abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:37:29 #61
3542 Gia
User under construction
pi_123825191
Niet alles gelezen, maar kijkend naar de foto zie ik op de achtergrond toch echt een hek. Volgens mij is het geen openbare ruimte.
pi_123825427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:37 schreef Gia het volgende:
Niet alles gelezen, maar kijkend naar de foto zie ik op de achtergrond toch echt een hek. Volgens mij is het geen openbare ruimte.
Volgens mij hoort dat hek bij dat schuurtje daar achter.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 14:03:56 #63
3542 Gia
User under construction
pi_123825879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:46 schreef daeh het volgende:

[..]

Volgens mij hoort dat hek bij dat schuurtje daar achter.
Zou kunnen. Maar je ziet een zooi garageboxen met daarvoor een weg waar je een rondje kunt rijden. Misschien staat daar wel helemaal een hek omheen, waar je als bewoner, met een pasje, toegang krijgt. In dat geval zal er ergens echt wel zo'n bordje hangen.
Bovendien, als dit zo zou zijn, moet men over dat hekje klimmen. Niet hoog, maar dan weet je al dat dit niet mag.
pi_123826018
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar je ziet een zooi garageboxen met daarvoor een weg waar je een rondje kunt rijden. Misschien staat daar wel helemaal een hek omheen, waar je als bewoner, met een pasje, toegang krijgt. In dat geval zal er ergens echt wel zo'n bordje hangen.
Bovendien, als dit zo zou zijn, moet men over dat hekje klimmen. Niet hoog, maar dan weet je al dat dit niet mag.
Het is gewoon open. Bewoners krijgen de oproep van politie/gemeente om bij samenscholing direct 112 te bellen, ook als er in eerste instantie geen overlast is.

Ik woon er in de buurt.
pi_123882001
Oké mensen, bij deze even de stand van zaken.

De burgemeester is niet gekomen maar die hadden onze begeleiders alleen gesproken. De agenten hebben eerst een gesprek gehad met onze begeleiders en vervolgens met de 5 betrokkenen. De agent die de boete gaf en er aanvankelijk bij zou zijn is uiteindelijk niet gekomen, omdat hij er zo kapot van was dat hij de verkeerde personen voor zich had.

De boete kan inderdaad nu niet meer ingetrokken worden, omdat deze uit handen is gegeven. Dat hij die avond al zei dat dat niet meer kon klopte niet.

Ze gaan de boete in ieder geval aanvechten en de wijkagent gaat daarbij helpen, dus ik neem aan dat het wel goed komt...
pi_123882132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 14:08 schreef tralalala het volgende:

[..]

Het is gewoon open. Bewoners krijgen de oproep van politie/gemeente om bij samenscholing direct 112 te bellen, ook als er in eerste instantie geen overlast is.

Ik woon er in de buurt.
Dat is toevallig! Ik heb een vermoeden wie jij bent dan denk ik!
pi_123884136
Je zou kunnen kijken of de burgermeester een gebied heeft aangewezen waar het samenscholingsgebod geldt.

Zo nee, heeft de ovj een bewijs probleem en zal er vrijspraak gelden. Als dit gebied welaanwezig is, heb je pech.
Generaal?? Pardon??
  zondag 10 maart 2013 @ 21:14:09 #68
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123885042
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:27 schreef VanHattem het volgende:

De burgemeester is niet gekomen maar die hadden onze begeleiders alleen gesproken. De agenten hebben eerst een gesprek gehad met onze begeleiders en vervolgens met de 5 betrokkenen. De agent die de boete gaf en er aanvankelijk bij zou zijn is uiteindelijk niet gekomen, omdat hij er zo kapot van was dat hij de verkeerde personen voor zich had.

De boete kan inderdaad nu niet meer ingetrokken worden, omdat deze uit handen is gegeven. Dat hij die avond al zei dat dat niet meer kon klopte niet.

Ze gaan de boete in ieder geval aanvechten en de wijkagent gaat daarbij helpen, dus ik neem aan dat het wel goed komt...
Dat gevoel krijg ik ook. In ieder geval een positieve ontwikkeling.
Ik kan me toch echt wel zo voorstellen dat die boete door de politierechter zal worden vernietigd, mocht het al zo ver komen. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 11 maart 2013 @ 02:59:18 #69
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_123898065
Jurisprudentie:

quote:
De kantonrechter in Utrecht heeft zeven jongeren – in leeftijd variërend tussen 15 en 19 jaar - die werden verdacht van het overtreden van het samenscholingsverbod in de wijk Kanaleneiland-Noord in Utrecht vrijgesproken. Volgens de rechter is niet bewezen dat de jongeren daadwerkelijk ‘samenschoolden’. De jongeren waren aangehouden omdat zij eind vorig jaar (op verschillende momenten en locaties) in een groep van meer dan vijf personen op straat hadden gestaan. De burgemeester had in september 2007 besloten dat een vooraf aangewezen groep jongeren zich niet meer in een groep van meer dan vijf personen op straat mag bevinden. Of de groep de orde verstoort of dreigt te verstoren doet volgens de burgemeester niet meer ter zake. Die uitleg van het samenscholingsverbod ging de rechter een stap te ver. De rechter oordeelde dat het simpelweg met een groep mensen op de openbare weg staan, niet per definitie een samenscholing is. Er zal hoe dan ook sprake moeten zijn van een (dreigende) verstoring van de openbare orde. Juist dat achtte de rechter in deze zeven gevallen niet bewezen. Uit de tenlasteleggingen is namelijk niet gebleken dat de er sprake was van een (dreigende) ordeverstoring.
(http://zoeken.rechtspraak(...)samenscholingsverbod)

Ook relevant:
http://www.edwardbruheim.(...)gsverbod_utrecht.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door Studeur op 11-03-2013 03:13:46 ]
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_123898078
Even voor mijn beeldvorming; Ze hebben daar dus in de weken/maanden voor de boete ook met enige regelmaat gestaan, altijd om te schuilen voor de regen?

Ik vraag me nu oprecht af wat ze daar dan oorspronkelijk te zoeken hebben en waarom ze altijd precies daar voor de regen schuilen? Ze wonen daar blijkbaar niet in de buurt ofzo. Wat deden ze VOOR ze gingen schuilen? Komen ze daar altijd precies langs op het moment dat het ineens keihard begint te regenen?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_123899017
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:27 schreef VanHattem het volgende:

Hij was er kapot van? :D Echt, doe ff normaal zeg!
Waarom wordt hier in hemelsnaam door de politie zoveel aandacht aan besteed, er werdt samengeschoold in een gebied waar dit niet mag, er was geluidsoverlast en er zijn daardoor bekeuringen uitgedeeld. Ben je het er niet mee eens kan je in beroep.

Dit is weer een zinloze verspilling van manuren van de politie die beter op een andere wijze besteed kan worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123899241
quote:
Relevant is wel dat in die casus het gaat om het samenscholen op de openbare weg..
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 07:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hij was er kapot van? :D Echt, doe ff normaal zeg!
Waarom wordt hier in hemelsnaam door de politie zoveel aandacht aan besteed, er werdt samengeschoold in een gebied waar dit niet mag, er was geluidsoverlast en er zijn daardoor bekeuringen uitgedeeld. Ben je het er niet mee eens kan je in beroep.

Dit is weer een zinloze verspilling van manuren van de politie die beter op een andere wijze besteed kan worden.
Inderdaad zeg, wat een gelul, is ook niet handig want de volgende groep wijst dan weer naar deze groep: 'Ja wij stonden ook alleen even voor de regen te schuilen' :') Ach ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')