Moet je wel hopen dat je niet een agent hebt met een slechte dag. Hier kan zo ver ik weet een behoorlijke boete aan vast zitten.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef klotezooi het volgende:
Je bedoeld urban exploring neem ik aan?
Volgens mij mag het niet maar als je normaal fotografeert en niks vernield zal de eventuele politie je er met een waarschuwing vanaf laten komen.
Maar pas wel op ermee, zorg dat je met 2 man bent voor het geval er iets gebeurd.
Ja daar heb je gelijk in, maar is ook wel hoe je je beetje opstelt tegenover de agent.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet je wel hopen dat je niet een agent hebt met een slechte dag. Hier kan zo ver ik weet een behoorlijke boete aan vast zitten.
Als de toegang je op 'voor jou blijkbare wijze' is verboden. Een hek of deur is daarvoor genoeg, en als je iets open moet breken mag het sowieso niet. Eerste categorie is trouwens max. 335 euro.quote:Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Is Doel nog niet plat?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:55 schreef Red1980 het volgende:
In principe? Nee...
Beter idee; slinger die Saxo eens aan en cross eens naar Belgie... Frankrijk.... Daar heb je vreselijk veel verlaten gebouwen (ziekenhuizen, kasteeltjes...).
Om eens te gaan proberen: Doel............ :-)
Hmm maar een kapot raam dan?quote:Op maandag 11 maart 2013 12:55 schreef Tchock het volgende:
Nee, dat mag niet. Art. 461 Sr:
[..]
Als de toegang je op 'voor jou blijkbare wijze' is verboden. Een hek of deur is daarvoor genoeg, en als je iets open moet breken mag het sowieso niet. Eerste categorie is trouwens max. 335 euro.
Als een raam kapot is en je klimt daar doorheen naar binnen is het overduidelijk dat dat niet de bedoeling is en dat de eigenaar je er uit had willen en kunnen weren als het raam niet stuk was. Daar ga je het echt niet mee reddenquote:Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Hmm maar een kapot raam dan?
Ik meende dat het pand te huur stond. Misschien kan ik die verhuurder om toestemming vragen ofzo?
Zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:06 schreef Red1980 het volgende:
"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints"........
Iets vernielen is ook niet strafbaar (ja, ergens anders wel, maar dat was het punt niet) maar het betreden. Dat je niets kapot maakt is niet belangrijkquote:Op maandag 11 maart 2013 13:09 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over.
Ik zal echt niks vernielen. De meeste ruiten liggen er voor zo ver ik weet al uit
Ik zou de verhuurder bellen voor toestemming, als je die niet krijgt kun je altijd nog bedenken of je daar een keer op een zondagnamiddag naar binnen gaan sluipen of niet. Maar dan weet je wel dat je het risico loopt van een fikse boete (en bijpassend strafblad)quote:Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef SaxoPower het volgende:
Het probleem is dat het wel een beetje op een stille plek staat, maar er zijn ook bedrijven in de buurt waar wel gewoon gewerkt word. (op zondag zou het dan wel kunnen zeg maar)
Hier hoef je er volgens mij geen verantwoording over af te leggen. Je hebt echter wel een probleem als je gepakt wordt.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:09 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over.
Ik zal echt niks vernielen. De meeste ruiten liggen er voor zo ver ik weet al uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |