Ik zit nu op de 92 platen en ben ff ruim een jaar bezig
@ Dagla: Wat draai je dan, man??!!
[Dit bericht is gewijzigd door SandaP op 06-09-2002 15:14]
quote:Jezus man je ben voor een godvermogen aan platen kwijt.
Op vrijdag 06 september 2002 15:01 schreef MSXUser het volgende:
Geen DJ, maar koop wel trance/techno/hardhouse op vinyl. Heb intussen ongeveer 500 platen.
quote:Och, elke week haal ik weer wat nieuws. Meestal ben ik rond de 50 euro per week kwijt aan platen. Af en toe eens een uitschieter (waarbij de grootste tot nu toe ruim 250 euro was).
Op vrijdag 06 september 2002 15:13 schreef trance40 het volgende:[..]
Jezus man je ben voor een godvermogen aan platen kwijt.
(praktisch allemaal jungle)
quote:Hoe herkenbaar. Maar even terug on-topic, ik DJ niet, koop vanaf pakweg 1986-1987 "serieus" platen en ik heb er zo'n 1200 (alleen 12" es).
Op vrijdag 06 september 2002 15:30 schreef MSXUser het volgende:[..]
Zo lang ik het kan betalen en de ruimte heb om m'n platen op te bergen (met dank aan Curver
), blijf ik het doen.
Ik moet wel toegeven dat met het toegenomen budget het de laatste jaren wel wat harder gaat. Ik beperk me tot 1x in de 2 weken, alleen ga ik dan minstens 2 winkels af, wat me al gauw op 10-15 platen komt te staan.
quote:In de hiphop tijd heb ik eigenlijk alleen maar CD's gekocht. Halverwege jaren 90 had ik dat wel gezien en ben me maar eens op trance gaan storten. Later kwam de techno erbij. Eerst alles op CD, maar de laatste 2 jaar toch voornamelijk op vinyl.
Op zaterdag 07 september 2002 21:33 schreef drexciya het volgende:[..]
Hoe herkenbaar. Maar even terug on-topic, ik DJ niet, koop vanaf pakweg 1986-1987 "serieus" platen en ik heb er zo'n 1200 (alleen 12" es).
Verder huur ik mensen in die platen maken die aan mijn muziekstijl voldoen en daarom heb ik ook een eigen platenmaatschappij opgericht
Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk druk ben hiermee dus ik heb nog geen tijd gevonden naar de platen te luisteren
quote:Hey das niet eerlijk
Op zaterdag 07 september 2002 23:32 schreef Graveworm het volgende:
ik heb zo'n 1.280.000 platen in een afgehuurde loods die worden geordend door een zelfdenkend computersysteem
Natuurlijk heb ik nonstop 40 mensen die deze loods bewakenVerder huur ik mensen in die platen maken die aan mijn muziekstijl voldoen en daarom heb ik ook een eigen platenmaatschappij opgericht
Je kan je voorstellen dat ik behoorlijk druk ben hiermee dus ik heb nog geen tijd gevonden naar de platen te luisteren
quote:Het probleem is dat de verkoper bij de platenzaak meestal al een erg goede voorselectie doet. Dat betekent dat ik maar de helft tot 2/3 van de stapel niet neem.
Op zaterdag 07 september 2002 22:36 schreef MSXUser het volgende:[..]
Het gaat inderdaad erg hard met platen, en daarom stel ik mezelf limieten. Ik pak een stapel platen, luister deze vluchtig en zoek de besten eruit. Vervolgens luister ik dat stapeltje nog een keer en beslis dan echt welke ik meeneem en welke ik alsnog terug in de bakken zet. Op die manier houd ik het nog binnen de perken
En er komen ook zoveel goede platen uit natuurlijk.
Van 1,5 jaar tijd (afgezien van de 15 hardcore platen die ik nog heb van een jaar of 4/5 terug), maar ik moet er bij zeggen dat er een hoop goedkoop van platenbeurzen komen, en dat ik ook een deel gratis heb gehad (of soms met korting), dus ik heb gelukkig niet overal de volle prijs voor betaald.
Wel idioot veel in 1,5 jaar tijd eigenlijk, ik weet het, maar ik heb er een aanleg voor ofzo... ook tegen de 400 CD's en 9000 mp3's Freak!
Edit : 3200. 4000 omdat ik samen met mijn goeie vriend / collega draai/ optreed / spaar.
waarvan precies 131 drum&bass
[Dit bericht is gewijzigd door reem op 07-10-2002 17:07]
quote:OHJA en wat edraai je dan wel niet eh!?!??!/1////
Op vrijdag 6 september 2002 14:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik draai met cd's.
Heb iets van 400 albums waarvan een stuk of 100 originele zijn.
Ik draai anderhalf jaar.
(Mijn muziekstijl is overigens bijna nergens te koop)
quote:een plaat is hoger kwaliteit geluid.
Op maandag 14 oktober 2002 15:37 schreef F1908 het volgende:
een goeie plaat geeft net wat meer dan een goeie cd imho. ook al is een plaat wat lastig afspelen in je autoradio
(zoek al eeuwen crw met i feel love als iemand em heeft en kwijt wil let me know)
quote:puur technisch gezien is dat NIET zo. alleen heeft een plaat altijd wat "foutjes" wat de mens mooier vind klinken.
Op dinsdag 15 oktober 2002 16:28 schreef blup het volgende:[..]
een plaat is hoger kwaliteit geluid.
Ik ben pas 20 lentes jong en spaar nog niet zo heel lang cd's.
Maar ik draai als DJ op de radio en gelukkig hebben ze daar een hoop cd's
quote:Deze soms: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=913167397
Op donderdag 17 oktober 2002 14:54 schreef timmit het volgende:
(zoek al eeuwen crw met i feel love als iemand em heeft en kwijt wil let me know)
quote:Volgens mij draait-ie GOA/Psytrance
Op dinsdag 8 oktober 2002 14:27 schreef LenL het volgende:[..]
OHJA en wat edraai je dan wel niet eh!?!??!/1////
quote:ik wil hier geen dicussie gaan voeren over kwaliteits verschil, maar volgens mij is het grote verschil, dat een plaat analoog is en een Cd digitaal. een Cd kan het oorspronkelijke analoge geluid wel heel ver benaderen, maar 't blijft digitaal. (op een plaat zou je dus een sinusgolf kunnen zetten, op een CD kun je die alleen in een heleboel kleine stapjes benaderen)
Op donderdag 17 oktober 2002 16:03 schreef postman het volgende:[..]
puur technisch gezien is dat NIET zo. alleen heeft een plaat altijd wat "foutjes" wat de mens mooier vind klinken.
overigens kocht ik tot ongeveer een jaar geleden de platen als pakken melk, maar tegenwoordig ben ik niet zo erg meer bezig met draaien, ik betrap mezelf er steeds meer op dat ik het zelf maken van tracks leuker vind dan mixen
quote:Geen discussie maar wel een belangrijk feitje nl.:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:10 schreef PHOBoS het volgende:[..]
ik wil hier geen dicussie gaan voeren over kwaliteits verschil, maar volgens mij is het grote verschil, dat een plaat analoog is en een Cd digitaal. een Cd kan het oorspronkelijke analoge geluid wel heel ver benaderen, maar 't blijft digitaal. (op een plaat zou je dus een sinusgolf kunnen zetten, op een CD kun je die alleen in een heleboel kleine stapjes benaderen)
heb dan ook pas een kleine week draaitafels
quote:Kun jij een avond draaien met maar 35 platen?
Op zaterdag 7 september 2002 23:23 schreef Fr3aKER het volgende:
Draai ongeveer sinds mei en heb nu zo'n 35 techno/tech-house platen
ikzelf neem meestal, omdat ik nooit vantevoren weet wat ik ga draaien zo`n 7/800 cd`s mee. cd`s ja.....me platen gingen zo snel stuk dat kon ik niet over m`n hart verkrijgen en ben toen over gestapt op cd`s.
en ja , met wat oefenen valt er best redelijk mee te mixen.:Y
(moet mn excel bestandje met al mijn platen eens bijwerken).
(en dat is exclusief die (ook groeiende) stapel overbodige platen)
quote:hoe krijg je dat nou voor elkaar???
Op maandag 20 januari 2003 12:23 schreef Gvdtje het volgende:
ikzelf neem meestal, omdat ik nooit vantevoren weet wat ik ga draaien zo`n 7/800 cd`s mee. cd`s ja.....me platen gingen zo snel stuk
2500 (7")
500 (12")
100 (cds)
750 (cd)
de 12" is van de laatste 5 jaar en bestaat alleen uit club, lounge, etc.
Maar ik ga nu eerst in apparatuur investeren, dan zijn de platen aan de beurt
voornamelijk hardcore (van voor 2000) en drum n bass
maar ook techno, trance,hard trance, acid, oldschool, deephouse
ben nu bijna 10 jaar platen aan het kopen
(voor de kenners. mijn 1e plaat was terror traxx 12 )
quote:Deze?
Op donderdag 13 november 2003 22:10 schreef FullySedated het volgende:
ben nu bijna 10 jaar platen aan het kopen
(voor de kenners. mijn 1e plaat was terror traxx 12 )
laten we zeggen dat ik in totaal stuk of 10 gekopierden heb voor de laatste hits
De rest is allemaal orgineel moet ook wel als je alles moet opgeven aan de belasting
quote:thats the one
Op donderdag 13 november 2003 22:13 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |