abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 maart 2013 @ 20:50:43 #1
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_123883482

Welkom! Iedere week weer een nieuwe stelling waarop gestemd en gediscussieerd over kan worden!

Poll loopt van 10-03-'13 t/m 18-03-'13 (week 11)

Hier in Nederland mag je niet op de vrijdagmiddag even een biertje halen bij en deze op een bankje in het park nuttigen. Dit valt onder de wet ''openbare dronkenschap''. Je mag dus geen alcohol drinken op openbare plekken. Dit mag in Duitsland bijvoorbeeld wel. Wat vind JNG! hiervan?

Poll: Alcohol drinken in het openbaar moet legaal worden
Ja natuurlijk.
Nee natuurlijk niet.
Geen mening.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

* Houd het on-topic!
* Elke maandag om 00.00 een nieuwe poll
* Degene die als laatst post (post 301) opent een nieuw deel. Wanneer er 5 minuten verstreken zijn mag iemand anders hem openen.
* Respecteer de mening van een ander!
pi_123883590
Dat vind ik goed en mag van mij openbare dronkenschap mag van mij niet
pi_123883730
Ligt natuurlijk aan de situatie
pi_123884663
Openbaar joints roken zou legaal moeten worden.
pi_123885332
Een wat lastige vraag als ik eerlijk ben. Overigens wist ik niet dat je in Nederland in een park bijvoorbeeld niet een biertje mag drinken. Ik vind dat het wel moet kunnen als ik eerlijk ben en heb om die reden ook op JA gestemd :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 10 maart 2013 @ 23:58:43 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_123894819
Huh mag dat serieus niet? Zoveel mensen die in de trein ook drinken enzo? Wordt nooit wat van gezegd door een conducteur of iets.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_123898035
Moet gewoon kunnen, maar niet straalbezopen rondlopen. Maar lastige is om de grenzen te bepalen en te hanteren, waardoor het in z'n geheel wordt verboden. Helaas.
pi_123898871
Niks mis mee.
Pogo dancing!
pi_123899401
Op een normale doordeweekse dag vind ik dat dat niet moet kunnen nee. Krijgen we nog meer overlast van 14-jarige comazuipers -O- Echter vind ik dat er voor feestdagen een uitzondering moet worden gemaakt, bijvoorbeeld koninginnedag, 3 oktober feesten in Leiden, Serious Request week, oud en nieuw, prinsjesdag in Den Haag (dat is toch ook een soort feestje altijd? :9 ), etc. Al denk ik niet dat zulke uitzonderingen nodig zijn want op zulke dagen kan je het toch niet tegenhouden haha.
pi_123903892
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 23:58 schreef Fok-it het volgende:
Huh mag dat serieus niet? Zoveel mensen die in de trein ook drinken enzo? Wordt nooit wat van gezegd door een conducteur of iets.
Dat is privé bezit. Volgens de NS regels mag je alcohol drinken in de trein. Alleen soms op dagen als koninginnendag niet.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_123903918
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:18 schreef msacras het volgende:
Op een normale doordeweekse dag vind ik dat dat niet moet kunnen nee. Krijgen we nog meer overlast van 14-jarige comazuipers -O- Echter vind ik dat er voor feestdagen een uitzondering moet worden gemaakt, bijvoorbeeld koninginnedag, 3 oktober feesten in Leiden, Serious Request week, oud en nieuw, prinsjesdag in Den Haag (dat is toch ook een soort feestje altijd? :9 ), etc. Al denk ik niet dat zulke uitzonderingen nodig zijn want op zulke dagen kan je het toch niet tegenhouden haha.
DIe 14-jarige zijn dan juist veel eenvoudiger te beboeten bedoel je :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 11 maart 2013 @ 12:03:28 #12
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_123905015
Ik vind dat het wel mag, maar niet openbaar dronken zijn.. Dus een pintje drinken is goed, maar het houden bij 1, 2 of 3.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_123995406
Ligt eraan waar. Een pilsje of een wijntje tijdens een gezellige picknick vind ik iets anders dan een groep gasten die in een speeltuintje een krat bier leegzuipen.
pi_123999321
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 10:00 schreef Conflict het volgende:
Ligt eraan waar. Een pilsje of een wijntje tijdens een gezellige picknick vind ik iets anders dan een groep gasten die in een speeltuintje een krat bier leegzuipen.
Dat dus... een biertje of wijntje als je aan het barbecueën in het Vondelpark bent prima.
Maar niet zomaar ergens gaan hangen en zuipen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_124011589
Het meest recente polltopic staat vanaf nu altijd sticky!
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:37:14 #16
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_124015145
Ik vind zelf dat een biertje in het park heus wel mag. Plus dat een huisgenoot van mij pas een boete heeft gekregen, omdat hij met een fles whiskey in zijn hand rondliep op centraal station.Hij liep ermee richting een feestje en de fles was geopend geweest. De dop was verder gewoon dicht, hij dronk er niet uit ofzo, maar omdat de fles niet meer dicht was kreeg hij een boete :'). Toen ik het hoorde heb ik hem eerst heel hard uitgelachen, maar het gaat natuurlijk nergens over.
Echter is het wel weer zo dat openbare dronkenschap of met een fles zware alcohol aan je lippen in een kinderspeeltuin lopen niet de bedoeling is, dus ik snap de redenatie van de overheid wel. Lastige keus dus.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zondag 17 maart 2013 @ 20:23:51 #17
383325 nodig
ZOEEEEEFF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')