Hahaha.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:35 schreef µ het volgende:
Here I am after waking up to check the Bitcoin price.
[ afbeelding ]
Totaal mee eens. Zeer geestig fenomeen! De totale waarde van alle uitstaande bitcoins is nu al ruim boven de USD 600 miljoen. Tulpenmanie 2.0. Je zult maar iets in bitcoins moeten betalen. Als je een het een paar dagen vergeet, ben je ineens het dubbele kwijt...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:47 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit echt de leukste bubble van deze eeuw
Het doet me een beetje denken aan de South Sea Bubble (1719-1720)
Gevonden op reddit. Waarschijnlijk geprint bij de Heineken Experience in Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:49 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Zie nu pas dat er bitcoin op staat. Hoe kom je hieraan? Hebbon!
Als je het hebt over het laatste dat ik post; Paul Graham is iemand om in de gaten te houden. Co-founder van y-combinator, schrijft goeie essays. Erg slimme man, het is zijn werk om nieuwe technieken te ontdekken (funden van tech-startups).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:10 schreef piepeloi55 het volgende:
Prachtige (psychologische) fenomenen zijn dit, geniet er maar van zolang het duurt.
Hoeveel bitcoins heb je nu ongeveer? Als je het niet wilt zeggen mag je ook je ruwe schatting geven hoorquote:
Maar bitcoin pretendeert een munteenheid te zijn. Waarom ziet iedereen het dan als een investering? Als het uiteindelijk geen werkende munteenheid is (zeer waarschijnlijk lijkt mij) dan is de waarde uiteindelijk 0, als het wel een werkende munteenheid wordt dan zou de waarde stabiel moeten gaan bewegen tov andere munteenheden. Dit laatste is theoretisch gezien vrij lastig, aangezien een munteenheid ter grootte van USD 600 miljoen te klein is en dus geen stabiele munteenheid is. Dus de waarde van bitcoins zou nog zeer significant moeten stijgen. Echter zo'n stijging an sich maakt het weer een nutteloze munteenheid (want geen prijsstabiliteit). Dus catch-22, dus waardeloos.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:12 schreef µ het volgende:
[..]
Als je het hebt over het laatste dat ik post; Paul Graham is iemand om in de gaten te houden. Co-founder van y-combinator, schrijft goeie essays. Erg slimme man, het is zijn werk om nieuwe technieken te ontdekken (funden van tech-startups).
Bitcoin pretendeert helemaal niets. Dat doen de gebruikersquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:29 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Maar bitcoin pretendeert een munteenheid te zijn. Waarom ziet iedereen het dan als een investering? Als het uiteindelijk geen werkende munteenheid is (zeer waarschijnlijk lijkt mij) dan is de waarde uiteindelijk 0, als het wel een werkende munteenheid wordt dan zou de waarde stabiel moeten gaan bewegen tov andere munteenheden. Dit laatste is theoretisch gezien vrij lastig, aangezien een munteenheid ter grootte van USD 600 miljoen te klein is en dus geen stabiele munteenheid is. Dus de waarde van bitcoins zou nog zeer significant moeten stijgen. Echter zo'n stijging an sich maakt het weer een nutteloze munteenheid (want geen prijsstabiliteit). Dus catch-22, dus waardeloos.
DMquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:28 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Hoeveel bitcoins heb je nu ongeveer? Als je het niet wilt zeggen mag je ook je ruwe schatting geven hoor
Ik betaal ermee.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:33 schreef SeLang het volgende:
Mensen met bitcoins zijn ook helemaal niet in geïnteresseerd om er hun pizza mee af te rekenen. Iedereen koopt die dingen in de hoop ze voor meer aan iemand anders te verkopen. Zoiets heet een bubble.
Updates zetten via bitcoinreminder.com dan mis je koerswijzigingen niet. Ik heb mn bitcoins ook op MtGox staan zodat ik er snel vanaf kan als de koers heel snel naar beneden gaat. (Heb er wel heel veel beveiliging op staan hoor) Oh en MtGox geeft gratis Yubikeys ter waarde van $29 weg als je jezelf aanmeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:35 schreef Wouter_Drucker het volgende:
We hebben een grote kansen grote risico's situatie volgens mij. Grote kans dat je je geld verliest met bitcoin (of erger), hele kleine kans dat je de MEGAjackpot hebt.
Er klopt iets niet aan die redeneringquote:Ik ga ervan uit dat de koers een keer behoorlijk gaat zakken, maar dat is niet omdat ik denk dat bitcoin faalt, maar omdat ik denk dat er vast wel iets beters voor in de plaats komt. Tot dat gebeurd blijf ik er lekker in.
Tot de koers gaat zakken heb ik bitcoins bedoel ik, als er wat beters voor in de plaats komt stap ik gewoon over.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Er klopt iets niet aan die redenering![]()
Importeren van blokken gaat mis? Syncen bedoel je? vorige week heb ik mijn lokale blockchain weggegooid en opnieuw downloaden ging prima.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Frustrerend: importeren van blokken uit database via de Bitcoin Client levert hier de ene na de andere error op. Is nu zelfs zover dat de client simpelweg niet meer op te starten is
Bedoel ik, jaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:22 schreef µ het volgende:
[..]
Importeren van blokken gaat mis? Syncen bedoel je? vorige week heb ik mijn lokale blockchain weggegooid en opnieuw downloaden ging prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |