abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 maart 2013 @ 00:50:50 #76
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_123775888
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:13 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Puur op basis van uitslagen: ja. Tussen 1992 en 1997 wonnen de Zwitsers 5 keer de Ronde van Spanje, een keer de Giro, twee keer LBL, de Gold Race en Lombardije. Nu is Zwitserland altijd wel een goed wielerland geweest, maar tijdens die EPO-jaren schoten de prestaties wel ineens gigantisch omhoog. Alleen de Italianen deden het nog beter in die jaren.
In 98 won Camenzind ook nog het WK en Lombardije ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 8 maart 2013 @ 09:14:39 #77
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123779071
Jenny Smit :')____

_O-
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:19:48 #78
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_123779171
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:14 schreef Pino112 het volgende:
Jenny Smit :')____

[ afbeelding ]

_O-
:') :D
  vrijdag 8 maart 2013 @ 09:38:57 #79
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123779664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:15 schreef Jahr00n het volgende:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.
Veel van de meest epische duels zijn uitgevochten op doping, de doping an sich maakt voor mij niet zo veel uit, maar wel het liegen en al het hypocriete gedrag. Dus ik zal niet minder naar het wielrennen kijken.

quote:
Ik vond die wielerfan wel goed: "Ik vind Wennemars ook nog steeds een held als hij hier dopinggebruik zou bekennen."

En dan die kop van Erben.
Lol, spijtig dat ik het debat gemist heb, voor dat ene momentje alleen al blijkbaar!
pi_123779703
Jenny fucking Smit :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123779986
quote:
Breukink over Rasmussen: 'Klootzak alleen uit op geld'
Bewerkt door: redactie − 08/03/13, 07:33 − bron: ANP

Erik Breukink heeft hard uitgehaald naar Michael Rasmussen. De voormalig ploegleider en technisch directeur van de Raboploeg bestrijdt dat hij op de hoogte was van het gebruik van verboden middelen door de Deense renner. Rasmussen zei dit donderdag in de rechtszaal. 'Ik heb hier geen zak mee te maken', zegt Breukink vrijdag in het AD en de Volkskrant.

'Deze man is de afgelopen jaren niets veranderd. Wat een leugenaar. Die klootzak is alleen op geld uit, verschrikkelijk', vervolgt Breukink.

Volgens Breukink heeft hij nooit iets te maken gehad met het dopinggebruik van Rasmussen of met de medische begeleiding. 'Ik heb nooit over bloedzakken met hem gesproken. Ik heb hem alleen opgedragen zich aan de regels te houden, net als alle andere renners. Iedereen gelooft hem nu omdat hij zelf met een bekentenis is gekomen. Maar dit klopt gewoon niet.'
pi_123780593
http://nos.nl/video/482051-hele-interview-rasmussen.html

`Ik heb Erik Dekker niet genoemd.´

Complete stilte, verrast zijn, en vragen of dit wel een eerlijk antwoord was. _O-
pi_123780735
Zelfs in Rusland is het nieuwe wielrennen doorgedrongen:

'Wat er in Nederland nu allemaal gebeurt, moet toch ook een keer stoppen. Of niet? Dat hoop ik tenminste. Als jij en al je collega's nou eens stoppen met praten en schrijven over doping? De wielersport is enorm veranderd, staat er beter voor dan ooit, maar daar hoor ik geen woord over. Stel me vragen over het nieuwe wielrennen, de rest is voor mij geschiedenis.'

Menchov had maar beter zoals altijd zijn mond dicht kunnen houden. Op zich wel grappig hoe de meest overduidelijke dopers precies dezelfde PR praatjes houden als de clean teams.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:53:40 #84
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123782153
Daar word ik nu moe van, zo'n (top)renner die dan komt verkondigen om het verleden te laten rusten. Zeg dan maar liever niets. We moeten net doorspitten om het 'o zo goede nieuwe wielrennen' op het rechte pad te houden. Leren uit de fouten uit het verleden, wie weet wat er nog steeds verborgen is (en misschien nog steeds doorgaat). En niet alleen in het wielrennen natuurlijk.
pi_123783306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:50 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.
pi_123783558
quote:

[..]

:D :D Een erg felle reactie van Breukink, dat is zowat voor het eerst in z'n hele carriere.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik weet dat de mensen in leidende functies bij Rabo destijds de schijn tegen hebben, maar stel nou dat Rasmussen het e.e.a. aan het aandikken is om inderdaad een sterker verhaal te hebben bij de rechtbank. Hij is toch de enige die nu geloofd wordt door de media.
Het zou me niet verbazen.
pi_123783654
quote:
Kijken jullie nog wielrennen? Al die dopingverhalen heeft het voor mij voorgoed verpest. Ik kijk er nooit mee na.
Ik denk dat de echte wielerliefhebbers altijd wel blijven kijken. Die wisten ook wel wat er zo'n beetje speelde. Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik nergens over verrast was. Het zijn voornamelijk de successupporters, de mensen die een paar keer per jaar naar het wielrennen kijken die zich nu opeens bedrogen voelen :') Echt daar moet ik altijd hard om lachen.

En denk je nou echt dat alle voetbalsupporters massaal afhaken als blijkt dat Barcelona en Real ook allemaal massaal aan de doping zaten, net als dat vroeger Beckenbauer, Zidane, Maradona, De Boer en hele selecties van Juventus, Real Sociedad en AC Milan ook vol aan de dope zaten.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:03:18 #88
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_123784657
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:38 schreef TheArt het volgende:

[..]
En denk je nou echt dat alle voetbalsupporters massaal afhaken als blijkt dat Barcelona en Real ook allemaal massaal aan de doping zaten, net als dat vroeger Beckenbauer, Zidane, Maradona, De Boer en hele selecties van Juventus, Real Sociedad en AC Milan ook vol aan de dope zaten.
Van doping krijg je echt geen betere techniek hoor! Hater :r
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_123784801
quote:
Naar.

Mensen die nu nooit meer wielrennen zeggen te gaan kijken... Tja. Lekker niet doen dan vooral.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:27:36 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123785534
quote:

[..]

breukink voelt zich in het nauw gedreven.
pi_123785667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

breukink voelt zich in het nauw gedreven.
De waarheid kan hij uiteraard nooit spreken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:32:29 #92
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_123785702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:31 schreef Steven184 het volgende:

[..]

De waarheid kan hij uiteraard nooit spreken.
in de media niet nee, daar liegen ze bijna allemaal tegen, tuurlijk wist breuking er vanaf.
pi_123785785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 11:28 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het is wel een beetje hetzelfde verhaal als met eerdere bekentenissen. Manzano en Landis werden ook in eerste instantie niet geloofd. Aandachtstrekkers die ontslagen waren en nu op wrange wijze wraak probeerden te nemen. Achteraf bleek dat ze de waarheid hadden gesproken. Is er een voorbeeld van een spijtoptant waarvan later bleek dat zijn uiteindelijke bekentenis niet klopte?

In het minimale geval moet Breukink ervan geweten hebben, na alle bekentenissen over de Rabo-ploeg valt dat niet meer geloofwaardig te ontkennen. Hoe groot zijn rol was is nog de vraag, maar als Breukink beweert dat hij er niets van wist dan kunnen we waarschijnlijk wel stellen dat hij daarover in ieder geval liegt. Dat maakt Rasmussen geloofwaardiger. Maar het zou mijn sterk verbazen als uit het onderzoek van Ram/Sorgdrager niet zou blijken dat Rasmussen zijn verhaal bevestigd wordt uit andere hoeken.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:37:00 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_123785855
En daarom moet men het verleden niet laten rusten maar doorpakken. Enige nadeel is dat Nederland nu een zwarte vlek op de dopinglandkaart wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_123785867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

in de media niet nee, daar liegen ze bijna allemaal tegen, tuurlijk wist breuking er vanaf.
Juist de toon van Breukink doet me twijfelen, dit is niet des Breukinks. Dit kan een reactie zijn van iemand die in het nauw is gedreven, maar dan verwachtte ik een slimmer antwoord omdat je kan aanvoelen dat het komen gaat. Of het is een reactie van iemand die oprecht geschokt en boos is omdat iemand over hem liegt.
pi_123785913
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:34 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar het is wel een beetje hetzelfde verhaal als met eerdere bekentenissen. Manzano en Landis werden ook in eerste instantie niet geloofd. Aandachtstrekkers die ontslagen waren en nu op wrange wijze wraak probeerden te nemen. Achteraf bleek dat ze de waarheid hadden gesproken. Is er een voorbeeld van een spijtoptant waarvan later bleek dat zijn uiteindelijke bekentenis niet klopte?

In het minimale geval moet Breukink ervan geweten hebben, na alle bekentenissen over de Rabo-ploeg valt dat niet meer geloofwaardig te ontkennen. Hoe groot zijn rol was is nog de vraag, maar als Breukink beweert dat hij er niets van wist dan kunnen we waarschijnlijk wel stellen dat hij daarover in ieder geval liegt. Dat maakt Rasmussen geloofwaardiger. Maar het zou mijn sterk verbazen als uit het onderzoek van Ram/Sorgdrager niet zou blijken dat Rasmussen zijn verhaal bevestigd wordt uit andere hoeken.
Ik geloof Rasmussen ook best voor een heel deel hoor, daar gaat het niet om. Het is niet zo van helemaal wel of helemaal niet geloven. Het verschil met de andere renners die je noemde, is dat Rasmussen in een rechtszaak verwikkeld zit waar hij een flinke som geld aan over kan houden.

Ik twijfel vooral omdat ik Breukink voor de 1e keer zo fel zie doen. Dat is zijn stijl helemaal niet. Breukink heeft in het verleden ook genoeg beschuldigingen over zich heen gekregen en nooit reageerde hij zo. Daarom dat ik sterk begin te twijfelen aan of alle feiten van Rasmussen wel kloppen en dat hij het e.a.a. niet een beetje beter voor zichzelf maakt dan het in werkelijkheid was.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:39:44 #97
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_123785931
Die Rasmussen is volgens mij zo ver heen dat de helft van z'n verhalen verzonnen/aangedikt is. Denk ik :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_123786130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik geloof Rasmussen ook best voor een heel deel hoor, daar gaat het niet om. Het is niet zo van helemaal wel of helemaal niet geloven. Het verschil met de andere renners die je noemde, is dat Rasmussen in een rechtszaak verwikkeld zit waar hij een flinke som geld aan over kan houden.

Ik twijfel vooral omdat ik Breukink voor de 1e keer zo fel zie doen. Dat is zijn stijl helemaal niet. Breukink heeft in het verleden ook genoeg beschuldigingen over zich heen gekregen en nooit reageerde hij zo. Daarom dat ik sterk begin te twijfelen aan of alle feiten van Rasmussen wel kloppen en dat hij het e.a.a. niet een beetje beter voor zichzelf maakt dan het in werkelijkheid was.
Maar ja, als we dan toch met psychologische analyses bezig zijn. Dat interview met Rasmussen vond ik best een verademing, niet zenuwachtig, zakelijk, draait nergens om heen. Dat klonk niet als een interview met iemand die een beetje aan het bluffen is, maar als iemand die gewoon open de waarheid vertelt.

Maar welke feiten vertelt hij dan over Breukink? Hij zegt dat Breukink ervan wist, hem in 2006 vertelde dat ze geen tweede transfusie konden krijgen, en in 2007 dat de ploeg helemaal niet meer ging helpen. Zulke erge beschuldigingen zijn dit ook niet, eigenlijk komt Breukink er nog best goed vanaf uit deze verklaring (hoewel ze op zichzelf beschadigend genoeg zijn om niet meer aan het werk te komen in de sport).
pi_123786391
RichardPlugge twitterde op vrijdag 08-03-2013 om 12:48:21 Arrived in Marseille for #ParisNice. @BlancoCycling, let's start with a chicken sandwich and a grand creme while waiting for our transport. reageer retweet
Chicken sandwich. _O-
pi_123786469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:10 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/video/482051-hele-interview-rasmussen.html

`Ik heb Erik Dekker niet genoemd.´

Complete stilte, verrast zijn, en vragen of dit wel een eerlijk antwoord was. _O-
Mooi stukje inderdaad.

Ook "Hij fietste toen ook niet erg hard" :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')