abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123783495
Zodra ik ook maar iets over Mesopotamië voorbij zie komen dan lijkt het vaak één grote 'TRU' show. Maar ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke kijk erop. Hoe zit het nu echt.

Informatie zoals onderstaand maakt het allemaal niet duidelijker.

A river watering the garden flowed from Eden; from there it was separated into four headwaters. 11The name of the first is the Pishon; it winds through the entire land of Havilah, where there is gold. 12(The gold of that land is good; aromatic resinf and onyx are also there.) 13The name of the second river is the Gihon; it winds through the entire land of Cush.g 14The name of the third river is the Tigris; it runs along the east side of Asshur. And the fourth river is the Euphrates.

Zie b.v. deze pagina op Wikipedia:
Sumerian King List

"After the kingship descended from heaven, the kingship was in Eridug. In Eridug, Alulim became king; he ruled for 28800 years."
Alulim 8 sars (28,800 years) Between 35th and 30th century BC
Alalngar 10 sars (36,000 years)
"Then Eridug fell and the kingship was taken to Bad-tibira."
En-men-lu-ana 12 sars (43,200 years)
En-men-gal-ana 8 sars (28,800 years)
Dumuzid, the Shepherd "the shepherd" 10 sars (36,000 years)
"Then Bad-tibira fell and the kingship was taken to Larag."
En-sipad-zid-ana 8 sars (28,800 years)
"Then Larag fell and the kingship was taken to Zimbir."
En-men-dur-ana 5 sars and 5 ners (21,000 years)
"Then Zimbir fell and the kingship was taken to Shuruppag."
Ubara-Tutu 5 sars and 1 ner (18,600 years)

Wat zijn dit? Koningen of fictieve koningen (Goden) die men erbij sleept?

Pas na Gilgamesh (126 jaar) begint de regeerperiode een beetje 'normaal' te worden tot 't Dynastie van Kish waar de 200 jaar gepasseerd wordt.

Iemand die hier meer informatie over heeft?

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 08-03-2013 11:41:22 ]
  vrijdag 8 maart 2013 @ 11:36:57 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_123783587
Hoe kan dit ooit wetenschappelijk zijn?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_123783681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:36 schreef trigt013 het volgende:
Hoe kan dit ooit wetenschappelijk zijn?
Daarom post ik het ook hier, wat is de 'nuchtere' kijk erop? Blijkbaar staat het zo ergens aangegeven dat de koningen over die periode hebben geregeerd. Is het echt zo grijs en vaag allemaal wat dit deel van de historie betreft?
pi_123784581
Of het klopt exact en is niet vaag.

Maar dat past weer niet in wat we wetenschappelijk denken te weten.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:07:41 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123784832
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123792468
Legendarische koningen, die zie je in elke cultuur wel.
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:18:05 #7
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123792682
De onbekende geschiedenis en herkomst van de mens (oorsprong tussen eufraat en tigris) heeft me altijd erg geboeid.

Een geschiedenis die naar mijn inziens niet "aangetast" is.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_123795894
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarom post ik het ook hier, wat is de 'nuchtere' kijk erop? Blijkbaar staat het zo ergens aangegeven dat de koningen over die periode hebben geregeerd. Is het echt zo grijs en vaag allemaal wat dit deel van de historie betreft?
Het staat zo aangegeven in de koningslijst opgeschreven door de Soemeriërs en is even betrouwbaar als de verhalen van Homeros.
Tot het punt dat de lijst het heeft over koning rond de tijd dat ze begonnen met het opschrijven van dit soort zaken, maar omdat de vroegste teksten niet noodzakelijk gevonden zijn is het onmogelijk om vast te stellen wanneer dit precies was.
pi_123805995
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:35 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Het staat zo aangegeven in de koningslijst opgeschreven door de Soemeriërs en is even betrouwbaar als de verhalen van Homeros.
Tot het punt dat de lijst het heeft over koning rond de tijd dat ze begonnen met het opschrijven van dit soort zaken, maar omdat de vroegste teksten niet noodzakelijk gevonden zijn is het onmogelijk om vast te stellen wanneer dit precies was.
Ze hadden alles behalve de namen beter weg kunnen laten

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:13 schreef Kirov het volgende:
Legendarische koningen, die zie je in elke cultuur wel.
ok
pi_123823271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ze hadden alles behalve de namen beter weg kunnen laten

[..]

ok
die sumerian king list is een oud document. het wikipediaartikel over dat document vertelt dan ook wat er in dat document staat, niet wat er echt gebeurd is.

wat jij nu doet is alsof je de wikipagina van de bijbel erbij pakt, en beweren dat ze "al die wonderen beter weg hadden kunnen laten uit de wikipagina", je zit gewoon op de verkeerde pagina te kijken vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')