Ja goed zo, laten we de laatste paar leraren oude-stempel die er nog over zijn maar met pek en veren de klaslokalen uitjagenquote:Minister Jet Bussemaker van Onderwijs wil meer geld vrijmaken voor verdere professionalisering van het Nederlandse onderwijs. Ze wil dit onder andere realiseren door kritisch te kijken naar arbeidsvoorwaarden van oudere leraren, Dat schrijft BNR Nieuwsradio op de website.
'We hebben nu veel maatregelen die oudere werknemers ontzien en vrij geven. Als we die middelen zouden inzetten voor de professionalisering van alle leraren kunnen we enorme slagen maken', aldus Bussemaker.
Meer bezuinigen en niet omkijken naar of het ook iets oplevert voor de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Nu is het maar een amateuristische bende. Fijn dat we weer een PvdA minister op onderwijs hebben.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Meer gebakken lucht, meer reorganisaties, meer onrust, alles duurder.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien wil ze wel dat docenten in pak les gaan geven, dat zou wel een grote vooruitgang zijn op de afgetrapte sneakers en tshirts waarin sommige docenten nu voor de klas verschijnen. Bij het serieus nemen van je vak hoort ook representatieve kleding.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Meer gebakken lucht, meer reorganisaties, meer onrust, alles duurder.
de persoonlijke gedrevenheid van de leraar professionaliseert zichzelf en ze hebben de middelen al in vorm van subsidies, die mogelijk gegraaid worden, en nu proberen ze geld binnen te sluizen om nog meer onderling te verdelen ?quote:
Nicequote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:55 schreef arjan1212 het volgende:
Ow. dus nu gaan ze na de grote loonsverlaging in de jaren 80 , die ervoor heeft gezorgd dat nu 98% van alle onderwijzers vrouw is , de lonen van de oudere onderwijzer verlagen zodat straks alle vrouwen vanaf 40 jaar ook naar het bedrijfsleven vertrekken.. en de onderwijzer voortaan een jonge vrouw is?
Hoeveel van die "leraren van de oude stempel" functioneren nog een beetje dan?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:47 schreef Poespas het volgende:
[..]
Ja goed zo, laten we de laatste paar leraren oude-stempel die er nog over zijn maar met pek en veren de klaslokalen uitjagen
Ach, de beste professoren die ik had stonden niet bepaald strak in pak voor een collegezaal hoor.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien wil ze wel dat docenten in pak les gaan geven, dat zou wel een grote vooruitgang zijn op de afgetrapte sneakers en tshirts waarin sommige docenten nu voor de klas verschijnen. Bij het serieus nemen van je vak hoort ook representatieve kleding.
Nou, inderdaad! Ik zou zeggen dat het juist omgekeerd evenredig was: hoe slechter gekleed, hoe beter de collegesquote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:29 schreef Monolith het volgende:
Ach, de beste professoren die ik had stonden niet bepaald strak in pak voor een collegezaal hoor.
Dezelfde rendementsnichten-coup die nu in het hoger- en lager onderwijs bezig is dus? Ik kijk alweer met spanning uit naar het resultaat daarvan over een aantal jaar.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 01:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Meer gebakken lucht, meer reorganisaties, meer onrust, alles duurder.
verdere professionalisering. bedoelen ze dat ze al een stap gemaakt hebben door het bovenschools management in te voeren?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 00:47 schreef Poespas het volgende:
[..]
Ja goed zo, laten we de laatste paar leraren oude-stempel die er nog over zijn maar met pek en veren de klaslokalen uitjagen
Dat was stap 1. Stap 2 is het invoeren van targets (volgens het SMART principe natuurlijk, want meten = weten) en stap 3 is het opzetten van een systeem om een maximaal rendement te behalen, oftewel zo veel mogelijk mensen die die targets halen (of het ook daadwerkelijk goed onderwijs is doet er dan niet meer aan toe) zodat datzelfde management zichzelf op de borst kan kloppen en een mooie bonus kan opeisen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verdere professionalisering. bedoelen ze dat ze al een stap gemaakt hebben door het bovenschools management in te voeren?
ah ok. nee dan is het goed. als we het maar over hetzelfde hebbenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat was stap 1. Stap 2 is het invoeren van targets (volgens het SMART principe natuurlijk, want meten = weten) en stap 3 is het opzetten van een systeem om een maximaal rendement te behalen, oftewel zo veel mogelijk mensen die die targets halen (of het ook daadwerkelijk goed onderwijs is doet er dan niet meer aan toe) zodat datzelfde management zichzelf op de borst kan kloppen en een mooie bonus kan opeisen.
Targets, goh waar heb ik dit meer gehoord. Tja in welke bedrijfstak ook. Targets en nog eens targets. Cijfers en nog eens cijfers. Kwaliteit och dat doet er niet toe. Managers worden op targets beoordeeld en inderdaad niet op de kwaliteit die er dan geleverd word. Heeft nog het gevolg dat een manager voor bedrijfsarts gaat spelen etc. Want hij word immers afgerekend op targets.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat was stap 1. Stap 2 is het invoeren van targets (volgens het SMART principe natuurlijk, want meten = weten) en stap 3 is het opzetten van een systeem om een maximaal rendement te behalen, oftewel zo veel mogelijk mensen die die targets halen (of het ook daadwerkelijk goed onderwijs is doet er dan niet meer aan toe) zodat datzelfde management zichzelf op de borst kan kloppen en een mooie bonus kan opeisen.
En hoe wil je die kwaliteit meten?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:02 schreef Kowloon het volgende:
Onder professionalisering versta ik trouwens ook betalen naar kwaliteit. Een goede docent, met enthousiaste leerlingen en goede resultaten mag best wat meer verdienen dan zijn middelmatige of zelfs gemiddelde collega. Maar daar reageert de PvdA altijd weer erg terughoudend op.
Het beste zou het natuurlijk zijn om het ministerie van OC&W op te heffen, en scholen en universiteiten eindelijk de vrijheid te geven om zelf te bepalen hoe zij leerlingen en studenten les geven. Er zit daar genoeg deskundigheid om gewoon goed product aan te bieden aan leerlingen en hun ouders en studenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |