Bron: http://www.nu.nl/media/3366399/nederland-1-wordt-npo-1.htmlquote:'Nederland 1 wordt NPO 1'
De publieke televisie- en radiozenders ondergaan een naamswijziging. Daarbij wordt Nederland 1 veranderd in 'NPO 1' en gaat Radio 2 'NPO Radio 2' heten.
Dat meldt de De Telegraaf dinsdag. Wanneer de wijzigingen worden doorgevoerd is nog onduidelijk. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) kocht een jaar geleden voor 100.000 euro de URL npo.nl over van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie.
Een woordvoerster laat weten dat de NPO met de naamswijziging 'herkenbaar en vindbaar' wil blijven. "Dat kan het beste met de letters NPO."
De naamsverandering stuit op weerstand bij enkele omroepbazen die anoniem willen blijven. Ze vragen zich vooral af voor welk probleem het een oplossing is.
"We moeten 300 miljoen bezuinigen. Honderden mensen raken hun baan kwijt. En hier wordt geld gespendeerd aan een actie die volkomen overbodig is. Nederland 1 is momenteel al de best bekeken zender van ons land. Dit kun je toch aan niemand uitleggen."
Naar goed voorbeeld van de BBC?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:38 schreef Elfletterig het volgende:
Matige 1-aprilgrap of zouden ze dit bezopen plan echt gaan uitvoeren?
[..]
Bron: http://www.nu.nl/media/3366399/nederland-1-wordt-npo-1.html
Ik heb eigenlijk maar één vraag: waarom?
Lijkt me echt, want als je naar npo.nl gaat kom je daadwerkelijk uit op de site van de publieke omroep.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:38 schreef Elfletterig het volgende:
Matige 1-aprilgrap of zouden ze dit bezopen plan echt gaan uitvoeren?
De BBC heet al 300 jaar zo. En waarom zouden we persé andere landen moeten nadoen?quote:
Dat zet dat domein hebben gekocht, was al langer bekend.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:44 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Lijkt me echt, want als je naar npo.nl gaat kom je daadwerkelijk uit op de site van de publieke omroep.
Gewoon, omdat het kan. Om vervolgens te huilen dat ze te weinig geld krijgen en kinderprogramma's moeten schrappen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb eigenlijk maar één vraag: waarom?
Misschien kunnen we een online petitie tegen deze waanzin beginnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:47 schreef mstx het volgende:
[..]
Gewoon, omdat het kan. Om vervolgens te huilen dat ze te weinig geld krijgen en kinderprogramma's moeten schrappen.
Vast. Ontwerp nieuwe logo's (wat al die omroepen sowieso te vaak doen) reclamecampagnes, al het briefpapier dat de container in kan etc..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:48 schreef Luigi het volgende:
Het blijft natuurlijk niet bij die ene ton voor het domein naam, een complete naamswijziging voor zo'n organisatie invoeren en doorvoeren kost wel een veelvoud daarvan vrees ik.
Ik had inderdaad moeite om Nederland 1 te vinden op mijn televisie en internetquote:Een woordvoerster laat weten dat de NPO met de naamswijziging 'herkenbaar en vindbaar' wil blijven. "Dat kan het beste met de letters NPO."
werkgelegenheid!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Vast. Ontwerp nieuwe logo's (wat al die omroepen sowieso te vaak doen) reclamecampagnes, al het briefpapier dat de container in kan etc..
Ik gok helaas van niet. Voor een 1 aprilgrap koop je toch geen url van 100.000,- aan? Of Nederlandse Postduivenhouders Organisatie moet al een jaar lang in het complot zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
werkgelegenheid!
Maar ik gok op een 1 april. Want grappig hihaho...
Voor een 1-aprilgrap is alles wel érg gedetailleerd uitgewerkt. Zo zijn in elk geval de volgende domeinen geregistreerd:quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
werkgelegenheid!
Maar ik gok op een 1 april. Want grappig hihaho...
Want dat kost enorm veel werk en geld, wat domeintjes claimenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor een 1-aprilgrap is alles wel érg gedetailleerd uitgewerkt. Zo zijn in elk geval de volgende domeinen geregistreerd:
npotv.nl
npo1.nl
npo2.nl
npo3.nl
npo24.nl
nporadio.nl
nporadio1.nl
nporadio2.nl
nporadio3.nl
npo3fm.nl
nporadio4.nl
nporadio5.nl
nporadio6.nl
npofunx.nl
Ja, als ik Nederland 1 hoor denk ik echt altijd "waar zouden ze het toch over hebben?" en "op welk zendernummer zou dit eigenlijk zitten?"quote:Een woordvoerster laat weten dat de NPO met de naamswijziging 'herkenbaar en vindbaar' wil blijven. "Dat kan het beste met de letters NPO."
Dat is al tijden zo, omdat NPO nou eenmaal voor Nederlandse Publieke Omroep staat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:44 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Lijkt me echt, want als je naar npo.nl gaat kom je daadwerkelijk uit op de site van de publieke omroep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |