Ik ben dus gelukkig niet de enige.quote:Op maandag 11 maart 2013 22:58 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb dat ook (zowel het geluid als het vacuum zuigen), en dat komt hier door de centrale afzuiging want zodra ik 'm op de laagste stand zet heb ik er minder last van.
Dat dus, natuurlijk heeft TS wel ventilatieroosters, maar die staan lekker allemaal dicht.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:26 schreef Deshain het volgende:
Heb je geen roosters welke open kunnen/horen/moeten?
Weet ik, ik benadrukte hem alleen...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:44 schreef Deshain het volgende:
Het was een retorische vraag ueberduitser
Ik heb geen ventilatieroosters, het enige wat ik kan doen om verse lucht aan te voeren is het raampje boven mijn balkondeur open zetten, wat ik de komende tijd ook ga doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 08:42 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat dus, natuurlijk heeft TS wel ventilatieroosters, maar die staan lekker allemaal dicht.
Als er lucht wordt afgezogen, zal er ook lucht toegevoerd moeten worden. TS zal wel geen mechanische balansventilatie hebben (anders had je geen raam die open gezet kon worden), dus er moeten toevoerroosters aanwezig zijn. Tja, en als er aan de ene kant meer afgezogen wordt dan dat er aan de andere kant binnen kan komen, trek je het geheel enigszins vacuüm.
Een raampje is géén ventilatievoorziening, tenzij het een klepraampje is die traploos regelbaar is.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:41 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ik heb geen ventilatieroosters, het enige wat ik kan doen om verse lucht aan te voeren is het raampje boven mijn balkondeur open zetten, wat ik de komende tijd ook ga doen.
En ik ga eens bij mijn buren aankloppen om te vragen hoe het bij hun is geregeld.
Het dikgedrukte is dan het geval...quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:52 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Een raampje is géén ventilatievoorziening, tenzij het een klepraampje is die traploos regelbaar is.
Dus je hebt wel afzuiging van ventilatielucht, maar geen toevoer?
Snap je dan dat het logisch is dat je een vacuüm krijgt?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:01 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Het dikgedrukte is dan het geval...
Oud lijkt me dan he, gezien het ontbreken van v-roosters.quote:
Of geen idee hoe climarad/jaga oxygen werktquote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:07 schreef ueberduitser het volgende:
Oud lijkt me dan he, gezien het ontbreken van v-roosters.
Daar zou toch genoeg natuurlijke tocht in moeten zitten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:09 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Flat uit ongeveer 1970, geen nieuwbouw dus.
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef machtpen het volgende:
Als je een gaskachel hebt kan onderdruk voor koolmonoxide zorgen doordat de rookgassen terugslaan. Het klinkt alsof je appartement veel te veel afzuigt. Het makkelijkst is om je ventilatie af te plakken en ouderwets te ventileren.
Dan heb ik na een paar dagen een lucht in mijn kamer hangen waar ik niet zo vrolijk van zal worden. Ik moet toch afvoer hebben als ik aan het koken ben. ^^quote:Op dinsdag 12 maart 2013 11:46 schreef machtpen het volgende:
Als je een gaskachel hebt kan onderdruk voor koolmonoxide zorgen doordat de rookgassen terugslaan. Het klinkt alsof je appartement veel te veel afzuigt. Het makkelijkst is om je ventilatie af te plakken en ouderwets te ventileren.
Dat is vermoedelijk gewoon een centrale afzuiging die te hard staat. Dat kan levensgevaarlijk zijn icm kachels en geisers en het komt vaker voor dan dat je denkt. De flat komt uit de jaren 70 en heeft altijd prima gefunctioneerd met een passief ventilatiesysteem waar die ook voor ontworpen is dus je hebt die centrale afzuiging helemaal niet nodig.quote:
Gewoon met het koken een raam wat open zetten.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:21 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Dan heb ik na een paar dagen een lucht in mijn kamer hangen waar ik niet zo vrolijk van zal worden. Ik moet toch afvoer hebben als ik aan het koken ben. ^^
Heb jezelf de jaren 70 meegemaakt dat je deze hoogstaande conclusie trekt ?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:57 schreef Deshain het volgende:
Een raam openzetten is geen ventileren...
Ventilatie is een combinatie van toevoer van frisse lucht en afvoeren van 'volle' lucht. Het argument dat het in de jaren 70 voldeed gaat natuurlijk niet helemaal op. Inmiddels is men er (grotendeels dan) van doordrongen dat ventileren een must is in een woning.
Moet je eerst een goed paard zijn geweest om een goede ruiter te worden?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:59 schreef machtpen het volgende:
[..]
Heb jezelf de jaren 70 meegemaakt dat je deze hoogstaande conclusie trekt ?
Ik dus wel en ik kan bevestigen dat Deshain hier bepaald geen onzin vertelt.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 19:59 schreef machtpen het volgende:
[..]
Heb jezelf de jaren 70 meegemaakt dat je deze hoogstaande conclusie trekt ?
Ik hoop het ook voor je!quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:58 schreef DrSnuggle het volgende:
Wow, goede tip!
Dank je wel, ik ga er achteraan en hoop dat dit het probleem is.
Als bewoners zelf afzuigkappen gaan aansluiten krijg je dus overdruk. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat er een afzuiger in het passieve systeem is gebouwd wat wbv's de afgelopen jaren veel hebben gedaan. Vaak gaat dat dus fout en hier ook.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik dus wel en ik kan bevestigen dat Deshain hier bepaald geen onzin vertelt.
Als het om een oudere flat uit de jaren 60-70 gaat, dan is het zeer waarschijnlijk dat het ventileren gaat via een passief ventilatiesysteem. Een systeem wat overigens prima werkt, alleen - en hier komt het probleem: bewoners mogen dus absoluut geen actieve systemen (afzuigkap, extra ventilator in de badkamer e.d.) monteren, want dan slaat dat hele systeem op hol, zodat je dus kan krijgen wat TS nu ervaart: extreme onderdruk in je woning. Of juist het tegenovergestelde, dat je continu in de tocht zit....
Tja dat vermoed ik dus ook. Gevalletje onkunde.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:46 schreef machtpen het volgende:
[..]
Als bewoners zelf afzuigkappen gaan aansluiten krijg je dus overdruk. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat er een afzuiger in het passieve systeem is gebouwd wat wbv's de afgelopen jaren veel hebben gedaan. Vaak gaat dat dus fout en hier ook.
Ik neem toch echt wel aan dat de meeste mensen de boel wel af en toe even schoonmaken. Ik snap echt niet hoe je zo'n systeem door vuiligheid kan verkloten, of je moet iedere dag een speenvarken braden in je keuken en niet weten wat 'glorix' is...quote:Als mensen niet normaal een jaren 70 flat kunnen ventileren zoals in de jaren zeventig werd gedaan zijn het wel smeerpoetsen. Dan ligt het niet aan het systeem maar aan de mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |