abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123906802
Hallo,

Om even de TT uit te leggen.
Ik wil wat meer gaan doen met fotografie.
Nu heb ik me dus ingeschreven op een forum.
Daar staan ook foto's van verlaten gebouwen.

Nu schoot het mij te binnen dat er in mijn woonplaats een oude autoshowroom is.

Dus nu mijn vraag: Mag je hier zomaar naar binnen gaan en foto's maken?
* ik bedoel hier dus ieder verlaten gebouw mee
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  maandag 11 maart 2013 @ 12:51:26 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_123906907
Je bedoeld urban exploring neem ik aan?
Volgens mij mag het niet maar als je normaal fotografeert en niks vernield zal de eventuele politie je er met een waarschuwing vanaf laten komen.
Maar pas wel op ermee, zorg dat je met 2 man bent voor het geval er iets gebeurd.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_123906949
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:51 schreef klotezooi het volgende:
Je bedoeld urban exploring neem ik aan?
Volgens mij mag het niet maar als je normaal fotografeert en niks vernield zal de eventuele politie je er met een waarschuwing vanaf laten komen.
Maar pas wel op ermee, zorg dat je met 2 man bent voor het geval er iets gebeurd.
Moet je wel hopen dat je niet een agent hebt met een slechte dag. Hier kan zo ver ik weet een behoorlijke boete aan vast zitten.
pi_123906964
Nee, het mag niet.
Ja het gebeurd wel.

Je komt op prive terrein zonder toestemming.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_123907007
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Moet je wel hopen dat je niet een agent hebt met een slechte dag. Hier kan zo ver ik weet een behoorlijke boete aan vast zitten.
Ja daar heb je gelijk in, maar is ook wel hoe je je beetje opstelt tegenover de agent.
Wat ook kan helpen is proberen eigenaar pand op te sporen en daar toestemming aan te vragen.
pi_123907038
Nee, dat mag niet. Art. 461 Sr:
quote:
Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Als de toegang je op 'voor jou blijkbare wijze' is verboden. Een hek of deur is daarvoor genoeg, en als je iets open moet breken mag het sowieso niet. Eerste categorie is trouwens max. 335 euro.
pi_123907039
In principe? Nee...

Beter idee; slinger die Saxo eens aan en cross eens naar Belgie... Frankrijk.... Daar heb je vreselijk veel verlaten gebouwen (ziekenhuizen, kasteeltjes...).

Om eens te gaan proberen: Doel............ :-)
pi_123907117
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:55 schreef Red1980 het volgende:
In principe? Nee...

Beter idee; slinger die Saxo eens aan en cross eens naar Belgie... Frankrijk.... Daar heb je vreselijk veel verlaten gebouwen (ziekenhuizen, kasteeltjes...).

Om eens te gaan proberen: Doel............ :-)
Is Doel nog niet plat?
Ben daar paar jaar geleden geweest, echt lekker urban exploring paradijs haha.
pi_123907181
Doel gaat voorlopig nog niet plat hoor... Denk ik... Alhoewel, je weet het trouwens maar nooit met die Belgische bureaucratie... Vorig jaar nog een paar keer geweest... En elke keer weer met vreselijk gave foto's thuisgekomen.... :-) Volgende maand nog maar eens gaan kijken...
pi_123907243
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:55 schreef Tchock het volgende:
Nee, dat mag niet. Art. 461 Sr:

[..]

Als de toegang je op 'voor jou blijkbare wijze' is verboden. Een hek of deur is daarvoor genoeg, en als je iets open moet breken mag het sowieso niet. Eerste categorie is trouwens max. 335 euro.
Hmm maar een kapot raam dan? :P
Ik meende dat het pand te huur stond. Misschien kan ik die verhuurder om toestemming vragen ofzo?
pi_123907335
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Hmm maar een kapot raam dan? :P
Ik meende dat het pand te huur stond. Misschien kan ik die verhuurder om toestemming vragen ofzo?
Als een raam kapot is en je klimt daar doorheen naar binnen is het overduidelijk dat dat niet de bedoeling is en dat de eigenaar je er uit had willen en kunnen weren als het raam niet stuk was. Daar ga je het echt niet mee redden ;) Sowieso wordt dit artikel altijd heel streng uitgelegd om te voorkomen dat iedere inbreker roept dat ze het hekje niet hadden gezien.

Als je toestemming hebt is er uiteraard geen enkel probleem meer, dan mag het sowieso :)
pi_123907446
"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints"........
  maandag 11 maart 2013 @ 13:06:48 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_123907447
Kameraad van mij doet dit ook, voor de echt mooie plaatjes gaat ie vooral naar Duitsland en Belgie.
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 11 maart 2013 @ 13:09:16 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_123907540
als de deur open staat ? why not
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_123907547
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:06 schreef Red1980 het volgende:
"Take nothing but pictures, leave nothing but footprints"........
Zo denk ik er ook over.
Ik zal echt niks vernielen. De meeste ruiten liggen er voor zo ver ik weet al uit
pi_123907586
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:09 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.
Ik zal echt niks vernielen. De meeste ruiten liggen er voor zo ver ik weet al uit
Iets vernielen is ook niet strafbaar (ja, ergens anders wel, maar dat was het punt niet) maar het betreden. Dat je niets kapot maakt is niet belangrijk :P
pi_123907693
Als je Berlijn binnenkomt dan staan er een heleboel kazernes etc leeg.
Moet nog eens daar gaan kijken haha.
Maar de duitse politie is niet mals.
pi_123907757
Het probleem is dat het wel een beetje op een stille plek staat, maar er zijn ook bedrijven in de buurt waar wel gewoon gewerkt word. (op zondag zou het dan wel kunnen zeg maar)
pi_123907840
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef SaxoPower het volgende:
Het probleem is dat het wel een beetje op een stille plek staat, maar er zijn ook bedrijven in de buurt waar wel gewoon gewerkt word. (op zondag zou het dan wel kunnen zeg maar)
Ik zou de verhuurder bellen voor toestemming, als je die niet krijgt kun je altijd nog bedenken of je daar een keer op een zondagnamiddag naar binnen gaan sluipen of niet. Maar dan weet je wel dat je het risico loopt van een fikse boete (en bijpassend strafblad)
  maandag 11 maart 2013 @ 13:17:40 #21
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_123907862
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:09 schreef SaxoPower het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.
Hier hoef je er volgens mij geen verantwoording over af te leggen. Je hebt echter wel een probleem als je gepakt wordt.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_123907951
Ik fiets er van de week eens even langs. mn geheugen zegt dat het een leuke plek is. Maar dit ga ik even checken. ook even kijken als er een contact nummer te vinden is
pi_123908268
Statiefje mee... En een beetje spelen met HDR...
pi_123908935
zou ik trouwens veel kans maken met toestemming vragen?
Zelf denk ik van niet. Plus het zet er natuurlijk een bepaalde "heat" op die lokatie
pi_123909174
Mond houden :-) ...

- Op zondag is idd een goed idee...
- Zet je fiets/auto niet in de buurt...
- Loop liever een stukje...
- En zorg dat je als je binnen bent (gaat) niet vanaf de "weg" gezien kan worden...
- En, indien mogelijk, neem een maatje mee... safety-backup...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')