Gewoon in Qatar joh, daar is het 50 graden. Lekker in het zonnetje.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar die competitie komt dan i.p.v. CL? En wordt het in Europa gespeeld of in Qatar?
Precies.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:38 schreef hvan het volgende:
Het clubvoetbal is toch al lang verziekt. ben blij als er weer interlands op de kalender staan.
Lekker airco aan van een paar honderd miljoen. Kan het schelen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef CaasS het volgende:
[..]
Gewoon in Qatar joh, daar is het 50 graden. Lekker in het zonnetje.
Regel invoeren van maximaal drie buitenlanders.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Precies.
Fuck al die moraalridders, clubvoetbal is al 20 jaar lang niet meer 'oprecht' aangezien de grootste talenten gewoonweg opgekocht worden door Engelse en Spaanse clubs voor ze überhaupt enige rol van betekenis kunnen spelen bij hun oorspronkelijke club.
Had allang ingevoerd kunnen worden ware het niet dat mensen met geld en macht teveel belang bij hebben dat zo,n regel er niet komt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Regel invoeren van maximaal drie buitenlanders.
Je bedoelt de EU en zijn wetten?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Had allang ingevoerd kunnen worden ware het niet dat mensen met geld en macht teveel belang bij hebben dat zo,n regel er niet komt.
Ze zullen wel een stadion bouwen met mega-airconditioning.:Pquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:51 schreef Karina het volgende:
En dan de finale in Qatar midden in de zomer?
Persoonlijk snap ik alle ophef hierover niet. Ik vind het een meer dan geweldig idee. Je krijgt zo de sterkste competitie ter wereld. Iets waar iedere voetballiefhebber van zal gaan genieten. Je krijgt alleen maar topwedstrijden. Prachtig toch?quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Precies.
Fuck al die moraalridders, clubvoetbal is al 20 jaar lang niet meer 'oprecht' aangezien de grootste talenten gewoonweg opgekocht worden door Engelse en Spaanse clubs voor ze überhaupt enige rol van betekenis kunnen spelen bij hun oorspronkelijke club.
Dat moet dan ook maar stoppen. Maar die regel komt er vast niet. En is die 200 miljoen startbonus per club of wordt dat verdeelt over alle clubs? Anders is het wel erg ziek.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Had allang ingevoerd kunnen worden ware het niet dat mensen met geld en macht teveel belang bij hebben dat zo,n regel er niet komt.
Maar als je kijkt dan haalt de Nederlandse top-3 hun zogenaamde jeugdspelers zelf ook op jonge leeftijd weg bij kleinere clubs met minder geld.
Ik snap jouw punt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je bedoelt de EU en zijn wetten?
Dat laatste is makkelijk te omzeilen. Dan halen die Engelse clubs nog meer buitenlandse talenten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:57 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt.
Clubs kunnen ze aantrekken binnen de Europese wetgeving,maar de UEFA/Fifa kan via regelgeving wel verbieden om ze op te stellen.
Of de regels voor het aantal door de club opgeleide spelers dat in de basis 11 moet staan nog eens aanscherpen.
Echt hequote:Op woensdag 13 maart 2013 12:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Persoonlijk snap ik alle ophef hierover niet. Ik vind het een meer dan geweldig idee. Je krijgt zo de sterkste competitie ter wereld. Iets waar iedere voetballiefhebber van zal gaan genieten. Je krijgt alleen maar topwedstrijden. Prachtig toch?
Het gezeik & gezever hier over "dat het voetbal kapot gaat" komt voort uit rancune en nostalgische bullshit. Ongetwijfeld was er in de jaren van de oprichting van het "Europese voetbal" ook veel weerstand. Want, we hadden immers toch onze eigen competitie? Waarom naar het buitenland gaan en daar voetballen :s:S:S:S
Nu gebeurt precies het zelfde, alleen mondiaal. Je moet dit totaal niet erg vinden en alleen maar toejuichen. Zoals ik al eerder in een post aangaf ontkom je er ook gewoon niet aan. Wanneer de UEFA en/of FIFA zich hier uitdrukkelijk over tegenspreekt ga je dart praktijken krijgen.
De ploegen gaan dan hun eigen bond (meer dan terecht) oprichten omdat een stel oude mannen niet met de tijd mee wil gaan. Ook de technologische vooruitgang voor het voetbal zal hier alleen maar baat bij hebben. Doellijn technologie, 100% dat het er dan gaat komen, prachtig toch.
En misschien, heel misschien wel de grootste (in mijn ogen zéér noodzakelijke aanpassing) het afschaffen van buitenspel
Iedereen die dit afkeurt, leeft onder een fucking grote steen. Want men weet ondertussen toch wel dat het geld telt? Da's met alles zo dus wees niet zo hypocriet dat het voor het voetbal zonde zou zijn.
Money talk bitches
Ik kijk al jaren zo goed als geen CL meer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Echt he
Meeste mensen hebben in de zomer ook veel meer tijd om lekker voetbal te kijken dus waar ze zich druk om maken.
Vast en zeker allemaal gisteren wel gewoon Barca - Milan zitten kijken. Miljoenenschuld vs louche geldstromen van Berlusconi. Hypocriet gedoe allemaal, en mocht die competitie er komen zitten ze allemaal gewoon die wedstrijden te checken
Dan pak je ze op hun financiële wanbeleid. Zijn al Engelse clubs die moeten vrezen voor puntenaftrek dan is het snel afgelopen met jaarlijks talenten per touringcar weghalen bij buitenlandse clubs.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat laatste is makkelijk te omzeilen. Dan halen die Engelse clubs nog meer buitenlandse talenten.
Een Barcelona adeptje die voor het afschaffen van buitevspel is, dat ik dit ooit nog eens mocht meemaken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:54 schreef onlogisch het volgende:
En misschien, heel misschien wel de grootste (in mijn ogen zéér noodzakelijke aanpassing) het afschaffen van buitenspel
Dat wil de UEFA doen, en daarom komt deze competitie. Dan scheidden de grote clubs zich af van de UEFA. En dan is er niks meer over van Fair-Play.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:03 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dan pak je ze op hun financiële wanbeleid. Zijn al Engelse clubs die moeten vrezen voor puntenaftrek dan is het snel afgelopen met jaarlijks talenten per touringcar weghalen bij buitenlandse clubs.
Dat laatste zou ik prima vinden, kunnen al die big spenders lekker met zijn allen ergens in Qatar gaan voetballen en de rest van de wereld in eerlijkere normale competities.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat wil de UEFA doen, en daarom komt deze competitie. Dan scheidden de grote clubs zich af van de UEFA. En dan is er niks meer over van Fair-Play.
Mooi toch man, zo'n competitie in Qatar, toegangskaartrtje 1000 euro. Alleen maar bobo's op de tribune en niet van die vervelende fanatieke supporters. Voetbal zoals voetbal hoort te zijnquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik prima vinden, kunnen al die big spenders lekker met zijn allen ergens in Qatar gaan voetballen en de rest van de wereld in eerlijkere normale competities.
Dan kunnen Nederlandse clubs wel de CL winnen. Als er voor de rest allemaal Oostblokclubjes en Scandinavische clubs meedoenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik prima vinden, kunnen al die big spenders lekker met zijn allen ergens in Qatar gaan voetballen en de rest van de wereld in eerlijkere normale competities.
Oh want ALLE teams uit Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk gaan dan naar Qatar?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan kunnen Nederlandse clubs wel de CL winnen. Als er voor de rest allemaal Oostblokclubjes en Scandinavische clubs meedoenMaar of dat nu leuk is
Gelukkig is daar nu wel sprake van.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat wil de UEFA doen, en daarom komt deze competitie. Dan scheidden de grote clubs zich af van de UEFA. En dan is er niks meer over van Fair-Play.
Vast wel. Die nationale competities zijn ook niks meer zonder die clubs. En dan verdienen die wel een ticket voor die Qatar league via de competitie.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh want ALLE teams uit Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk gaan dan naar Qatar?
Ware het niet dat dit gewoon een grote hoax is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vast wel. Die nationale competities zijn ook niks meer zonder die clubs. En dan verdienen die wel een ticket voor die Qatar league via de competitie.
Het geld maakt wel veel kapot. Maar als ze gewoon minder uitgeven als dat ze verdienen is het gewoon gezond. En niet met al die rijke eigenaren die al die spelers kopen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:10 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Gelukkig is daar nu wel sprake van.
Kijk even wat de recettes zijn voor een CL wedstrijd en vergelijk die met een Europa-league wedstrijd.
Zolang dat niet extreme verschil is rechtgetrokken kan er natuurlijk nooit sprake zijn van financial fairplay.
Daarbij krijgt een degradatiekandidaat als Norwich city in engeland 2-3x zoveel geld als een Ajax of Feyenoord aan tv-geld
Hele fairplay-ideologie in voetballand is een sprookje.
Geloof er niks van.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vast wel. Die nationale competities zijn ook niks meer zonder die clubs. En dan verdienen die wel een ticket voor die Qatar league via de competitie.
Dat gaat nog wel gebeuren als er echt grote clubs worden uitgesloten van de CL door het Financial Fair Play. Dan gaan die ook liever naar Qatar.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Geloof er niks van.
Gelukkig ook niet van die Qatar league, dus dat scheelt.
Mocht er ooit een mondiale competitie komen van de grote clubs met eigen bond dan hou ik 't lekker voor gezien.
Wel als er geen enkele Nederlandse club mag meedoen. Die gaan dan zeker vertrekken. En als bijvoorbeeld alleen Ajax mag meedoen krijg je een totale scheefgroei.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:14 schreef DorperTed. het volgende:
Ik zie het niet zo negatief in. Nederlandse clubs kunnen hier wel degelijk profijt van hebben. Stugger worden in de transferonderhandelingen. Beter en slimmer worden in het verstrekken van contracten aan de jeugd en vraag maar gewoon miljoen meer voor je spelers.
Achter veel grote Engelse clubs zitten geldschieters die eventuele tekorten van honderden miljoenen gewoon zo uit eigen zak aanvullen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel gebeuren als er echt grote clubs worden uitgesloten van de CL door het Financial Fair Play. Dan gaan die ook liever naar Qatar.
Maar dat mag dus niet meer. Ook niet als ze het via een zogenaamd sponsor contract geven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Achter veel grote Engelse clubs zitten geldschieters die eventuele tekorten van honderden miljoenen gewoon zo uit eigen zak aanvullen.
Als het dan even spannend wordt maar wel met veel betere spelers zeg ik DOEN!quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef RetRy32 het volgende:
Weten jullie wat pas geweldig zou zijn... Als die sjeiks de Eredivisie kochten...
Kampioen worden: 250 miljoen
Dan zouden wij eindelijk een top competitie hebben![]()
Als je de uefa ranking voor clubs bekijkt zie je dat nu enkel PSV zou mee mogen doen. Ajax en Twente staan inderdaad een plek of 12 lager en we kunnen het beter niet over de rest van de Nederlandse clubs hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel als er geen enkele Nederlandse club mag meedoen. Die gaan dan zeker vertrekken. En als bijvoorbeeld alleen Ajax mag meedoen krijg je een totale scheefgroei.
Ik denk eerder dat Ajax gekozen wordt hoor. En volgens mij staan Ajax en PSV volgend jaar al gelijk op die ranking. Ajax heeft veel meer uitstraling. Maar het zal toch wel een luchtbel blijken dit verhaal. Er zou eerder toch ook al een competitie in de USA zijn waar Ajax en PSV ook aan mee mocht doen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:19 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Als je de uefa ranking voor clubs bekijkt zie je dat nu enkel PSV zou mee mogen doen. Ajax en Twente staan inderdaad een plek of 12 lager en we kunnen het beter niet over de rest van de Nederlandse clubs hebben.
Toch als de club die mee doet veel meer verdient dan de rest en aankopen a la Sulejmani doet kunnen ook de kleine clubs profijt hebben.
Sancties bestaan vooralsnog alleen uit het niet uitkeren van prijzengeld (CL, EL) , maar daar zal een club als Real of Barca geen seconde van wakker liggen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar dat mag dus niet meer. Ook niet als ze het via een zogenaamd sponsor contract geven.
PSV heeft jaren lang de meeste punten gepakt. In de CL krijg je namelijk niet meer punten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Ajax gekozen wordt hoor. En volgens mij staan Ajax en PSV volgend jaar al gelijk op die ranking. Ajax heeft veel meer uitstraling. Maar het zal toch wel een luchtbel blijken dit verhaal. Er zou eerder toch ook al een competitie in de USA zijn waar Ajax en PSV ook aan mee mocht doen?
Malaga is voor volgend seizoen uitgesloten voor Europees voetbal. Dus als ze dat doorzetten mogen er wel meer clubs afhaken. Al zal de UEFA het niet aandurven om Real en Barça ofzo er uit te gooien.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sancties bestaan vooralsnog alleen uit het niet uitkeren van prijzengeld (CL, EL) , maar daar zal een club als Real of Barca geen seconde van wakker liggen.
23 deelnemende clubs aan de EL van vorig seizoen zitten door deze regel nog op hun prijzengeld te wachten, not a single fuck was given.
Bij PSV valt een goed jaar weg en bij Ajax een slecht jaar. En de punten van dit jaar nog erbij en Ajax en PSV staan gelijk volgens mij. Had ik ergens gelezen. Ook krijg je als je de CL groepsfase haalt al standaard bonuspunten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
PSV heeft jaren lang de meeste punten gepakt. In de CL krijg je namelijk niet meer punten.
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/trank2012.html
Er zijn al eerder spanningen geweest tussen de grote clubs en de UEFA. Hoe de realisatie van het toernooi zal worden ben ik ook benieuwd naar maar het ontstaan ervan acht ik niet onmogelijk.
Grappig hoe psv en ajax voor 2013 PRECIES hetzelfde aantal punten hebben en dezelfde plaats innemen. Overigens wilde ik verder nog serieus reageren op dit topic maar aangezien het een hoax is pas ik daarvoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:23 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
PSV heeft jaren lang de meeste punten gepakt. In de CL krijg je namelijk niet meer punten.
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/trank2012.html
Er zijn al eerder spanningen geweest tussen de grote clubs en de UEFA. Hoe de realisatie van het toernooi zal worden ben ik ook benieuwd naar maar het ontstaan ervan acht ik niet onmogelijk.
Ik ken de punten van dit jaar niet dus dat zou goed kunnen. Toch vrees ik dat de Nederlandse clubs buitengesloten worden en het een olie-festijn word. Ofwel meer Oekraïense en Russische clubs.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij PSV valt een goed jaar weg en bij Ajax een slecht jaar. En de punten van dit jaar nog erbij en Ajax en PSV staan gelijk volgens mij. Had ik ergens gelezen. Ook krijg je als je de CL groepsfase haalt al standaard bonuspunten.
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/trank2013.htmlquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:27 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Ik ken de punten van dit jaar niet dus dat zou goed kunnen. Toch vrees ik dat de Nederlandse clubs buitengesloten worden en het een olie-festijn word. Ofwel meer Oekraïense en Russische clubs.
Waar worden de Nederlandse clubs van uitgesloten? Van die Qatar League?quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:27 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Ik ken de punten van dit jaar niet dus dat zou goed kunnen. Toch vrees ik dat de Nederlandse clubs buitengesloten worden en het een olie-festijn word. Ofwel meer Oekraïense en Russische clubs.
Is leuk als ze allebei de CL halen volgend jaar en in pot 2 of pot 3 kunnen komen. Wie krijgt er dan voorrangquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:28 schreef opreis het volgende:
[..]
http://kassiesa.home.xs4a(...)thod4/trank2013.html
alstublaft
Ja, en dat het vooral een competitie word voor clubs met veel geld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waar worden de Nederlandse clubs van uitgesloten? Van die Qatar League?
Ze doen maar. Daarbij gaat het vast toch niet door.quote:Op woensdag 13 maart 2013 13:29 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Ja, en dat het vooral een competitie word voor clubs met veel geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |