Afgelopen week. Krijg wel die gratis game, maar ben benieuwd of dat ook een game is in dezelfde prijscategorie. Dat is ook een compensatie voor de serverproblemen, geen compensatie omdat het spel gewoon niet werkt. In ieder geval niet zoals op de website staat.quote:
Dan moet je niet zeuren. Dan HAD JE KUNNEN WETEN je dat het voor geen meter liep namelijk en dat het spel op dit moment niet in de buurt komt bij hetgeen ze beloven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Afgelopen week. Krijg wel die gratis game, maar ben benieuwd of dat ook een game is in dezelfde prijscategorie. Dat is ook een compensatie voor de serverproblemen, geen compensatie omdat het spel gewoon niet werkt. In ieder geval niet zoals op de website staat.
Intel HD 4000 is dan ook een stuk beter dan Intel HD 3000. Alleen al het aantal RAM wat Intel HD 4000 kan pakken is een stuk beter en dat is waar ik bang voor ben. SC heeft 256MB VRAM nodig en met Intel HD 3000 heb je maximaal 64MB VRAM.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:44 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Meer dan prima te spelen op HD4000. HD 3000 kan ik (nu) niet testen.
Bedankt voor je vraag, zag dat hij dus standaard op de HD4000 draaide.... Nu maar even omgezet op de 650M
Ik heb het 8 maart gekocht, toen was er nog helemaal niks concreets bekend over deze problemen. Dat is vooral afgelopen weekend gekomen. En dan nog.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeuren. Dan HAD JE KUNNEN WETEN je dat het voor geen meter liep namelijk en dat het spel op dit moment niet in de buurt komt bij hetgeen ze beloven.
Dat is Intel GMA dus. Nog lager dan Intel HD 3000.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Al sla je me dood.
Mijn computer zegt Intel (R) Core (TM) i5 CPU M480 @ 2.67 GHz met 4,00 GB RAM geheugen
Ik ben vooral heel blij dat ik het niet gekocht heb. Ik hoop dat de franchise in de toekomst een eerlijke kans krijgt van een andere developer/publisher combi.quote:Op woensdag 13 maart 2013 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik heb echt medelijden met alle SC-fans die zich nu in de maling genomen voelen iig.
klinkt als de hemel.quote:
Dat is niet wat de fabrikant zegtquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is Intel GMA dus. Nog lager dan Intel HD 3000.
Intel HD graphicsquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is Intel GMA dus. Nog lager dan Intel HD 3000.
Ik was er al achter na 20 minuten dat dit niet het soort SimCity is waar ik naar zoek. Daarna lekker weer SC4 opgestartquote:Op woensdag 13 maart 2013 16:53 schreef Disorder het volgende:
Die beta hè? Die duurde maar 1 uur. Zodat de consument hier nog niet achter kon komen.
quote:simcity.GetFudgedPopulation = function (a) {
a = "undefined" !== typeof a ? a : simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation;
if (500 >= a)
return a;
if (40845 < a)
return Math.floor(8.25 * a);
a = Math.pow(a - 500, 1.2) + 500;
return Math.floor(a)
};
simcity.GetRoundedFudgedPopulation = function (a) {
a = simcity.GetFudgedPopulation(a);
return a = 25E3 < a ? 10 * Math.round(a / 10) : 5 * Math.round(a / 5)
};
quote:GetRoundedFugdedPopulation just rounds the value to the nearest 5 or 10 depending on some condition.
But look at GetFudgedPopulation.
It takes a population number 'a', either from argument or from simcity.gGlobalUIHandler.mLastPopulation.
If a < 40845 it straight up increases the number by a factor 8.25.
Otherwise it exponentially increases the number.
So with an actual population of 40 000, the game will tell you the population is 330 000.
With an actual population of 60000, the game will tell you it has (60000 - 500) ^ 1.2 = 536 315.
And so on.
So yes, the game has an internal actual population value, and then blows that up by a factor of about a factor 10.
Ladies an gentlemen, Simcity
quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:04 schreef Disorder het volgende:
In een ander gameforum (die van Something awful) heeft men de code eens goed bekeken:
[..]
[..]
Hoe de fuck komen ze aan die sourcecode?quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:04 schreef Disorder het volgende:
In een ander gameforum (die van Something awful) heeft men de code eens goed bekeken:
[..]
[..]
Het gaat er niet om of het casual of hardcore is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:06 schreef Fir3fly het volgende:
Al dat verontwaardigde gedoe. Dit is een casual game mensen, simulaties zoals de oude SimCity's worden niet meer gemaakt.
Dat zou best slecht zijnquote:***DISCLAIMER*** I have enjoyed my time with the game so far, but these are ultimately HUGE failures and signs that despite the server issues this game should NEVER have been released yet *******************************
WHO CARES ABOUT THE DAMN SERVERS, I have played the game for ~50 hrs and let me tell you at the CORE it is ROTTEN and BROKEN as a city simulation.
a) Only 10% of your workforce will actually WORK. 90% are retirees supposably. So you will ALWAYS have high demand for workers and everyone will complain that they are broke once you reach tier 3. Numerical density development of your town is F************** beyond low wealth initial starting where a more REASONABLE 66% of your population WORKS.
b) 16 player maps CANNOT share between all 16 regions as you need to be connected by road/rail/water/etc. which are limited usually to only 3-4 other cities for each city meaning it isn’t a 16 player share fest asides from tech + research unlocks which don’t require roads
c) mid-late game ALL services (fire/police/recycling/sewage/etc.) are ALL BROKEN. Once you build 2 x sewage plants, buildings will constantly get backed up sewage as it is simulated wrong, paying $10k/hr for those 4 x fire departments, and you’ll have buildings NEXT DOOR TO YOUR FIRE DEPARTMENT that they will NEVER RESPOND TO, and sit there saying “ready to respond”.
d) If you don’t own the DLC you can’t reclaim other people’s cities that have that DLC
e) Region trade/tourism/etc. is all SERVER SIDE and because the servers are terrible this means if they go down/you lose connection while playing… guess what you GET 0 TOURISTS for that month and your casino town is now BROKE. RESTART YOUR CITIES
f) there is no undo button. No way to get cash back for incorrect placement of buildings
g) layout maps are INCORRECT and do not correctly show you the placement for maximum density
TLDR: Don’t buy this game till the core mechanics are fixed. Yes it’s fun, but it is only fun to keep restarting cities and breaking the game by using supplying chain economics to offset the RIDICULOUS imposition of pathetic late game numerical FLAWS in the core of this game e.g. 10% workers, no working services etc.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het casual of hardcore is.
Er is gewoon glassb...hard gelogen!
uit eindelijk wel jaquote:Op woensdag 13 maart 2013 17:09 schreef over_hedge het volgende:
Worden winkels eigenlijk ook wolkenkrabbers?
Gelijk dom noemen vind ik wat overdreven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Marketingpraat. Dat zal nooit veranderen als domme mensen erin blijven trappen.
Dat is 100% accuraat.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb SimCity nog niet gekocht...Maar is dit waar?
[..]
Dat zou best slecht zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |