SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager (bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):
Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:28 schreef Phaidra het volgende:
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!
Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!
Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek
Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
. Als ik ooit mama word, ga ik er zeker zo een halenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager (bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):
[ afbeelding ]
Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
[ afbeelding ]![]()
wow hij is mooi, heb je hem laten maken ?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:28 schreef Phaidra het volgende:
Gister is mijn wompat binnengekomen en ik ben er superblij mee!!
Ja, hij is inderdaad custom madequote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:28 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
wow hij is mooi, heb je hem laten maken ?
Ja ikquote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
Zijn er hier nog mensen, die van een doek of drager af willen? Ik overweeg om er eentje te kopen als kraamcadeau voor mijn zus. Moet het dan nog wel bespreken met haar.
Hoe zit hij in vergelijking met de wompat? En wil Faye dan ook niet in de wompat op je rug?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Yes! Een rondje kunnen lopen met baby op mn rug die nu eens niet ging huilenWennen aan rugdragen komt goed dus! Komen die doeken later wel weer
Ik heb een neobulle Simon te koop staan!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
Zijn er hier nog mensen, die van een doek of drager af willen? Ik overweeg om er eentje te kopen als kraamcadeau voor mijn zus. Moet het dan nog wel bespreken met haar.
Ik mijn Girasol Chi Chi Red!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:02 schreef Tinuviel het volgende:
Simon is die blauw- bruin gestreepte toch? We weten namelijk niet of het een jongen of meisje wordt. Kan ik hem bekijken ergens?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:27 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik heb een neobulle Simon te koop staan!
Faye wil moeilijk op mijn rug, ook in de wompat.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 19:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe zit hij in vergelijking met de wompat? En wil Faye dan ook niet in de wompat op je rug?
Ik ken de Wompat verder niet (qua dragen bedoel ik), maar kun je de heupband niet gewoon omdoen en alleen je kind doorschuiven en dan de schouderbanden aandoen?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind de heupband van de wompat door het corduroy erg stug. Met doorschuiven van heup naar rug neem ik al mijn kleding mee, die zit dan helemaal gedraaid. Iemand daar nog een tip voor?
Toen ik dat probeerde, kreeg ik het rugpand niet goed omhoog. Bleef halverwege zijn rug zitten. Maar misschien meer oefenenquote:Op zondag 10 maart 2013 08:23 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ken de Wompat verder niet (qua dragen bedoel ik), maar kun je de heupband niet gewoon omdoen en alleen je kind doorschuiven en dan de schouderbanden aandoen?
Dat is even oefenen. Bij voorkeur eerst als je niet allebei in dik winterornaat bent zodat je niet eens kan voelen wat je doetquote:Op zondag 10 maart 2013 09:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toen ik dat probeerde, kreeg ik het rugpand niet goed omhoog. Bleef halverwege zijn rug zitten. Maar misschien meer oefenen.
Tinu dat is ook wel een idee, alleen niet handig als de wompat over mijn jas heen zit. Mijn jas draait dan namelijk ook mee.
Maak daar maar eens een filmpje van, dat gaat echt zo ontzettend snel.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:22 schreef mrien het volgende:
Ik schuif Jelle gewoon door, onder m'n arm en doe dan het rug pand omhoog, misschien ook een idee?
Oefening baart kunstquote:Op zondag 10 maart 2013 15:34 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maak daar maar eens een filmpje van, dat gaat echt zo ontzettend snel.Ik kan het ook niet zo.
Ik heb er een, en ik vind idd hetzelfde als Mrien..quote:Op maandag 11 maart 2013 09:17 schreef mrien het volgende:
Vind ik niet, meer voor een gevorderde knoper
De buikband beetje los om doen en dan hupsen zoals in dit filmpje?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:20 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind de heupband van de wompat door het corduroy erg stug. Met doorschuiven van heup naar rug neem ik al mijn kleding mee, die zit dan helemaal gedraaid. Iemand daar nog een tip voor?
SPOILER: Deze dusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 maart 2013 11:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Organica Olai bestelden nog dik afgeprijst bij Ellevill ook
Mooi! Goede kortingen zag ik ja, heb ook nog getwijfeld maar toch niets besteld. Ik verwacht dat ik toch meer met de wompat ga dragen dan met doeken nu hij ouder wordt. Merkte van de week al dat ik echt secuur moet knopen. Ik had de doek net niet lekker strak (FWCC) en dan gaat de mini dus achterover hangen en kronkelen. Mijn rug vond het niet fijnSPOILER: Deze dusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Ik!!! maar wat is de maat van de ringsling weet je dat?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:52 schreef __Isis__ het volgende:
Iemand interesse in mijn Didymos ringsling? Vraagprijs EUR 25,-
[ afbeelding ]
Bij Ellevill.com, daar is hij nu voor de helft. Komt nog eea aan verzendkosten bij, maar het blijft de moeite waard.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:13 schreef Suikertante het volgende:
Waar is die aanbieding? Bij de internationale website van Ellevill? Waar heb jij m besteld? Heel mooi!!
Olai is geen stretch hoor. Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:31 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, stretch, in dat geval twijfel ik nog even
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heb ik net ontdekt dat ik juist geen bounce wil bij rugdragen. Tenminste, ik probeerde laatst zo'n wittige indio en die voelde als een huis.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:39 schreef Pvoesss het volgende:
Het is niet een rekbare doek.. geweven dus geschikt voor rugdragen etc..
Alleen rekt hij wel iets mee.. bounce.. aka bouncy.
Voor een newborn sowieso heerlijk vind ik. En ik ben zelf echt dol op bouncy doeken bij rugdragen maar dat moet je ding zijn.. Het rekt gewoon iets meer.
Vind ik een hele slimme keus!quote:Op zondag 17 maart 2013 21:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb trouwens besloten geen nieuwe ssc te kopen, maar een draagconsult te boeken voor het rugdragen. Een beco zou Luuk denk ik niet zo heel lang inpassen, en dat vind ik ook zo zonde van mijn geld.
Hangt van de indio af.. ik heb wel bouncy indio's gehadquote:Op zondag 17 maart 2013 21:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik net ontdekt dat ik juist geen bounce wil bij rugdragen. Tenminste, ik probeerde laatst zo'n wittige indio en die voelde als een huis.
Dies toch niet bouncy?
Ik zou iig gaan voor een redelijke ingewikkelde knoop waar je vooral met een zwaarder kindje iets aan hebt zoals de Double hammock of de rebozoshoulder2shoulder.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:49 schreef kaatjejannie het volgende:
Ohw, ja, er zijn er meer. Nee, ik vond het al heel goed van mezelf dat ik dit bedacht had.
Tis een natu(u?)r volgens mij.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:49 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hangt van de indio af.. ik heb wel bouncy indio's gehad![]()
Die met linnen en de 100% katoen vond ik niet bouncy maar die met wol en zijde wel.
Net als mijn Zara caffequote:Op zondag 17 maart 2013 21:49 schreef Kleurdoos het volgende:
met een 4 kan ik net aan een fwcc als ik op mijn magerst ben, maar verder kan je er geen hol mee.
ik heb overigens erg weinig met doeken waar 'bounce' inzit. ik heb liever een stugge theedoekvan alle doeken die ik ooit had, zijn de zara black (stuhuug)
Wie zegt van niet dan?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef bitterend het volgende:
Ik vind girasol redelijk bouncy hoor...
Dat doe ik graag met een 3quote:Op zondag 17 maart 2013 21:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Net als mijn Zara caffe
Ik heb met 4 veel Ruck geknoopt. Dan is t wel een fijne maat.
niet alle girasols hebben bounce, weet je wel hoeveel er zijnquote:Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef bitterend het volgende:
Omdat je zegt dat je niet van bounce houdt maar wel een gira wil
quote:Op zondag 17 maart 2013 21:53 schreef Suikertante het volgende:
JEEEE! Ik heb besteld! Ik krijg een doek! Het is zover!!
Trouwens niet verzekerd, want dan was het alsnog ¤ 90,- in totaal.
En ik heb inderdaad voor dezelfde als Ophelia gekozen
Tuurlijk! Wanneer hebben jullie de eerste doekpoging gedaan met je kleine?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
Tzt wel een fotootje posten van wubbo in de doek hè
quote:Op zondag 17 maart 2013 22:10 schreef Pvoesss het volgende:
Direct, en bij de 2e deed ik ook al na een week rugdragen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |