abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123833226
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.
Schaatsen interesseerde hem niet. Het was atletiek.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123833227
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:58 schreef Sautor het volgende:
Matschiner verklaarde toch dat hij ook aan een andere tak van sport doping aan Nederlanders leverde, en dat we zelf wel konden bedenken wat dat was? Schaatsen was daar het eerste wat in mij opkwam.
Atletiek met oa Vroemen en Herzog
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:08:45 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123833445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Nou het verhaal van dat hoofd van het dopinglaboratorium van UZ Gent is dus dat er een hele stroom aan nieuwe producten in de testfase in omloop zijn, producten die de natuurlijke aanmaak van behulpzame hormonen stimuleren. Die producten zijn best op te sporen, maar het kost natuurlijk even tijd (en geld) om van een dopingproduct de juiste test op te stellen. En aangezien het er zo veel zijn, is het onmogelijk dat allemaal te doen met de huidige middelen. Dus in die zin is meer geld zeker (een) oplossing.

Geld dat betaald moet worden door de (wieler)teams natuurlijk, niet door de gemeenschap. Vaughters en Spekenbrink zijn iig voor.
Waar komt dat geld van de ploegen vandaan, van sponsors, die krijgen weer geld door verkoop van producten aan consumenten en die betalen weer een hogere prijs dan nodig.
het komt altijd bij de gewone mens vandaan, dat geld.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:10:00 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123833485
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik verdenk hem opzich niet, ben gewoon benieuwd naar jullie mening omdat het de laatste tijd toch wel in het nieuws is dat er nog genoeg sporten meer zijn waar doping gebruikt wordt buiten het wielrennen om.
natuurlijk gebruikt hij doping, net zoals al die anderen waar hij tegen schaatst, dus hij wint gewoon eerlijk.
pi_123833592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat interesseerde hem toch niet?
Oh, dat stukje had ik dan ff gemist :@
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:16:51 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_123833688
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:28 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie bijv van een Sven Kramer? Die schaatst ook als een malle. Gewoon natuurlijk of toch iets minder?
TVM he. En nu ook Ireen Wüst structureel goed presteert, zou het me niet verbazen als ze daar doping gebruiken. Ze hadden toch ook eerst zo'n Russische ploegarts :?

Erben Wennemars, ex-TVM, verdedigt trouwens zo opzichtig hard het standpunt dat in schaatsen geen doping gebruikt wordt. Kan niet anders of hij heeft ook wat wedstrijdjes gewonnen met hulp van verboden middelen :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:19:53 #182
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123839549
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

natuurlijk gebruikt hij doping, net zoals al die anderen waar hij tegen schaatst, dus hij wint gewoon eerlijk.
Dat laatste ben ik niet helemaal eens.
In het wielrennen zie je ook dat de beste doping naar de toppers ging, en de knechten ook wel doping kregen, maar minder structureel. Zie rabo. En doping hoeft op elk lichaam hetzelfde te werken. Dosis x leidt niet bij elke persoon tot dezelfde prestatieverbetering. Dus het level playing field is nooit gelijk.
Maar het kan zijn dat Kramer minder profiteert van doping dan anderen, of juist meer, maar talent moet je hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:27:55 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123840070
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik niet helemaal eens.
In het wielrennen zie je ook dat de beste doping naar de toppers ging, en de knechten ook wel doping kregen, maar minder structureel. Zie rabo. En doping hoeft op elk lichaam hetzelfde te werken. Dosis x leidt niet bij elke persoon tot dezelfde prestatieverbetering. Dus het level playing field is nooit gelijk.
Maar het kan zijn dat Kramer minder profiteert van doping dan anderen, of juist meer, maar talent moet je hebben.
Als de records in schaatsen niet meer verbroken worden, kijkt er geen hond meer, dus ze blijven zoeken naar de performance, verder is schaatsen nauw verwant aan wielrennen, dus de overgang van producten is sneller.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 21:04:55 #184
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_123842337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als de records in schaatsen niet meer verbroken worden, kijkt er geen hond meer, dus ze blijven zoeken naar de performance, verder is schaatsen nauw verwant aan wielrennen, dus de overgang van producten is sneller.
Denk ik ook hoor, daarom vertrouw ik schaatsen ook niet, kramer evenmin. Alleen is er geen sprake van een level playing field imo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_123843869
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:16 schreef Falco het volgende:
TVM he. En nu ook Ireen Wüst structureel goed presteert, zou het me niet verbazen als ze daar doping gebruiken. Ze hadden toch ook ee
schaatsen is een technische sport he :')
  zaterdag 9 maart 2013 @ 21:36:08 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_123843989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:33 schreef Evertjan het volgende:

[..]

schaatsen is een technische sport he :')
Ohja klopt! Prestatieverhogende middelen hebben dan totaal geen zin :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_123844319
Schaatsen, de sport waar de medische attesten als zoete broodjes over de toonbank gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 10 maart 2013 @ 11:22:52 #188
40566 Ericr
Livewrong
pi_123858386
quote:
When asked the secret of Team Sky's success, Froome said: "There's no secret. It's just continuing to work the way we worked in the last few years: training, measuring the training and going back and doing it again. There's not too much to it. It's about getting the basics right," he said, citing Team Sky's group training camps at altitude as just one example of the extra work they do as a team.

"Every team has its ways of doing things and maybe we're a little bit more particular about our training and stuff. But I haven't been to other teams to see exactly what they're doing."
http://www.cyclingnews.co(...)-secrets-at-team-sky

Weten we dat ook weer, de discussie over Sky is dus niet meer nodig. Geen geheimen, gewoon de basics in orde hebben. Al die andere ploegen prutsen maar wat aan.
pi_123858732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Waar komt dat geld van de ploegen vandaan, van sponsors, die krijgen weer geld door verkoop van producten aan consumenten en die betalen weer een hogere prijs dan nodig.
het komt altijd bij de gewone mens vandaan, dat geld.
Dat is wel een beetje vergezocht he? Maar wie zegt dat de sponsorbudgetten ervoor omhoog moeten? Met gelijke sponsorbudgetten en een iets andere verdeling van de kosten komt het misschien wel bij de wielrenners vandaan. Of misschien wel bij de bonussen van de topmannen van de sponsors. En alsnog, als de consument bereid is meer te betalen voor een Garmin, dan is daar niets mis mee toch? Het is niet dat alle sponsors in het wielrennen monopolist zijn in hun markt, dus het zou hun positie alleen maar verslechteren, die paar cent dat hun product dan duurder wordt :').
  zondag 10 maart 2013 @ 11:38:27 #190
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123858849
quote:
citing Team Sky's group training camps at altitude as just one example of the extra work they do as a team.
Revolutionair!

Dat doet geen enkele andere ploeg, hoe komen ze erop bij Sky!

Briljant!

Ik geloof Sky nu helemaal, als ze zó anders bezig zijn dan de andere ploegen dan verklaart dat de prestaties natuurlijk.

Wow, trainingskampen op hoogte. Ik ben nog steeds flabbergasted.
pi_123859854
Dat peptiden verhaal is natuurlijk wel wat vaag, al geloof ik er wel in dat de volgende generatie middelen in die hoek gezocht moet worden, want dat is gewoon mogelijk wat er beschreven wordt ja. :)

Wat betreft het kiezen voor 'andere' voorbereidingen dan de klassieke ploegen doen, dat vind ik inderdaad echt een hilarisch argument en ook nogal verdacht. Zowel het feit dat ver weg gaan zitten out of competition controles moeilijker maakt (plus, het is nogal makkelijk om evt. vluchten te checken naar een eiland als namen van controleurs bekend zijn en evt. wat extra tijd te hebben om 'negatieve tests' te fabriceren).

Maar ze doen het in mijn ogen vooral omdat ze met die hoogtestages een excuus fabriceren voor eventuele fluctuaties in het bloedpaspoort. Sky weet dondersgoed dat er amper zaken worden gestart, alleen als er overduidelijke fluctuaties inzitten en dan nog worden de grootste verdachten amper geschorst (zie een zaak Barredo...). Oftewel je kan jezelf redelijk tot goed prepareren, je schuift enige onzekerheid in je bloedprofielen af op die 'revolutionaire voorbereiding op hoogte' en omdat de UCI niet de kennis heeft en niet de ballen (en soms ook niet de wil) om vaker zaken op basis van het bloedpaspoort te openen, is de pakkans nihil als altijd.

Het bloedpaspoort is wat dat betreft ook niet echt een sterk middel, want stel de UCI opent een zaak tegen een Richie Porte op basis van z'n bloedpaspoort, dan weet ik zeker dat er een leger van advocaten van Sky vol in de aanval gaat, de methoden en kennis van de UCI in twijfel trekt en een zaak tegen de UCI start wegens smaad of zo. Oftewel, lekker in de aanval gaan als je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken, nog een tactiek die US Postal ook veelvuldig toepastte in het verleden... :) En zolang de experts niet voor de UCI werken is hun strijd kansloos, zeker omdat het bloedpaspoort ook nooit een makkelijke veroordeling is op basis van een positieve test, maar je op een hellend vlak van probabilities, geloofwaardigheid, baseline-profiles etc. terecht komt wat juridisch erg lastig is, anders was een Barredo ook wel sneller definitief geschorst...
Jack does it in real time...
  zondag 10 maart 2013 @ 12:27:35 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123860681
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 11:22 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)-secrets-at-team-sky

Weten we dat ook weer, de discussie over Sky is dus niet meer nodig. Geen geheimen, gewoon de basics in orde hebben. Al die andere ploegen prutsen maar wat aan.
ik vermoed dat ze rondere wielen hebben, lasergestuurd gemaakt, verder hebben ze f1 bandjes die net 300 km meegaan, van zachter rubber dus meer grip in de bochten en regen.
ook nog een ketting van titanium wat bijdraagt aan de energie overdracht, ook nog een pignon gedoopt in teflon.
  zondag 10 maart 2013 @ 12:39:53 #193
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123861100
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 12:06 schreef DeeBee het volgende:
Dat peptiden verhaal is natuurlijk wel wat vaag, al geloof ik er wel in dat de volgende generatie middelen in die hoek gezocht moet worden, want dat is gewoon mogelijk wat er beschreven wordt ja. :)

Wat betreft het kiezen voor 'andere' voorbereidingen dan de klassieke ploegen doen, dat vind ik inderdaad echt een hilarisch argument en ook nogal verdacht. Zowel het feit dat ver weg gaan zitten out of competition controles moeilijker maakt (plus, het is nogal makkelijk om evt. vluchten te checken naar een eiland als namen van controleurs bekend zijn en evt. wat extra tijd te hebben om 'negatieve tests' te fabriceren).

Maar ze doen het in mijn ogen vooral omdat ze met die hoogtestages een excuus fabriceren voor eventuele fluctuaties in het bloedpaspoort. Sky weet dondersgoed dat er amper zaken worden gestart, alleen als er overduidelijke fluctuaties inzitten en dan nog worden de grootste verdachten amper geschorst (zie een zaak Barredo...). Oftewel je kan jezelf redelijk tot goed prepareren, je schuift enige onzekerheid in je bloedprofielen af op die 'revolutionaire voorbereiding op hoogte' en omdat de UCI niet de kennis heeft en niet de ballen (en soms ook niet de wil) om vaker zaken op basis van het bloedpaspoort te openen, is de pakkans nihil als altijd.

Het bloedpaspoort is wat dat betreft ook niet echt een sterk middel, want stel de UCI opent een zaak tegen een Richie Porte op basis van z'n bloedpaspoort, dan weet ik zeker dat er een leger van advocaten van Sky vol in de aanval gaat, de methoden en kennis van de UCI in twijfel trekt en een zaak tegen de UCI start wegens smaad of zo. Oftewel, lekker in de aanval gaan als je geloofwaardigheid in twijfel wordt getrokken, nog een tactiek die US Postal ook veelvuldig toepastte in het verleden... :) En zolang de experts niet voor de UCI werken is hun strijd kansloos, zeker omdat het bloedpaspoort ook nooit een makkelijke veroordeling is op basis van een positieve test, maar je op een hellend vlak van probabilities, geloofwaardigheid, baseline-profiles etc. terecht komt wat juridisch erg lastig is, anders was een Barredo ook wel sneller definitief geschorst...
Daarop volgend betalen ploegen aan de UCI voor jeugdopleidingen, positieve test voor 1 van onze renners, dan gaat de geld kraan dicht.
  zondag 10 maart 2013 @ 13:12:10 #194
194695 franklop
Fran knock
pi_123862425
Hein Verbrugghe vanmiddag bij Studio Sport, rond 17:00
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_123862429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat zou kunnen en dan ben ik abuis geweest. :) Rintje zei het in ieder geval wel bij die twee Jakhalzen in hun sportprogramma :)
Erben riep op tot het hertesten van alle oude stalen en hij zij dat hij ind e rij stond om alsnog zijn gouden medaille op te halen mocht er doping zijn gebruikt door de winnaar ^O^ :D
  zondag 10 maart 2013 @ 13:14:32 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_123862548
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:12 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Erben riep op tot het hertesten van alle oude stalen en hij zij dat hij ind e rij stond om alsnog zijn gouden medaille op te halen mocht er doping zijn gebruikt door de winnaar ^O^ :D
Lance gaf geld zodat de UCI een machine kon kopen om EPO op te kunnen sporen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 10 maart 2013 @ 13:16:58 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123862672
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Lance gaf geld zodat de UCI een machine kon kopen om EPO op te kunnen sporen. :')
hij was dus ook nog een matennaaier :D
  zondag 10 maart 2013 @ 13:18:54 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123862741
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:12 schreef franklop het volgende:
Hein Verbrugghe vanmiddag bij Studio Sport, rond 17:00
eens kijken op de NOS gaat doorzagen om ze laten hem rustig alles aan elkaar liegen ala Kuipers?
  zondag 10 maart 2013 @ 13:21:37 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_123862866
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij was dus ook nog een matennaaier :D
En dan kon het nog erger want toen Lance de UCI ging bellen dat Hammilton aan de dope zat toen hij er uit was gereden op de Mont Ventoux in de Dauphiné Libéré. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 10 maart 2013 @ 13:25:46 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123863010
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:21 schreef OProg het volgende:

[..]

En dan kon het nog erger want toen Lance de UCI ging bellen dat Hammilton aan de dope zat toen hij er uit was gereden op de Mont Ventoux in de Dauphiné Libéré. :')
Landis was de snitch die Hamilton dit vertelde, toen al :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')