstrijden. Ik hoop alleen dat ze Ajax pakken, zodat Feyenoord kampioen wordt.
Ik ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar de komende jaarverslagen.
Respectquote:PSV-trainer Dick Advocaat heeft zijn selectie deze week aangesproken op het gedrag van enkele spelers. Verschillende voetballers van de Eindhovenaren kwamen de afgelopen weken negatief in het nieuws.
Erik Pieters die na een rode kaart een raampje stuksloeg, Jeremain Lens die een duw- en trekpartij initieerde in de catacomben van de Kuip en een scheldkanonnade van Mark van Bommel in Friesland. De incidenten rond PSV-spelers zijn talrijk. "Ik vind het niet normaal wat er allemaal gebeurd is", citeert NUsport Advocaat vrijdag.
"Dat is dinsdag toen ik met de groep sprak wel even aangehaald. Zulke dingen mogen niet gebeuren. Ik denk dat die spelers wel begrijpen dat ze dat niet moeten doen, en dat het ook niet meer gebeurt. Dat ze ook naar zichzelf kijken. Het heeft niet zozeer met de teamdiscipline te maken, maar met het individu. Iemand zijn karakter."
PSV kreeg er de afgelopen weken hard van langs in de media. Advocaat leest niet alles, maar is wel op de hoogte. "Het is terecht dat journalisten na de wedstrijd tegen Heerenveen schrijven dat het slecht was, daar zijn het journalisten voor. Journalisten mogen ook schrijven wat ze vinden."
"Maar columnisten moet je niet serieus nemen. Die kunnen zich overal achter verbergen. Alleen als ik de media nu hoor dan lijkt het af en toe wel of we zevende staan. Maar we staan tweede, we hebben alles nog in eigen hand", besluit Advocaat tegenover het magazine.
Hij doet zijn werk altijd wel, de mensen die hem aangesteld hebben wat minder, maar dat is dus die visie die onvindbaar isquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:05 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Want? Hij doet zijn werk eindelijk eens.
Voor Marcelo of voor Derijck?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:18 schreef tompsv18 het volgende:
Bouma in de de basis. Dit geloof je toch niet
Toch hoor je van diverse kanten vanuit de selectie dat Advocaat maar zelden met de spelers praat. Als er al mensen binnen de club geroemd worden omdat ze de spelers iets bijbrengen, dan zijn het Cocu en Faber.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij doet zijn werk altijd wel, de mensen die hem aangesteld hebben wat minder, maar dat is dus die visie die onvindbaar is
Op basis van wat heeft Marcelo 100000% meer krediet dan Bouma, Derijck en Zanka? Hij faalt net zo hard.quote:
Daar snap ik dus ook niks van. Was bij de vorige trainers ook al zo.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Op basis van wat heeft Marcelo 100000% meer krediet dan Bouma, Derijck en Zanka? Hij faalt net zo hard.
de nieuwe alex tochquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef tompsv18 het volgende:
Derijck doet het de laatste weken veel beter dan Marcelo. Maar ook Rutten en Cocu lieten Marcelo altijd staan. Geen idee waarom.
Inderdaad gek, al denk ik dat men hoopt dat Marcelo nog kan groeien. Daarbij heeft Marcelo incidenteel nog wel eens een sterke wedstrijd gespeeld. Derijck heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Op basis van wat heeft Marcelo 100000% meer krediet dan Bouma, Derijck en Zanka? Hij faalt net zo hard.
Voor de winterstop speelden Derijck en Zanka samen tegen NEC en NAC. Toen was Marcelo geschorst. Dat ging best wel goed eigenlijk. Maar toen Marcelo weer kon spelen werd hij er meteen weer ingezet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:29 schreef Chase_Utley het volgende:
Als alle combinaties met Marcelo niet lopen, dan ga je toch een keer de combi Derijck/Bouma of Zanka/Bouma opleveren. Het zal niet heel veel slechter gaan lijkt mij.
Daar heb je op zich een punt. Ik vind het wel netjes dat hij hierin zijn standpunt kenbaar maakt, zodoende respect, maar hij had dat eigenlijk al enkele keren eerder moeten doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:05 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Want? Hij doet zijn werk eindelijk eens.
Als je na 3 seizoenen Eredivisie op die leeftijd geen stappen hebt gemaakt dan ga je niet snel meer beter worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:29 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Inderdaad gek, al denk ik dat men hoopt dat Marcelo nog kan groeien. Daarbij heeft Marcelo incidenteel nog wel eens een sterke wedstrijd gespeeld. Derijck heb ik daar nog nooit op kunnen betrappen.
Dat lijkt mij ook. Toch laat hij soms zien dat hij het wel kan, maar het lijkt wel of hij maar 1 op de 10 wedstrijden zin heeft om zich in te spannen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:30 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als je na 3 seizoenen Eredivisie op die leeftijd geen stappen hebt gehaald dan ga je niet snel meer beter worden.
Soms heeft hij geluk en stijgt hij boven zichzelf uit. Zo moet je het meer zien.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:31 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Toch laat hij soms zien dat hij het wel kan, maar het lijkt wel of hij maar 1 op de 10 wedstrijden zin heeft om zich in te spannen.
Ik twijfel of het dat is. Hij heeft echt goede spitsen volledig uit de wedstrijd gespeeld. Maar vervolgens maakt hij tegen VVV, Zwolle of Willem II de ene blunder na de andere.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Soms heeft hij geluk en stijgt hij boven zichzelf uit. Zo moet je het meer zien.
Dat is de aard van het beestje, dat weet je als je Advocaat binnen haaltquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Toch hoor je van diverse kanten vanuit de selectie dat Advocaat maar zelden met de spelers praat. Als er al mensen binnen de club geroemd worden omdat ze de spelers iets bijbrengen, dan zijn het Cocu en Faber.
Als je 9 van de 10 wedstrijden slecht speelt, dan denk je echt dat die ene wedstrijd eigenlijk zijn daadwerkelijke niveau is? Dan vind ik je wel heel erg naïef.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:37 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Ik twijfel of het dat is. Hij heeft echt goede spitsen volledig uit de wedstrijd gespeeld. Maar vervolgens maakt hij tegen VVV, Zwolle of Willem II de ene blunder na de andere.
Maar goed, ik zou het gewoon eens met andere spelers proberen. Desnoods jeugd er in.
Marcelo heeft gelukkig nog maar een contract tot 2016.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:30 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als je na 3 seizoenen Eredivisie op die leeftijd geen stappen hebt gemaakt dan ga je niet snel meer beter worden.
Precies. Dat hadden ze dus niet moeten. Dit jaartje 'we moeten kampioen worden kosten wat het kost' kost uiteindelijk gewoon veel te veel. PSV wordt in een jaar tijd vele jaren teruggeworpen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is de aard van het beestje, dat weet je als je Advocaat binnen haalt
Is om hem nog met winst te kunnen verkopen en om boekhoudkundig een trucje uit te halen zodat zijn jaarlijkse afschrijving minder in de boeken staat. Dat het ze uiteindelijk wel extra geld kost boeit ze niet denk ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Marcelo heeft gelukkig nog maar een contract tot 2016.
Als je wilt discussiëren over PSV zoals Tarado of Chase_Utley dan is dat natuurlijk best hier, maar dit soort opmerkingen maak je alleen om te trollen en dat is niet nodig wat mij betreft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Marcelo heeft gelukkig nog maar een contract tot 2016.
Ik denk dat ze bang zijn voor de gevolgen als ze deze speler ernaast zetten die Van Bommel naar de keel vliegt bij opbouwende kritiek en in discussie gaat met journalisten als ze kritiek hebbenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |