abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123706446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:38 schreef mvdejong het volgende:
Een formeel mailtje naar het bedrijf zelf sturen, en de situatie uitleggen. Niet boos of verontwaardigd klinken, maar duidelijk maken dat het logo waarvoor zij betaald hebben botweg jatwerk is geweest van een logo dat al 2 jaar online zichtbaar is, en ze verzoeken someren een andere logo te kiezen. Ik denk dat dat ontwerp-bureau van hun het warm gaat krijgen.

Je bedrijfsnaam zal een groter probleem vormen, tenzij jouw bedrijfje al die tijd in de VS actief was (wat zo te horen niet het geval was), en je ook niet de bedrijfsnaam daar hebt geregistreerd, denk ik dat jij geen claim kunt leggen op die naam.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:49:02 #27
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_123707172
Heb je al op archive.org gekeken naar jouw logo?
Dat is ook een soort van bewijs van gebruik.

De letters TM en (C) of (R) achter een logo zegt verder trouwens niets.
Bijzonder dat ze het logo trouwens hebben kunnen registreren als er al eerder gebruik was.
Misschien dat je ook nog een brief naar de registrator kan maken.
  woensdag 6 maart 2013 @ 16:50:56 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_123707223
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik ga er voorlopig van uit dat het bedrijf zelf ter goeder trouw is geweest, en aangenomen heeft dat het bureau dat hun corporate design hun werk netjes heeft gedaan. Dat dat bureau zonder hun medeweten de snelle en handige weg van het betere jatwerk heeft gekozen om hun opdracht te vervullen, is hun niet te verwijten, maar hun gebruik van dat logo maakt wel inbreuk op de auteursrechten van TS.

Een eerste benadering kan het beste vriendelijk gebeuren, om hun reactie te peilen. Daarna kan de oorlog beginnen, of de nette afhandeling van het ontstane probleem, afhankelijk van de opstelling van dat bedrijf.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_123777877
Ik denk straks even langs de rechtswinkel te gaan. Misschien dat zij wat tips voor me hebben. Dat is gratis toch?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_123777941
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:03 schreef b4kl4p het volgende:
Ik denk straks even langs de rechtswinkel te gaan. Misschien dat zij wat tips voor me hebben. Dat is gratis toch?
Yep
  vrijdag 8 maart 2013 @ 10:01:35 #31
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_123780319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:10 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Yep
Ook voor bedrijfslogo's? (zakelijk)
pi_123780335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:01 schreef FF het volgende:

[..]

Ook voor bedrijfslogo's? (zakelijk)
Zullen ze dan wel vantevoren aangeven hoor!
pi_123791793
Nog steeds geen mail verstuurd?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')