Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).
Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport
Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Rotterdam airport gaat Ryanair niet toelaten tot de airport. Ryanair wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Transavia, Lufthansa en Britisch Airways betalen wel gewoon de normale prijs.
Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizzair nog.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rotterdam heeft door de beperkte capaciteit op dit moment helemaal geen Ryanair nodig om te overleven, dat ligt natuurlijk bij veel regionale luchthavens wel anders, en de uitbreiding van Eindhoven is er wel gekomen met de intentie dat Ryanair daar blijft en uitbreid, dus Eindhoven Airport zorgt er eigenlijk voor dat ze zich in een chantabele positie plaatsen.
Transavia zal niet zo snel van Rotterdam weggaan door de lucratieve charters en lijnvluchten voor de lokale bevolking aldaar, daar kunnen relatief hoge tarieven voor gevraagd worden, en wanneer een bepaalde bestemming niet werkt komt daar iets anders voor in de plaats.
Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:07 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die chantabele positie van Eindhoven Airport valt wel mee. Ze hebben ook Transavia nog die voor ongeveer evenveel vliegbewegingen zorgt als Ryanair. Daarnaast hebben zo Wizair nog.
Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air en Transavia zijn voor Eindhoven Airport ook spelers, maar Ryanair zorgt voor een minimaal aantal passagiers en daarop zijn contracten afgesproken.
En voor de toekomst worden door de mogelijkheid van uitbreiding nieuwe contracten opgesteld waardoor de tarieven van Eindhoven Airport onder druk komen te staan.
Een Transavia (Nederlandse Markt) en Wizz Air (voornamelijk Oost Europa) zullen niet de bestemmingen kunnen gaan vliegen die Ryanair doet, en al helemaal niet op de frequentie die het nu doet. Wanneer Ryanair Eindhoven zou verlaten dan zal het passagiersaantal op Eindhoven dramatisch dalen omdat tarieven omhoog en de frequentie om laat gaat en een andere speler als Easyjet is niet geïnteresseerd omdat deze vooral op mainports wil vliegen. Een IJslandse maatschappij of enkele andere Turkse Charters zet geen zoden aan de dijk.
Transavia gaat deze inderdaad overnemen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ryanair heeft 110 vertrekkende vluchten per week. Transavia heeft er 105. Dat scheelt niet zoveel. Ik denk dat Transavia zelfs deze koppositie over gaat nemen. Daarnaast vliegt Transavia op beter gelegen airports dan Ryanair. Denk maar eens aan Barcelona (Transavia) en Reus (Ryanair).
Ah kijk. Dat was te verwachten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:02 schreef jamesb het volgende:
[..]
Transavia gaat deze inderdaad overnemen.
http://www.transavia.com/(...)ndhoven&pageOffset=0
Weeze ligt in de buurt van Nijmegenquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Weeze te ver vanaf daar? (Woon in R'dam, dus zowel Schiphol en Eindhoven zijn een uurtje reizen (OV en auto) voor mij).
Ryanair mag best wel vluchten aanbieden vanaf Rotterdam Airport
Voor zolang het duurt.quote:
Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt.
Want officiële cijfers komen nog lang niet naar buiten, dat is niet noodzakelijk, maar de yields op de Transavia vluchten vanaf Eindhoven zijn rampzalig voor Transavia. Niet voor niets zijn er veel acties van het verlieslijdende Transavia.
Een Ryanair is veel beter ingespeeld op het model van lage prijzen dan een Transavia welke een LCC wil zijn met een hoge kostenbasis, niet in de minste plaats door de gemaakte afspraken met Eindhoven Airport.
Eindhoven Airport heeft door de uitbreiding een hoge kostenpost welke moet worden terugverdiend, dat kan niet alleen met Transavia, daar hebben ze naast de opbrengsten van de landingsgelden van Ryanair ook die passagiers voor nodig.
Ryanair zal dus een aantrekkelijk aanbod krijgen of kunnen onderhandelen zodat goed geprijsde vluchten vanaf Eindhoven mogelijk blijven. Elke andere keuze van Eindhoven Airport zorgt ervoor dat er verlies geleden gaat worden.
Het model van Ryanair is mij zeer bekend, en het klopt dat ze luchthavens onder druk zetten om lagere landingsgelden te eisen, een belangrijke tegenprestatie is dan dat Ryanair een X aantal passagiers beloofd in een bepaalde periode aan de luchthaven. Een luchthaven kan dan o.a. verdienen aan de parkeeropbrengsten, omzet uit de winkels op de luchthavens.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het rendement van Transavia per vlucht op Eindhoven is maar ze zijn fors aan het uitbreiden daar. Ik geloof niet dat ze dat doen als ze er niets op verdienen. Ik kan het nog spannender maken. Transavia is het best draaiende onderdeel van de Air France - KLM groep.
Volgens mij is het model wat Ryanair hanteert jou niet bekend. Ryanair buit airports uit door geen landingsgelden te betalen maar juist geld van de luchthaven te eisen omdat ze vinden dat ze voor werkgelegenheid zorgen. Ze willen dus een soort van subsidie ontvangen om op een luchthaven te vliegen. Doen ze dat net dan gaat Ryanair ook niet op ze vliegen. Waarom denk je anders dat Ryanair zo goedkoop is? Die verdienen meer op overheidsgelden die ze ontvangen dan op de ticketprijs.
Kun je ook een halve prijs vinden voor een vlucht vanuit Marokko of Zuid-Spanje, eind oktober?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef lokpokken het volgende:
Maar de ticketprijzen van Transavia zijn vaak het dubbele dan die van Ryanair.
Bijvoorbeeld : Eindhoven - Alicante, 25juli-3aug, Transavia 375, Ryanair 175. of Transavia Rotterdam - Girona 375 en Ryanair Eindhoven - Girona 179.
Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Hét voordeel van Transavia, met betrekking tot vluchten naar vakantiebestemmingen, is dat bagage meenemen op een retourvlucht maar 20 euro kost en bij Ryanair 50-70 euro in het hoogseizoen. Daardoor wordt het prijsverschil (in het hoogseizoen) steeds kleiner.
Bij het flex onbeperkt tarief kun je dat ja, maar anders betaal je gewoon 50 euro per enkele vlucht + het verschil van de ticketprijzen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:12 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Namen op tickets veranderen kost niets en je kunt tot 2 uur voor vertrek je vluchtdatum kosteloos verzetten.
Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:09 schreef LUFC het volgende:
Weeze ben je inderdaad afhankelijk van de auto. Gelukkig heb ik toptijden volgende week.
Ja ben je bijna meer kwijt dan je vliegticket alleen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kunt met de bus vanuit amsterdam, utrecht, arnhem, nijmegen en venlo (en nog twee andere plaatsen als ik me niet vergis).
Waar moet je vandaan komen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:03 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Half Juli wil ik graag met mijn vriendin 4-6 dagen naar Spanje, uiteraard met Ryanair. Het is de eerste keer dat ik met Ryanair zal gaan vliegen, maar zie het eigenlijk wel met vertrouwen tegemoet.
Ik heb echter nog wel wat vragen, bijvoorbeeld over de betaling. Kan ik met een online Netteller account afrekenen bij Ryanair?
De exacte locatie in Spanje heb ik nog niet gepland, maar zal gaan tussen Malaga, Alicante en Valencia. Nu kan ik naar deze plaatsen vliegen via Eindhoven, Weeze en Brussels. Eindhoven weet ik zelf makkelijk te bereiken met het OV, over Weeze heb ik genoeg kunnen lezen. Echter Brussels oftewel Charleroi zie ik vrij weinig over, kan iemand mij een goede tip geven voor het reizen met het OV en dan met name het stukje in België.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |