15 minuten in de zon is genoeg vitamine D voor een hele dag als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:44 schreef AlanGarner het volgende:
Maar die vitamine D krijg je toch niet direct bam bij het eerste lente-dagje van 15 graden al binnen? Zeker niet via de lucht
Omdat het kut is als het 2 graden vriest, hard waait en je een hagelbui over je heen krijgtquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:57 schreef Bitterlemon het volgende:
Waarom is het per defenitie goed weer als de zon schijnt en het warm is?
meer eisen heb ik niet...quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:57 schreef Bitterlemon het volgende:
Vind jij.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat het kut is als het 2 graden vriest, hard waait en je een hagelbui over je heen krijgt
quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:03 schreef Jellereppe het volgende:
Heerlijk. Eindelijk weer lange afstanden kunnen fietsen zonder nat te worden of bevroren thuis aan te komen.
Maak je borst maar nat!quote:Vooruitzichten lange termijn
woensdag 13 maart tot en met woensdag 20 maart
Grote kans (70 %) op het aanhouden van het winterse weertype met dag- en nachttemperaturen ruim beneden de langjaargemiddelde waarden.
Mm, das wel kort iddquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
15 minuten in de zon is genoeg vitamine D voor een hele dag als ik het me goed herinner.
Tja, ik had ook niet verwacht dat het lang warm blijft. We leven niet in een warm land, dus elke dag zon is mooi mee genomen.quote:
Omdat het niet fijn is om een hagel, regen of sneeuwbui over je heen te krijgen, pijnlijke handen, voeten en neus te hebben en de hele dag tegen een grijze grauwe lucht aan te kijken?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:57 schreef Bitterlemon het volgende:
Omdat het per definitie kutweer is als het regent, bewolkt, koud en grijs weer is.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:57 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik heb het hier over temperatuur, niet over neerslag of iets dergelijks.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:08 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Omdat het niet fijn is om een hagel, regen of sneeuwbui over je heen te krijgen, pijnlijke handen, voeten en neus te hebben en de hele dag tegen een grijze grauwe lucht aan te kijken?
Er zal best een klein gedeelte zijn die dat fijn vindt, maar er houden ook mensen van SM.
Wil niet zeggen dat je 'pijn' niet over het algemeen als iets onprettigs mag beschrijven
Nee, sommige mensen houden er van.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:10 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Omdat het per definitie kutweer is als het regent, bewolkt, koud en grijs weer is.
Dan zijn die mensen niet normaal.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Nee, sommige mensen houden er van.
Niets mis mee (al snap ik dat zelf niet), maar dan moeten ze niet gaan doen alsof 'lekker weer' net zo goed 'regen, kou en storm' kan betekenen.quote:
Maar je mag toch best stellen dat normaal gesproken een beetje warmte (zonnetje van 15 graden) fijner op je huid voelt dan vrieskou?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:33 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Ik heb het hier over temperatuur, niet over neerslag of iets dergelijks.
Sneeuw is gewoon veel prettiger eigenlijk loop nu al te hijgen als een bull mastiff en zweet als een otter volk als mij is dit weer niet gewendquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:37 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Niets mis mee (al snap ik dat zelf niet), maar dan moeten ze niet gaan doen alsof 'lekker weer' net zo goed 'regen, kou en storm' kan betekenen.
quote:
Precies. Doe mij maar lekker warm weerquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:38 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Maar je mag toch best stellen dat normaal gesproken een beetje warmte (zonnetje van 15 graden) fijner op je huid voelt dan vrieskou?
Mensen die van grijs, regenachtig en depressief weer houden zijn vaak zelf ook depressief.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:42 schreef zarGon het volgende:
Omdat leven, beweging, warmte, licht. Het is uitnodigend, je wil er gewoon een hap van nemen.
Of mensen die beweren dat ze van dit soort weer houden, zijn een beetje aan het trollerlollenquote:Op woensdag 6 maart 2013 15:43 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Mensen die van grijs, regenachtig en depressief weer houden zijn vaak zelf ook depressief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, van wat voor soort weer je houdt, is natuurlijk altijd een persoonlijke kwestie.
Sommigen houden juist van veel wind omdat ze dan beter kunnen surfen, bijvoorbeeld, zo zal ieder wel een reden hebben.
Bitterlemon, wat is jouw reden?
Nu al?quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:38 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Sneeuw is gewoon veel prettiger eigenlijk loop nu al te hijgen als een bull mastiff en zweet als een otter volk als mij is dit weer niet gewend
Vaak zijn het wel wat 'donkere' mensen ja (niet qua huidskleur maar qua instelling). Vreemd. Als ik me slecht voel, ga ik op zoek naar positieve dingen, niet naar dingen die me nog depressiever maken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:43 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Mensen die van grijs, regenachtig en depressief weer houden zijn vaak zelf ook depressief.
Toen ik nog depressief was, ging ik meer naar wat meer melancholische muziek luisteren...maar das een heel ander verhaal!quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:03 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Vaak zijn het wel wat 'donkere' mensen ja (niet qua huidskleur maar qua instelling). Vreemd. Als ik me slecht voel, ga ik op zoek naar positieve dingen, niet naar dingen die me nog depressiever maken.
Loop nu al binnen in huis te zweten van de warmte. Buiten met enkel een T-shirt want met een jas aan kook ik over...quote:Op woensdag 6 maart 2013 15:53 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Nu al?Lijkt me niet helemaal gezond als je hier al niet tegen kan.
Noem eens voorbeelden van wat je melancholisch vindt klinken?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Toen ik nog depressief was, ging ik meer naar wat meer melancholische muziek luisteren...maar das een heel ander verhaal!
Ben je aan het hardlopen in huis ofzo ?quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:06 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Loop nu al binnen in huis te zweten van de warmte. Buiten met enkel een T-shirt want met een jas aan kook ik over...
Dire Straits bijvoorbeeld en dan vooral het album "Brothers in arms" (niet de 1e paar nummers).quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:13 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden van wat je melancholisch vindt klinken?Want ik denk dat melancholische muziek ook juist positief/mooi kan klinken.
De paar nummers die ik zelf van de Dire Straits ken, vind ik in elk geval niet depressief (hoewel niet direct mijn muziek).quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dire Straits bijvoorbeeld en dan vooral het album "Brothers in arms" (niet de 1e paar nummers).
En dat is verder ook een heel mooi album
Ik luister meer naar de melodie dan de tekst. En sowieso, muzieksmaak is natuurlijk nogal persoonlijkquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:24 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
De paar nummers die ik zelf van de Dire Straits ken, vind ik in elk geval niet depressief (hoewel niet direct mijn muziek).
Bij melancholisch moet ik ook aan zoiets als dit denken:
Of heb ik dan een verkeerd beeld van dat begrip?
Mm hier zit wel aardige waarheid in denk ik. Vooral dat 'zachte' op je huid is fijn, na maandenlang een koude soms zelfs pijnlijke huid.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:23 schreef Yesse het volgende:
In 2006 vroeg het AD zich dat ook al af. En blijkbaar maak je ook endorfine aan![]()
Geen idee of het allemaal kopt, het is maar wat google zegt
Zal het eens doen, al ben ik nu meer in de stemming voor lekkere zomerse muziek haha.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik luister meer naar de melodie dan de tekst. En sowieso, muzieksmaak is natuurlijk nogal persoonlijk
Je kunt wel eventjes wat nummers luisteren van dat album op youtube. Helaas is het cd-tje dat ik had kapotgekrast
En die duisternisquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:30 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Mm hier zit wel aardige waarheid in denk ik. Vooral dat 'zachte' op je huid is fijn, na maandenlang een koude soms zelfs pijnlijke huid.
Ik weet niet, als ik me down voel helpt het luisteren naar 'donkere' muziek soms als uitlaatklep. Aan de andere kant zorgt het er misschien ook voor dat je gevoelens versterken en je erin blijft hangen. En toch...quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:03 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Vaak zijn het wel wat 'donkere' mensen ja (niet qua huidskleur maar qua instelling). Vreemd. Als ik me slecht voel, ga ik op zoek naar positieve dingen, niet naar dingen die me nog depressiever maken.
Idd. S'ochtends om 8 uur in de auto en dan nog het gevoel alsof het midden in de nacht is...quote:
Ik snap wel dat het soms oplucht om ff heel zielig (zelfmedelijdenquote:Op woensdag 6 maart 2013 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet, als ik me down voel helpt het luisteren naar 'donkere' muziek soms als uitlaatklep. Aan de andere kant zorgt het er misschien ook voo dat je gevoelens versterken en je erin blijft hangen. En toch...
Heel duister is het in mijn geval ook weer niet. Geen vrolijke, up-tempo nummers in ieder geval.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:53 schreef AlanGarner het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het soms oplucht om ff heel zielig (zelfmedelijden) te gaan doen.
Als jezelf een keer echt down hebt gevoeld, dan voel je je daarna (ik tenminste) opeens vaak een heel stuk beter, soms zelfs bovengemiddeld goed. Alsof je even naar het onderste plekje in het dal moest, om er weer op een hoger punt aan de andere kant uit te komen. Maar dan nog zou ik geen hele duistere muziek of films bij gaan luisteren of kijken(Eerder een rustig 'mooi' nummer zoals The Scientist van Coldplay ofzo) Daar hou ik sowieso nooit van, waarom zou je voor je lol de hele dag naar 'duistere' dingen gaan luisteren en kijken?
Precies, daar heb je dan echt geen zin in.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Heel duister is het in mijn geval ook weer niet. Geen vrolijke, up-tempo nummers in ieder geval.
Ik ookquote:Maar dit zonnetje, daar word ik heel blij van.
Ik vind die duisternis juist prettig. Als het te lang licht is, word ik alleen maar depressief.quote:
niet te optimistisch worden, over een paar dagen weer nachtvorstquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:02 schreef minthy het volgende:
In de afgelopen nachten heb ik hooguit 2 á 3 uurtjes geslapen. Bij grijs weer heb ik een ochtendhumeur tot ik in de avond m'n bed weer induik, met dit weer spring ik haast fluitend m'n nest uit![]()
Haast dan...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |