abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136009279
Heeft iemand van jullie ervaringen met Lamictal/Lamotrigine voor Bipolaire of depressie klachten? Zelf ben ik er sinds afgelopen vrijdag mee begonnen in een lage dosis van 25MG dus vooralsnog kan ik er niet zoveel over zeggen.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:43:02 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136009323
jup. Ik zit nu stabiel op 200 mg. Wat wil je weten?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136009361
Wat goed! Hoe is het bij jouw opgebouwd en hoe lang duurde het voor je stabiel was. Ervaar je bijwerkingen?
  maandag 27 januari 2014 @ 15:46:03 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136009438
Je hebt mazzel dat ik net op Fok keek :D

Ik heb per twee weken de dosis verdubbeld. Dus 2 maanden bezig geweest, geloof ik.
Ik heb bij het opbouwen wel last gehad van oogtrillingen. Bloedirritant. Verder ook duizelig en moe (maar ik heb sowieso lage bloeddruk, dus dat duizelige is mij niet geheel vreemd)
Ben nu al bijna 2 jaar stabiel en heb helemaal nergens last meer van.
Ik heb van het merk Sandoz (geloof ik) en die maken de pillen echt mierzoet. Best ranzig, maar ach, het werkt.
pi_136010330
Zeker mazzel!

De bijwerkingen die je noemt zijn allemaal klachten die ik zonder de medicatie al had. Ik heb het idee dat ik er slecht door slaap, maar ik ga er vanuit dat het met wennen aan het middel te maken heeft. Heeft het bij jouw invloed op slapen gehad?

Bij mij zijn ze ook zoet, maar stoor me er niet aan. Ik laat ze eerst oplossen in een klein beetje water trouwens.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:22:01 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136010819
Ik heb het idee dat ik er juist beter door slaap, eigenlijk.
Maar ik gebruik ook olanzapine, en dat heeft ook als bijwerkiing dat je er slaperig van kan worden, dus ik kan je niet vertellen welke van de twee nu die bijwerking heeft.
pi_136014743
Olanzapine heb ik ook wel eens gehad in het verleden en daar sliep ik als een blok op, dus zou goed kunnen dat het in jouw geval daarvan is. In ieder geval bedankt voor je reacties!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:03:13 #108
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136057940
:)

graag gedaan. :)
pi_136272299
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:23 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo, ik gebruik tegen psychoses al sinds '99 Haloperidol. De begindosering lag op 6mg en daarbij had ik toen ook Akineton (tegen eventuele trillingen van de handen en stijve spieren -bewegingsstoornissen).

In de loop van de tijd en na de opname ben ik gaan minderen naar 3mg per dag. 's Ochtends ongeveer rond 8 uur nam ik de 1ste in, dan rond de middag (12 uur) en nog eentje 's avonds. Met Akineton ben ik kort na de opname gestopt omdat dit voor mij geen toegevoegde waarde bleek te hebben. Ik trilde immers niet meer als ik de medicijnen niet in nam en de Haldol zat al goed in mijn bloed (werd goed geaccepteerd).

Zoals misschien andere gebruikers van medicijnen hier was de acceptatie dat ik de rest van mijn leven waarschijnlijk medicijnen zou moeten slikken moeilijk te verkroppen en heb het daarom op sommige moment afgebouwd. De "micro" psychoses kwamen echter in rap tempo terug en nu is het zo dat, 13 jaar later ik dit middel nog steeds gebruik (3mg per dag).

Ik vind (persoonlijk) dat het middel niet veel nadelen heeft. Het is een redelijk oud middel en er zullen vast wel nieuwe op de markt zijn, maar om heel eerlijk te zijn heb ik hier geen behoefte in. Ik ben nogal angstig dat wanneer ik iets anders ga slikken alles weer terugkomt. Ik ben nu 34 jaar en ik vind de Haldol 1 groot nadeel hebben wat misschien "normaal" is en dat is dat het mijn gevoel heel erg dempt.

Op een gegeven moment ben heb ik een plaatselijke verdoving in mijn been gehad vanwege een operatie en ik was benieuwd wat het verschil nog zou kunnen zijn tussen "verdoofd" zijn en verdoofd zijn..zo erg was mijn gevoel "numb" geworden.

Nouja, verder hoe je het ook went of keert. Prima middel vind ik wat gewoon zijn ding doet. Ik heb, naar mijn mening een niet te hoge dosering en van de andere bijwerkingen heb ik niet/nauwelijks last.

Dus jah, toen een hel om te nemen. Nu mijn "redding" in zekere zin.

Haldol remt een bepaalde toevoer van dopamine in de hersenen. Daarvoor moet je uitkijken met alcohol(vooral wanneer je wat impulsieve neigingen hebt). Wat ik merk is dat soms, wanneer mijn stemming het toelaat, de werking van alcohol sterker is dan die van de medicijnen en waardoor ik nog wel een "gek" kan overkomen. Vooral impulsiviteit en teveel energie doorbreken de medicijnen.

Als je vragen hebt hierover dan hoor ik het wel. Ik zou het "leuk" vinden om er een paar te beantwoorden en ik hoop dat, wanneer je dit leest, er iets aan hebt. Zoniet, dan niet ;)
Ik heb haldol een jaar geslikt 2 mg (afgewisseld met tig anderen) maar bij 3 mg kreeg ik nare bijwerkingen. Spierpijn, stijve nek en erg veel hoofdpijn. Akineton hielp wel, maar ik besefte hoe vervelend apathisch ik van haldol werd.
Seroquel en haldol waren wel het best van alles wat ik geprobeerd heb, haldol maakt je zo stijf. Ik snap dat je moeite hebt met stoppen, ik ben er doorheen gegaan, en ik slik nu niets meer. Wat een opluchting. Succes!!!!
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:08:59 #110
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_136356369
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:59 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

Ik heb haldol een jaar geslikt 2 mg (afgewisseld met tig anderen) maar bij 3 mg kreeg ik nare bijwerkingen. Spierpijn, stijve nek en erg veel hoofdpijn. Akineton hielp wel, maar ik besefte hoe vervelend apathisch ik van haldol werd.
Seroquel en haldol waren wel het best van alles wat ik geprobeerd heb, haldol maakt je zo stijf. Ik snap dat je moeite hebt met stoppen, ik ben er doorheen gegaan, en ik slik nu niets meer. Wat een opluchting. Succes!!!!
Nou, lijkt mij heel prettig dat je zover bent gekomen dat je van de haldol af bent. Voor mij zit dat er (denk ik) niet in aangezien de psychoses in rap tempo terug komen. Rap tempo is misschien een beetje overdreven, maar hoe langer ik dan geen medicijnen slik des te achterdochtiger wordt ik. Ik wordt dan ook sneller angstig en ik moet zeggen dat ik mij daar helemaal niet fijn bij voel.

In het verleden dacht ik dat ik wel zou kunnen stoppen. Wat ik vooral spannend vond was het gevoel dat daarna kwam. Het was vooral spannend om in een soort "fairytale" te zitten en vaak voelde ik mij (onrealistisch) sterk. Bij mij worden namelijk mijn gevoelens heel erg versterkt als ik ermee stop.

Ik heb echt helemaal geen behoefte meer om te stoppen. Ik denk ook dat dat komt omdat ik nu wat ouder ben en wat minder opstandig als vroeger.
  donderdag 6 maart 2014 @ 07:58:48 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137438252
Yooo!
Daar ben ik weer. Terug aan de ad's
Dag 1: bijwerkingen ftw *O*
Straks met vaag strak hoofd op mijn werk zitten. Hoop dat het niet te erg opvalt want ik wil het pas vertellen als alles weer ok is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_137438410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 07:58 schreef Murmeli het volgende:
Yooo!
Daar ben ik weer. Terug aan de ad's
Dag 1: bijwerkingen ftw *O*
Straks met vaag strak hoofd op mijn werk zitten. Hoop dat het niet te erg opvalt want ik wil het pas vertellen als alles weer ok is.
Jammer dat het toch weer nodig is. Welke heb je? Sterkte ermee! :*
  donderdag 6 maart 2014 @ 09:10:44 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137439051
Weer citalopram gewoon
pi_137441342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:10 schreef Murmeli het volgende:
Weer citalopram gewoon
Werkt die wel gewoon vaker dan? Want toen ik voor de tweede keer Sertraline kreeg werkte het bij mij niet meer. En dat kwam vaker voor zei de psychiater. Toen ben ik overgestapt op citalopram en dat werkte toen wel. Nu al weer paar maanden ad-vrij gelukkig :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:31:55 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137443646
Heb hem nu voor de 3e keer dus neem aan dat het goed gaat :)
Anders moet ik inderdaad andere.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:15:18 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137444805
*zingt* Ik ben een beetje misselijk, gewoon een beetje misselijk, dat gebeurt ons allemaaaaaal....
pi_137452625
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:15 schreef Murmeli het volgende:
*zingt* Ik ben een beetje misselijk, gewoon een beetje misselijk, dat gebeurt ons allemaaaaaal....
burp.... ;)
steady op 25mg nog hier :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:23:39 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137454594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:16 schreef zomertje het volgende:

[..]

burp.... ;)
steady op 25mg nog hier :)
Ja echt he :r
pi_137467790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja echt he :r
Ik ken het uit mn opbouw en afbouw.... burp :r
-Albert Camus.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 08:10:56 #120
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137473920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:50 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik ken het uit mn opbouw en afbouw.... burp :r
Jah.
Vandaag lijkt wat beter
pi_137715703
Hoe gaat het nu met je Murmeli, veel last van bijwerkingen?
Hoelang ben je zonder AD's geweest?
pi_137716089
Ik zou zo graag willen stoppen met het slikken van mijn AD. Helaas lukt het niet en wordt het ook absoluut niet aangeraden bij mij.
Ik heb in december een poging gedaan tot stoppen. Toen heb ik voor het eerst weer écht kunnen lachen. Het voelde als een soort kinderlijke blijdschap waarbij ik letterlijk over de grond rolde van het lachen. Ik mis dat zo ontzettend erg. :'(
Herkenbaar?
pi_137736172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:03 schreef appelsap het volgende:
Ik zou zo graag willen stoppen met het slikken van mijn AD. Helaas lukt het niet en wordt het ook absoluut niet aangeraden bij mij.
Ik heb in december een poging gedaan tot stoppen. Toen heb ik voor het eerst weer écht kunnen lachen. Het voelde als een soort kinderlijke blijdschap waarbij ik letterlijk over de grond rolde van het lachen. Ik mis dat zo ontzettend erg. :'(
Herkenbaar?
nee, ik kan met ook prima lol trappen en lachen.

Al eens geprobeerd heel langzaam af te bouwen? 10% minderen per 6 weken?
En misschien afbouwen tot de helft?
-Albert Camus.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 19:04:44 #124
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137740296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:57 schreef appelsap het volgende:
Hoe gaat het nu met je Murmeli, veel last van bijwerkingen?
Hoelang ben je zonder AD's geweest?
Haaj :)
Ja best wel. Die rusteloze benen
-O-
Heb vanmorgen mijn benen wat omhoog gelegd en dat leek te helpen. Alleen lig ik dan raar (en pijnlijk) aangezien ik op mijn zij lig (op mijn rug doet pijn).
Verder ben ik al dagen niet fit maar dat ligt niet aan de AD

lief dat je het vroeg O+

Ik ken het gevoel van willen stoppen wel. Maar ik ben ervan genezen voor nu hihi.

Ben trouwens een maand of 8 zonder geweest
pi_137764105
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:48 schreef zomertje het volgende:

[..]

nee, ik kan met ook prima lol trappen en lachen.

Al eens geprobeerd heel langzaam af te bouwen? 10% minderen per 6 weken?
En misschien afbouwen tot de helft?
Ik heb capsules en kan alleen afbouwen in stappen van 30mg. De bijverschijnselen van het afbouwen kan ik wel aan, maar de klachten die terugkomen niet.
Kwestie van accepteren dus denk ik, maar ik heb het er op dit moment wel moeilijk mee.
pi_137765302
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:26 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik heb capsules en kan alleen afbouwen in stappen van 30mg. De bijverschijnselen van het afbouwen kan ik wel aan, maar de klachten die terugkomen niet.
Kwestie van accepteren dus denk ik, maar ik heb het er op dit moment wel moeilijk mee.
Het accepteren van de klachten kan best moeilijk zijn ja. Ik ken dat heel goed, heeft lang geduurd hier.
-Albert Camus.
pi_139792096
Wie heeft er ervaringen met TOPIRAMAAT / TOPOMAX voor PTSS / slaapstoornis klachten?

Google biedt geen uitkomst, alleen voor epilepsie/migraine, waar het medicijn eigenlijk voor bedoeld is.
pi_139951846
Ik slik sinds ongeveer 5 maanden Citalopram 20mg vanwege een dysthyme stoornis. Ik voel me een stuk beter en eigenlijk nergens last meer van. Ik merk alleen dat ik niet meer kan huilen.. Hebben meer mensen dat?
pi_139954626
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie heeft er ervaringen met TOPIRAMAAT / TOPOMAX voor PTSS / slaapstoornis klachten?

Google biedt geen uitkomst, alleen voor epilepsie/migraine, waar het medicijn eigenlijk voor bedoeld is.
Google even op ptsd en topiramate, dan kom je wel een hoop tegen! Er staan bij de zoekresultaten onderzoeken waarbij topomax effectief gebleken is.
Ik ken een aantal mensen die het gebruiken voor nachtmerries en herbelevingen en die zijn er positief over. Vooral nachtmerries worden er minder van bij de mensen die ik ken.
pi_139958107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:55 schreef appelsap het volgende:

[..]

Google even op ptsd en topiramate, dan kom je wel een hoop tegen! Er staan bij de zoekresultaten onderzoeken waarbij topomax effectief gebleken is.
Ik ken een aantal mensen die het gebruiken voor nachtmerries en herbelevingen en die zijn er positief over. Vooral nachtmerries worden er minder van bij de mensen die ik ken.
PTSS + Topiramaat geeft weinig resultaat, engelse variant kwam nog niet in me op, dank daar voor ;)
En voor de ervaringen van kennissen, geeft weer hoop :)
pi_139958115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:20 schreef Ace1 het volgende:
Ik slik sinds ongeveer 5 maanden Citalopram 20mg vanwege een dysthyme stoornis. Ik voel me een stuk beter en eigenlijk nergens last meer van. Ik merk alleen dat ik niet meer kan huilen.. Hebben meer mensen dat?
Ik slik hetzelfde voor dezelfde ziekte en ik kan nog prima huilen. :) Wel kan ik veel meer hebben voordat ik ga huilen.

Ik kan sowieso meer hebben trouwens, voorheen keek ik bijvoorbeeld nooit naar enge films of scènes, nu kijk ik ze graag juist.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 00:02:58 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_140154802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:

Ik heb opgebouwd, lange tijd geslikt, afgebouwd en weer opgebouwd. Dus ik heb wel ervaring zeg maar :') Wat wil je weten?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 07:57:12 #133
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140158258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:20 schreef Ace1 het volgende:
Das niet leuk.
Ik heb daar geen last van. Slik hetzelfde.
pi_140161335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik heb opgebouwd, lange tijd geslikt, afgebouwd en weer opgebouwd. Dus ik heb wel ervaring zeg maar :') Wat wil je weten?
Nou, ten eerste waarom je hebt afgebouwd en weer hebt opgebouwd :P

Ik wil graag weten wat voor jou de positieve effecten zijn geweest, wbt de nachtmerries/herbelevingen/angststoornissen etc.

Gestart met 's avonds 1x 25mg. Sinds vorige week 's ochtends 1x 25mg en 's avonds 1x 25mg.
Ik begin vandaag met 's ochtends 1x 25mg en 's avonds 1x 50mg. Volgende week 1x 50mg en 1x 50mg 's avonds. Daarna waarschijnlijk 's avonds 75mg. Maar dat is nog even aankijken.

Op hoeveel mg zat jij uiteindelijk stabiel?
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:37:38 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_140206567
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou, ten eerste waarom je hebt afgebouwd en weer hebt opgebouwd :P

Ik wil graag weten wat voor jou de positieve effecten zijn geweest, wbt de nachtmerries/herbelevingen/angststoornissen etc.

Gestart met 's avonds 1x 25mg. Sinds vorige week 's ochtends 1x 25mg en 's avonds 1x 25mg.
Ik begin vandaag met 's ochtends 1x 25mg en 's avonds 1x 50mg. Volgende week 1x 50mg en 1x 50mg 's avonds. Daarna waarschijnlijk 's avonds 75mg. Maar dat is nog even aankijken.

Op hoeveel mg zat jij uiteindelijk stabiel?
Stabiel heb ik eigenlijk niet gezeten denk ik.
Ik ben een tijdje gestopt met slikken omdat het aantal uren dat ik sliep terwijl ik het slikte laag bleef.
Slikte toen 400 mg, verdeeld over de dag. Maar ik slik ook nog andere medicijnen (kalmerings, antidepressiva en antipsychotica) en omdat het weinig invloed leek te hebben en zo veel medicijnen slikken natuurlijk niet heel goed is, ben ik toen gaan afbouwen. Al snel bleek dat ik met toch beter sliep. Ik slaap niet veel maar wel dieper en dat scheelt echt. Ik slik nu 300 mg, voor de nacht. Ben denk ik in totaal 6 weken gestopt geweest.
Het heeft bij mij wel echt alleen invloed op het slapen, op herbelevingen en nachtmerries niet.

Ik hoor ook net als Appelsap wel verhalen van mensen met positievere ervaringen. Dus succes, ik hoop voor je dat het helpt.

Excuses voor de kromme zinnen
pi_140206645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Stabiel heb ik eigenlijk niet gezeten denk ik.
Ik ben een tijdje gestopt met slikken omdat het aantal uren dat ik sliep terwijl ik het slikte laag bleef.
Slikte toen 400 mg, verdeeld over de dag. Maar ik slik ook nog andere medicijnen (kalmerings, antidepressiva en antipsychotica) en omdat het weinig invloed leek te hebben en zo veel medicijnen slikken natuurlijk niet heel goed is, ben ik toen gaan afbouwen. Al snel bleek dat ik met toch beter sliep. Ik slaap niet veel maar wel dieper en dat scheelt echt. Ik slik nu 300 mg, voor de nacht.
Het heeft bij mij wel echt alleen invloed op het slapen, op herbelevingen en nachtmerries niet.

Ik hoor ook net als Appelsap wel verhalen van mensen met positievere ervaringen. Dus succes, ik hoop voor je dat het helpt.

Excuses voor de kromme zinnen
Bedankt voor het delen :)

Succes met het vinden van goede combinaties :) En natuurlijk met je problemen, ik hoop dat je er uit kunt komen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 11:31:37 #137
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_140307910
Dank je wel. Jij ook succes. Het is natuurlijk ook altijd gewoon zoeken. Merk je al wat?
pi_140308199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 11:31 schreef Luchtbel het volgende:
Dank je wel. Jij ook succes. Het is natuurlijk ook altijd gewoon zoeken. Merk je al wat?
De negatieve bijwerkingen zijn nu zo goed als weg, af en toe nog tintelingen in m'n vingers en gezicht.
Verder flink verminderde eetlust.

Positief; ik word uitgeruster wakker met minder slaap per nacht. 's Avonds blijf ik ook langer wakker omdat ik nog geen 'slaap' heb. :) Overdag ben ik ook niet echt moe meer, waardoor ik 's middags ook niet zo gauw meer op bed kruip.

Verder niet echt. Dat zal later wel komen, als ik met de therapie begin. De combinatie zal toch het beste effect hebben :)
pi_140309793
Wel fijn poes, dat je uitgeruster wakker wordt! Het kan wel heel veel schelen, uitgeruster wakker worden, ik hoop dat dat icm de therapie echt effect gaat hebben! :*
Fake it till you make it...
pi_140309937
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 12:41 schreef Nijna het volgende:
Wel fijn poes, dat je uitgeruster wakker wordt! Het kan wel heel veel schelen, uitgeruster wakker worden, ik hoop dat dat icm de therapie echt effect gaat hebben! :*
Dankje :*

Ik hoop oprecht dat dit hét wondermiddel is icm therapie :Y Ik heb het echt nodig.. ;(
We zullen zien hoe het de komende maanden gaat, tot nu toe blijf ik hoop houden.
  woensdag 28 mei 2014 @ 16:05:09 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_140471448
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 11:42 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De negatieve bijwerkingen zijn nu zo goed als weg, af en toe nog tintelingen in m'n vingers en gezicht.
Verder flink verminderde eetlust.

Positief; ik word uitgeruster wakker met minder slaap per nacht. 's Avonds blijf ik ook langer wakker omdat ik nog geen 'slaap' heb. :) Overdag ben ik ook niet echt moe meer, waardoor ik 's middags ook niet zo gauw meer op bed kruip.

Verder niet echt. Dat zal later wel komen, als ik met de therapie begin. De combinatie zal toch het beste effect hebben :)
Ja het blijft natuurlijk altijd een combinatie. Maar fijn dat het al iets werkt, ik heb van meerdere mensen begrepen dat dit één van de eerste dingen was dat het medicijn heeft gedaan. Bij mij gaat er ook weer naar gekeken worden. Overigens heb ik als bijwerking een spastisch been, een soort van krampachtig iets, elke dag tussen 12 en 14 uur. Heel mal.
pi_140983410
Hoi!

Ik heb even een vraag en ik hoop dat er iemand is met ervaring die me kan helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag gaat over de combinatie van AD en schildklierrmedicijnen(ik slik medicijnen omdat mijn schildklier te langzaam werkt) en vooral over de invloed van de AD op de schildklier. Ik merk dat ik snel ben afgevallen (wat ik in eerste instantie weet aan het gebrek aan eetlust), inmiddels is mijn eetlust weer normaal, maar blijf ik afvallen. Zelfs nu ik veel meer ben gaan eten dan normaal en "magere" producten aan het vervangen ben voor "volle" producten merk ik niet dat ik aankom (blijft nu gelukkig beetje stabiel). Nu vind ik het prima hoe ik nu ben of was. Maar ik vraag me af of misschien de AD invloed kunnen hebben op schildklierfunctie? Of dat mensen daar ervaring mee hebben? Het zou misschien kunnen dat de AD mij schildklier harder laten werken waardoor ik nu een overkill aan medicijnen slik en hij nu te snel werkt. Ik herken wel wat dingen van toen mijn moeder last had van een te snelle schildklier(gehaast gevoel, geen rust kunnen vinden) maar dat zijn dan ook weer bijwerkingen die ik van de AD kan krijgen :+ Dus ik weet het niet zo goed. Iemand ervaring of een idee / mening hierover?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_140983805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:45 schreef Californium het volgende:
Hoi!

Ik heb even een vraag en ik hoop dat er iemand is met ervaring die me kan helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag gaat over de combinatie van AD en schildklierrmedicijnen(ik slik medicijnen omdat mijn schildklier te langzaam werkt) en vooral over de invloed van de AD op de schildklier. Ik merk dat ik snel ben afgevallen (wat ik in eerste instantie weet aan het gebrek aan eetlust), inmiddels is mijn eetlust weer normaal, maar blijf ik afvallen. Zelfs nu ik veel meer ben gaan eten dan normaal en "magere" producten aan het vervangen ben voor "volle" producten merk ik niet dat ik aankom (blijft nu gelukkig beetje stabiel). Nu vind ik het prima hoe ik nu ben of was. Maar ik vraag me af of misschien de AD invloed kunnen hebben op schildklierfunctie? Of dat mensen daar ervaring mee hebben? Het zou misschien kunnen dat de AD mij schildklier harder laten werken waardoor ik nu een overkill aan medicijnen slik en hij nu te snel werkt. Ik herken wel wat dingen van toen mijn moeder last had van een te snelle schildklier(gehaast gevoel, geen rust kunnen vinden) maar dat zijn dan ook weer bijwerkingen die ik van de AD kan krijgen :+ Dus ik weet het niet zo goed. Iemand ervaring of een idee / mening hierover?
Het hoort niet bij de bijwerkingen voor zover bekend is.
Ik weet wel toen ik paroxetine gebruikte ik ook snel afviel. Ook omdat ik totaal niet stil kon zitten en me heel de dag hyperactief voelde. Op die manier moet je meer kcal tot je nemen dan normaal.
Mocht je twijfelen over je schildklierfunctie dan zou ik die opnieuw laten prikken bij de huisarts.
pi_140984202
Ik merk inderdaad dat op sommige dagen stilzitten onmogelijk is!

Ik heb volgende week een afspraak bij een arts dus ik zal het daar dan ook zeker over hebben, maar misschien dat iemand er ervaring mee heeft. Ik wil ook de arts overhalen om cholesterol en leverfunctie te laten meten (van die onzichtbare bijwerkingen he!)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_140991516
Soms twijfel ik wel eens aan de medicatie die ik slik. Gebruik paroxetine al een paar jaar. Ben inderdaad nooit meer zo depressief geweest. Maar heb nog wel paniek/angsten, herbelevingen, rare gedachten, nachtmerries enz. En van Paroxetine word ik dik, krijg er extra honger van en kom dan natuurlijk aan.

Iemand ervaring met andere medicatie tegen angst/paniek zonder dat je er honger van krijgt?
-Albert Camus.
pi_140991673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:05 schreef zomertje het volgende:
Soms twijfel ik wel eens aan de medicatie die ik slik. Gebruik paroxetine al een paar jaar. Ben inderdaad nooit meer zo depressief geweest. Maar heb nog wel paniek/angsten, herbelevingen, rare gedachten, nachtmerries enz. En van Paroxetine word ik dik, krijg er extra honger van en kom dan natuurlijk aan.

Iemand ervaring met andere medicatie tegen angst/paniek zonder dat je er honger van krijgt?
Citalopram schijnt die bijwerking niet te hebben.
pi_141171070
Even een algemeen vraagje tussendoor, ik hoop antwoord te krijgen voor donderdag :@

Ik zit nu op 100mg Topiramaat per nacht voor de PTSS (overdag gestopt met slikken ivm bijwerkingen en veiligheid ivm klein kind in huis). Ik merk er helaas niet zo heel veel van..

Nu heb ik donderdag een gesprek met een psychiater bij mijn nieuwe behandeltraject over mijn medicatie, dus ook over de Topiramaat. Nu wil ik eigenlijk gaan vragen om een rustgevend middel voor overdag, zodat ik wat beter met stress en paniek om kan gaan. MAARRR het moet wel veilig blijven, ik moet wel in staat blijven om mijn kind te kunnen blijven opvoeden ;) Hij is anderhalf, en heeft dus nog veel zorg en aandacht nodig.

Ik ben nu nog veel moe, overprikkeld en rusteloos. Veel piekeren, achterdochtig, ik raak gauw in paniek, schiet snel in de stress.. Veel PTSS kenmerken, maar het heeft ook te maken met mijn autisme.

Is er iemand die toevallig een pilletje hiervoor weet? Wat geen ''gevaarlijke'' bijwerkingen heeft?
pi_141183909
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Even een algemeen vraagje tussendoor, ik hoop antwoord te krijgen voor donderdag :@

Ik zit nu op 100mg Topiramaat per nacht voor de PTSS (overdag gestopt met slikken ivm bijwerkingen en veiligheid ivm klein kind in huis). Ik merk er helaas niet zo heel veel van..

Nu heb ik donderdag een gesprek met een psychiater bij mijn nieuwe behandeltraject over mijn medicatie, dus ook over de Topiramaat. Nu wil ik eigenlijk gaan vragen om een rustgevend middel voor overdag, zodat ik wat beter met stress en paniek om kan gaan. MAARRR het moet wel veilig blijven, ik moet wel in staat blijven om mijn kind te kunnen blijven opvoeden ;) Hij is anderhalf, en heeft dus nog veel zorg en aandacht nodig.

Ik ben nu nog veel moe, overprikkeld en rusteloos. Veel piekeren, achterdochtig, ik raak gauw in paniek, schiet snel in de stress.. Veel PTSS kenmerken, maar het heeft ook te maken met mijn autisme.

Is er iemand die toevallig een pilletje hiervoor weet? Wat geen ''gevaarlijke'' bijwerkingen heeft?
Medicatie zoals seroquel en truxal (antipsychotica) wordt dan vaak voorgeschreven in lage dosering. Dit beïnvloedt het reactievermogen wel wat, maar voornamelijk in de eerste dagen. Na een aantal dagen nemen de bijwerkingen zoals sufheid en moe zijn wat af en valt er over het algemeen goed op te functioneren.
pi_141184055
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:57 schreef appelsap het volgende:

[..]

Medicatie zoals seroquel en truxal (antipsychotica) wordt dan vaak voorgeschreven in lage dosering. Dit beïnvloedt het reactievermogen wel wat, maar voornamelijk in de eerste dagen. Na een aantal dagen nemen de bijwerkingen zoals sufheid en moe zijn wat af en valt er over het algemeen goed op te functioneren.
Seroquel gebruik ik 's nachts al :@ Mijn GGZ psychiater wil mij daar juist vanaf hebben.

Ik heb vanavond gesproken met een vriendin die een achtergrond in de medicijnen heeft. Zij had het over valeriaan, vrij ontschuldig middel. Gewoon te halen bij het Kruidvat. Zoiets misschien?
pi_141184537
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Seroquel gebruik ik 's nachts al :@ Mijn GGZ psychiater wil mij daar juist vanaf hebben.

Ik heb vanavond gesproken met een vriendin die een achtergrond in de medicijnen heeft. Zij had het over valeriaan, vrij ontschuldig middel. Gewoon te halen bij het Kruidvat. Zoiets misschien?
Valeriaan zou een optie zijn. Ik zou nog even in gesprek gaan met jouw psychiater hierover.
Het wordt denk ik verder lastig als hij jou van de seroquel af wil hebben.. Want verder kom je dan gauw uit op een oxazepam of iets dergelijks.
Ik weet niet in hoeverre je therapie hebt maar werken ontspanningsoefeningen niet? Of specifieke oefeningen bij herbelevingen of stressmomenten om in het hier en nu te blijven?
pi_141191453
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

Valeriaan zou een optie zijn. Ik zou nog even in gesprek gaan met jouw psychiater hierover.
Het wordt denk ik verder lastig als hij jou van de seroquel af wil hebben.. Want verder kom je dan gauw uit op een oxazepam of iets dergelijks.
Ik weet niet in hoeverre je therapie hebt maar werken ontspanningsoefeningen niet? Of specifieke oefeningen bij herbelevingen of stressmomenten om in het hier en nu te blijven?
Geen idee, zover ben ik nog niet. De GGZ psych is een andere dan de nieuwe psych :)
De Seroquel gebruik ik als slaapmedicatie en ik kan niet meer zonder :@ Ik zit op slechts 50mg per nacht, dus ik kan eventueel nog afbouwen naar 25mg, maar zonder lukt echt niet meer.
pi_141289063
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

Het is oxazepam geworden, 10mg per dag :)
De Seroquel mag blijven gelukkig, daar is de psych een voorstander van *O*

De Topiramaat wil hij er af hebben, omdat hij nu al vermoed dat het bij mij niet gaat werken (dat gevoel heb ik ook al...) dus dat wordt binnenkort experimenteren met andere medicatie.

Eerst maar even wat rust scheppen in m'n hoofd met de oxazepam.
pi_141290687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het is oxazepam geworden, 10mg per dag :)
De Seroquel mag blijven gelukkig, daar is de psych een voorstander van *O*

De Topiramaat wil hij er af hebben, omdat hij nu al vermoed dat het bij mij niet gaat werken (dat gevoel heb ik ook al...) dus dat wordt binnenkort experimenteren met andere medicatie.

Eerst maar even wat rust scheppen in m'n hoofd met de oxazepam.
Fijn! Hopelijk biedt het jou de rust die jij nu nodig hebt en dan kan je daarna eens rustig verder kijken.
pi_141292025
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:42 schreef appelsap het volgende:

[..]

Fijn! Hopelijk biedt het jou de rust die jij nu nodig hebt en dan kan je daarna eens rustig verder kijken.
Dankjewel :) Ik hoop het ook..
pi_142054864
depakine hier, sinds kort. icm afbouw van diazepam zat op 45 functioneerde prima maar de ggz heb altijd wat nu stuk lager maar pas op met de ggz egt
pi_142055028
Ik begin donderdag met 2.5mg Olanzapine voor de nacht. Voor de nachtmerries, of de ''psychoses'' zoals de psychiater ze noemt }:|
Iemand ervaring?

Met de Topiramaat mag ik volgende week stoppen, deze week afbouwen van 100mg naar 50mg.

Oxazepam doet z'n werk goed, 10mg. Ik slik het heel af en toe, als m'n hoofd echt overloopt. Ik wil niet verslaafd raken :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 18:15:45 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:21:07 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142055192
Ik gebruik 5 mg olanzapine.
Je hongergevoel verandert wel, dus pas op dat je niet teveel aankomt...
Verder geen last. Ik slik de meds rond half 9,dus ruim voor slapen. Ik slaap prima :)
pi_142055354
Olanzapine vond ik rotspul. Het bracht wel rust maar veel bijwerkingen bij mij. Stijfheid/houterig, tandenknarsen en aankomen in gewicht door een continu hongergevoel. Maar het verschilt erg per persoon.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:44:34 #159
399061 kuolema
vermaledijd
pi_142055950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik begin donderdag met 2.5mg Olanzapine voor de nacht. Voor de nachtmerries, of de ''psychoses'' zoals de psychiater ze noemt }:|
Iemand ervaring?
Ik heb ervaring met 5 en 10 mg. Slaap er heel goed en vast op, maar ook lang.
Heb een week elke dag 10 mg geslikt en toen had ik constant honger, een opgezette buik, sufheid en schokken in mijn hoofd en lichaam (maar dat laatste kwam misschien door de combinatie met citalopram).
Maar daar heb ik geen last van als ik het niet meerdere dagen achter elkaar slik. Ik vind het wel fijn spul eigenlijk.

Succes met het afbouwen van Topiramaat :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:26 schreef appelsap het volgende:
Olanzapine vond ik rotspul. Het bracht wel rust maar veel bijwerkingen bij mij. Stijfheid/houterig, tandenknarsen en aankomen in gewicht door een continu hongergevoel. Maar het verschilt erg per persoon.
En per dosering. Hoeveel mg slikte je?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_142056319
Fijn, dat aankomen/hongergevoel :')

Ben net 10kg afgevallen met de Topiramaat, omdat je daar juist een verminderde eetlust van krijgt.. :')

De psychiater vond 2.5mg voldoende, het wordt voorlopig ook niet opgebouwd als ik het hier goed op doe. Ik slik al 50mg Seroquel voor het inslapen/doorslapen. De Olanzapine is meer voor de nachtmerries en de hypnagogische hallucinaties die ik ervaar 's nachts.
pi_142057352
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:44 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met 5 en 10 mg. Slaap er heel goed en vast op, maar ook lang.
Heb een week elke dag 10 mg geslikt en toen had ik constant honger, een opgezette buik, sufheid en schokken in mijn hoofd en lichaam (maar dat laatste kwam misschien door de combinatie met citalopram).
Maar daar heb ik geen last van als ik het niet meerdere dagen achter elkaar slik. Ik vind het wel fijn spul eigenlijk.

Succes met het afbouwen van Topiramaat :)

[..]

En per dosering. Hoeveel mg slikte je?
5 of 10 mg per dag. Ik heb zoveel verschillende medicatie geslikt dat ik dat niet precies meer weet.
In ieder geval niet een heel hoge dosis. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op sommige medicatie heel heftig reageer. Zo kan ik ook absoluut niet tegen venlafaxine en cisordinol (zuclopentixol).
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:32:35 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142057986
Die spierstijfheid idd :X
Had ik erg bij het opbouwen. Kon mijn linkerarm niet meer doorsrtrekken :X
Ging vanzelf weer over. :)
Goed op je spieren letten dus ook ;)
Lekker spul dus :')
Ach, als het goed werkt...
pi_142060365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Die spierstijfheid idd :X
Had ik erg bij het opbouwen. Kon mijn linkerarm niet meer doorsrtrekken :X
Ging vanzelf weer over. :)
Goed op je spieren letten dus ook ;)
Lekker spul dus :')
Ach, als het goed werkt...
:X Ehhrr...
Ja maar werkte het ook goed? Waar gebruikte jij het voor?
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 20:53:33 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142061862
Tijd niet gepost hier :o onlangs overgestapt van cymbalta naar citalopram (mijn oorspronkelijke AD) en wat voelt dat goed *O* ik dacht dat ik ook wel goed ging op cymbalta maar achteraf gezien was ik best vaak downig. Dat merk ik nu pas!

Weer terug naar citalopram omdat ik over een tijdje wil proberen zwanger te worden en dat is een no go met cymbalta. Helaas is helemaal medicijnvrij zijn geen optie bij mij -O- iemand hier ervaring met medicatie en zwangerschap?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_142062065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:53 schreef MaJo het volgende:
Tijd niet gepost hier :o onlangs overgestapt van cymbalta naar citalopram (mijn oorspronkelijke AD) en wat voelt dat goed *O* ik dacht dat ik ook wel goed ging op cymbalta maar achteraf gezien was ik best vaak downig. Dat merk ik nu pas!

Weer terug naar citalopram omdat ik over een tijdje wil proberen zwanger te worden en dat is een no go met cymbalta. Helaas is helemaal medicijnvrij zijn geen optie bij mij -O- iemand hier ervaring met medicatie en zwangerschap?
Apart, ik slik nu ook cymbalta en mij is gezegd dat ik wel eventueel zwanger mag raken hiermee. :o
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 20:58:53 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142062132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:57 schreef appelsap het volgende:

[..]

Apart, ik slik nu ook cymbalta en mij is gezegd dat ik wel eventueel zwanger mag raken hiermee. :o
Is dat wel goed uitgezocht dan? Mijn psychiater is het voor me gaan uitzoeken en zegt dus dat cymbalta geen optie is en citalopram wel :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_142062438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dat wel goed uitgezocht dan? Mijn psychiater is het voor me gaan uitzoeken en zegt dus dat cymbalta geen optie is en citalopram wel :?
Daar twijfel ik nu dus ook aan. Mijn (inmiddels ex-) psychiater gaf aan dat het kan, onder begeleiding. Maar ik lees nu inderdaad dat er erg weinig over bekend is. Helaas hebben andere AD's tot nu toe geen effect of geven een allergische reactie. Binnenkort maar weer eens over beginnen.
Fijn dat citalopram zo goed voor jou werkt trouwens!
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 21:08:20 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142062649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:03 schreef appelsap het volgende:

[..]

Daar twijfel ik nu dus ook aan. Mijn (inmiddels ex-) psychiater gaf aan dat het kan, onder begeleiding. Maar ik lees nu inderdaad dat er erg weinig over bekend is. Helaas hebben andere AD's tot nu toe geen effect of geven een allergische reactie. Binnenkort maar weer eens over beginnen.
Fijn dat citalopram zo goed voor jou werkt trouwens!
Dat zou ik wel even goed uit laten zoeken inderdaad! Overigens zegt mijn psych dat het allerbelangrijkste is dat je goed in je vel zit tijdens een zwangerschap, dat is beter met medicijnen dan dat je geen medicijnen gebruikt en je zwaar kut voelt. Dus hoe dan ook is het belangrijk dat je je goed voelt lijkt me!
pi_142062764
Het is dan wel geen AD, maar ik heb de Seroquel door geslikt tijdens mijn zwangerschap. Kon geen kwaad volgens de huisarts en de verloskundigen.
Pas in het ziekenhuis gingen alle alarmbellen af en deden ze enorm paniekerig. Mijn zoon kwam versuft te wereld en ik moest direct stoppen.
Nou dát is knap kut! :(

Bleek achteraf dat er helemaal niets aan de hand is geweest en dat de Seroquel helemaal geen invloed heeft gehad op m'n zoon/zwangerschap/bevalling wat dan ook.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:11:47 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142062833
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:X Ehhrr...
Ja maar werkte het ook goed? Waar gebruikte jij het voor?
Die arm was een kwestie van doorbijten en wel strekken steeds.
Ik gebruik het bij een stemmingsstoornis. Depressie met bipolaire kenmerken. Als aanvulling op lamotrigine.
DDosering is trouwens 5 mg.
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 21:12:46 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142062894
Nou lekker dan inderdaad Poesopstokje -O- Zo zie je maar dat heel veel medisch personeel geen flauw idee heeft hoe het allemaal zit.

Hoe zit het eigenlijk met zwangerschap en controle, moet je dan extra controles krijgen? Een vriendin had het over de pop poli, die zijn gespecialiseerd in zwangerschap en psychische problemen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:15:41 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142063079
Majo, wat leuk! Spannend hoor!
In zwangerschap en geboorte in PUD post een dame "gewoonmezelf" (en een cijfer, weet ik ff niet.) zij gebruikt medicijnen tijdens haar zwangerschap. Wellicht dat je haar een pm kan sturen?
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 21:19:21 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142063273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Majo, wat leuk! Spannend hoor!
In zwangerschap en geboorte in PUD post een dame "gewoonmezelf" (en een cijfer, weet ik ff niet.) zij gebruikt medicijnen tijdens haar zwangerschap. Wellicht dat je haar een pm kan sturen?
Hey Davinia, ja wel spannend allemaal hoor! Jij bent pas aan de medicijnen gegaan na de geboorte van Aviva?

Ik ken gewoonmezelf wel inderdaad. Ik zal tegen die tijd sowieso actief gaan meelezen/posten in oud :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:24:31 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142063607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hey Davinia, ja wel spannend allemaal hoor! Jij bent pas aan de medicijnen gegaan na de geboorte van Aviva?

Ik ken gewoonmezelf wel inderdaad. Ik zal tegen die tijd sowieso actief gaan meelezen/posten in oud :)
PUD is idd OUD. Klote-mobiel-toetsenbord :(
Ik kreeg idd de depressie een paar maanden na de geboorte van Aviva. :)
Ik lurk nog veel in oud, dus ik hoop je daar snel te zien ;)
  Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 21:26:15 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142063704
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

PUD is idd OUD. Klote-mobiel-toetsenbord :(
Ik kreeg idd de depressie een paar maanden na de geboorte van Aviva. :)
Ik lurk nog veel in oud, dus ik hoop je daar snel te zien ;)
Ik snapte wat je bedoelde ;)
Ik hoop daar ook snel te posten *O* Eerst nog onze grote reis naar Amerika over 1,5 maand en dan gaan we het proberen O+
pi_142070293
Ik heb tijdens beide zwangerschappen prozac geslikt, mijn huisarts heeft het toen wel uitgezocht en nagevraagd. Ik slikte die prozac toen al een tijd en de psychiater die het oorspronkelijk had voorgeschreven had ook wel gezegd dat dat allemaal kon.
Bij de oudste slikte ik het nog bij de geboorte, bij de jongste ben ik ergens voor de geboorte gestopt.
Wat is wijsheid... je hoort zoveel verschillende meningen/"waarheden".
Ik ben bij de oudste wel eerder op controle geweest bij de gyneacoloog en die verwees me terug naar de verloskundige. En bij de jongste ben ik alleen maar onder controle van de verloskundige geweest met die medicatie.

Ik slik nog steeds parnate, het werkt gewoon echt! Al anderhalf jaar. En ondanks drukte enzo blijft mn stemming gewoon best stabiel. Het is geen jubelstemming, maar het is wel zo veel beter dan wat het was dat het zo wel heel veel beter te doen is allemaal.
Maar wat een zoektocht voordat we hierop uit kwamen zeg... afbouwen is nog niet de bedoeling voorlopig. Ik kom om de zoveel maanden bij de psychiater en ik zit er sowieso het komende half jaar zeker nog wel aan vast. En daarna zien we wel weer verder.
pi_142140903
Ik heb zelf ADD en gebruik al meer dan 10 jaar geen medicijnen meer,ik rook mn wietje en daar wordt ik ook minder depri van......al die farma zooi hoef ik niet in mn lichaam doet op de lange duur meer goed als kwaad denk ik....het zal gerust wel helpen dat weet ik ook wel,maar als je weet dat de mensen die deze wereld runnen,niet het beste met ons voorhebben en alleen maar geld willen verdienen aan ons,door ziek te blijven en aan de medicijnen te blijven....is gewoon ping ping.......
pi_142142748
En voeding is ook heel belangrijk,want bijna in alle chips,snoep,kant en klare producten zitten zoveel e nummers of GMO troep daar wordt je ook niet vrolijk van op de lange duur.....ik eet alleen nog maar naturel chips,sommige drop kan nog en veel biologische dingen halen want zit duidelijk minder tot geen zooi in....
pi_142144533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
Ik heb zelf ADD en gebruik al meer dan 10 jaar geen medicijnen meer,ik rook mn wietje en daar wordt ik ook minder depri van......al die farma zooi hoef ik niet in mn lichaam doet op de lange duur meer goed als kwaad denk ik....het zal gerust wel helpen dat weet ik ook wel,maar als je weet dat de mensen die deze wereld runnen,niet het beste met ons voorhebben en alleen maar geld willen verdienen aan ons,door ziek te blijven en aan de medicijnen te blijven....is gewoon ping ping.......
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:03 schreef Doedelzak77 het volgende:
En voeding is ook heel belangrijk,want bijna in alle chips,snoep,kant en klare producten zitten zoveel e nummers of GMO troep daar wordt je ook niet vrolijk van op de lange duur.....ik eet alleen nog maar naturel chips,sommige drop kan nog en veel biologische dingen halen want zit duidelijk minder tot geen zooi in....
Ik vind je nu ook niet vrolijk klinken?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_142145051
Nee ben ook niet echt vrolijk nu....het helpt ook een beetje
pi_142205657
En jij bent ook niet echt een vrolijk persoon dan,als je niet meer kunt zeggen dan dit eten uit de zee...
pi_142847124
Hoi, ik ben er weer :W

Topiramaat werkte niet, van de Olanzapine kreeg ik psychoses :') (''anti'' psychotica :') ) en ik mag volgende week beginnen met ABILIFY.

Dus wederom de vraag; iemand ervaring hiermee? En dan graag ook even vertellen waarvoor je het gebruikt en wat voor bijwerkingen je hebt en zulks ;)
pi_142847844
Abilify werkt hier wel redelijk tegen (rand)psychose en geeft rust. Ik kreeg het tegen psychotische wanen en hallucinaties. Nu slik ik er heel af en toe nog een omdat het ook rustgevend werkt.
Ik werd er wel moe van en minder geconcentreerd. (Meer dan bij seroquel) Soort van wolk in mijn hoofd, maar anders dan wanneer ik benzo's slik. Ik vond het wel prettig.
pi_142849434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:18 schreef appelsap het volgende:
Abilify werkt hier wel redelijk tegen (rand)psychose en geeft rust. Ik kreeg het tegen psychotische wanen en hallucinaties. Nu slik ik er heel af en toe nog een omdat het ook rustgevend werkt.
Ik werd er wel moe van en minder geconcentreerd. (Meer dan bij seroquel) Soort van wolk in mijn hoofd, maar anders dan wanneer ik benzo's slik. Ik vond het wel prettig.
Dit klinkt positief en hoopgevend :)

Nu maar hopen dat drie maal scheepsrecht is, dit geëxperimenteer is maar niks..
pi_142854691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

:W ik slik idd AD en ben nu 37.3 weken zwanger,
Mocht je vragen hebben, stel ze gewoon, pm/dm staat open :)

Verder zag ik een post van Nijna waar ik zo onwijs blij van wordt! O+
S. 2014
J. 2016
pi_142855294
Gewoonmezelf :*
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 20:32:40 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142860192
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:W ik slik idd AD en ben nu 37.3 weken zwanger,
Mocht je vragen hebben, stel ze gewoon, pm/dm staat open :)

Verder zag ik een post van Nijna waar ik zo onwijs blij van wordt! O+
Het is nu nog niet aan de orde maar wanneer dat is weet ik je zeker te vinden als ik vragen heb, thanks :*
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 20:34:33 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142860265
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:16 schreef Nijna het volgende:
Gewoonmezelf :*
Wil je het nieuws met ons delen? :@
pi_142863495
Nieuws... nieuws... ;) zo groots nieuws was het niet, maar wel een positieve post :)
Ik schreef een stukje terug dat ik al anderhalf jaar redelijk stabiel ben met de medicatie die ik slik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:41 schreef Nijna het volgende:

Ik slik nog steeds parnate, het werkt gewoon echt! Al anderhalf jaar. En ondanks drukte enzo blijft mn stemming gewoon best stabiel. Het is geen jubelstemming, maar het is wel zo veel beter dan wat het was dat het zo wel heel veel beter te doen is allemaal.
Maar wat een zoektocht voordat we hierop uit kwamen zeg... afbouwen is nog niet de bedoeling voorlopig. Ik kom om de zoveel maanden bij de psychiater en ik zit er sowieso het komende half jaar zeker nog wel aan vast. En daarna zien we wel weer verder.

pi_142863803
Ik heb een tijd met Nijna in depressie en angst gepost, en toen waren we allebei nog niet echt stabiel, dus daarom mijn blijheid dat ook zij zich nu goed voelt.
S. 2014
J. 2016
  Moderator dinsdag 29 juli 2014 @ 22:36:19 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_142865893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 21:47 schreef Nijna het volgende:
Nieuws... nieuws... ;) zo groots nieuws was het niet, maar wel een positieve post :)
Ik schreef een stukje terug dat ik al anderhalf jaar redelijk stabiel ben met de medicatie die ik slik.

[..]

Ah ik dacht een bericht van vandaag in een ander topic. Sowieso top dat je stabiel bent!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:52:41 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_142950542
Vervelend Poesopstokje dat je zo lang moet experimenteren. Hoe gaat het met Abilify, ik heb het ook een tijdje geslikt maar ik kreeg vervelende stuiptrekkingen. Ik hoop dat het je helpt en het blijft toch experimenteren. Natuurlijk ook in het verloop van jpuw proces zeg maar. Ik slik ook een rare combinatie van allerlei dingen maar het blijft uitzoeken.

Nijna :*
pi_142951195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:52 schreef Luchtbel het volgende:
Vervelend Poesopstokje dat je zo lang moet experimenteren. Hoe gaat het met Abilify, ik heb het ook een tijdje geslikt maar ik kreeg vervelende stuiptrekkingen. Ik hoop dat het je helpt en het blijft toch experimenteren. Natuurlijk ook in het verloop van jpuw proces zeg maar. Ik slik ook een rare combinatie van allerlei dingen maar het blijft uitzoeken.

Nijna :*
Ja, niet handig, aangezien ik nu al twee keer flinke bijwerkingen heb gehad de eerste twee weken :{

Ik mag dinsdag pas beginnen met Abilify, zodat m'n lichaam even een week kon bijkomen zeg maar. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!
pi_143182016
Abilify heb ik paar jaar geslikt en was het minst kwalijk van alle AP ( daarvoor heb ik risperdal en hadol gehad ) ben ruim een jaar geleden cold-turky mee gestopt en weet inmiddels wel wat m'n triggers zijn om psychotisch te kunnen worden . Abilify heeft wel een soort van opjagende bijwerking maar niet iedereen is daar gevoelig voor , ik wel trouwens wel , kon als ik gedronken had erg hyper worden !
pi_143182959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:43 schreef Left_Hand_Son het volgende:
Abilify heb ik paar jaar geslikt en was het minst kwalijk van alle AP ( daarvoor heb ik risperdal en hadol gehad ) ben ruim een jaar geleden cold-turky mee gestopt en weet inmiddels wel wat m'n triggers zijn om psychotisch te kunnen worden . Abilify heeft wel een soort van opjagende bijwerking maar niet iedereen is daar gevoelig voor , ik wel trouwens wel , kon als ik gedronken had erg hyper worden !
Ik kan wel wat hyperactiviteit gebruiken, ik ben al máándenlang een futloos vaatdoekje, bleh..

Vanavond beginnen met 7.5mg, ik hoop op het beste! Ik hoor veel positieve verhalen, nu maar hopen dat het bij mij precies hetzelfde gaat werken :)

Oh enehh, ik drink sowieso niet. Dat kan niet met m'n Seroquel, wat ik al 4 jaar slik. Ik ben met twee glaasjes al bezopen, geen strak plan ;) Dan drink ik maar helemaal niet, ik heb er ook geen behoefte aan. Geef mij maar koffie :D

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 23:04:23 ]
pi_143272589
Nacht drie op Abilify achter de rug. Ik kan merken dat ik 's ochtends niet meer weet waar ik over gedroomd heb, positief, heuy *O* Ga zo door!

Wel heb ik enorme spierpijn in m'n nek en schouders. En na de eerste nacht was ik goed ziek (vrijdag). Ik kon nauwelijks op m'n benen staan, steeds het gevoel dat ik zou flauwvallen, misselijk, draaierig.

Ook heb ik om het hotje de hik :') Heel irritant.

Verder voel ik me goed en ik hoop dat het hier bij blijft qua bijwerkingen. Nog geen hongergevoel, maar dat komt omdat ik stiekem m'n Topiramaat voorraad aan het opmaken ben :@ Inmiddels 12kg afgevallen in 3 maand tijd door dat spul. Ik ben van bingeeater naar nikseater gegaan, vind ik heul niet erg :@
  maandag 11 augustus 2014 @ 14:17:33 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_143301045
Je slikt toch nog Topamax?
pi_143334589
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 14:17 schreef Luchtbel het volgende:
Je slikt toch nog Topamax?
Ik ben ex-boulimia patiënt en heb jarenlang eetproblemen gehad, wat geleid heeft tot een onverzadigd hongergevoel + overgewicht.
Door de Topiramaat waren bovenstaande problemen in 1 klap weg. Kilo's vliegen er af en de vreetzucht is weg.
Dus ik ben stiekem wel blij dat ik nog wat voorraad had om er bij te slikken :@ Ik ben doods benauwd dat de problemen straks net zo hard terugkomen door het gebruik van Abilify.
pi_143334667
Oh en ik slaap enorm beroerd door de Abilify de laatste 2 dagen, 20x per nacht wakker, niet kunnen inslapen, heel vermoeiend. }:|

Maar de hevigheid van de nachtmerries neemt af *O* Ik krijg toch wel een beetje hoop door dit spul.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:15:10 #200
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_143380036
Oke. Ik vind het gewoon vaag ondanks je voordeel, je vindt het experimenteren niks maar zit wel zelf te klooien?
Anyhow, ik hoop wel dat Abilify je zal helpen. Want het is inderdaad niet fijn. Dat geklooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')