Nee, ik reageerde op 4 berichten boven mijn post. En om er dan 1 open te houden vind ik ook nie nodig.quote:
De zomer viel wel mee, was gewoon erg kort. De koude dagen was ik gelukkig in Italië en het bijna warmterecord was ik hierquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:06 schreef alors het volgende:
warmteliefhebbers zijn de afgelopen jaren ook niet verwend he. Vorig jaar zo'n slechte zomer en nu weer zo'n koude en eindeloze winter.
Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vond de winter niet overdreven koud maar wel erg lang duren...
Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vond het wel overdreven koud. Vanaf begin december is het misschien twee keer een week boven nul geweest. De rest rond het vriespunt of net er onder. Dat is koud voor Nederland over zo'n lange periode.
Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Verschil tussen wat jij vindt en wat de feiten zijn. Ja, januari en februari zijn kouder dan gemiddeld geweest maar nee, dat was alles behalve overdreven koud. Gaat slechts om 1 a 1,5 graad gemiddeld.
Een hellmangetal van nog geen 70 zegt wat mij betreft alles. Deze winter valt net in de top 50. In de laatste tien jaar zijn er al vier koudere winters geweest. Het is dus alles behalve een koude winter. Dat het kouder is dan gemiddeld wil niet zeggen dat het ook direct een lange koude winter is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:23 schreef alors het volgende:
[..]
Maart gaat waarschijnlijk ook kouder dan gemiddeld worden, dan zijn alle wintermaanden dus kouder dan gemiddeld en vind ik wel dat je kunt spreken van een lange koude winter. En daarbij vrijwel de hele tijd een koude oostenwind met gevoelstemperaturen die nog lager lagen. Voor kou-haters was het gewoon een extreem kutte winter.
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat komt dan omdat er bijvoorbeeld in de winters van de laatste drie jaar extreem lage temperaturen zijn gemeten en dat was nu niet het geval.
Maar ik denk als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal vriesdagen dit jaar, of bijvoorbeeld het aantal dagen onder 5 graden, dat je veel hoger uit komt.
En voor mensen die veel buiten komen, zijn dat vervelende dagen (slepen met water voor dieren omdat het bevriest, niet buiten kunnen paardrijden of hardlopen, veel last op de wegen etc.).
Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet paardrijden of hardlopen wanneer het rond nul is? Jemig, dan is het in sommige landen welhaast onmogelijk om paard te rijden of hard te lopen. Gebeurd allemaal toch. Nogmaals, het is iets kouder geweest dan gemiddeld maar het is verre van een strenge winter geweest in Nederland. En goede grutjes, natuurlijk heb je veel dagen te pakken wanneer je het aantal dagen onder de vijf graden er bij haalt. De dagtemperatuur hoor normaal gesproken dan ook ruim onder de vijf graden te liggen!
Niet zo overdrijven hoor want dan wordt het helemaal zo zwaar wanneer er eens een winter is die echt koud is.
Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er waren veel koude dagen, dat is gewoon zo, maar de extremen bleven uit.
Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Kortom, een gemiddelde winter. Want in de winter heb je nu eenmaal wel eens koude dagen of weken.
Dat klopt niet helemaal, eerste helft van de winter was vrij zacht. Het enige extreme is misschien dat het nu nog vrij koud is voor midden maart.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar vorig jaar hadden we twee weken super koud, en de rest relatief zacht. Deze winter hebben we van november tot maart dagen onder nul gehad. Een gemiddelde winter, maar wel een lange winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |