abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126852800
Weeze is even onhandig als Eindhoven. Vluchten voor de middag en in het begin van de middag zijn ook niet te doen tenzij ik in de buurt overnacht. :(
pi_126853142
Weeze ben je inderdaad afhankelijk van de auto. Gelukkig heb ik toptijden volgende week.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:45:24 #228
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126854513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).

Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport :(
Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:58:52 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126868540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.
Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.

Transavia zal niet zo snel van Rotterdam weggaan door de lucratieve charters en lijnvluchten voor de lokale bevolking aldaar, daar kunnen relatief hoge tarieven voor gevraagd worden, en wanneer een bepaalde bestemming niet werkt komt daar iets anders voor in de plaats.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:07:02 #230
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126868926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.

Transavia zal niet zo snel van Rotterdam weggaan door de lucratieve charters en lijnvluchten voor de lokale bevolking aldaar, daar kunnen relatief hoge tarieven voor gevraagd worden, en wanneer een bepaalde bestemming niet werkt komt daar iets anders voor in de plaats.
Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizzair nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunri5e op 22-05-2013 19:12:14 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:11:51 #231
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126869144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizair nog.
Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.
En voor de toekomst worden door de mogelijkheid van uitbreiding nieuwe contracten opgesteld waardoor de tarieven van Eindhoven Airport onder druk komen te staan.
Een Transavia (Nederlandse Markt) en Wizz Air (voornamelijk Oost Europa) zullen niet de bestemmingen kunnen gaan vliegen die Ryanair doet, en al helemaal niet op de frequentie die het nu doet. Wanneer Ryanair Eindhoven zou verlaten dan zal het passagiersaantal op Eindhoven dramatisch dalen omdat tarieven omhoog en de frequentie om laat gaat en een andere speler als Easyjet is niet geïnteresseerd omdat deze vooral op mainports wil vliegen. Een IJslandse maatschappij of enkele andere Turkse Charters zet geen zoden aan de dijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:19:25 #232
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126869503
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.
En voor de toekomst worden door de mogelijkheid van uitbreiding nieuwe contracten opgesteld waardoor de tarieven van Eindhoven Airport onder druk komen te staan.
Een Transavia (Nederlandse Markt) en Wizz Air (voornamelijk Oost Europa) zullen niet de bestemmingen kunnen gaan vliegen die Ryanair doet, en al helemaal niet op de frequentie die het nu doet. Wanneer Ryanair Eindhoven zou verlaten dan zal het passagiersaantal op Eindhoven dramatisch dalen omdat tarieven omhoog en de frequentie om laat gaat en een andere speler als Easyjet is niet geïnteresseerd omdat deze vooral op mainports wil vliegen. Een IJslandse maatschappij of enkele andere Turkse Charters zet geen zoden aan de dijk.
Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).
pi_126872179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).
Transavia gaat deze inderdaad overnemen.

http://www.transavia.com/(...)ndhoven&pageOffset=0
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:03:09 #234
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126872247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:02 schreef jamesb het volgende:

[..]

Transavia gaat deze inderdaad overnemen.

http://www.transavia.com/(...)ndhoven&pageOffset=0
Ah kijk. Dat was te verwachten.
pi_126872551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).

Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport :(
Weeze ligt in de buurt van Nijmegen :)
pi_126873690
Wordt er een beetje droevig van. Precies de data dat ik wil vliegen zijn het duurst. Afwijken kan niet echt... wordt duur grapje dit keer vrees ik.

Enige kans dat prijzen voor juli/augustus naar populaire bestemmingen (girona/reus barcelona) nog afgeprijst worden binnenkort of zal het juist eerder uitverkocht raken/nog duurder worden?
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:38:11 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126874490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ah kijk. Dat was te verwachten.
Voor zolang het duurt.

Want officiële cijfers komen nog lang niet naar buiten, dat is niet noodzakelijk, maar de yields op de Transavia vluchten vanaf Eindhoven zijn rampzalig voor Transavia. Niet voor niets zijn er veel acties van het verlieslijdende Transavia.
Een Ryanair is veel beter ingespeeld op het model van lage prijzen dan een Transavia welke een LCC wil zijn met een hoge kostenbasis, niet in de minste plaats door de gemaakte afspraken met Eindhoven Airport.

Eindhoven Airport heeft door de uitbreiding een hoge kostenpost welke moet worden terugverdiend, dat kan niet alleen met Transavia, daar hebben ze naast de opbrengsten van de landingsgelden van Ryanair ook die passagiers voor nodig.

Ryanair zal dus een aantrekkelijk aanbod krijgen of kunnen onderhandelen zodat goed geprijsde vluchten vanaf Eindhoven mogelijk blijven. Elke andere keuze van Eindhoven Airport zorgt ervoor dat er verlies geleden gaat worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:46:17 #238
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126874954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt.

Want officiële cijfers komen nog lang niet naar buiten, dat is niet noodzakelijk, maar de yields op de Transavia vluchten vanaf Eindhoven zijn rampzalig voor Transavia. Niet voor niets zijn er veel acties van het verlieslijdende Transavia.
Een Ryanair is veel beter ingespeeld op het model van lage prijzen dan een Transavia welke een LCC wil zijn met een hoge kostenbasis, niet in de minste plaats door de gemaakte afspraken met Eindhoven Airport.

Eindhoven Airport heeft door de uitbreiding een hoge kostenpost welke moet worden terugverdiend, dat kan niet alleen met Transavia, daar hebben ze naast de opbrengsten van de landingsgelden van Ryanair ook die passagiers voor nodig.

Ryanair zal dus een aantrekkelijk aanbod krijgen of kunnen onderhandelen zodat goed geprijsde vluchten vanaf Eindhoven mogelijk blijven. Elke andere keuze van Eindhoven Airport zorgt ervoor dat er verlies geleden gaat worden.
Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.

Volgens mij is het model wat Ryanair hanteert jou niet bekend. Ryanair buit airports uit door geen landingsgelden te betalen maar juist geld van de luchthaven te eisen omdat ze vinden dat ze voor werkgelegenheid zorgen. Ze willen dus een soort van subsidie ontvangen om op een luchthaven te vliegen. Doen ze dat net dan gaat Ryanair ook niet op ze vliegen. Waarom denk je anders dat Ryanair zo goedkoop is? Die verdienen meer op overheidsgelden die ze ontvangen dan op de ticketprijs.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:58:54 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_126875715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.

Volgens mij is het model wat Ryanair hanteert jou niet bekend. Ryanair buit airports uit door geen landingsgelden te betalen maar juist geld van de luchthaven te eisen omdat ze vinden dat ze voor werkgelegenheid zorgen. Ze willen dus een soort van subsidie ontvangen om op een luchthaven te vliegen. Doen ze dat net dan gaat Ryanair ook niet op ze vliegen. Waarom denk je anders dat Ryanair zo goedkoop is? Die verdienen meer op overheidsgelden die ze ontvangen dan op de ticketprijs.
Het model van Ryanair is mij zeer bekend, en het klopt dat ze luchthavens onder druk zetten om lagere landingsgelden te eisen, een belangrijke tegenprestatie is dan dat Ryanair een X aantal passagiers beloofd in een bepaalde periode aan de luchthaven. Een luchthaven kan dan o.a. verdienen aan de parkeeropbrengsten, omzet uit de winkels op de luchthavens.
Ryanair zal daardoor met ticketprijzen moeten stunten om het X aantal passagiers te halen als e.e.a. achterblijft omdat anders er een boete clausule is wat meer gaat kosten dan enkele passagiers onder de kostprijs laat vliegen.
De overige kosten van Ryanair zijn beduidend lager doordat men het no service principe heeft en een personeelsbeleid heeft die erg kostenbesparend is.

Een Transavia heeft niet dergelijke afspraken in die mate gemaakt en heeft ook een veel duurdere kostenbasis doordat deze gevestigd is in Nederland.
Gezond is de Air France - KLM groep echter niet door de grote bedreigingen, Transavia draait nu verlies en is bezig met uitbreiden op Eindhoven omdat men daar betere kansen ziet op groei dan op Schiphol. Niet geheel onterecht overigens, want er is zeker een marktpotentieel en een lagere kostenbasis dan Schiphol.
Echter in mijn optiek is Transavia een dure low cost carrier die niet de prijzen kan gaan hanteren als Ryanair op de bestemmingen waar deze nu op vliegt mocht een Ryanair wegvallen, hogere prijzen betekent minder passagiers en daaropvolgend een lagere frequentie. Dit kan Eindhoven Airport niet hebben door de gedane investeringen in de uitbreiding van de terminal en verwachte passagiersontwikkeling.
De Schipholgroep is geen filantropische instelling en zal gewoon winst willen maken. Andere partijen zijn niet geïnteresseerd of bij machte om een Ryanair netwerk op te zetten dus zit Eindhoven Airport vast aan Ryanair, of ze het willen of niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:18:20 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126876974
Hét voordeel van Transavia, met betrekking tot vluchten naar vakantiebestemmingen, is dat bagage meenemen op een retourvlucht maar 20 euro kost en bij Ryanair 50-70 euro in het hoogseizoen. Daardoor wordt het prijsverschil (in het hoogseizoen) steeds kleiner.
pi_126877874
Maar de ticketprijzen van Transavia zijn vaak het dubbele dan die van Ryanair.

Bijvoorbeeld : Eindhoven - Alicante, 25juli-3aug, Transavia 375, Ryanair 175. of Transavia Rotterdam - Girona 375 en Ryanair Eindhoven - Girona 179.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:53:18 #242
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126879096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef lokpokken het volgende:
Maar de ticketprijzen van Transavia zijn vaak het dubbele dan die van Ryanair.

Bijvoorbeeld : Eindhoven - Alicante, 25juli-3aug, Transavia 375, Ryanair 175. of Transavia Rotterdam - Girona 375 en Ryanair Eindhoven - Girona 179.
Kun je ook een halve prijs vinden voor een vlucht vanuit Marokko of Zuid-Spanje, eind oktober?

Bovenstaand vind ik trouwens allemaal erg duur, zowel Ryanair als Transavia.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:12:06 #243
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_126880147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Hét voordeel van Transavia, met betrekking tot vluchten naar vakantiebestemmingen, is dat bagage meenemen op een retourvlucht maar 20 euro kost en bij Ryanair 50-70 euro in het hoogseizoen. Daardoor wordt het prijsverschil (in het hoogseizoen) steeds kleiner.
Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.
pi_126884482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.
Bij het flex onbeperkt tarief kun je dat ja, maar anders betaal je gewoon 50 euro per enkele vlucht + het verschil van de ticketprijzen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 07:42:36 #245
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126890767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:09 schreef LUFC het volgende:
Weeze ben je inderdaad afhankelijk van de auto. Gelukkig heb ik toptijden volgende week.
Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:15:04 #246
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126891116
All she wants and needs is just a little taste..
pi_126892061
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 07:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).
Ja ben je bijna meer kwijt dan je vliegticket alleen.
pi_126897546
Half Juli wil ik graag met mijn vriendin 4-6 dagen naar Spanje, uiteraard met Ryanair. Het is de eerste keer dat ik met Ryanair zal gaan vliegen, maar zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet.

Ik heb echter nog wel wat vragen, bijvoorbeeld over de betaling. Kan ik met een online Netteller account afrekenen bij Ryanair?

De exacte locatie in Spanje heb ik nog niet gepland, maar zal gaan tussen Malaga, Alicante en Valencia. Nu kan ik naar deze plaatsen vliegen via Eindhoven, Weeze en Brussels. Eindhoven weet ik zelf makkelijk te bereiken met het OV, over Weeze heb ik genoeg kunnen lezen. Echter Brussels oftewel Charleroi zie ik vrij weinig over, kan iemand mij een goede tip geven voor het reizen met het OV en dan met name het stukje in België.
pi_126897598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:03 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Half Juli wil ik graag met mijn vriendin 4-6 dagen naar Spanje, uiteraard met Ryanair. Het is de eerste keer dat ik met Ryanair zal gaan vliegen, maar zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet.

Ik heb echter nog wel wat vragen, bijvoorbeeld over de betaling. Kan ik met een online Netteller account afrekenen bij Ryanair?

De exacte locatie in Spanje heb ik nog niet gepland, maar zal gaan tussen Malaga, Alicante en Valencia. Nu kan ik naar deze plaatsen vliegen via Eindhoven, Weeze en Brussels. Eindhoven weet ik zelf makkelijk te bereiken met het OV, over Weeze heb ik genoeg kunnen lezen. Echter Brussels oftewel Charleroi zie ik vrij weinig over, kan iemand mij een goede tip geven voor het reizen met het OV en dan met name het stukje in België.
Waar moet je vandaan komen?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_126897638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Waar moet je vandaan komen?
Hilversum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')