Interessante link Perr! Ik heb vooral naar nederland gekeken, maar wat me daar opvalt, is dat de meerderheid van de lijntjes die omhoog gaan (dus wat meer impact heeft dan 20 jaar geleden) verschillende soorten kanker zijn.. Best raar idee. Dus in de afgelopen 20 jaar is er iets veranderd waardoor we statistisch meer kanker krijgen of hebben. Of het is beter meetbaar.. Lastig om erachter te komen wat die toename veroorzaakt.. Je zou zeggen dat voeding een grote rol speelt. Ik had juist het gevoel dat mensen nu gemiddeld gezien gezonder aten dan 20 jaar geleden.quote:Op maandag 11 maart 2013 14:58 schreef Perruche het volgende:
Vette website:
http://www.guardian.co.uk(...)orld-data-visualised
Per ongeveer 1 januari 2011 is het niet meer gratis.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:46 schreef MarMar het volgende:
Gehuurd? Kan je ze niet meer lenen tegenwoordig? En omruilen kan vast weliig voorzichtig met je polsen anders zit je daar ook nog mee straks.
Ik heb inderdaad het idee dat ik er wel sterk van word. Nog een poosje zo doorhobbelen en ik verander in een Pippi Langkous. Paard optillen enzo.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef the85mc het volgende:
Ik kreeg van veel kruklopen last van de botten waar je duim aan je hand vast zit. Dat bot dat vanaf je pols naar je duim loopt zeg maar. Kruklopen is wel goed voor je triceps, dat dan weer wel
Roodvonk? Het heerst.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaarsjes aan, kachel hoog, sfeerverlichting... kortom het is kerstsfeer in huize Uniek
Vakantie
Snotneus, zere keel, tintelende lippen, rillerig.. Hmmmmmmmmmmmm
Maar over 36 uur is het 22 graden warmer
Heb jurkje gekocht bij action, leuk ding
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Die derde was dus weer een quote/edit-faal.![]()
Ik heb er drie thuis zitten. Met roodvonk. Dacht zelf aan een gewone verkoudheid, maar dat was het dus niet.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Roodvonk?? Nah, zal wel niet
Ben mijn keel aan het ontsmetten met een lekkere cola-berenburg.
Ja hoor!quote:
Onderzoeken uit het VK en Italië wijzen vooral naar de verhoogde suikerinname door frisdranken als oorzaak van overgewicht.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:05 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat er nu wel meer bagger geproduceerd en verkocht wordt dan 20 jaar geleden MC.. Ik weet in elk geval zeker dat obesitas veel meer voorkomt, dat linkt zeker al aan ongezonder eten en minder bewegen ergo een slechtere gezondheid. Diabetes komt daardoor ook veel meer voor en van bijvoorbeeld alvleesklierkanker weet ik dan weer dat het gelinkt wordt aan diabetes; oftewel, dat je er dan veel gevoeliger voor bent.
Het zou wel interessant zijn om te weten welke kankervormen het omgaat en waardoor die pieken inderdaad..
Mjah, eten en of drinken danquote:Op maandag 11 maart 2013 20:17 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Onderzoeken uit het VK en Italië wijzen vooral naar de verhoogde suikerinname door frisdranken als oorzaak van overgewicht.
Dank voor de tip! Heb er inmiddels een paar gevonden en ben er al mee bezig.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:08 schreef An24 het volgende:
Op youtube vond ik pols-opwarm-oefeningen voor turners. Dat hielp.
Als je genoeg Duvel drinkt dan vergeet je dat je extra kcal drinkt.. komt er dan ook niet aanquote:Op maandag 11 maart 2013 20:27 schreef minilot het volgende:
Lijstje was bij nader inzien niet definief, want toch nog een flesje Duvel straks.
Nog zo'n 140 kcals erbij dus? Even geen zin om het op te zoeken.
En met krukken lopen wordt er vast ook dolle pret van!quote:Op maandag 11 maart 2013 20:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Als je genoeg Duvel drinkt dan vergeet je dat je extra kcal drinkt.. komt er dan ook niet aan
Goed ideequote:Op maandag 11 maart 2013 20:41 schreef minilot het volgende:
[..]
En met krukken lopen wordt er vast ook dolle pret van!Ik zet er meteen nog een paar koud.
Fijn!quote:Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Heb er inmiddels een paar gevonden en ben er al mee bezig.
Sigme!quote:Op maandag 11 maart 2013 20:52 schreef sigme het volgende:
Ja hoi. Ik ben er weer. Het was mooi, de mensen waren aardig en gastvrij, het weer lekker en de auto total loss. We overwegen een landrover.
Minilot op krukken? Watwatwat?
Uniekhoorn lost me af in het betere weer zie ik, geniet ervan, mede namens mij!
Nog wat belangrijks gebeurd afgelopen drie weken?
quote:uniekhoorn
Sigme!
Kunnen wij ergens teruglezen hoe jullie het hebben gehad afgelopen 3 week?? Ben zo nieuwsgierig
De auto kreeg 150 kilometer voordat we thuis waren een hartaanval. Eerst een tia (de multiriem en een poelie eraf), daarna een dodelijk infarct (distributieriem). Mijn vader heeft ons naar huis gesleept. Door sneeuw en koude. Weten jullie dat het op 1 dagreis rijden 20 graden is?quote:Op maandag 11 maart 2013 20:59 schreef Phaidra het volgende:
Wat is er gebeurd met de auto sigme? En zelf nog heel? Welkom thuis in de tweede winter van 2013!
quote:Op maandag 11 maart 2013 20:52 schreef sigme het volgende:
Ja hoi. Ik ben er weer. Het was mooi, de mensen waren aardig en gastvrij, het weer lekker en de auto total loss. We overwegen een landrover.
Minilot op krukken? Watwatwat?
Uniekhoorn lost me af in het betere weer zie ik, geniet ervan, mede namens mij!
Nog wat belangrijks gebeurd afgelopen drie weken?
^^ !quote:Op maandag 11 maart 2013 21:13 schreef MarMar het volgende:
Hadie Sig, het was hier heel even lente, hier zijn wel krokusjes, maar nu ondergesneeuwd heel zielig, en gecondoleerd met de auto!
1 1/2 dagquote:Op maandag 11 maart 2013 21:13 schreef MarMar het volgende:
Hadie Sig, het was hier heel even lente, hier zijn wel krokusjes, maar nu ondergesneeuwd heel zielig, en gecondoleerd met de auto!
Misschien dat mensen minder doodgaan aan "andere ziekten" zeg maar en men nu oud genoeg wordt / lang genoeg leeft om aan kanker dood te gaan... althans, zoiets heb ik eens gelezen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:00 schreef the85mc het volgende:
[..]
Interessante link Perr! Ik heb vooral naar nederland gekeken, maar wat me daar opvalt, is dat de meerderheid van de lijntjes die omhoog gaan (dus wat meer impact heeft dan 20 jaar geleden) verschillende soorten kanker zijn.. Best raar idee. Dus in de afgelopen 20 jaar is er iets veranderd waardoor we statistisch meer kanker krijgen of hebben. Of het is beter meetbaar.. Lastig om erachter te komen wat die toename veroorzaakt.. Je zou zeggen dat voeding een grote rol speelt. Ik had juist het gevoel dat mensen nu gemiddeld gezien gezonder aten dan 20 jaar geleden.
Maar goed, interessant om dit soort trends eens te zien.
Dat speelt vast ook een rol, maar de levensverwachting is toch niet heel drastisch veranderd de afgelopen 20 jaar? Of vergis ik me daarin?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:27 schreef Perruche het volgende:
[..]
Misschien dat mensen minder doodgaan aan "andere ziekten" zeg maar en men nu oud genoeg wordt / lang genoeg leeft om aan kanker dood te gaan... althans, zoiets heb ik eens gelezen.
Klopt. Wellicht zijn andere ziektes beter te genezen waardoor we daar niet meer aan doodgaan. Ik weet het ook nietquote:Op maandag 11 maart 2013 21:39 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat speelt vast ook een rol, maar de levensverwachting is toch niet heel drastisch veranderd de afgelopen 20 jaar? Of vergis ik me daarin?
Als mensen niet ergens anders aan dood gaan voor de tijd, krijgen ze vroeg of laat allemaal kanker idd.. al moeten sommigen daar dan 150 voor worden en halen ze dat nooit
Cheater!quote:Op maandag 11 maart 2013 21:34 schreef Perruche het volgende:
WB sigme! klinkt als een avontuurtje met je auto. Ben benieuwd naar een verslag als je dat gaat doen!
Eindstand:
O: bircher muesli
T: cappuccino, peer
L: wit broodje forel, salade met gekookt ei, komkommer, olijf, dressing, croutons
T: 3 paaseieren, 4 paranoten ( livin on the edge!!), 150 gr tomaten
B: 40 min fietsen
D: couscous, pompoen, feta, tomaat
T: klein bakje yoghurt met hagelslag (), 2 el pindakaas
Poeziequote:Op maandag 11 maart 2013 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Je weet toch, uniekje, virtueel leef ik op fok, niet in faceboeken ofzo, en mijn eerste teken van leven was die post van daarnet. Verslag uitwerken - en de foto's zelfs eerst eens zelf bekijkenmoet nog. Afgelopen dagen voor zover op internet doorgebracht heb ik besteed aan emigratieplannen en uitzoeken van nieuwe nieuwe dan wel oude nieuwe auto's.
Maar ik heb gister een schaap tussen de poten begrabbeld en er komen wel lammetjes. Insh' Allah.
quote:Op maandag 11 maart 2013 22:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sigme, welkom terugBen ook benieuwd naar een verslag!
Def. lijstje:
O: omelet
L: broodje met ham, broodje met worst, melk
T: koekje bij een vriendin op bezoek
D: veel (verse) boontjes, aardappeltjes, kipfilet
T: yoghurt
T: rozijntjes
Oh! Vergeten op te schrijven. Heb nog een appeltje gehad. Wel maar 1 stuk fruit dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |