Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:12 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: In de planning: - De 5e motorrijders new/oldbierit: PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! ??-??-2013 #10 - Voorjaarsrit met BBQ ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dekatria op 09-03-2013 22:26:05 ] | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:15 |
teveel motoren in het 35,1-38 kw segment ![]() | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:16 |
Tering, dat is behoorlijk kut zeg. Was je bike nog een beetje heel ? (en jij dus ook ? ) Ik maak eigenlijk alleen maar kleine ritjes ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:16 |
Gummiebeer & Jim nu @OP - wie er uit de Newbies dinges mogen laat ik aan SD ![]() | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:17 |
Woei ik sta bij de newbies ![]() (al zit ik langer op fok dat menig van jullie ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:20 |
Als ik dat wist, had ik het kunnen voorkomen misschien. 525 DID nog geen 17K erop, keurig gesmeerd, dagelijks gebruikt, optrekken vanaf een rotonde. ![]() ![]() En daar hangt ie dan; reed geen cm meer, helemaal muurvast.' nog geen 50 meter bij het hek van mijn werk vandaan ![]() Als ik 5 keer per jaar zonder vol pak aan rijd (zonder motorbroek that iz.) dan is het veel. Flinke moet in de achterbrug, zit er nog steeds, ketting verrot uiteraard, tandwiel en de bouten beschadigd, beetje geschrokken, maar wel netjes aan de kant kunnen slippen. | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:21 |
![]() | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:21 |
damn ![]() Dit herrinnert me dr gelijk aan dat ik mn motor laat checken voor ik weer echt ga rijden ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:22 |
Eindeloze ketting of met een visje? | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:23 |
Newbie ben je als je hier minstens een jaar serieus en regelmatig meepost... | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:24 |
Ik post nog maar net.. ![]() ![]() Edit: een half jaar dan met posten op dit mooien topique. | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:25 |
| |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:25 |
voor het uitzingen de kerk uit. ik ga morgen gewoon op de brommer naar het station | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:25 |
Ze voorspellen weer rommel he ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:25 |
drop mensen eruit als ze niet gewoon de winter door meeposten ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:27 |
volgens de voorspelling zit ik redelijk goed ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:27 |
Die-hard winter rijders ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:27 |
Tenere 35,0 ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:27 |
Afgelopen week was het wel weer typerend hoor ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:28 |
Ik zie nu pas dat jij ook een Alp rijder bent ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:28 |
Wastie gebroken bij de masterlink? | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:28 |
op mijn rondje lekdijk van afgelopen donderdag ben ik maar 2 motoren binnengekomen..... nouja 5 als je die 2 lesmotoren met instructeur meetelt | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:29 |
Ik ben een mooi weer rijder ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30 |
![]() ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30 |
Regen maakt mij niet uit, een beetje kou ook niet. Maar zodra er sneeuw komt, ben ik weg. ![]() | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30 |
![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30 |
![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30 |
Sjit happens, geloof me, de mijne is redelijk goed onderhouden, zeker als ik er dagelijks op rijd. Visje, maar daar was hij niet gebroken, dus dat indianenverhaal is ook meteen ontkracht ![]() Sterkte maar weer dan, vergeet je helmcam niet ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:31 |
Nee dus.. bij de zwakste schakel denk ik ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:33 |
Okee. Ik ben toch meer van de eindeloze ketting, gelijk alles los om alles in te vetten. ![]() Eigenlijk ben ik te lui om met een visje te werken ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:34 |
Ik heb gisteren mijn ketting nog gesmeerd; opbokken, slinger aan het achterwiel; PSSSSSHHHHTT!!, spuitbus weer in de koffer -> klaar. Zag wel dat ik effe een tandje moet spannen van de week ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:35 |
In de Meivakantie maar eens de kettingset vervangen. Kijken of dat in één keer lukt ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:36 |
Hendig sjieke spuitbusjes idd ![]() Af en toe met de hoge druk alle drek eraf spuiten en dan met spuitbusje goed (maar dan ook heul goed) inspuiten. Mijn achtervelg ziet er dan ook niet uit ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:37 |
Niet zo moeilijk, echt niet, het wijst voor zich. ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:38 |
![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:38 |
Met een Alp kan dat. Vooral na een dagje blubber rijden ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:39 |
met een alp kun je ook de greppel inrijden dat betekent nog niet dat dat een goed idee is | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:40 |
Het is het vastnagelen wat nogal nauw ligt volgens mij. Ach, gewoon rustig aanpakken ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:40 |
Ook dat kan met een Alp, je komt er wel uit. ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:40 |
Kijken of jij die greppel ook vind, je komt er wel langs straks ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:41 |
![]() ![]() ![]() n.i.e.t. doen, dan spuit je de o-ringen kapoet, en het vet uit de bussen... als je hem per se schoon wilt maken mag je aan de slag met een bakkie diesel en een kwastje.. iets wat ik echt nog nooit gedaan heb. En mijn achtervelg is standaard donkergrijs tot zwart (origineel goud ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 09-03-2013 22:46:23 ] | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:42 |
ik kan hem wel als poi in de gps zetten ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:43 |
Ik ben nogal van het preventief vv van een ketting. Na een jaar gaat die eraf en komt er een nieuwe op. Noem mij gek, maar zo zit ik inelkaar ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:43 |
Dat dacht ik ook; tot ik het een keertje zag. All you need zijn 2 stenen**, een schroevendraaier en een extra handje. Een hamer is ook handig trouwens ![]() **If onderweg repair | |
Sounddragon | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:45 |
Ik gooi er een nieuwe om als hij versleten is, ik ben meneer Rothschild niet ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:45 |
Valt soms nogal tegen ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:46 |
Ooit eens voor de eerste keer een ketting vv van de Alp, nooit ervaring mee gehad, maar gewoon loshalen en kijken hoe het gaat. Verbazingwekkend hoe goed het ging. Idem met koppeling vv. Nooit gedaan, toch losgehaalt. Onder het mom, als het uitelkaar kan, kan het ook inelkaar. Ik zat alleen te kutten met die grote moer die toch wel erg vast zat.. Edit: Ik heb er ergens nog een foto van, ff opzoeken. | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:52 |
Niet de mooiste foto's, maar voor het idee.![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:53 |
En dan een foto maken zeker ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:54 |
een howto filmpje op youtube ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:56 |
"With these instructions, even the biggest idiot can make this turn..." "....unless that idiot is you, Deka" | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:57 |
![]() Nice. Ik heb je site geliked ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:58 |
![]() Ik weet nu wel dat ik komende zomer maar op ga passen met dat soort wegen. Stelletje grappenmakers met hun 'je mag 100 overal', hmja ![]() | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59 |
je eigen woorden ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59 |
Dan kan ik tenminste copyright claimen en het filmpje van Youtube af laten halen ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:00 |
Zelfs een Alp heeft zijn grenzen idd ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:02 |
Hoeveel km staat er op jouw alp? | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:02 |
In een land als Schotland word je nogal snel afgeleid door de omgeving en die speeltuin aan wegen daar ![]() ![]() | |
Jimbo | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:03 |
die foto ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:03 |
Momenteel tegen de 61k. | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:03 |
![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:03 |
Valt mee | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:04 |
Hmja. Kocht 'm in Oct 2011, met 43k erop. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:05 |
Ik dacht, met al jouw verre reizen, dat jij wel meer zou rijden dan ik | |
Salatrel | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:06 |
hijs 1 keer weggeweest? | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:07 |
Er staan veel ergere in dat album hoor ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:08 |
Ik ben 1x naar zeeland gereden en hij naar schotland ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:08 |
Wat rij jij in een jaar weg? | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:09 |
ik heb hem in september 2011 gekocht en bijna 20k gereden | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:11 |
Scheelt dattie hier na een jaar op 60k stond. Heb heel weinig gereden sinds Oktober eigenlijk. Onderhoud, vorst, pfff ![]() Zit ook veel woonwerk tussen zeker? | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:13 |
Huis -> Studie was op een gegeven moment 170 km per dag, 4 dagen in de week ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:13 |
Ik ga nokken. Tot morgen ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:13 |
Jezus gast ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:14 |
Crap. ![]() Ik ben weer uit de newbie's ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:15 |
Op last van 't management ![]() Tot morgen ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:16 |
![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:16 |
Dat was dan Zoetermeer => Amsterdam bijlmer => Diemen => Amsterdam Centrum => Zoetermeer. Dat liep aardig op ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:19 |
Pfff ![]() Al enig idee qua training voor je reis, trouwens? | |
Mirgeam | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:20 |
180km per dag de komende maanden ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:20 |
Ik ben vooral bezig met het vinden van een motor ![]() Maar een rondje groningen gevolgd door een rondje ardennen lijkt mij een aardige test | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:21 |
Tweedehands Ten of een Alp lijkt me sowieso waard om een proefrit op te maken dan. Hebbie ook meteen een fiets die ervoor gebouwd is. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:23 |
Ik ben met het ontbreken van technische kennis huiverig voor zo'n oudje en de nieuwe zijn imo echt heel lelijk | |
Mirgeam | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:25 |
past uitstekend bij je dus ![]() ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:26 |
Dattie oud is wil nog niet zeggen dattie kut is ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:26 |
Nouwja ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:26 |
maar daar moet ook weer een begrenzer in ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:27 |
Moet je maar eens wat ouder worden. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:28 |
ik doe mijn best ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:34 |
Gewoon eens wat dingen zoeken en proberen. Zal niet zo lastig te begrenzen zijn allemaal. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:34 |
![]() Niet eens zo over na gedacht.. het heeft wel wat... | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:41 |
Ik wil dat ruitje hebben. | |
Yreal | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:45 |
motopoort uithoorn, leuk zaakje. komt mijn fazer ook vandaan. Ze zijn niet heel moeilijk met onderdelen wisselen ... ![]() | |
Dekatria | zaterdag 9 maart 2013 @ 23:48 |
Mwoh, het ruitje wat ik nu heb is ideaal voor de hitte deze zomer. Dus wisselen, neuh ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 00:17 |
Zit vlakbij mijn faculteit een toko die handelt in dit soort motoren ![]() | |
BlackLining | zondag 10 maart 2013 @ 04:24 |
Misschien moet ik ook weer eens een aanvraag bij het management gaan indienen om in de OP te komen ![]() ![]() | |
Salatrel | zondag 10 maart 2013 @ 09:10 |
voor de rit ![]() | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 09:38 |
Zal wel wachten tot erna ![]() | |
Gummiebeer | zondag 10 maart 2013 @ 11:37 |
Goeiemorgen ![]() ![]() | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 11:53 |
Van hetzelfde ![]() Hadden jullie het gister niet over automobilisten die je proberen te vermoorden? Idiot Driving a Truck | |
Gummiebeer | zondag 10 maart 2013 @ 12:23 |
Wel goeie reactievermogen van de motorrijder ![]() | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 12:29 |
Props voor die motorrrijder inderdaad. F'ing cagers ![]() | |
Mirgeam | zondag 10 maart 2013 @ 12:35 |
Flinke rel om geweest gelukkig | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 14:12 |
Hij gaat wel lekker plat die bocht door ![]() | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 15:03 |
Dikke mazzel voor die motorrijder!! En gelukkig cam aanboord, kenteken staat er op, dus hopen dat de politie of verzekering iets aan die sukkels doet. Ze doen er nogal laconiek onder. Achterlijke mafkezen, je hebt echt mongolen in auto's rijden, die totaal niet nadenken over alles buiten de auto om. Zal denk ik nooit vergeten hoe ik achter een vrachtwagen en auto rijd en in een lange bocht de auto de vrachtwagen gaat inhalen, terwijl ik aan de andere kant een auto zag naderen op een 80km/u weg (waar men vaak 100 rijd), ik liet mijn gas dus al helemaal los, want ik had een klap verwacht. Gelukkig was de tegenligger niet dom en die schoot al toeterend de berm in. Je hebt zoveel halve zolen als het op blinde bochten komt.... kan me hier echt kwaad om maken, om het lakse domme gedrag van dat koekblikvoer. | |
einschtein | zondag 10 maart 2013 @ 15:23 |
De mensen in die auto hebben het ook gefilmd. ![]() | |
Mirgeam | zondag 10 maart 2013 @ 15:27 |
goh, echt? ![]()
![]() | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 15:36 |
Ook al een keer gezien dat een koekblikker gewoon opzij ging terwijl er een vrachtwagen schuin naast zat. Vrachtwagen gaat op zijn beurt weer naar links en een motoragent kon ter nauwernood gas geven om die vrachtwagen te ontwijken. Needless to say: motoragent was niet blij en keek nogal boos de koekblikker aan. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 15:53 |
hebben de mensen uit de provincie wel eens van TT motoren in zwolle gehoord? | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 15:59 |
Uit de provincie? Ik heb er wel eens van gehoord vanuit een andere provincie. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 16:01 |
Flauw grapje ![]() maar is dat een beetje goede zaak? | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 16:05 |
Ik heb verder geen ervaring met ze, wilde wel een paar keer langs, maar het kwam er op de een of andere manier niet van. Ik weet dat ze Suzuki dealer zijn en ze bestaan al een flinke tijd. Als ze nu nog steeds overeind staan, zal het best een aardig bedrijf zijn. Al reacties er over gezocht op M-F? | |
Geerd | zondag 10 maart 2013 @ 16:09 |
Wel eens olie/vet gehaald aardige gasten wel verder geen id. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 16:12 |
Daar zijn ze ook aardig positief ja. Alleen kut dat het nou zo'n roteind weg is... | |
Geerd | zondag 10 maart 2013 @ 16:13 |
Kijken voor een brommert? | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 16:15 |
exotisch dingetje, staat er eentje in het hele land te koop. Alleen ellendig dat het zover weg is. Een heuze klr 650 | |
Geerd | zondag 10 maart 2013 @ 16:18 |
http://www.ttmotoren.nl/occasiondetail/kawasaki-klr-650-2008/150 | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 16:19 |
die ja ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 16:36 |
Ik heb een oldskool KLR650 gehad, was een ding met veel problemen omdat hij tig jaar buiten had gestaan zonder dat er veel op gereden werd. Maar áls hij reed ![]() ![]() Een béést ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 16:37 |
Lijkt mij ook erg leuk. In de USA schijnbaar rete populair terwijl ze hier niet verkocht worden ![]() | |
Salatrel | zondag 10 maart 2013 @ 17:08 |
in Amerika verkoopt Yamaha dan weer geen tenere's. Hier zit een luchtje aan | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 17:10 |
KLR ![]() | |
lipjes | zondag 10 maart 2013 @ 17:15 |
kutweer van de week ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 17:23 |
Globale kartel vorming ! ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 17:32 |
belachelijk trouwens hoeveel goedkoper dat spul daar (Amerika) is ![]() ![]() | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 17:58 |
Prijzen in Amerika zijn wel ex tax. Tel er dus nog maar wat bovenop... maar dan is het vaak nog wel goedkoop. Die KLR650 is gecastreerd, heeft maar 22kW en komt waarschijnlijk niet boven de 130km/u uit... en bovendien issie vast te klein voor je. ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 17:59 |
de nieuwe hebben 28kw. Ziet er toch best nog wel fors uit ![]() | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 18:04 |
Dit is het laatste model toch? Deze op de foto bij TT heeft 22kW. Broem broem! | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:06 |
Beetje ophogen doet wonderen. Ik snap dat 'te klein' verhaal ook niet echt; zeker met allroad-achtige motoren valt er zó veel te verbouwen, dat het bijna onmogelijk is dat je er niet op past. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:07 |
moet ik weer foto's gaan posten? ![]() ![]() | |
JK | zondag 10 maart 2013 @ 18:09 |
Dat ding kost nog 5250 euro. Wat een geld voor 22kW. Maar als het er debiel uitziet, maakt jou toch niet uit? Jij ziet het niet als je er op rijd. Ik heb ook gewoon wieldoppen ipv mooie aluminium velgen. Waarom zou ik mooie dikke dure velgen kopen? Ik zie ze toch niet onder het rijden! ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:11 |
Er zijn grenzen. Een XT lijkt onder mij reet net een brommer ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:13 |
Omdat hij te laag is! Wees nou eens niet zo eigenwijs man ![]() Je bent groot, het ziet er mongolerig uit omdat je je benen niet kwijt kunt, maar die ruimte kun je vrij simpel maken dmv een paar aanpassingen; brommer omhoog dmv een andere veer, steppies omlaag, stuur verstelbaar maken en desnoods een setje vorkverlengers en heel je probleem bestaat niet meer; sterker nog, dan pleur je om als je stilstaat. .. Koop een goede basis en doe die aanpassingen; als het daarna nog niet past, heb je gelijk. Nu zit je bij voorbaat overal al over te mauwen, je hebt nog geen brommer van die tig plaatjes en advertenties die je post van dichtbij gezien, laat staan erop gereden. ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:14 |
Het klinkt zo onlogisch dat zo'n ding groter gaat ogen door hem hoger te maken... ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:20 |
Tis dat ik hier niet effe een originele Twin kan organiseren, anders mag je effe komen kijken en passen wat er gebeurt met die paar aanpassinkjes die ik net noemde. Mag sowieso wel, want ik heb ze erop zitten, en als je jezelf op die van mij niet kwijt kunt, kun je het wel vergeten met motorrijden, want veel groter wordt het niet; óók niet op een GS of GSA. ![]() | |
Mirgeam | zondag 10 maart 2013 @ 18:21 |
SD moet weer de grootste hebben hoor ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:21 |
Waar woon jij dan ongeveer? | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:23 |
Stukkie onder Nijmegen. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:24 |
oh jammer, dat is niet een stukje dat ik gewoon even kan komen buurten | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:25 |
BS, ik heb ook wel eens op een Alp gezeten die opgehoogd was, en die was net zo hoog als mijn AT. Groot gaat niet over optiek, maar over zitruimte, en dat kun je op bijna elke motor wel aardig maken. Zijn probleem zit hem gewoon in lange stelten, de rest zit erbovenop; daar doe je niks aan. | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 18:33 |
Waarheid. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:36 |
Overigens heb ik wel degelijk op een xt gereden en alle andere dingen op de motorbeurs gezien en proef gezeten. | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:37 |
Een XT is ook geen grote motor. Ga eens op een Varadero zitten. | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 18:40 |
Als ik zo eens zit te kijken naard e foto's van die motor van desprez op de motorbeurs.. Die is inderdaad toch voornamelijk hoog... | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 18:58 |
Ja, en dat terwijl die KTM's eigenlijk ook niet heel ruim zijn qua zit. Ik heb op diverse allroads gezeten op de beurs, en De Yamaha 1200 was eigenlijk wel (voor mijn gevoel) de ruimste om op de te zitten. De 990 vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen, ook al oogt het ding best flink. Jouw grootste beperking is eigenlijk puur en alleen je lichte rijbewijs, want de zwaardere motoren zijn stiekum ook vaak de motoren die wat groter zijn qua zitruimte, en dan doel ik eigenlijk voornamelijk op de dikkere toermotoren, dus nog niet eens op allroads. Allroads zijn het meest geschikt om aan te passen naar lange mensen omdat je daar ook hoogte mee kunt winnen; een verhoogde FJ1200 is volgens mij geen porem ![]() | |
BlackLining | zondag 10 maart 2013 @ 19:00 |
Komen we toch weer op een Goldwing uit ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 19:01 |
Iets met een zijspan, kan ie daar zijn benen in kwijt ![]() | |
Anne | zondag 10 maart 2013 @ 19:04 |
![]() | |
BlackLining | zondag 10 maart 2013 @ 19:19 |
Twee ziijspannen, beide kanten. Voor elk been ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 19:47 |
![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 19:50 |
Mmmm.. wat betreft dat verhogen... kom net een plaatje tegen van een drz400.. die is een meter hoog ofzo en dat ziet er best behoorlijk uit ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 maart 2013 @ 19:51 |
Met een midget erop lijkt ie zelfs groot; mark my words ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 20:18 |
nouwja, zelfs met mij erop is het nog heel wat | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 20:21 |
DRZjes worden vaak voor wereldreizen gebruikt. Net als de KLR een wereldfiets. | |
Salatrel | zondag 10 maart 2013 @ 20:24 |
Meter hoog ja? Dat is wel erg hoog | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 20:26 |
![]() ter illustratie | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 20:36 |
Top Gear-esque challenge, maar dan met oude allroadmotoren ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dekatria op 10-03-2013 20:51:11 ] | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 21:31 |
als je ergens een dr big ziet doe dan even een linkje sturen | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 21:31 |
Damn, wel een wereld van verschil, jij bent te groot voor de meeste motoren, ik te klein ![]() ![]() | |
einschtein | zondag 10 maart 2013 @ 21:32 |
Zei ik toch! ![]() | |
Salatrel | zondag 10 maart 2013 @ 21:32 |
ik zag er 1 in het filmpje 1 post boven de jouwe | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 21:53 |
![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 21:53 |
die gele staat best aardig toch? ![]() | |
Dekatria | zondag 10 maart 2013 @ 22:02 |
![]() | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 22:07 |
Haha dat is waar... | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 22:09 |
en die is enkel hoog, niet zozeer groot. Potentie ![]() | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 22:11 |
Wat is 't voor motor dan? Kan je ook goed met beide benen op de steppies zitten? Bij mij is het zitten vaak geen probleem, pas wanneer m'n voeten weer bij de grond moeten gaat het mis ![]() | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 22:12 |
drz400. | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 22:24 |
Seat height: 935 mm, moet je niet de SM-versie hebben, want die is zo'n 4cm lager | |
Salatrel | zondag 10 maart 2013 @ 22:32 |
dan is de seat height van de SM versie gelijk aan de non ABS tenere en die is toch behoorlijk | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 22:42 |
890 mm is de SM versie, de Ténéré zonder ABS is 896 mm. Ter vergelijking, mijn GSX600f heeft een zithoogte van 785 mm. Ik kom daar net met m'n tenen bij de grond. Mag wel een centimeter of twee vanaf ![]() Zou je een Alp richting zo'n zithoogte krijgen? Moet geen probleem zijn toch? Hoe hoog is die van Anne eigenlijk? | |
Yreal | zondag 10 maart 2013 @ 23:05 |
Ik gok dat die van Anne verlaagd is ![]() | |
Vrieskist | zondag 10 maart 2013 @ 23:15 |
Is de optie chopper al besproken? Kan je de voeten naar voren steken ![]() | |
WhiteJoker | zondag 10 maart 2013 @ 23:20 |
Voor mij als ukkie? Liever niet ![]() ![]() | |
Vrieskist | zondag 10 maart 2013 @ 23:30 |
Was meer voor de lange stelten (blijkbaar? ![]() Als naked kan ik mijn oude Bandit nog aanraden, staat nu te koop (ivm inruil) bij v/d Bunt. Het is die rode uit 97 btw, "uitzonderlijk nette staat" ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Vrieskist op 10-03-2013 23:44:50 ] | |
bascross | maandag 11 maart 2013 @ 00:08 |
Mijn KLX heeft een zithoogte van 950mm, hoewel hij nu denk ik iets lager is door de SM-velgen. Met mijn 1.97m pas ik er in ieder geval prima op. | |
staticdata | maandag 11 maart 2013 @ 10:01 |
Heb nu sinds 3 weken mijn rijbewijs en wil binnenkort toch proefritjes gaan maken, alleen vraag ik me toch af waar ik bij een motor op moet letten. Ik snap dat je accelaratie, remvermogen kan checken en of de motor fijn aanvoeld. Maar omdat ik nog niet heel veel ervaring heb zal ik niet zo'n motor flink kunnen aanpakken omdat je dat vertrouwen nog niet hebt. Als het kan wil ik natuurlijk een stukje binnen en buiten de bebouwde kom gaan rijden. Iemand nog tips om een zo'n compleet mogelijk idee te krijgen van een motor? | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 10:25 |
Je hoeft niet helemaal los te gaan op een motor om er gevoel voor te krijgen. Gewoon een mooi, rustig rondje rijden. Voelt dat goed en voelt de motor vertrouwd aan, dan is het ook goed. | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 11:08 |
Inderdaad, gewoon lekker rijden. Zou nog wel een weekje wachten. Vandaag maar ook niet opgestapt en zal em morgen ook niet worden ![]() | |
Vrieskist | maandag 11 maart 2013 @ 11:11 |
Ik heb mijn hoop op eind maart gevestigd ![]() | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 11:13 |
Ik hoop woensdag weer op te stappen. Vanochtend zag ik het sneeuwen vanuit mijn bed dus niet op gewaagd, morgen gaat t em sowieso niet worden. dus hopen dat het woensdag schoon end roog is en dan kan ik weer | |
Salatrel | maandag 11 maart 2013 @ 11:22 |
geen sneeuw gezien,... gisteren niet vandaag ook niet | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 11:25 |
Was ook vanochtend. Is nog wel voorspeld hier in brabant voor vandaag | |
staticdata | maandag 11 maart 2013 @ 11:34 |
Afgelopen dinsdag toen het 15 graden was met zon toen begon het te kriebelen. Maar inderdaad ik wacht even tot het iets beter is. | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 11:35 |
Ja vriendin had hetzelfde. Maar weer maakt voor mij niet echt uit. Alleen met sneeuw rijd ik eigenlijk niet | |
staticdata | maandag 11 maart 2013 @ 11:40 |
Regen zou ook niet uitmaken als ik de motor heb, maar voor een proefrit doe ik het toch het liefts bij droog weer ![]() | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 11:42 |
Hier sneeuwt het gewoon weer hoor ![]() ![]() Al zou ik hier nog wel kunnen rijden. Echt veel ligt er niet. Maar om nou te zeggen dat het van dat weer is waarbij je voor de lol een rondje gaat rijden... [ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 11-03-2013 11:48:02 ] | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 11:42 |
Dan zou ik wachten tot 20-25. 15-20 kan ook nog wel, maar bij 20-25 zijn de banden lekker snel warm. Rijd net wat lekkerder | |
Den_Haag | maandag 11 maart 2013 @ 11:45 |
Hebben ze ook een keer gedaan met oldschool racemotoren. Erg vet! DR Big staat nog op mijn WANT lijstje | |
Salatrel | maandag 11 maart 2013 @ 11:54 |
ik ben ff banden op spanning wezen brengen was geen overbodige luxe overigens en daarna door naar station | |
Mirgeam | maandag 11 maart 2013 @ 12:42 |
de VFR had ik proefgereden met behoorlijk wat regen, bochten gingen ook voor geen meter maar het voelde erg goed ![]() | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 12:53 |
![]() ![]() | |
Anne | maandag 11 maart 2013 @ 12:56 |
Ik krijg af en toe het idee dat ik in het weer-forum zit. | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 12:58 |
Ja, we kunnen nu niet motorrijden en zeiken over automobilisten he ![]() dus dan maar zeuren dat we niet kunnen motorrijden door het weer ![]() | |
Danger.Mouse | maandag 11 maart 2013 @ 12:58 |
- ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Sounddragon op 11-03-2013 19:41:20 ] | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 13:12 |
Hier sneeuwt t ook, lichtjes. ![]() | |
1517 | maandag 11 maart 2013 @ 13:21 |
Waar heb je die koffers gehaald? Ik ben ook opzoek naar koffers voor mijn alp Liefst een beetje betaalbaar | |
Jimbo | maandag 11 maart 2013 @ 13:36 |
voor jou is t altijd korte rokjes weer ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 14:47 |
![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 14:48 |
De castrol-stickers zijn trouwens binnen. die gaan een mooi plekje op mijn kuip krijgen. Ook Rev'it en laser hebben wat gestuurd, helaas allemaal nog onderweg. Ik hoop alleen dat bridgestone nog wat gaat sturen, is mooi voorop de achterbrug. | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 14:49 |
Nee hoor schatje, je bent lief ![]() | |
Geerd | maandag 11 maart 2013 @ 14:49 |
Ohw ik dacht voor op het achterwiel ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 14:50 |
Gelukkig maar ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 14:51 |
Met wat geluk komen die er ook, zit met smart te wachten op de uitslag van de battle-ax. Krijg je nieuwe banden en 150 euro aan brandstofcheque's | |
Salatrel | maandag 11 maart 2013 @ 15:05 |
de originaliteitsprijs zul je er iig niet mee winnen | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 15:06 |
En de prijs van meeste grip hebben in de regen ook niet als het behalve op je brug ook om je velg zit ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:07 |
Boeiend, als ik het nou mooi vind. Wat boeit mij het nou dat het dan niet origineel is | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:10 |
Heb welleens een losgeslagen ketting om mijn achterbrug heen gehad. Reken maar dat je dan opeens ontiegelijk veel grip hebt. Zoveel grip dat je 7 kleuren stront schijt.... | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:12 |
Jij had je ook al opgegeven? ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:12 |
Wie niet haha | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 15:15 |
Ik bedoelde Bridgestone om je velg ![]() ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:16 |
Dat snap ik, maar dat geeft niet zoveel grip als een Regina-ketting om je achterbrug... | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 15:17 |
Nee, dat geeft inderdaad helemaal geen grip ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:18 |
Wel lachen als er opeens vlammen onder je motor vandaan komen... ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:28 |
Tevens in onderhandeling over een zwart kuipruitje voor mijn zzr. Hoeveel zou ik ervoor moeten geven? hij vraagt 20 euro.. | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:32 |
Wat is de staat van t ding? Als ie er goed uit ziet, zou ik er voor gaan. Nieuwprijs is gemiddeld zo'n 60 a 70eu. Dan is 20eu een koopje. ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:33 |
hij zegt dat er geen krassen opzitten | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:34 |
Ik zou het doen. ![]() Goed kijken dat de schroefgaten niet gebroken zijn. Die op het ruitje van mij, de standaard, zijn 2 (de onderste) gebroken. Nu heb ik gelukkig de andere schroefgaten nog, dus is geen ramp. | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:34 |
25 euro met verzendkosten.... Zou ik hem voor 20 kunnen hebben denk je? ![]() | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:35 |
En anders de verzendkosten delen? Is hij er vanaf en heb jij je kuipruitje? Gulden middenweg I'd say. | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:36 |
uhh, verzendkosten zijn 7 euro, kuipruitje is 20.... Ik voel me een echte hollander haha | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:37 |
Hou t dan gewoon bij 25eu, jonge. Voor die 1,50 (splitten is 23,50) zou ik niet moeilijk gaan lopen doen. | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:41 |
ok je hebt me omgepraat. Zoveel donkere kuipruitjes zijn er op de tweedehandsmarkt toch niet te vinden. In ieder geval niet voor een schappelijke prijs.... En het is wel verdomd geil zo'n donker ruitje, geeft de motor een hele andere blik. ![]() | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:42 |
Als je hem hebt gemonteerd, foto? ![]() Als het ruitje er goed uit ziet, dan heb je een mooie deal geslagen vind ik. | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 15:45 |
Die foto had ik je vorige week al beloofd, dit is de eerste keer dat ik een donker kuipruitje tegen kom. Heb hem hopelijk woensdag binnen, dan gaat hij er gelijk op. Let niet op het mogelijk witte kwakje wat er dan op zit ![]() | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 15:56 |
![]() Ik wacht af ![]() | |
1517 | maandag 11 maart 2013 @ 16:02 |
Denk dat ik dit jaar een toertje naar de Dolomieten ga maken. Iemand ervaring mee? | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 16:02 |
Moet ik eerst even te weten komen hoe dat dat internet bankieren werkt haha | |
lipjes | maandag 11 maart 2013 @ 16:08 |
Nee, mag ik mee? ![]() | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 16:57 |
Houd er rekening mee dat Italianen zonder uitzondering door kunnen voor beroepsvolidioot als het op rijden aankomt ![]() Ik vond het in blik op bepaalde momenten al doodeng om tussen die chaos door te rijden | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 20:54 |
kick | |
Danger.Mouse | maandag 11 maart 2013 @ 20:55 |
SD, heb ik er een note bij door vanmiddag? ![]() | |
yurian | maandag 11 maart 2013 @ 20:59 |
Donker ruitje staat een stuk beter dan allemaal reclame stickers ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 21:23 |
Verdomme.. op de snorscooter met full motorgear. Jas, broek, laarzen en handschoenen. Alleen de helm ontbreekt nog. Had ik al gezegd dat het kutweer is? ![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 22:03 |
Ik ga hier niet op in, je daagt me uit ![]() | |
BlackLining | maandag 11 maart 2013 @ 22:07 |
Nou, moet nog even weg maar dat gaan we toch maar in blik doen ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 22:19 |
![]() | |
handboek | maandag 11 maart 2013 @ 22:20 |
Nu al? er ligt een klein laagje sneeuw... | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 22:22 |
Teveel voor Maart. ![]() | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 22:26 |
| |
Sounddragon | maandag 11 maart 2013 @ 22:27 |
Heren, ik weet niet wat jullie proberen te bereiken met dat gezuig over het weer, maar als jullie een potje digitaal armpje willen drukken kan dat; ik weet wie er wint ![]() | |
Gummiebeer | maandag 11 maart 2013 @ 22:30 |
Ik gooi ff een filmpje op die telebuis. Easyrider ![]() Tot morgen ![]() | |
einschtein | maandag 11 maart 2013 @ 22:46 |
Geen ervaring mee, lijkt me wel tof om te doen! | |
Geerd | dinsdag 12 maart 2013 @ 02:02 |
Nou nou, wie? ![]() Bijna 40k der op tijd voor een beurtje, misschien de naks ook meteen mee pakken. [ Bericht 5% gewijzigd door Geerd op 12-03-2013 02:08:08 ] | |
Tankiej | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:16 |
Topics gaan snel hier ![]() Komend weekend weer in de buurt van m'n SV, maar ik denk niet dat het rijden wordt met dit weer ![]() | |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2013 @ 09:48 |
Weer, Klimaat en Natuurrampen | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:09 |
Boehoe ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:17 |
Zuigerveer vervangen van een 1cilinder kawa kl250 is dat betaalbaar of eventueel zelf makkelijk te doen? | |
Vrieskist | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:17 |
Gezeur dat we het over het weer hebben. Dat is momenteel het enige wat voor mij het motorrijden belemmerd. Maar het einde lijkt in zicht, na het weekend lijkt het weer boven nul te blijven met regen. Dan kunnen we daarna bij droog weer meteen de motor uit de schuur/garage/huiskamer halen ![]() | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:22 |
Als jij het aandurft om je cilinderkop eraf te halen, en dus ook je distributieketting eruit (!) is dat prima te doen. Ik denk voor een mechanic ongeveer 1,5 tot 2 uur werk, dus rond de 160 aan arbeidsloon. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:42 |
Heb waarschijnlijk mijn motor gevonden, check hoe vet http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=1819 MZ-RB-71 Ben opzoek naar een verzekering alleen wat zou ik doen? Twijfel tussen WA of Allrisk. Had er eentje gevonden voor 55e per maand. Het lijkt me verstandig het eerste jaar allrisk en daarna WA. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:51 |
WA+ beperkt casco heb ik. Vooral in verband met diefstal. | |
Anne | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:56 |
Hangt er vanaf hoe gespekt je spaarrekening is en wat de dagwaarde van je motor is en hoeveel schadevrije jaren je al hebt. Als je genoeg spaargeld hebt om zelf een eventuele schade te betalen, zou ik in ieder geval niet voor allrisk gaan. Maak je namelijk wel een keer schade en laat je die door de verzekering dekken (let op; je hebt waarschijnlijk ook nog eens een eigen risico); dan wens ik je veel plezier met de hoge premies die je gaat betalen (en mocht je nu nog geen schadevrije jaren hebben, dan kom je dus in de min en ben je niet zo heel erg aantrekkelijk meer voor verzekeringsmaatschappijen). Ik zou zelf voor WA+ gaan. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 10:59 |
Punt is dat k geen rijervaring heb dus kan mezelf zo een keer verremmen. Straks gebeurt dit al na een week en dan ben ik dik 4000e kwijt. Had een allrisk gevonden voor 55e per maand met een eigen risico van 150e, valt mee. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:00 |
Dit. Vaak is het, hoewel dat natuurlijk belachelijk is, goedkoper om schade die je zelf hebt veroorzaakt ook zelf te betalen als je allrisk hebt. Alleen schade die anderen veroorzaken kost jou niks dus kun je wel veilig claimen. En dat zal dan dus met name over diefstal gaan. Daarom dus beperkt casco verzekeren. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:01 |
Ik snap dat je graag een mooie motor wilt, maar doe jezelf een lol en koop een oudere. De kans dat je binnen een jaar op je bek gaat met die eerste motor nadert de 100% namelijk. En die allrisk, hoe leuk het ook klinkt, gaat je dan nauwelijks iets besparen op de lange termijn. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:15 |
Als je dus valt dan gaat direct de premie omhoog? | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:17 |
Ik heb WA met opzittende, maar ben met een oudere motor begonnen. Deze heeft een paar keer de grond gezien, keertje verstapt en een te korte draai. Dat geeft geen tot weinig schade dus dat ga je no way via een allrisk claimen. Als je een schuiver maakt (echt zunne goeie) dan is hij totall loss voor de verzekering. Dus do the math. Bij aanrijding van een ander op jou helpt rechtsbijstand (in mijn mening) meer dan allrisk. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:20 |
Als je daar vanuit gaat kan je beter niet gaan rijden lijkt me. Had btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is We zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorkap/ruit. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:24 |
Natuurlijk moet je wel rijden. Vallen is helemaal niet zo erg meestal, maar iedereen valt. Zeker in het eerste jaar. Dan is het gewoon doodzonde om zo'n dure motor te hebben. Lichte schade ga je niet claimen vanwege je schadevrije jaren en ga je een keer goed onderuit is ie total loss. ¤4.500 is overigens vrij duur voor een eerste motor. Ik heb voor mijn Bandit ¤1.500 betaald. Verzekert tegen diefstal voor dat bedrag en verder niks. | |
iFries | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:25 |
Op een oude fiets kun je ook heel veel lol hebben. Leergeld zul je toch betalen, de keus is aan jou of je veel of liever iets minder betaald. :-) Oh, en handelaren zijn nooit eerlijk! | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:28 |
Snap ik maar deze was wel heel eerlijk en open over de motor. Heb het nog even gechecked en de voorspatbord is geschuurd dus die moet eventueel worden gemaakt. | |
iFries | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:30 |
Hij ziet er wel erg tof uit; dat moet ik je wel nageven ![]() | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:30 |
Wat duur is natuurlijk relatief maar snap je punt. Als ik jullie advies zo hoor kan ik de beter gewoon zo laten ipv opknappen. Zaterdag even kijken. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:33 |
Nog even redeneren over de allrisk. Stel ik val na een twee maanden. Motor totalloss en mijn pak. Dan is de schade bijna 6000e Als ik allrisk verzekerd ben krijg ik toch alles verhoogd? En dan gaat de premie omhoog? Je kan dan toch na een jaar weer terug gaan naar WA of zeg ik iets wat niet klopt. | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34 |
Ja als je hem wilt dan houd ik je niet tegen en dan moet je het gewoon doen. Het is een mooie bike ![]() Lekker de zomer doorrijden, gaat dat allemaal goed en wel? Lekker in de herfst op je gemak opknappen. Heus er komen gewoon nog wat krasjes en dingetjes bij. | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:35 |
Premie gaat omhoog, een jaar lang geen vrij jaar opbouwen, en je krijgt de dagwaarde nadat de schade expert gekeken heeft wat nog functioneel is en wat niet. Dus klein gaatje in je jas of zak, dan krijg je daar niks voor. (Tenminste dat moet je wel even nalezen in de voorwaarde) | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36 |
Super goede tip. Zekers, ga regelen wanneer ik kan kijken. Het is 1.5 uur rijden dus als die bevalt wil ik gelijk terug rijden alleen het weer nu, vies koud. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36 |
| |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:36 |
die heeft dus al een keer op zijn kant gelegen | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:37 |
Koud kun je kleden ![]() ![]() Veel plezier op zo een coooole bike. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:37 |
Dus dan maakt het ook niet uit als ik op me bek ga ![]() | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:38 |
Drm! had mijn gsx ook, mooi doffe kras in de kuip, jaar mee gereden (gecrasht) door naar de volgende! Geen traan om gelaten daar was ie voor gekocht. edit: schuiver kwam door onzuiverheid(zand) op de weg in een stevige bocht die naar beneden ging. Helaas pindakaas. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:39 |
Ja dat lijkt mij ook, aanpassen kan later nog wel. Eerst veel plezier aan de motor beleven. Wil hem gebruiken voor woon/werk verkeer en lekker met vrienden rijden. Het woonwerk verkeer is niet dagelijks maar denk 2 a 3 keer in de week. De rest pak ik mijn auto wel. | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:41 |
en als het nou echt storend is... tja dan kan je het maken natuurlijk ![]() | |
iFries | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:54 |
Als je hem mee neemt, doe dan het liefst niet als er nog zout op de weg ligt.. of anders goed schoonmaken na de tijd! | |
Yreal | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:00 |
das geen geld ![]() | |
Lilliesleaf | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:02 |
Stoeltafel, post anders even een link naar de site/voorwaarden van die verzekering die je op het oog hebt. Denk dat je dan heel wat gerichter antwoord krijgt over 'wat als' situaties en of het het nou echt waard is of niet. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:05 |
Als je hem wilt hebben moet je hem kopen natuurlijk ![]() Wat betreft die fiets, het zit er inderdaad dik in dat die al een keer met het rubber naar boven heeft gelegen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar kijk even heel goed of het frame nog goed in elkaar zit. Geen speling op stuur, motorblok, etc. Even kijken of het frame nog recht is ook. Dus zorgen dat je een testrit mag maken, recht stuk weg opzoeken, even optrekken en dan de handjes los. Gaat ie rechtdoor, niks aan de hand. Gaat ie (sterk) afwijken dan is er waarschijnlijk met het frame iets mis. | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29 |
Die van mij wijkt af! ![]() ![]() | |
handboek | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:30 |
Das kut voor je. Ketting geeft je het eckte gevoel ![]() | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:32 |
Ik heb een oude cardan die heeft centrifugale krachten. Mja ketting is wel leuk alleen meer onderhoud en cardan heeft directe overbrenging. | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:32 |
Hoezo zou een motor met cardan van zijn koers moeten afwijken? ![]() Edit: Centrifugale krachten vind ik wel apart. Staan loodrecht op de richting van de motor dus dat zou niet uit moeten maken. | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:34 |
Er draait een as in de lengte van de motor, dat geeft centrifugale krachten. Valt prima in te calculeren. Geeft een kleine afwijking bij mij, alleen met hoge toeren eigenlijk. [ Bericht 33% gewijzigd door whY... op 12-03-2013 12:39:16 ] | |
Joooo-pi | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:34 |
@stoeltafel Als de dagwaarde van de motor hoger ligt dan de aankoopprijs en je rijdt de motor total-loss, dan kun je zelfs winst maken... ![]() | |
whY... | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:38 |
Dat had ik! Met de xj600, 50 euro winst! | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:39 |
Het zou zelfs dan nog best kunnen dat het gunstiger is de verzekering er buiten te laten. Onderdelen die nog goed zijn los verkopen kan een flinke zak geld opleveren. | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 12:47 |
Zal deze week is goed kijken naar mijn verzekering. De schade vrije jaren van mijn autoverzekering kan ik helaas niet mee nemen. Ga mijn auto ook ergens anders onderbrengen. | |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2013 @ 13:15 |
wat een onzin zeg.... schadevrije jaren worden centraal geregistreerd en kun je zelfs van de 1 naar de andere verzekeraar meenemen... | |
Anne | dinsdag 12 maart 2013 @ 13:18 |
Als je de schadevrije jaren al voor je autoverzekering gebruikt, kun je ze niet ook voor je motorverzekering gebruiken. | |
Mirgeam | dinsdag 12 maart 2013 @ 13:47 |
auto en motor bij centraal beheer achmea, kreeg korting op de motor van de jaren van de auto ![]() | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 13:50 |
Ik zit bij OHRA, meen ik. Zou het serieus niet zeker weten trouwens ![]() Auto heb ik niet ![]() Edit: Ah, Delta Loyd was het. 156 euro per jaar, WA+ beperkt casco met 135 euro eigen risico. ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door BlackLining op 12-03-2013 13:58:01 ] | |
iFries | dinsdag 12 maart 2013 @ 14:51 |
Via een tussenpersoon is dat prima te regelen | |
Anne | dinsdag 12 maart 2013 @ 14:56 |
Mijn ervaring is anders. | |
Geerd | dinsdag 12 maart 2013 @ 14:59 |
Bam! Even 1630,- knaken extra deze maand verlof uitbetaald ![]() ![]() | |
stoeltafel | dinsdag 12 maart 2013 @ 15:02 |
Echt he, zit helaas bij Bruns ten Brink en er valt niks te regelen. Heb gelukkig al een paar mooie verzekeraars gevonden voor de motor. Alleen WA kan zelfs voor nog geen 6e. Ga van de week maar is de voorwaarden door nemen. | |
Salatrel | dinsdag 12 maart 2013 @ 15:49 |
kijk eens naar unive. Daar ben ik net naar overgestapt | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 16:06 |
Wat kost dat eigenlijk? Bij mij zit ie er ook aan te komen ![]() Stukje gereden net ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 12-03-2013 16:16:38 ] | |
Geerd | dinsdag 12 maart 2013 @ 16:23 |
Verhalen gehoord van 600 tot 900. Maar zit die spanner bij jou op of in het blok? | |
BlackLining | dinsdag 12 maart 2013 @ 16:27 |
Dafuq? ![]() Zit buiten het blok. Steekt er aan de achterkant tussen cilinder 2 en 3 heen. Het deksel hoeft er zeg maar niet af om bij de spanner te komen. Alleen de ketting zal dus vervangen moeten worden denk ik. Binnenkort eens goed opmeten. Ik ben er alleen een beetje huiverig voor om de kettingbeschermer onder het klepdeksel los te maken aangezien ik het dan wel zie gebeuren dat die boutjes naar onder donderen en dan ergens in een duistere uithoek van het carter gaan liggen. | |
handboek | dinsdag 12 maart 2013 @ 16:40 |
Schuurtje opgeruimt, kan ik weer lekker sleutelen | |
handboek | dinsdag 12 maart 2013 @ 16:41 |
dicht |