abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:03:19 #31
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_123835328
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is grappig dat de vrouwelijke lijn als "zwakke" lijn wordt gezien, want de mannelijke lijn is vooral gebaseerd op vertrouwen in een "buitenstaander", en dat iedere generatie weer, terwijl je bij de vrouwelijke lijn wel zeker bent dat er een bloedlijn is.
Bij Joden zijn het wel weer de vrouwen die bepalen of je Joods bent of niet.
Alleen als je een Joodse moeder hebt dan ben je zelf ook Joods.
Als je een Joodse vader hebt maar geen Joodse moeder dan heb je ook pech..
pi_123911842
Hoe is dit opeens een Opzij-discussie geworden?

Weet je inmiddels al meer TS?
  maandag 11 maart 2013 @ 16:05:30 #33
3542 Gia
User under construction
pi_123915003
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:03 schreef SiGNe het volgende:

Als je een Joodse vader hebt maar geen Joodse moeder dan heb je ook pech..
Wat je pech noemt!
pi_123915470
Nou heb ik het altijd zeer naar gevonden geen nazaten te hebben mogen/kunnen produceren maar by God, wat ben ik nu blij dat er hier geen neuzelende, graaiende familieleden op mijn as kunnen staan stampen ....
Hier gaat alles geheel volgens testament van man en mij volledig naar KiKa, de dierenbescherming, dierenambulance, Sofia Kinderziekenhuis en zulks meer. Kan niemand er ruzie over maken en geen hond die er iets aan kan veranderen. (behalve mijn hond, als we haar niet overleven komt er geld ten goede voor haar verzorging O-) )
Geen directe nazaten, van beide kanten niet, alleen ergens heel ver weg en die zijn dus volledig en geheel door ons volkomen uitgesloten.
Geen groter drama dan een erfenis, wat mensen niet allemaal (elkaar) aandoen voor een erfenis(je) :X
En het uitsluiten van familie van bepaalde sexe is al helemaal idioot, geloof of niet. Zelfs ik als Limburgse geef de katholieke kerk waar ik geen reet mee heb geen cent (oei, volgens mij kom ik in de hel :+ }) )

[ Bericht 5% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-03-2013 16:28:05 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_123917594
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:17 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nou heb ik het altijd zeer naar gevonden geen nazaten te hebben mogen/kunnen produceren maar by God, wat ben ik nu blij dat er hier geen neuzelende, graaiende familieleden op mijn as kunnen staan stampen ....
Hier gaat alles geheel volgens testament van man en mij volledig naar KiKa, de dierenbescherming, dierenambulance, Sofia Kinderziekenhuis en zulks meer. Kan niemand er ruzie over maken en geen hond die er iets aan kan veranderen. (behalve mijn hond, als we haar niet overleven komt er geld ten goede voor haar verzorging O-) )
Geen directe nazaten, van beide kanten niet, alleen ergens heel ver weg en die zijn dus volledig en geheel door ons volkomen uitgesloten.
Geen groter drama dan een erfenis, wat mensen niet allemaal (elkaar) aandoen voor een erfenis(je) :X
En het uitsluiten van familie van bepaalde sexe is al helemaal idioot, geloof of niet. Zelfs ik als Limburgse geef de katholieke kerk waar ik geen reet mee heb geen cent (oei, volgens mij kom ik in de hel :+ }) )
Hey collega limburger.

Ik wil even benadrukken dat ik alleen de familieerfstukken erf, die hebben maar een beperkte waarde in euros, al het andere bezit erven zijn vrouw en ex vrouw.
pi_123917857
Het ging mij ook enkel in het algemeen hoor. Nu ben ik het wel met je eens als je een bepaald item is toegezegd je daar recht op hebt maar als dat niet is vastgelegd is het lastig.
Zo had een neefje (toen 8 jaar) altijd het recht op een oude dekenkist van opa maar zijn voogden (zijn eigen zus en diens man) hebben dat ding gewoon verkocht, buiten hem om (70-ger jaren dus toen waren er niet zoveel eisen en advocaten)
De waarde in euro's is dan vaak te verwaarlozen maar de emotionele waarde is vaak enorm. Helaas de hebzucht van sommigen voor hetgeen een ander is toegezegd bepaald niet. Triest, onrechtvaardig maar al te vaak waar.
Waar het stinkt is het warm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')