Die heb ik tevaak achter elkaar geluisterd, sindsdien vind ik hem minder. Amnesiac is nu mijn favoriete album van Radiohead. Of het overrated is weet ik niet. Is alle populaire muziek niet per definitie niet overrated?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:54 schreef Moody het volgende:
Leuke discussie. Is OK Computer over-rated vinden jullie?
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zoals Fela hierboven al zegt ja, ik vind dat stemgeluid erg overheersend. En het is allemaal "slow-rock" om het maar zo te noemen. Natuurlijk zijn sommige nummers wel anders, maar het heeft een enorm karakteristiek geluid wat ik niet zo zeer een nadeel vind maar waardoor ik eigenlijk maar 1 album luister want de rest voegt weinig toe. En dat is Boxer, en Boxer is echt geweldig hoorJa, aan de reacties te zien ligt het aan mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussen Alligator en Boxer vind ik desondanks wel een behoorlijk verschil zitten. Ik zou in ieder geval het gevoel hebben een deel van The National te missen als ik alleen naar Boxer zou luisteren.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Sterker nog, ik denk dat het woord over-rated nergens op slaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die heb ik tevaak achter elkaar geluisterd, sindsdien vind ik hem minder. Amnesiac is nu mijn favoriete album van Radiohead. Of het overrated is weet ik niet. Is alle populaire muziek niet per definitie niet overrated?
Ben ik het met je eens, overrated wordt vaak gebruikt voor iets dat jij helemaal niets aan vindt, maar door een grote groep wel leuk gevonden wordt. Niet heel relevant wat mij betreft.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat het woord over-rated nergens op slaat.
Iedereen geeft zijn mening en alle meningen opgeteld geeft een totaal-mening. Een te hoge waardering voor een album slaat nergens op imo
Ik heb hoog en laag liefhebbers van Radiohead gesproken, maar nog nooit heb ik een Radiohead-liefhebber gehoord die er kort over kon zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Radiohead kunnen we kort over zijn, en hebben we het vaak genoeg over gehad.
Pavement daarentegen![]()
de beste indieband der indiebands
Samen met Yo La Tengo koningen. Wat waren ze goed eergisteren![]()
_O
Ik moet zeggen. Ik vind Boxer er wel bovenuit steken. Omdat het net wat anders is. High Violet is ook net wat meer afwisselend dan de rest trouwens. Maar ik heb gewoon niet echt het gevoel dat ik veel essentieels mis door die andere albums zelden te luisteren. Het is misschien niet zozeer hetzelfde, het zijn gewoon mindere albums waarvan de beste dingen juist op de andere beter albums ook en beter te horen zijn. Zoiets. Ik snap wat ik nu geschreven heb nu geloof ik ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, aan de reacties te zien ligt het aan mij.
Tussen Alligator en Boxer vind ik desondanks wel een behoorlijk verschil zitten. Ik zou in ieder geval het gevoel hebben een deel van The National te missen als ik alleen naar Boxer zou luisteren.
Boxer is in ieder geval wel hun beste album ja, daar zijn we het over eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik moet zeggen. Ik vind Boxer er wel bovenuit steken. Omdat het net wat anders is. High Violet is ook net wat meer afwisselend dan de rest trouwens. Maar ik heb gewoon niet echt het gevoel dat ik veel essentieels mis door die andere albums zelden te luisteren. Het is misschien niet zozeer hetzelfde, het zijn gewoon mindere albums waarvan de beste dingen juist op de andere beter albums ook en beter te horen zijn. Zoiets. Ik snap wat ik nu geschreven heb nu geloof ik ook niet meer.
Wat is het beste indie album allertijden (dus we gaan niet met Bob dylans of Beatles of Pink Floyd komen ofzo)? Ik vraag het me altijd heel erg af. Ik zou ondanks dat ik het overrated vind, wellicht toch OK Computer op #1 zetten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vraag dat omdat OK Computer overal en altijd het beste album allertijden wordt genoemd.
Underrated kan niet het geval zijn in ieder geval
Ja inderdaad. Ik vind het bij Radiohead ook mooi hoe in het oeuvre een soort verloop/worsteling/ontwikkeling kunt horen, ze onderzoeken echt zoals een kunstenaars dat zou doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens, overrated wordt vaak gebruikt voor iets dat jij helemaal niets aan vindt, maar door een grote groep wel leuk gevonden wordt. Niet heel relevant wat mij betreft.
Wel een band op mijn to-do-list van bands die ik nog live wil zienquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:03 schreef Moody het volgende:
High Violet vind ik denk ik beter dan Boxer, maar alles hangt ook af van het moment.
High Violet is meer een album met veel herkenbare nummers. Boxer is een mooi donker geheel.
Geweldige band overigens. Nog nooit live gezien
Tussen Kid A en OK Computer zit 2 jaar ofzo? Is dat het onderscheid tussen ouderen en jongeren?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:04 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat het vaak leeftijdsgerelateerd is.
OK Computer speelde ik nog af op een bandje in m'n walkmen, op m'n fietsje op weg naar school.
Dat was ook zo'n enorme ontdekking, destijds.
Ik geloof niet dat er 1 album is dat een grotere impact op me heeft gehad dan dat album.
Dus ja, mijns inziens hun beste album.
Maar ja, voor de jongere onder ons is het vaak Kid A, die op zijn beurt diezelfde impact op hun heeft gehad.
Zo gaat dat.
Wel eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is het beste indie album allertijden (dus we gaan niet met Bob dylans of Beatles of Pink Floyd komen ofzo)? Ik vraag het me altijd heel erg af. Ik zou ondanks dat ik het overrated vind, wellicht toch OK Computer op #1 zetten.
Ik kan dit begrijpen. JAmmer dat ik het zo'n ontzettende kutband vindquote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:06 schreef Bol_Wan het volgende:
Smiths - Queen is Dead. Smiths zijn het beginpunt van de Indie. Voor mij.
Sterker nog. Volgens mij zijn The Smiths en REM de oorsprong van het "genre" indie. Begonnen in de '80 he.....daarvoor was alles indie wat niet op op de radio was (heel veel dus)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:06 schreef Bol_Wan het volgende:
Smiths - Queen is Dead. Smiths zijn het beginpunt van de Indie. Voor mij.
Hun nieuwe album komt er toch ook bijna aan? (Deze of volgende week dacht ik)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Closer closer...
[ afbeelding ]
(goed album trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |