abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123918677
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door MarMar op 11-03-2013 17:34:54 ]
pi_123919108
Ik heb geen pandapunten en geen tijgerpunten. Moet ik me zorgen maken?
Ow, wacht, ik tel die aanbidder uit Madagaskar gewoon mee. B-)

Hmmm... nog steeds teleurstellend.

Sorry mensen, ik ben saai.
Ik ga maar zalm bakken en boontjes klaarmaken. >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123919530
Je weet niet wat de toekomst nog in petto heeft Henk! ;)

Marmar, dank voor de suggestie maar ik heb deze krukken nu al voor zes weken gehuurd. Ik doe het er wel gewoon mee. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_123919632
Gehuurd? Kan je ze niet meer lenen tegenwoordig? En omruilen kan vast wel :) iig voorzichtig met je polsen anders zit je daar ook nog mee straks.
pi_123920179
Haha, ik heb dan weer heel veel pandapunten :p.
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 spelt bth (lekker trouwens!) met pindakaas met stukjes noot
T: pruim
L: 2 spelt bth met tonijnsalade
D: 150gr tilapia filet met mediterrane marinade en 400gr Italiaanse champignon roerbakmix

Komt nog een sinaasappel en een half bakje magere kwark en half bakje magere yoghurt met cruesli bij :)
pi_123920186
Ik zal inderdaad voorzichtig zijn. :)
pi_123920314
quote:
Interessante link Perr! Ik heb vooral naar nederland gekeken, maar wat me daar opvalt, is dat de meerderheid van de lijntjes die omhoog gaan (dus wat meer impact heeft dan 20 jaar geleden) verschillende soorten kanker zijn.. Best raar idee. Dus in de afgelopen 20 jaar is er iets veranderd waardoor we statistisch meer kanker krijgen of hebben. Of het is beter meetbaar.. Lastig om erachter te komen wat die toename veroorzaakt.. Je zou zeggen dat voeding een grote rol speelt. Ik had juist het gevoel dat mensen nu gemiddeld gezien gezonder aten dan 20 jaar geleden.
Maar goed, interessant om dit soort trends eens te zien.
pi_123920476
Ik kreeg van veel kruklopen last van de botten waar je duim aan je hand vast zit. Dat bot dat vanaf je pols naar je duim loopt zeg maar. Kruklopen is wel goed voor je triceps, dat dan weer wel :')
pi_123920526
Ik denk dat er nu wel meer bagger geproduceerd en verkocht wordt dan 20 jaar geleden MC.. Ik weet in elk geval zeker dat obesitas veel meer voorkomt, dat linkt zeker al aan ongezonder eten en minder bewegen ergo een slechtere gezondheid. Diabetes komt daardoor ook veel meer voor en van bijvoorbeeld alvleesklierkanker weet ik dan weer dat het gelinkt wordt aan diabetes; oftewel, dat je er dan veel gevoeliger voor bent.
Het zou wel interessant zijn om te weten welke kankervormen het omgaat en waardoor die pieken inderdaad..
  Vis een optie? maandag 11 maart 2013 @ 18:13:47 #10
70532 loveli
N
pi_123920941
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:46 schreef MarMar het volgende:
Gehuurd? Kan je ze niet meer lenen tegenwoordig? En omruilen kan vast wel :) iig voorzichtig met je polsen anders zit je daar ook nog mee straks.
Per ongeveer 1 januari 2011 is het niet meer gratis.
crap in = crap out
pi_123921098
Ik heb 2 jaar terug mijn enkel gebroken, een verkeerd briefje meegekregen in het ziekenhuis en niets hoeven te betalen voor de (vieze) krukken!
Doe wat je niet durft.
pi_123921519
Definitieve lijst voor vandaag:

O/L: Zes geroosterde paprika's uit pot (restje),
een paar rauwe wortels.
een bak volle yoghurt met een pietsje honing
en een handvol gehakte walnoten.
Straks nog een kiwi en een paar dadels.

+ T: Nougat (cadeaumand bleek nog niet helemaal op), een paar blokjes. En muntthee.
D: Tofu, paddestoelen en allerlei groenten in zwarte bonensaus en wat bami goreng ernaast. Plus een biertje.
B: Een keer of acht op krukken naar de wc/badkamer en weer terug naar de bank. Elk uur knieoefeningen, tegen de stijfheid. :')

Alles tezamen 1734 kcals en 90% van mijn dagelijkse aanbevolen hoeveelheid voedingsstoffen. Dat is exclusief de saus die de Chinees bij mijn tofu had gestopt want het was géén zwarte bonensaus en heb geen idee wat het dan wél was. :)

Op naar morgen!

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:04 schreef the85mc het volgende:
Ik kreeg van veel kruklopen last van de botten waar je duim aan je hand vast zit. Dat bot dat vanaf je pols naar je duim loopt zeg maar. Kruklopen is wel goed voor je triceps, dat dan weer wel :')
Ik heb inderdaad het idee dat ik er wel sterk van word. Nog een poosje zo doorhobbelen en ik verander in een Pippi Langkous. Paard optillen enzo. :)
  Vis een optie? maandag 11 maart 2013 @ 18:39:20 #13
70532 loveli
N
pi_123921920
Paard :9
crap in = crap out
pi_123923204
Maria: foto met je kippie zag er lekker uit!

Vervelend Minilot, dat je zo'n last hebt van je polsen. Ik kreeg in het begin last van mijn polsen door yoga. Op youtube vond ik pols-opwarm-oefeningen voor turners. Dat hielp.

Lijstje:

O: 1 flinke hartige muffin, verse jus en thee met soyamelk
T: kruidenthee. Ik gaf training, kon geen tussendoortje eten
L: opgebakken rijst met een halve broccoli, omelet van 2 eieren, rode ui en bosui. Beker optimel.
T: twee caramelsnoepjes
S: uur en kwartier yoga
D: volkoren pasta met gehakt, ui, wortel, champignons, courgette, tomatensaus, creme fraiche en kaas
T: waterijsje en thee

1800 kcal, ben tevreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 11-03-2013 19:18:07 ]
pi_123923631
Sjees, nah, volgende keer even PM naar mij doen dan, ik heb mijn blauwe krukken bewaard, ik leen ze met liefde gratis uit!
pi_123924187
Mwhahaha Coco, die gehaktbal foto _O-
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 11 maart 2013 @ 19:30:12 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924339
Fijn dat jullie de calorieen er even bij zetten.. Dan geloof ik eht wel.. weet nl de porties niet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 11 maart 2013 @ 19:33:02 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924500
Kaarsjes aan, kachel hoog, sfeerverlichting... kortom het is kerstsfeer in huize Uniek :')
Vakantie *O*
Snotneus, zere keel, tintelende lippen, rillerig.. Hmmmmmmmmmmmm :(

Maar over 36 uur is het 22 graden warmer *O*

Heb jurkje gekocht bij action, leuk ding
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123924567
Ik ben mijn leven aan het beteren en aan het plannen geslagen. Heb zojuist een groenteomeletje staan bakken voor morgen als lunch. :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123924575
Niet quoten maar editten, Geebee }:|
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123924591
:')
  maandag 11 maart 2013 @ 19:35:18 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123924627
O+ GB :D
pi_123924721
Die derde was dus weer een quote/edit-faal. :') _O-
  maandag 11 maart 2013 @ 19:37:28 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123924746
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Kaarsjes aan, kachel hoog, sfeerverlichting... kortom het is kerstsfeer in huize Uniek :')
Vakantie *O*
Snotneus, zere keel, tintelende lippen, rillerig.. Hmmmmmmmmmmmm :(

Maar over 36 uur is het 22 graden warmer *O*

Heb jurkje gekocht bij action, leuk ding
Roodvonk? Het heerst.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123924918
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:37 schreef Goodbye het volgende:
Die derde was dus weer een quote/edit-faal. :') _O-
:D Gaat het een beetje? :* :+
  maandag 11 maart 2013 @ 19:49:56 #26
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123925470
Roodvonk?? Nah, zal wel niet :D

Ben mijn keel aan het ontsmetten met een lekkere cola-berenburg.

Lijst:
O: kwark, vla, schep zelfdgemaakte appelcompote met kaneel en bruine suiker
T's: hele rauwe paprika, halve komkommer, cup a soup kerrie, cappuccino, 250 gr rauwe wortel
L: 3 boterhammen met in totaal 1 gegrilde tartaar, beker melk, tomaat, kom tomatencremesoep met ballen :9
T's: appel, peer, mandarijn, paar druiven, paar dropjes, blokje choco
D: Snijbonen , salade met gekookt ei, gewokte groente met soja, ketjap, gepelde tomaten, kruiden, gegrilde kipfilet, rijst met zelfgemaakte satesaus
T: wokkels (neppe van de C1000 die is 1000x lekkerder :9 , cola-berenburg
  maandag 11 maart 2013 @ 19:52:53 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_123925658
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Roodvonk?? Nah, zal wel niet :D

Ben mijn keel aan het ontsmetten met een lekkere cola-berenburg.

Ik heb er drie thuis zitten. Met roodvonk. Dacht zelf aan een gewone verkoudheid, maar dat was het dus niet.

Mijn d was spinazie, sperziebonen, peultjes, sesamzaad, braadworst en als toetje flan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_123925837
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:41 schreef An24 het volgende:

[..]

:D Gaat het een beetje? :* :+
Ja hoor! :D
pi_123927277
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:05 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat er nu wel meer bagger geproduceerd en verkocht wordt dan 20 jaar geleden MC.. Ik weet in elk geval zeker dat obesitas veel meer voorkomt, dat linkt zeker al aan ongezonder eten en minder bewegen ergo een slechtere gezondheid. Diabetes komt daardoor ook veel meer voor en van bijvoorbeeld alvleesklierkanker weet ik dan weer dat het gelinkt wordt aan diabetes; oftewel, dat je er dan veel gevoeliger voor bent.
Het zou wel interessant zijn om te weten welke kankervormen het omgaat en waardoor die pieken inderdaad..
Onderzoeken uit het VK en Italië wijzen vooral naar de verhoogde suikerinname door frisdranken als oorzaak van overgewicht.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123927536
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Onderzoeken uit het VK en Italië wijzen vooral naar de verhoogde suikerinname door frisdranken als oorzaak van overgewicht.
Mjah, eten en of drinken dan :) verder komt het wel op hetzelfde neer.
pi_123927912
Lijstje was bij nader inzien niet definief, want toch nog een flesje Duvel straks. :)
Nog zo'n 140 kcals erbij dus? Even geen zin om het op te zoeken.
pi_123928666
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:08 schreef An24 het volgende:
Op youtube vond ik pols-opwarm-oefeningen voor turners. Dat hielp.
Dank voor de tip! Heb er inmiddels een paar gevonden en ben er al mee bezig. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 20:38:40 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123928719
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:27 schreef minilot het volgende:
Lijstje was bij nader inzien niet definief, want toch nog een flesje Duvel straks. :)
Nog zo'n 140 kcals erbij dus? Even geen zin om het op te zoeken.
Als je genoeg Duvel drinkt dan vergeet je dat je extra kcal drinkt.. komt er dan ook niet aan :D
pi_123928972
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:38 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Als je genoeg Duvel drinkt dan vergeet je dat je extra kcal drinkt.. komt er dan ook niet aan :D
En met krukken lopen wordt er vast ook dolle pret van! :) Ik zet er meteen nog een paar koud.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:42:46 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123929110
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:41 schreef minilot het volgende:

[..]

En met krukken lopen wordt er vast ook dolle pret van! :) Ik zet er meteen nog een paar koud.
Goed idee *O*
  maandag 11 maart 2013 @ 20:46:31 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123929446
Keer op een andere manier van een kruk vallen :Y).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123929592
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:37 schreef minilot het volgende:

[..]

Dank voor de tip! Heb er inmiddels een paar gevonden en ben er al mee bezig. :)
Fijn!
pi_123929861
Ja hoi. Ik ben er weer. Het was mooi, de mensen waren aardig en gastvrij, het weer lekker en de auto total loss. We overwegen een landrover.

Minilot op krukken? Watwatwat?
Uniekhoorn lost me af in het betere weer zie ik, geniet ervan, mede namens mij :*!

Nog wat belangrijks gebeurd afgelopen drie weken?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 11 maart 2013 @ 20:57:38 #39
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123930296
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:52 schreef sigme het volgende:
Ja hoi. Ik ben er weer. Het was mooi, de mensen waren aardig en gastvrij, het weer lekker en de auto total loss. We overwegen een landrover.

Uniekhoorn lost me af in het betere weer zie ik, geniet ervan, mede namens mij :*!

Sigme! O+
Kunnen wij ergens teruglezen hoe jullie het hebben gehad afgelopen 3 week?? Ben zo nieuwsgierig :@
pi_123930400
Wat is er gebeurd met de auto sigme? En zelf nog heel? Welkom thuis in de tweede winter van 2013!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123931158
quote:
uniekhoorn
Sigme! O+
Kunnen wij ergens teruglezen hoe jullie het hebben gehad afgelopen 3 week?? Ben zo nieuwsgierig :@
*;

Je weet toch, uniekje, virtueel leef ik op fok, niet in faceboeken ofzo, en mijn eerste teken van leven was die post van daarnet. Verslag uitwerken - en de foto's zelfs eerst eens zelf bekijken :') moet nog. Afgelopen dagen voor zover op internet doorgebracht heb ik besteed aan emigratieplannen en uitzoeken van nieuwe nieuwe dan wel oude nieuwe auto's.

quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:59 schreef Phaidra het volgende:
Wat is er gebeurd met de auto sigme? En zelf nog heel? Welkom thuis in de tweede winter van 2013!
De auto kreeg 150 kilometer voordat we thuis waren een hartaanval. Eerst een tia (de multiriem en een poelie eraf), daarna een dodelijk infarct (distributieriem). Mijn vader heeft ons naar huis gesleept. Door sneeuw en koude. Weten jullie dat het op 1 dagreis rijden 20 graden is?
Ik had lammetjes en krokusjes gewenst, thuis. Beide zijn er nog niet :N.
Maar ik heb gister een schaap tussen de poten begrabbeld en er komen wel lammetjes. Insh' Allah.
Na het uitgebreid loven en prijzen van onze auto totdat het ding halverwege de lofzang in stukken uiteenviel gooi ik Deo volente en ijs en weder en allah d'r maar voor de zekerheid achterna.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_123931165
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:52 schreef sigme het volgende:

:D vroeg me vandaag nog af wanneer jij zou terugkeren...

Er is misschien een medicijn tegen HIV, Coco had longembolie maar ze bokst tegenwoordig in de kelder, DaD aan het verhuizen, komt een ep VII van Star Wars, minilot is dus terug, Mc is gemeet, Xm is tof bol, Nallster contempleert die-hard te gaan, Anna is kennelijk ineens chubby, Chloe en Beetlejuice zijn met jarig geweest, Mo en wolve aan het verhuizen, mufasa blijkt een bekende te zijn...
Als het nodig is kan ik meer tikken maar ben mobiel :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123931522
Hadie Sig, het was hier heel even lente, hier zijn wel krokusjes, maar nu ondergesneeuwd heel zielig, en gecondoleerd met de auto!
pi_123931556
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:13 schreef MarMar het volgende:
Hadie Sig, het was hier heel even lente, hier zijn wel krokusjes, maar nu ondergesneeuwd heel zielig, en gecondoleerd met de auto!
^^ !
  maandag 11 maart 2013 @ 21:14:24 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123931561
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:13 schreef MarMar het volgende:
1 1/2 dag *O*
pi_123932679
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:00 schreef the85mc het volgende:

[..]

Interessante link Perr! Ik heb vooral naar nederland gekeken, maar wat me daar opvalt, is dat de meerderheid van de lijntjes die omhoog gaan (dus wat meer impact heeft dan 20 jaar geleden) verschillende soorten kanker zijn.. Best raar idee. Dus in de afgelopen 20 jaar is er iets veranderd waardoor we statistisch meer kanker krijgen of hebben. Of het is beter meetbaar.. Lastig om erachter te komen wat die toename veroorzaakt.. Je zou zeggen dat voeding een grote rol speelt. Ik had juist het gevoel dat mensen nu gemiddeld gezien gezonder aten dan 20 jaar geleden.
Maar goed, interessant om dit soort trends eens te zien.
Misschien dat mensen minder doodgaan aan "andere ziekten" zeg maar en men nu oud genoeg wordt / lang genoeg leeft om aan kanker dood te gaan... althans, zoiets heb ik eens gelezen.
pi_123933093
Plus dat er gewoon heel veel varianten van carcinomen zijn.
pi_123933266
WB sigme! klinkt als een avontuurtje met je auto. Ben benieuwd naar een verslag als je dat gaat doen!

Eindstand:
O: bircher muesli
T: cappuccino, peer
L: wit broodje forel, salade met gekookt ei, komkommer, olijf, dressing, croutons
T: 3 paaseieren, 4 paranoten ( livin on the edge!!), 150 gr tomaten
B: 40 min fietsen
D: couscous, pompoen, feta, tomaat
T: klein bakje yoghurt met hagelslag ( :') ), 2 el pindakaas
pi_123933478
Ach, alweer bedtijd. Nog even haren wassen en douchen, en dan begint morgen het kantoorleven alweer.

Ben trouwens ondanks lekker eten niet aangekomen of afgevallen.
pi_123933665
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

Misschien dat mensen minder doodgaan aan "andere ziekten" zeg maar en men nu oud genoeg wordt / lang genoeg leeft om aan kanker dood te gaan... althans, zoiets heb ik eens gelezen.
Dat speelt vast ook een rol, maar de levensverwachting is toch niet heel drastisch veranderd de afgelopen 20 jaar? Of vergis ik me daarin?
Als mensen niet ergens anders aan dood gaan voor de tijd, krijgen ze vroeg of laat allemaal kanker idd.. al moeten sommigen daar dan 150 voor worden en halen ze dat nooit ;)
pi_123933792
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:39 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat speelt vast ook een rol, maar de levensverwachting is toch niet heel drastisch veranderd de afgelopen 20 jaar? Of vergis ik me daarin?
Als mensen niet ergens anders aan dood gaan voor de tijd, krijgen ze vroeg of laat allemaal kanker idd.. al moeten sommigen daar dan 150 voor worden en halen ze dat nooit ;)
Klopt. Wellicht zijn andere ziektes beter te genezen waardoor we daar niet meer aan doodgaan. Ik weet het ook niet :D
pi_123934051
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:34 schreef Perruche het volgende:
WB sigme! klinkt als een avontuurtje met je auto. Ben benieuwd naar een verslag als je dat gaat doen!

Eindstand:
O: bircher muesli
T: cappuccino, peer
L: wit broodje forel, salade met gekookt ei, komkommer, olijf, dressing, croutons
T: 3 paaseieren, 4 paranoten ( livin on the edge!!), 150 gr tomaten
B: 40 min fietsen
D: couscous, pompoen, feta, tomaat
T: klein bakje yoghurt met hagelslag ( :') ), 2 el pindakaas
Cheater! :P ik heb 2 koekjes afgeslagen vandaag! En ingehouden bij de borrel...

Eindlijst:

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 vk bh met kipfilet, salade van spinazie/tomaat/pompoenpitten/gekookt ei/lijnzaadolie
T: rijstwafel pindakaas
T: 3 stukjes bruin brood gedipt in olijfolie
D: stoofpotje van kikkererwten/courgette/aubergine/tomaat en chorizo
S: ruim een uur fietsen en 45 min steppen
T: bakje kwark

Maar goed dit was pas dag 1 :P
Be someone that makes you happy
  maandag 11 maart 2013 @ 22:17:49 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123936371
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]

*;

Je weet toch, uniekje, virtueel leef ik op fok, niet in faceboeken ofzo, en mijn eerste teken van leven was die post van daarnet. Verslag uitwerken - en de foto's zelfs eerst eens zelf bekijken :') moet nog. Afgelopen dagen voor zover op internet doorgebracht heb ik besteed aan emigratieplannen en uitzoeken van nieuwe nieuwe dan wel oude nieuwe auto's.

Maar ik heb gister een schaap tussen de poten begrabbeld en er komen wel lammetjes. Insh' Allah.

Poezie O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123936407
Sigme, welkom terug :) Ben ook benieuwd naar een verslag!

Def. lijstje:

O: omelet
L: broodje met ham, broodje met worst, melk
T: koekje bij een vriendin op bezoek
D: veel (verse) boontjes, aardappeltjes, kipfilet
T: yoghurt
T: rozijntjes
  maandag 11 maart 2013 @ 22:20:30 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123936526
Zo! Overgewerkt en in de avond nog iemand geholpen, dus ik ben Super-ikke met witte pootjes :+ Nu wel erg laat eten want m'n trein had ook vertraging en anders mistte ik mn belafspraak :')

De keftedes komt morgen en ik eet nu de afbakbroodjes die waren bedoeld voor het ontbijt van gisteren toen we de trein moesten halen :') :+

En natuurlijk WeeBee sigme!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? maandag 11 maart 2013 @ 22:39:52 #56
70532 loveli
N
pi_123937750
Sigme, welkom terug! Sterkte met het weer en veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe auto.
crap in = crap out
pi_123937850
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
Sigme, welkom terug :) Ben ook benieuwd naar een verslag!

Def. lijstje:

O: omelet
L: broodje met ham, broodje met worst, melk
T: koekje bij een vriendin op bezoek
D: veel (verse) boontjes, aardappeltjes, kipfilet
T: yoghurt
T: rozijntjes
^O^

^O^ ^O^ als je ook nog wat fruit neemt.
pi_123938129
WB sigme!
Klinkt als een hele ervaring!
Ik weet wel wat van terreinwagens, mijn vader heeft er veel versleten. Landrovers (discovery series 1&2) zijn niet erg goed. Vooral automatische versnellingsbak moet je ver van blijven en sommige auto's hebben geen duidelijke temperatuurdisplay. Mijn vader heeft zijn motorblok daardoor kapot gereden door oververhitting. Zeker in warme gebieden is zoiets cruciaal. Voor als jullie er echt lange tochten door de bush gaan maken gaat er niets boven toyota landcruiser. Alleen die kunnen aan de prijs zijn, zeker de wat nieuwere. Is een kleinere basic 4x4 goed dan zou ik een lada niva doen. Die roesten soms wel, maar verder niet kapot te krijgen. Roest kun je natuurlijk behandelen en tectyleren. En basic techniek dus iedereen kan t fixen. Ideaal als je in de bush in afrika ergens zit.
pi_123938619
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 22:41 schreef An24 het volgende:

[..]

^O^

^O^ ^O^ als je ook nog wat fruit neemt.
Oh! Vergeten op te schrijven. Heb nog een appeltje gehad. Wel maar 1 stuk fruit dus.

Was op zich ook wel tevreden :)
pi_123939960
Vandaag iets te fanatiek gesport -O- mijn heup doet flink pijn.
Morgen voor het eerst in lange tijd wegen...ben benieuwd.
pi_123941983
:W
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 06:50:14 #62
70532 loveli
N
pi_123945379
:s)
crap in = crap out
pi_123945522
:O
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_123945659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:22 schreef Ml-etje het volgende:
:O
:O x2
pi_123945670
mogguh! Ik kan ook meedoen met de slaap :') Ik had het gisteraaf koud in bed :X Was het op een bepaald punt zo zat dat ik maar uit bed ben gegaan om een kruik te maken; warme voeten = slapen :Y

Lijstje voor vandaag:

O: havermoutpap met bessen en cacao
T: rijstwafels met ei
L: pestosalade met kip
T: 1/2 bak kwark
D: pasta met tonijn
S: fitness
T: rijst en vis gewokt
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_123945707
En ik doe zojuist een Loveli :') Met bonuspunten want koffie op kleding en bureaustoel }:|
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_123945782
Mogge! Koffie nodig.
pi_123945792
Morning!

Koffie nodig :')
pi_123945802
Gaan er nog mensen van hier naar de film van FOK! vanavond :) ?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 08:01:22 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123945804
Mogge, ik lust nog steeds geen koffie meer.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123945812
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge, ik lust nog steeds geen koffie meer.
door de zwangerschap?

Dat lijkt me echt naar :X /coffeeholic
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 08:02:57 #72
70532 loveli
N
pi_123945813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 07:53 schreef _aurum_ het volgende:
En ik doe zojuist een Loveli :') Met bonuspunten want koffie op kleding en bureaustoel }:|
*;
Dan ga ik nu maar proberen een Aurum te doen B-)
crap in = crap out
pi_123945951
Niesen tot het zeer doet ftw :')

Ik heb een Aurum gedaan gisteravond zie ik :D maar dan met skisokken :P
pi_123945979
Positief geluidje: voor het eerst in 2,5e week de hele nacht doorgeslapen. Ik werd pas om zes uur wakker vanochtend. *O* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_123945988
Mogge :O

Het was bijna helemaal licht toen de wekker ging O+
Dat t nog vriest negeer ik maar even :')
Be someone that makes you happy
pi_123946247
Goedemorgen!

Beterende hand! Vandaag voornemens de 15.000 woorden aan te tikken. En ons whiteboard wordt hopelijk bezorgd. Kunnen we eindeijk weer lijstjes en schema's maken! :D

Heb net Mr.Mo's brood gesmeerd voor lunch en ontbijt en zo maar eens even mijn eigen ontbijt maken als hij de deur uit is.. en dan ook even een planning maken :9
Ja doei.
pi_123946542
Mogguh!

c_/

Succes Mo! ^O^
Je kunt het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123946549
Aurum! Waar is je groenvoer?

Ik kan geen planning want onderweg en niets bij me.
pi_123946560
Dat gifje :') _O- :D thanks
Ja doei.
pi_123946588
Viz mijn blackberry kan je plaatje niet aan!
pi_123946606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:56 schreef Perruche het volgende:
Viz mijn blackberry kan je plaatje niet aan!
Ik heb 'm voor je gespoilert! :)
pi_123946720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:54 schreef Perruche het volgende:
Aurum! Waar is je groenvoer?

Ik kan geen planning want onderweg en niets bij me.
ehm, in mijn salade? En bij mijn avondeten? En bij mij na de sportmaaltijd?

Je kan beter vragen waar is het niet :P
pi_123946721
Pijnlijk dagje CV's lezen :') manman hoe kun je nu een mail plus CV sturen bol van de spelfouten :N
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 09:07:07 #85
70532 loveli
N
pi_123946773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
Pijnlijk dagje CV's lezen :') manman hoe kun je nu een mail plus CV sturen bol van de spelfouten :N
Mailadres wel goed gespeld, plusje.
crap in = crap out
pi_123946787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Mailadres wel goed gespeld, plusje.
_O- dat zijn bij mij maar drie letters, een @ en de bedrijfsnaam.
Plus dat de meeste website dat zelf linken.
pi_123946971
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:03 schreef Ml-etje het volgende:
Die delete je dan toch direct?
pi_123946981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Die delete je dan toch direct?
Nee, die beantwoord je en gooi je in een mapje afgewezen ;)
pi_123947147
ik las op intermediair, dat het steeds vaker voorkomt. Kan ook zijn omdat mensen op zoveel functies solliciteren dat ze niet goed checken...
pi_123947160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- dat zijn bij mij maar drie letters, een @ en de bedrijfsnaam.
Plus dat de meeste website dat zelf linken.
Maar, als je dan een web based mail programma gebruikt zoals Gmail, dan moet je het nog steeds copy pasten.
Ik heb mijn vader wel eens uitgelegd hoe hij dat moest doen, maar dat vond ie toch mooi te ingewikkeld. :o

Verder: koffie! c_/

Planning:
O: havermout met appel en melk (amandelmelk en gewone melk), koffie verkeerd
L: 3 roggebroodjes, 1 met kaas, 1 met pindakaas, 1 met jamon serrano
T: 30 gram ongebrande noten
D: zalm, sperziebonen en even verzinnen wat ik daar bij doe
T: 50 gram gedroogde appel
Doe wat je niet durft.
pi_123947234
Volgens mij kun je gmail ook instellen als je "mailto" applicatie :? Moet je wel chrome gebruiken dacht ik...
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 09:32:02 #92
70532 loveli
N
pi_123947247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee, die beantwoord je en gooi je in een mapje afgewezen ;)
Geachte ***,

Wegens gebrekkige spelling bent u bij dezen afgewezen.

Met vriendelijke groeten, Ml-etje
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 09:32:26 #93
70532 loveli
N
pi_123947254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:31 schreef V1z0R het volgende:
Volgens mij kun je gmail ook instellen als je "mailto" applicatie :? Moet je wel chrome gebruiken dacht ik...
Is dat net zoiets als POP?
crap in = crap out
pi_123947282
Planning

O: bakje yoghurt met muesli
T: appel, 2 rijstwafels pindakaas
L: omeletje van 2 eieren en ui/paprika/champignon/courgette
T: volk. boterham kipfilet, mandarijn
D: zilvervliesrijst, kip en groente (daar moet ik nog even wat leuks mee verzinnen)
T: kwark met ananas
pi_123947322
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Os dat net zoiets als POP?
POP is dat je je gmail in outlook kunt gebruiken.
Mailto is de prefix die je gebruikt om een link een e-maillink te maken, dus dan kun je instellen dat je webbased mail die linkjes afhandelt.
Zie: http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?filename=tryhtml_mailto
pi_123947524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Geachte ***,

Wegens gebrekkige spelling bent u bij dezen afgewezen.

Met vriendelijke groeten, Ml-etje
_O- ja inderdaad.
Och meestal sluiten die mensen sowieso niet aan.
pi_123947574
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:08 schreef sigme het volgende:

[..]

*;

[..]

De auto kreeg 150 kilometer voordat we thuis waren een hartaanval. Eerst een tia (de multiriem en een poelie eraf), daarna een dodelijk infarct (distributieriem). Mijn vader heeft ons naar huis gesleept. Door sneeuw en koude. Weten jullie dat het op 1 dagreis rijden 20 graden is?
Ik had lammetjes en krokusjes gewenst, thuis. Beide zijn er nog niet :N.
Na het uitgebreid loven en prijzen van onze auto totdat het ding halverwege de lofzang in stukken uiteenviel gooi ik Deo volente en ijs en weder en allah d'r maar voor de zekerheid achterna.
Oi! Dat rijdt wat lastig ja. Maar gelukkig geen ongelukken, dat is een hele geruststelling.

Bij ons in de buurt staan sneeuwklokjes en al een paar krokusjes. De winter kan nu toch écht niet lang meer duren?!

*O* voor lammetjes! En emigratieplannen? Vertel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 12-03-2013 09:52:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123947676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Positief geluidje: voor het eerst in 2,5e week de hele nacht doorgeslapen. Ik werd pas om zes uur wakker vanochtend. *O* .
*O* ik zou ook zo graag. Doorslapen is hier al zeker een maand of 5 niet aan de orde.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? dinsdag 12 maart 2013 @ 09:55:11 #99
70532 loveli
N
pi_123947806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

*O* ik zou ook zo graag. Doorslapen is hier al zeker een maand of 5 niet aan de orde.
Hoop dat doorslapen snel weer een gewoonte mag worden, lijkt me slopend dit!
crap in = crap out
pi_123947878
Phaidra, je moet proberen wat wij geprobeerd hebben. stofzuiger bij die baby in de kamer, en zodra de baby maar geluid maakt, stofzuiger aan. Leert ie het vanzelf wel af!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')