Bron : Radio538.nl
Ja dan ben je ook bezig
Van mij mag Eminem de onderbroek van zijn lijf sue-en
quote:Noem is 1 nummer dat Eminem gejat heeft dan?
Op vrijdag 06 september 2002 16:08 schreef Zander het volgende:
Pff.. wel een beetje schijnheilig hoor, alsof er op Em's eigen platen geen samples voorkomen. Natuurlijk hoort iemand wel netjes de royalties te betalen aan de originele auteur, maar als je eigen muziek voor een groot deel ook gewoon gejat is moet je niet over anderen gaan zeuren, vind ik.
Met de Fok!Knokploeg eropaf!
*zucht*
quote:geen nummers samples.. lezen is een vak
Op vrijdag 06 september 2002 16:09 schreef LoekB het volgende:[..]
Noem is 1 nummer dat Eminem gejat heeft dan?
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 16:09 schreef LoekB het volgende:
'My name is' -> de muziek komt uit 'I Got The' van Labi Siffre
'Guilty Conscience' -> muziek komt uit 'Pigs Go Home' van een of andere soundtrack
slechts twee voorbeeldjes, maar hadden we dit niet al een keer eerder besproken?
quote:stan. niet gejat maar wel samples van die zangeres. dido of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 06-09-2002 16:14]
quote:Aha, mmm dat wist ik dus niet... En nee, hadden we bij mijn weten nog niet eerder besproken
Op vrijdag 06 september 2002 16:11 schreef Zander het volgende:[..]
'My name is' -> de muziek komt uit 'I Got The' van Labi Siffre
'Guilty Conscience' -> muziek komt uit 'Pigs Go Home' van een of andere soundtrackslechts twee voorbeeldjes, maar hadden we dit niet al een keer eerder besproken?
quote:Hee LoekB!
quote:Klopt, maar hij gebruikte die sample al voordat dat nummer op CD verscheen... Juist door Eminem heeft Dido zelfs een platencontract gehad, dacht ik...
Op vrijdag 06 september 2002 16:11 schreef Byte_Me het volgende:[..]
stan. niet gejat maar wel samples van die zangeres. dido of zo?
quote:O ik dacht dat het nummer al bestond, maar pas een hit werd door eminem.
Op vrijdag 06 september 2002 16:16 schreef LoekB het volgende:[..]
Klopt, maar hij gebruikte die sample al voordat dat nummer op CD verscheen... Juist door Eminem heeft Dido zelfs een platencontract gehad, dacht ik...
quote:Neej, hij had een demo van het nummer gehoord en wilde daarna meteen contact met Dido...
Op vrijdag 06 september 2002 16:18 schreef Byte_Me het volgende:[..]
O ik dacht dat het nummer al bestond, maar pas een hit werd door eminem.
ik vind het nummer dan ook erg slecht, commercieel opgezet en uitnodigend voor een flinke rechtzaak.
ook al mag ik eminem niet zo, als ik muziek bedenk, maak en uitbreng, zou ik het ook niet tof vinden als 1 of andere dj uit engeland of spanje of zo mijn muziek zou gaan remixen en zn eigen naam eronder zet.
quote:Gelul Loek. Het album van Dido kwam uit in '99, The Marshall Mathers LP in 2000.
Op vrijdag 06 september 2002 16:20 schreef LoekB het volgende:[..]
Neej, hij had een demo van het nummer gehoord en wilde daarna meteen contact met Dido...
quote:Ik had een heel ander verhaal gehoord?
Op vrijdag 06 september 2002 16:22 schreef Meril het volgende:[..]
Gelul Loek. Het album van Dido kwam uit in '99, The Marshall Mathers LP in 2000.
quote:Afijn, Allmusic geeft je ongelijk. Maakt ook niet uit.
Op vrijdag 06 september 2002 16:25 schreef LoekB het volgende:[..]
Ik had een heel ander verhaal gehoord?
Er is iig een groot verschil tussen samplen (waar Eminem vast toestemming voor heeft, hij is niet gek) en schaamteloos jatten, wat dhr. Boozywoozy aan het doen is.
quote:Idd
Op vrijdag 06 september 2002 16:31 schreef Meril het volgende:[..]
Er is iig een groot verschil tussen samplen (waar Eminem vast toestemming voor heeft, hij is niet gek) en schaamteloos jatten, wat dhr. Boozywoozy aan het doen is.
quote:Dan is Duitsland HARDSTIKKE goed bezig. Keep em going Duitsland!!!
Volgens de platenmaatschappij zijn de regels over het namaken van andermans werk - wat weer anders is dan een cover - in Nederland redelijk soepel, maar in Duitsland een stuk strenger.
quote:Das het verschil, simpel..
Nou, zo'n groot verschil vind ik dat eigenlijk niet. Maar die Boozywoozy had natuurlijk wel netjes de royalties moeten betalen, dat wel...
quote:En bij mij kan sowieso dat: Madhouse, Novaspace, Kate Ryan en de hele cover reutemeteut ook niet door de beugel..
Op vrijdag 06 september 2002 16:05 schreef LoekB het volgende:
Volgens de rapper en en zijn advocaten kunnen de nagemaakte stukjes uit 'Without Me' niet door de beugel.
quote:Het gaat hier om copyrights, niet of je het wel of niet goed vind.
Op vrijdag 06 september 2002 18:01 schreef Apfel het volgende:[..]
En bij mij kan sowieso dat: Madhouse, Novaspace, Kate Ryan en de hele cover reutemeteut ook niet door de beugel..
(en ik vraag me af hoeveel mensen de versie van Mylene Farmer kenden voor verteld werd dat Kate Ryan's versie een cover was)
quote:Ja precies!
Op vrijdag 06 september 2002 18:03 schreef ranja het volgende:[..]
(en ik vraag me af hoeveel mensen de versie van Mylene Farmer kenden voor verteld werd dat Kate Ryan's versie een cover was)
quote:Ja dat snap ik. Maar even ontopic, lijkt me zowel een beetje stom van Drunkenmunkey om zoiets te doen als je zo onder andere van andere weet wat de gevolgen zijn, in eerste instantie vraag je toch gewoon toestemming? Doe je dat niet een je brengt iets uit, dan heb je financieel gezien lekker pech
Het gaat hier om copyrights, niet of je het wel of niet goed vind.
IK :R op dat soort trance/dance, BAH! :R :R :R :R
boozywoozy lekker de hele boel bij elkaar sampelen en namaken en vooral geen toestemming vragen aan de originele makers van de muziek
Nu kan hij dus z'n faillisement alvast gaan aanvragen,
want de claim zal niet gering zijn
quote:Was toch een top 20 hit begin jaren 90... Dus zo obscuur was ie nu ook weer niet.
quote:Voor een 16-18 jarige?
Op vrijdag 06 september 2002 21:55 schreef Grobbel het volgende:[..]
Was toch een top 20 hit begin jaren 90... Dus zo obscuur was ie nu ook weer niet.
quote:Thank You staat op de Sliding Doors soundtrack uit 1998
Op vrijdag 06 september 2002 16:22 schreef Meril het volgende:[..]
Gelul Loek. Het album van Dido kwam uit in '99, The Marshall Mathers LP in 2000.
quote:"DJ" boeziefloepietroepie ook!!!~!1
Op zaterdag 07 september 2002 18:06 schreef imhotepp het volgende:
Eminem zuigt.
quote:En jij moet ff wegblijven uit dit topic als je niks zinnigs te melden hebt...
Op zaterdag 07 september 2002 18:06 schreef imhotepp het volgende:
Eminem zuigt.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 07-09-2002 19:35]
quote:En dat geldt ook voor rappers.
Op zaterdag 07 september 2002 18:21 schreef LoekB het volgende:[..]
En jij moet ff wegblijven uit dit topics als je niks zinnigs te melden hebt...
BEK HOUDEN DUS.
quote:Doe normaal.
Op zaterdag 07 september 2002 18:27 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
En dat geldt ook voor rappers.
BEK HOUDEN DUS.
quote:Nee jij snapt het lekker.. Eminem schrijft toch alleen de teksten, Dr Dre maakt de beats, dus dan jat Dre dat alsnog, maar aangezien ze toch genoeg geld hebben vragen ze daar gewoon rechten voor aan, duz! Lekker boeiend ook verder..
quote:
quote:Zelfde hier. Maar ach, gewoon niet teveel MTV/TMF kijken
Op vrijdag 06 september 2002 19:46 schreef Tha-Gnome het volgende:
En terecht
Ik word KOTS misselijk van de coveren, bedenk eens iets origineelsIK :R op dat soort trance/dance, BAH! :R :R :R :R
quote:Had eigenlijk jou icon moeten hebben
http://forum.fok.nl/usericons/29358/ehonda.gif
Dan is dat jatten nog tot daar aan toe... maar om 4x van dezelfde producer te jatten.. Dat is wel helemaal zielig (zoek dan een beetje originelere bronnen ofzo)
Ik zag van de week inderdaad al dat de 12" in Duitsland niet meer te krijgen was trouwens... Jammer nou zeg
quote:
Yo Klubbheads!Zoals je weet is "E" van Drunkenmunky de laatste weken
de plaat die de dansvloeren in vuur en vlam zet.
Dat er in de plaat een saxofoon loopje zit, dat gebaseerd is
op Eminems nummer "Without me" is je ook niet ontgaan.In Duitsland is "E" ook al een vette hit en de single is zelfs
binnen gekomen op 10 in de Duitse Top 100.Toen dit gebeurde, trommelde Eminem een zootje advocaten
bij elkaar, die een dwangbevel maakten. In dit bevel staat
dat er geen gebruik mag worden gemaakt van het sax loopje.In afwachting van de uitslag van het kort geding is de verkoop
van de 12" en CD single wereldwijd gestopt.De platenwinkels zullen de komende dagen dus door hun
voorraad heen raken en deze versie van "E" zal daarna niet
meer te koop zijn.In een reactie lieten IttyBitty, BoozyWoozy & Greatski weten,
dat ze het onbegrijpelijk vinden, dat Eminem op deze manier
heeft gereageerd. Eerder dit jaar produceerden zij platen gebaseerd
op nummers van Dr. Dre en dit is zonder problemen op een
normale zakelijke manier afgehandeld. BoozyWoozy: "Ongeloofelijk!
Juist ik, als grote fan van Eminem krijg nu een dwangbevel op de
mat. We zijn nu in de studio bezig de track aan te passen en het
ziet er naar uit, dat dit wel gaat lukken, zonder de party sfeer
te verliezen."Zodra deze versie de handel in gaat, laten wij het jou via de
Klubbheads Newsletter als eerste weten.Till then:
Keep Da Klubbvibe Alive
quote:Anders hielden ze er helemaal niks aan over
Op zondag 08 september 2002 18:12 schreef Zander het volgende:
Er wordt niet echt duidelijk uit het verhaaltje of 'Drunkenmonkey' nou ook netjes had betaald voor het gebruik van die sample. Zo nee: eigen schuld, dikke bult.
Ik vind dat jouw muziek kennis (lees, niet smaak) erg gering is en dat je jezelf snel laat beinvloeden door de omgeving. Ik heb dit al aangegeven in de andere topic. Veel success nog.
sorry, ik moest dit echt ff hier neerzetten.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 10-09-2002 15:53]
Bijna 50% van de de muziek die je favo DJ wordt gedraaid is vaak een prodcut van deze heren.
Maar ach ja, goede muziek maken = populair worden en populair worden is ook mensen tegen je krijgen.
En als Booz het nou leuk vind om ze te remixen, laat hem dan gewoon. En waarom M&M niet aanklagen omdat hij DJ's beledigd in zijn muziek.
quote:hmm ja, die heb ik wel. Sorry ik was niet aanwezig om de topics te lezen.
Op dinsdag 10 september 2002 15:46 schreef LoekB het volgende:
Nou? Nu ben ik d'r wel benieuwd naar. Niet gaan terugkrabbelen kereltje... Argumenten! (maar waarschijnlijk heb je die toch niet...)
* Choller gaat de LoekB posts opzoeken.
Spreek je binnenkort weer .
quote:Je doet maar, veel plezier...
Op dinsdag 10 september 2002 16:57 schreef Choller het volgende:[..]
hmm ja, die heb ik wel. Sorry ik was niet aanwezig om de topics te lezen.
* Choller gaat de LoekB posts opzoeken.
Spreek je binnenkort weer
.
quote:50 % ??? als ie al 1 digidance plaat draait is het veel.
Op dinsdag 10 september 2002 16:07 schreef Ajaxno1 het volgende:
Klubbheads haters, vergeten jullie niet even wat deze heren voor de dance/trance/club muziek hebben betekend??Bijna 50% van de de muziek die je favo DJ wordt gedraaid is vaak een prodcut van deze heren.
quote:LOL
Op dinsdag 10 september 2002 16:07 schreef Ajaxno1 het volgende:
Klubbheads haters, vergeten jullie niet even wat deze heren voor de dance/trance/club muziek hebben betekend??Bijna 50% van de de muziek die je favo DJ wordt gedraaid is vaak een prodcut van deze heren.
Maar ach ja, goede muziek maken = populair worden en populair worden is ook mensen tegen je krijgen.
Ehmmm.. Ik ken die lui helemaal niet, terwijl ik toch al aardig wat jaren dance platen (met name techno) koop.
Mijns inziens worden hun produkten voornamelijk door bepaalde DJ's gedraaid en hebben ze binnen bepaalde genres niets te zoeken, die 50% van je is dan ook zwaar overdreven.
Voor de scene hebben mensen als Speedy J en Gert van Veen (Quazar, organiseert ook feesten de afgelopen jaren) mijns inziens meer gedaan, met name in artistiek opzicht. Hebben de Klubbheads bijvoorbeeld wel eens echte live optredens gedaan?
De Klubbheads richten zich tegenwoordig (over ouder werk kan ik niet oordelen) kennelijk op een bepaald publiek. Dat is aan de muziek te horen, dat vind ik dus niks. Van mij mogen ze, maar ga niet zo janken dat ze miskend zijn of zo, dit is geen artistieke keuze van ze.
quote:
Op woensdag 11 september 2002 19:54 schreef Meuk het volgende:
en madhouse (klubbheads + buse)
quote:Meeste Mad'House nummers zijn door de Klubbheads geproduceerd (m.u.v. Like a prayer, meen ik), en de zangeres heet Buse Unlu (met hier en daar umlauten).. vandaar
Op woensdag 11 september 2002 20:38 schreef LoekB het volgende:[..]
huh?
quote:Dat de zangeres zo heette wist ik wel, maar niet dat de klubheads d'r iets mee te maken hadden....
Op donderdag 12 september 2002 12:22 schreef Jape het volgende:[..]
Meeste Mad'House nummers zijn door de Klubbheads geproduceerd (m.u.v. Like a prayer, meen ik), en de zangeres heet Buse Unlu (met hier en daar umlauten).. vandaar
damn wat een k*tproduct...
alle tonen zijn omgedraaid waardoor het helemaal niet meer klinkt...
Drunkenmunky - E (as in evelyn) ligt vanaf maandag in de winkel...
en ik wordt er niet vrolijk van
(en dat wil wat zeggen bij mij )
quote:dildo wtf??? twas toch dido
Op vrijdag 06 september 2002 16:11 schreef Byte_Me het volgende:[..]
stan. niet gejat maar wel samples van die zangeres. dildo of zo?
quote:Hap hap...
Op zondag 15 september 2002 19:44 schreef PlaceR het volgende:[..]
dildo wtf??? twas toch dido
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een leuk nummer vindt...maar Eminem moet niet zo zeuren, hij ript ook het ene na het andere.
quote:Met het verschil dat hij waarschijnlijk wel netjes betaalt voor de samples. Je kan niet zomaar ongestraft een nummer namaken of hele stukken uit nummers jatten. Daarmee is het hek van de dam. Er rust niet voor niets (C) op die nummers.
Op zondag 15 september 2002 23:19 schreef RemCow het volgende:[..]
Hap hap...
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel een leuk nummer vindt...maar Eminem moet niet zo zeuren, hij ript ook het ene na het andere.
Nou ja, ik heb eigenlijk ook niets tegen sampelen (al vind ik het gebruik van hele bekende nummers nou niet echt getuigen van originaliteit), maar het zou wel aardig zijn als er eens wat meer krediet (en $$$) ging naar de originele uitvoerders.
quote:die gozers zouden eens neergeknald worden met hun eigenwanproductschijfjes..
Op maandag 16 september 2002 11:45 schreef ricost het volgende:
Achja het maakt toch allemaal geen fuck uit hoor, de klubbheads blijven gewoon door produceren of jullie het leuk vinden ja of nee
Mijn favo dj heeft nog nooit een plaat van die lijers gedraaid..
quote:idd, wat een aap
Op vrijdag 6 september 2002 16:08 schreef twiFight het volgende:
Oh, dus die gast heeft nie eens toestemming gevraagd?Ja dan ben je ook
bezig
Van mij mag Eminem de onderbroek van zijn lijf sue-en
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |