quote:
Ik dus wel en ik kan bevestigen dat Deshain hier bepaald geen onzin vertelt.
Als het om een oudere flat uit de jaren 60-70 gaat, dan is het zeer waarschijnlijk dat het ventileren gaat via een passief ventilatiesysteem. Een systeem wat overigens prima werkt, alleen - en hier komt het probleem: bewoners mogen dus absoluut geen actieve systemen (afzuigkap, extra ventilator in de badkamer e.d.) monteren, want dan slaat dat hele systeem op hol, zodat je dus kan krijgen wat TS nu ervaart: extreme onderdruk in je woning. Of juist het tegenovergestelde, dat je continu in de tocht zit....
Als een goede aannemer in dergelijke woningen een nieuwe keuken of badkamer komt monteren, dan zal deze aan de opdrachtgever uitleggen dat er dus geen actieve afzuiging kan worden aangelegd vanwege dit systeem (dat geeft helemaal niks overigens en ik spreek uit ervaring).
Maar wie weet wat er gebeurt als doe-het-zelvers hier dus geen weet van hebben en toch maar die grote kekke trendy afzuigkap monteren, want "die is toch veel beter"? En dat moeten ze dus juist NIET doen. Maar je hoeft er maar één van dit type klussers in je flatgebouw hebben wonen en het hele ventilatiesysteem voor de hele flat is verstoord. (en bij de gamma hebben de jochies aldaar hier al helemaal geen weet van...

)
TS, ik neem aan dat er bij jullie sprake is van een VVE? Leg het is aan hen voor, vraag of er nog meer mensen met dit probleem zitten. Wellicht kan de 'veroorzaker' op die manier worden opgespoord. Succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"