Er staan wat mensen van Ryanair na aankomst op je te wachten op Stansted met treinkaartjes met korting. Vorig jaar juli koste een retourtje ongeveer 30 pond.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:57 schreef PBDuke het volgende:
Komend weekend vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar London Stansted. Wordt een volgepakte Eastpak-rugtas qua afmetingen goedgekeurd als handbagage? Zijn er ook gratis parkeermogelijkheden rondom Airport Eindhoven op loopafstand? Moet ik een ticket Stansted - London vooraf bestellen, of kan dit net zo goed bij aankomst op Stansted?
Vlieg in juni voor 30 euro naar Reus en terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:27 schreef Abloom het volgende:
De 10 euro vluchtjes zijn tegenwoordig toch wel verdwenen zie ik. Je bent nu toch al gauw 50-60 kwijt voor een retourtje.
Wanneer heb je dat geboekt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Vlieg in juni voor 30 euro naar Reus en terug.
Voordeel: ik koop niet meer zoveel tickets die ik toch niet gebruik.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:00 schreef Abloom het volgende:
Nee, er is werkelijk niks te krijgen vanaf eindhoven onder de 25 euro.
En als je een tijdje eerder een ticket met Lufthansa of KLM had geboekt was je 99 euro kwijt om naar Barcelona te vliegenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:45 schreef VacaLoca het volgende:
Meh, Weeze - Girona gaat niet voor minder dan 80 euro eind juli. En de praktische tijdstippen niet minder dan 90.
Eindhoven - Girona 180 euro![]()
Je doelt neem ik aan alleen op deze zomer en met Ryan Air?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:00 schreef Abloom het volgende:
Nee, er is werkelijk niks te krijgen vanaf eindhoven onder de 25 euro.
Typische toeristen bestemmingen niet inderdaad. Helaas. Maar stedentrips zijn goed te doen qua prijs. Weet niet of je ervan houdt, maar Riga en Tallinn schijnen leuk te zijn voor een paar dagen en van Vilnius weet ik het zeker.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:00 schreef Abloom het volgende:
Nee, er is werkelijk niks te krijgen vanaf eindhoven onder de 25 euro.
Zet je auto gratis in de naastgelegen wijk Meerhoven en pak de lijnbus naar het vliegveld. Dan ben je er in een minuut of tien, buskaartje zal zo'n twee euro zijn en ze rijden om het kwartier of zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:57 schreef PBDuke het volgende:
Komend weekend vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar London Stansted. Wordt een volgepakte Eastpak-rugtas qua afmetingen goedgekeurd als handbagage? Zijn er ook gratis parkeermogelijkheden rondom Airport Eindhoven op loopafstand? Moet ik een ticket Stansted - London vooraf bestellen, of kan dit net zo goed bij aankomst op Stansted?
Oke, maar dan vind ik de aanbieding ook niet zo goed meer. Het is best wel een eindje weg voor veel nederlanders. Het punt blijft gewoon dat echt goedkope vluchten vanuit nederland sinds een paar maanden verdwenen zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:09 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Vandaag, vliegen vanaf Charleroi.
Ligt eraan, ik heb het grootste type Eastpak rugzak (https://upload.wikimedia.(...)g/220px-Eastpak1.jpg) en die mocht heen zonder problemen mee, maar terug paste-ie niet in hun bagage pasvorm en moest ik overhevelen naar de tassen van anderen totdat het paste. Als je rugzak aan alle kanten uitpuilt, dan kan het zijn dat ze daar een probleem van maken. Doet-ie dat niet, dan wordt-ie gewoon geaccepteerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:57 schreef PBDuke het volgende:
Komend weekend vlieg ik met Ryanair van Eindhoven naar London Stansted. Wordt een volgepakte Eastpak-rugtas qua afmetingen goedgekeurd als handbagage? Zijn er ook gratis parkeermogelijkheden rondom Airport Eindhoven op loopafstand? Moet ik een ticket Stansted - London vooraf bestellen, of kan dit net zo goed bij aankomst op Stansted?
Wizz Air wellicht een goed alternatief?quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:15 schreef Abloom het volgende:
[..]
Oke, maar dan vind ik de aanbieding ook niet zo goed meer. Het is best wel een eindje weg voor veel nederlanders. Het punt blijft gewoon dat echt goedkope vluchten vanuit nederland sinds een paar maanden verdwenen zijn.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:15 schreef Abloom het volgende:
[..]
Oke, maar dan vind ik de aanbieding ook niet zo goed meer. Het is best wel een eindje weg voor veel nederlanders. Het punt blijft gewoon dat echt goedkope vluchten vanuit nederland sinds een paar maanden verdwenen zijn.
Het is een eindje weg ja, maar bijvoorbeeld voor mij nog steeds een aanbieding. Zet mijn auto in Essen (BE) en pak de trein voor 7 euro (Gopass) en 2.5 uur later sta ik in Charleroi. Zag net ook tickets naar Ibiza voor 60 euro of Palma voor 50 euro. Deze prijzen maken het nog aantrekkelijk om te vliegen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:15 schreef Abloom het volgende:
[..]
Oke, maar dan vind ik de aanbieding ook niet zo goed meer. Het is best wel een eindje weg voor veel nederlanders. Het punt blijft gewoon dat echt goedkope vluchten vanuit nederland sinds een paar maanden verdwenen zijn.
Ongunstige tijd van het jaar (richting hoogseizoen), na de zomer wordt dat wel weer beter. Kun je in december weer voor bijna niks naar Stockholm of Warschau.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:15 schreef Abloom het volgende:
[..]
Oke, maar dan vind ik de aanbieding ook niet zo goed meer. Het is best wel een eindje weg voor veel nederlanders. Het punt blijft gewoon dat echt goedkope vluchten vanuit nederland sinds een paar maanden verdwenen zijn.
Ja, die worden niet meer spotgoedkoop. Ryanair lijkt vooral de nieuwere bestemmingen in de aanbieding te gooien en de gevestigde bestemmingen steeds duurder.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:02 schreef LUFC het volgende:
Warschau kost het hele jaar geen drol via Eindhoven. Vlieg volgende week vrijdag voor 35 retour. Maar Abloom doelt waarschijnlijk op de Zuid-Europese bestemmingen als Alicante etc.
I agree!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:37 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ryanair moet even meer vluchten vanaf Groningen gaan aanbieden
Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:37 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ryanair moet even meer vluchten vanaf Groningen gaan aanbieden
Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).
Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport
Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.
Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizzair nog.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.
Transavia zal niet zo snel van Rotterdam weggaan door de lucratieve charters en lijnvluchten voor de lokale bevolking aldaar, daar kunnen relatief hoge tarieven voor gevraagd worden, en wanneer een bepaalde bestemming niet werkt komt daar iets anders voor in de plaats.
Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizair nog.
Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.
En voor de toekomst worden door de mogelijkheid van uitbreiding nieuwe contracten opgesteld waardoor de tarieven van Eindhoven Airport onder druk komen te staan.
Een Transavia (Nederlandse Markt) en Wizz Air (voornamelijk Oost Europa) zullen niet de bestemmingen kunnen gaan vliegen die Ryanair doet, en al helemaal niet op de frequentie die het nu doet. Wanneer Ryanair Eindhoven zou verlaten dan zal het passagiersaantal op Eindhoven dramatisch dalen omdat tarieven omhoog en de frequentie om laat gaat en een andere speler als Easyjet is niet geïnteresseerd omdat deze vooral op mainports wil vliegen. Een IJslandse maatschappij of enkele andere Turkse Charters zet geen zoden aan de dijk.
Transavia gaat deze inderdaad overnemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).
Ah kijk. Dat was te verwachten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:02 schreef jamesb het volgende:
[..]
Transavia gaat deze inderdaad overnemen.
http://www.transavia.com/(...)ndhoven&pageOffset=0
Weeze ligt in de buurt van Nijmegenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).
Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport
Voor zolang het duurt.quote:
Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt.
Want officiële cijfers komen nog lang niet naar buiten, dat is niet noodzakelijk, maar de yields op de Transavia vluchten vanaf Eindhoven zijn rampzalig voor Transavia. Niet voor niets zijn er veel acties van het verlieslijdende Transavia.
Een Ryanair is veel beter ingespeeld op het model van lage prijzen dan een Transavia welke een LCC wil zijn met een hoge kostenbasis, niet in de minste plaats door de gemaakte afspraken met Eindhoven Airport.
Eindhoven Airport heeft door de uitbreiding een hoge kostenpost welke moet worden terugverdiend, dat kan niet alleen met Transavia, daar hebben ze naast de opbrengsten van de landingsgelden van Ryanair ook die passagiers voor nodig.
Ryanair zal dus een aantrekkelijk aanbod krijgen of kunnen onderhandelen zodat goed geprijsde vluchten vanaf Eindhoven mogelijk blijven. Elke andere keuze van Eindhoven Airport zorgt ervoor dat er verlies geleden gaat worden.
Het model van Ryanair is mij zeer bekend, en het klopt dat ze luchthavens onder druk zetten om lagere landingsgelden te eisen, een belangrijke tegenprestatie is dan dat Ryanair een X aantal passagiers beloofd in een bepaalde periode aan de luchthaven. Een luchthaven kan dan o.a. verdienen aan de parkeeropbrengsten, omzet uit de winkels op de luchthavens.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.
Volgens mij is het model wat Ryanair hanteert jou niet bekend. Ryanair buit airports uit door geen landingsgelden te betalen maar juist geld van de luchthaven te eisen omdat ze vinden dat ze voor werkgelegenheid zorgen. Ze willen dus een soort van subsidie ontvangen om op een luchthaven te vliegen. Doen ze dat net dan gaat Ryanair ook niet op ze vliegen. Waarom denk je anders dat Ryanair zo goedkoop is? Die verdienen meer op overheidsgelden die ze ontvangen dan op de ticketprijs.
Kun je ook een halve prijs vinden voor een vlucht vanuit Marokko of Zuid-Spanje, eind oktober?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef lokpokken het volgende:
Maar de ticketprijzen van Transavia zijn vaak het dubbele dan die van Ryanair.
Bijvoorbeeld : Eindhoven - Alicante, 25juli-3aug, Transavia 375, Ryanair 175. of Transavia Rotterdam - Girona 375 en Ryanair Eindhoven - Girona 179.
Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Hét voordeel van Transavia, met betrekking tot vluchten naar vakantiebestemmingen, is dat bagage meenemen op een retourvlucht maar 20 euro kost en bij Ryanair 50-70 euro in het hoogseizoen. Daardoor wordt het prijsverschil (in het hoogseizoen) steeds kleiner.
Bij het flex onbeperkt tarief kun je dat ja, maar anders betaal je gewoon 50 euro per enkele vlucht + het verschil van de ticketprijzen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.
Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:09 schreef LUFC het volgende:
Weeze ben je inderdaad afhankelijk van de auto. Gelukkig heb ik toptijden volgende week.
Ja ben je bijna meer kwijt dan je vliegticket alleen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).
Waar moet je vandaan komen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:03 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Half Juli wil ik graag met mijn vriendin 4-6 dagen naar Spanje, uiteraard met Ryanair. Het is de eerste keer dat ik met Ryanair zal gaan vliegen, maar zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet.
Ik heb echter nog wel wat vragen, bijvoorbeeld over de betaling. Kan ik met een online Netteller account afrekenen bij Ryanair?
De exacte locatie in Spanje heb ik nog niet gepland, maar zal gaan tussen Malaga, Alicante en Valencia. Nu kan ik naar deze plaatsen vliegen via Eindhoven, Weeze en Brussels. Eindhoven weet ik zelf makkelijk te bereiken met het OV, over Weeze heb ik genoeg kunnen lezen. Echter Brussels oftewel Charleroi zie ik vrij weinig over, kan iemand mij een goede tip geven voor het reizen met het OV en dan met name het stukje in België.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |