quote:Op maandag 4 maart 2013 20:14 schreef Fieder het volgende:
Hallo allemaal!![]()
Wij zijn gisteravond thuisgekomen. Het gaat goed. De temp van zowel mij als de kleine blijven goed. Bv gaat moeizaam maar ik heb n hele fijne kraamhulp die me goed helpt.
Wat een werk is zo’n kleintje! Heb amper tijd om even wat voor mezelf te doen. Maar het is zoooo geweldig Hij is zo mooi!![]()
![]()
![]()
Allemaal een geweldige zwangerschap gewenst, geniet ervan!![]()
Ik kom nog wel officieel afscheid nemen met een foto, maar heb echt even tijd nodig om in een ritme te komen.
Bedankt voor alle berichtjes en felicitaties. En Gulara meid, nog even geduld!
Nog aanpassingen in de OP nodig?! Roept u maar!quote:Op maandag 4 maart 2013 20:46 schreef bellelena het volgende:
Een jommetje voor Hilzillah!!!
Fijn dat alles goed is Nelisb! Hebben ze nog iets kunnen vinden waardoor je vrouw de baby wat minder voelt? Of is dat gewoon een kwestie van minder ruimte voor jullie kleintje?
31 weken voor Mandy! Wat ga je snel!
Fieder, dat klinkt fijn
Lekker genieten en de foto zien we hier vanzelf wel verschijnen!
Asfalt, fijn dat jullie zijn verhuisd! Nu in alle rust afwachten!
quote:Op maandag 4 maart 2013 21:02 schreef asfalthooligan het volgende:
Hilzilla mooi nieuws
Nelisb fijn dat alles goed is
Lekker genieten fieder
@danic verf is geurloos gelukkig en op waterbasis en is in overleg met een schilder gebeurd raam staat er sowieso open elke dag.
Verders bij vk geweest alles gaat prima ze komt hier woensdag te kijken + inwendig onderzoek en gaan ze zien of ze het kan opwekken.
Eerste kat is ook al weg nog 2 te gaan hoop dat dat gebeurt binnen 3 weken.
Zo hebben we straks nog 1 kat en hondje
Verders is het fijn dat we nu een bad hebben waar ze op het moment elke dag een 30 tot 60 minuten in vertoefd
quote:Op maandag 4 maart 2013 19:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh! ik had deze gemist, hulde voor de sniffer-tool want nu kan ik mn foto erin gooien![]()
Onder een spoiler, hoewel er weinig schokkends te zien is![]()
klikken is vrijwillig en doorscrollen ook
before x2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.after x2Ja, en aan deze foto's heb ik liggen denken toen ik gehecht werd. N snapte er niks van toen ik het over de kipfiletjes had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarna natuurlijk de wok in!*poef* nu is het weg
quote:Op maandag 4 maart 2013 21:25 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ja, en aan deze foto's heb ik liggen denken toen ik gehecht werd. N snapte er niks van toen ik het over de kipfiletjes had.
Doe mij een lol en hou het bij deze twee beesten tot je 100% zeker bent dat een nieuw beest in je leven past. Mijn hart breekt als ik het lees, die arme beestjesquote:Op maandag 4 maart 2013 21:02 schreef asfalthooligan het volgende:
Hilzilla mooi nieuws
Nelisb fijn dat alles goed is
Lekker genieten fieder
@danic verf is geurloos gelukkig en op waterbasis en is in overleg met een schilder gebeurd raam staat er sowieso open elke dag.
Verders bij vk geweest alles gaat prima ze komt hier woensdag te kijken + inwendig onderzoek en gaan ze zien of ze het kan opwekken.
Eerste kat is ook al weg nog 2 te gaan hoop dat dat gebeurt binnen 3 weken.
Zo hebben we straks nog 1 kat en hondje
Verders is het fijn dat we nu een bad hebben waar ze op het moment elke dag een 30 tot 60 minuten in vertoefd
Jij kotst ook wel eens toch?quote:
Last van ochtendmisselijkheid of iets verkeerds gegeten?!quote:
Ik moest echt zo lachen om je actiequote:Op maandag 4 maart 2013 21:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ja maar dan tenminste op Lex.. of in de wcniet zomaar op onbekenden!
Oognip is zwanger!quote:Op maandag 4 maart 2013 21:45 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Last van ochtendmisselijkheid of iets verkeerds gegeten?!
Thanks.quote:Op maandag 4 maart 2013 22:14 schreef Keshet het volgende:
-was niet nodig-
Danic, wat een verhaal weer! Hopelijk lukt het rustig aan doen een beetje.
Wat een rotopmerking zeg.quote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 21:52 schreef Kleurdoos het volgende:
juh.. laatst. we hadden allemaal t buikvirus en ik was dat weekend alleen met de kinderen omdat M op vakantie was met vrienden. Dus ik breng Elin naar bed en lex liep daar ook rond. Plotseling voelde ik een golf opkomen en ik rende als een gek weg en pleurde haar slaapkamerdeur achter dicht omdat we geen traphekje hebben op de overloop. Dus terwijl ik daar sta te kotsen hoor ik elins deur opengaan en elin vragen wat ik nou precies aan t doen benDus ik verslik me in mn kots en ren de gang op om lex terug te drukken , terwijl ik dat doe, kots ik m zo over zijn kop
en hij trok een pruillip.
ik voelde me meer dan verschrikkelijk hoor
I survived my mothers....quote:Op maandag 4 maart 2013 23:23 schreef Kersjes het volgende:
Uitgepoept, ondergekotst en natgezeken. Mijn kinderen verdienen een t-shirt
Beter had ik het niet kunnen zeggen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Hilzillah het volgende:
*zucht* Ik wordt zo langzamerhand niet goed van dat gejank over AH. Het is toch niet zo dat hij de beesten zomaar het huis uit trapt! Hij zoekt er een ander huis voor omdat het momenteel niet haalbaar is om de katten te houden. Ik heb ook 2 katten die ik voor geen goud zou willen missen. Maar mocht het om de een of andere reden niet lukken om de beessies te houden als mijn kind geboren wordt, dan gaan toch echt de poezels eruit en niet mijn kind. Hoe vreselijk ik dat ook zou vinden.
/Ontlurk Was cooki ook nep?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Waarschijnlijk is het Reinhilde, of Joshua, Cooki, Miss Jones.
Zeggeuh Asfalthooligan, hebben jullie mooie stopcontacten in het nieuwe huis?
Inderdaad!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 00:29 schreef Hilzillah het volgende:
*zucht* Ik wordt zo langzamerhand niet goed van dat gejank over AH. Het is toch niet zo dat hij de beesten zomaar het huis uit trapt! Hij zoekt er een ander huis voor omdat het momenteel niet haalbaar is om de katten te houden. Ik heb ook 2 katten die ik voor geen goud zou willen missen. Maar mocht het om de een of andere reden niet lukken om de beessies te houden als mijn kind geboren wordt, dan gaan toch echt de poezels eruit en niet mijn kind. Hoe vreselijk ik dat ook zou vinden.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 08:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Waarschijnlijk is het Reinhilde, of Joshua, Cooki, Miss Jones.
Zeggeuh Asfalthooligan, hebben jullie mooie stopcontacten in het nieuwe huis?
nee joh, die is nog zelfs op een meet geweest, en daar zijn fotos van, waar ze ook zelf op staat enzoquote:
Nee (of eigenlijk ja), Reinhilde heb ik eens bij MvD thuis gezien, op mijn allereerste fok OUD meet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:12 schreef Kleurdoos het volgende:
zoals ik een paar posts eerder al ontkende. reinhilde en Joshua zijn ook niet nep.
Het was ook niet mijn meest doordachte opmerking moet ik zeggenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:15 schreef amaranta het volgende:
Maar goed.
AH heeft net zoveel recht om hier te posten als elk ander. En anders negeer je hem maar gewoon.
Ik lees zijn posts ook weleens met opgetrokken wenkbrauw.
Maar wat ik zeker weet is dat hij enorm, maar dan ook enorm veel van zn vriendin houdt en heel veel voor haar overheeft.
Dat geldt ook voor de dieren.
Dat hij vervolgens zaken anders aanpakt dan de gem. fokker/fokster zou doen. Tja...
Laat hem hier lekker uitkleppen
En zo'n 'kots' aanval is gewoon beneden peil en kinderachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
De groenteburger is ookquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:17 schreef LadyBlack het volgende:
Oh daar ben ik toch wel blij mee, de Mac vind ik echt niets aan... daar heb je al vegetariër gewoon niks te zoeken(nouja ok, de McFlurry's dan, die zijn wel lekker
)
Maar die zit dan nog wel in zo'n klef broodje toch? Met van die slappe frietjes? Neh, ik ben er niet dol op... Ga dan liever naar een gewone snackbar en haal daar een raspatat met mayo en een kaassouffléquote:
Of ze sparen hun energie voor straksquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:22 schreef .Sparkling. het volgende:
Mijn borsten doen helemaal niets, die weten volgens mij niet dat ik zwanger benze zijn niet groter geworden, niet pijnlijker, niet harder, niets! Behalve mijn tepels dan, die zijn net wat slimmer.
Misschien zijn ze kapot
ik zag laatst een foto van hoe die gemaakt worden.quote:
Maak je er een lunchwandeling van?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik wil die milkshake van de Mac. Sowieso nu zin in de Mac. Het is 10:00 nondeju.
Die staat bij mijn lokale snackbar onder het kopje "vegetarisch menu"quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar die zit dan nog wel in zo'n klef broodje toch? Met van die slappe frietjes? Neh, ik ben er niet dol op... Ga dan liever naar een gewone snackbar en haal daar een raspatat met mayo en een kaassoufflé
Maar dat komt omdat vegetarisch heel vaak gelijk wordt getrokken met Heel Veel Gezonde Groenten, zoals champignons en aubergine... echt, als je die niet lust als vegetariër heb je een probleemquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:36 schreef mignonne het volgende:
Die staat bij mijn lokale snackbar onder het kopje "vegetarisch menu"![]()
Ik moest erom grinnikenfor some reason klinkt vegetarisch voor mij altijd eerder als ratatouille dan als kaassouffle. speaking of which, ik denk dat k morgen ratatouille maak, daar heb ik trek in zeg
![]()
Hmm, beter van nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maak je er een lunchwandeling van?
True true. Ik lust geen champignons (die structuurquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar dat komt omdat vegetarisch heel vaak gelijk wordt getrokken met Heel Veel Gezonde Groenten, zoals champignons en aubergine... echt, als je die niet lust als vegetariër heb je een probleem
Maar dat kunnen ze in Noorwegen ook!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
True true. Ik lust geen champignons (die structuur![]()
) en heb een jaar of vijf vegetarisch gegeten. Ging op zich wel maar opties zijn erg beperkt. Zeker als je uit eten gaat en het restaurant moet het zonder gevulde portobello doen
Of mn toen-nog schoonmoeder (was een Chinese dame, dat verklaart wel iets) "ohja vegetarisch, ik maak wel kip vanavond." Ehm... "wat?? het is kip!"
...
"garnalen dan? Die mag je wel, dat is geen vis, dat zijn de ongediertes van de zee!"
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
True true. Ik lust geen champignons (die structuur![]()
) en heb een jaar of vijf vegetarisch gegeten. Ging op zich wel maar opties zijn erg beperkt. Zeker als je uit eten gaat en het restaurant moet het zonder gevulde portobello doen
Of mn toen-nog schoonmoeder (was een Chinese dame, dat verklaart wel iets) "ohja vegetarisch, ik maak wel kip vanavond." Ehm... "wat?? het is kip!"
...
"garnalen dan? Die mag je wel, dat is geen vis, dat zijn de ongediertes van de zee!"
Nouja, bij Elin was ik flink bol hoor, een hoop vruchtwater zat er ook inquote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:57 schreef Suikertante het volgende:
LB hier hetzelfdeIk ben wel van een B naar een D gegaan, maar toen ik eindelijk een nieuwe beha kocht was ik even vergeten dat een 80 D misschien wat te rooskleurig ingeschat was.
Ik draag nu wel alleen maar die ene beha. En als ik thuis ben vaak geen
Het is nog niet zo dat mijn rug over mijn beha heen hangt ofzo, maar als ik de hele dag heb gewerkt is het wel een genot om hem uit te doen
![]()
![]()
Ik denk eigenlijk dat een 85 C misschien nog wel beter zou zitten. Dan ben ik eigenlijk maar een cup gegroeid. Maar ze zijn wel wat enthousiaster en steviger![]()
En jij denkt er dus ook over om mee te doen met het onderzoek LB? Ik weet eigenlijk nog te weinig over remifentanil..
KD ik kan het me slecht voorstellen, jij als bolpropje! Hier nog steeds gestagneerd qua aankomen, wel fijn. Aan de ene kant kan ik me er niet zo druk over maken, maar tegelijk denk ik nu "ha, dat hoeft er ook niet af"!
Wel veel foto's maken dan hoor, want dat is echt leuk als het zo'n verschil is!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nouja, bij Elin was ik flink bol hoor, een hoop vruchtwater zat er ook inen tijdens lex zijn zwnagerschap had ik weinig tiet extra geloof ik, nu voel ik ze zelfs groeien..
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:45 schreef Suikertante het volgende:
Verder, vraag over pijnbestrijding.
Ik ben gisteren naar de info avond in het ziekenhuis geweest. Nu kan ik meedoen aan een onderzoek waarbij ik ingeloot word voor een ruggenprik danwel remifentanil. Later zag ik dat ik sowieso ook voor remifentanil kan kiezen. Is hier iemand die remifentanil of nog beter: die allebei heeft gehad?
Van remifentanil schijn je ook wat stoned te worden, wat misschien geen slecht idee is bij iemand met een angststoornis. Maar ik dacht hier ook een keer gelezen te hebben dat iemand zich de hele bevalling niet meer herinnerde. Ruggenprik heb ik van dichtbij gezien, vond de overgang van paniek tijdens wee naar totale relaxedheid een indrukwekkend gezicht.
Ik ben niet van plan bij de eerste voorwee pijnstilling te vragen, maar ik vind het wel een heel fijn idee dat het kan en ik wil wel graag van tevoren al hebben nagedacht over wat bij me past.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niemand m wil, gaat ie in de zak voor de kledingkliko. Maat M/L en best geschikt voor iemand van ca. 1.70 of kleiner denk ik.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Dus wat jou betreft is een ruggenprik wel heftiger en pijnstillender dan remifentanil? Want in het ziekenhuis gister deden ze het lijken alsof het vergelijkbaar was.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef Elmo76 het volgende:
[..]Ik had niet het idee dat ik stoned werd van de remifentanil. Ik mocht zelf niet op het knopje duwen om af en toe een shotje te geven, weet al niet meer waarom. Maar Brabo liep dan zo nu en dan om het bed heen en deed het toch. Ik had niet het idee dat het heel veel deed eigenlijk.
Later een ruggenprik gekregen omdat ik al 1,5 uur persweeen aan het wegpuffen was (bij 7 cm). Toen ik voor de ruggenprik ging, begonnen m'n weeen af te nemen. Heb tijdens het zetten 1 keer nog wat weggepuft en daarna was het klaar en heb ik uren aan de wee opwekkers gehangen.![]()
Toen ik de ruggenprik had leek ik overigens wel stoned, Brabo heeft toen een foto gemaakt en ik lag er heerlijk relaxed bij.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nog steeds anderhalf huispak in de aanbieding tegen enkel verzendkosten:Ik wil misschien toch wel die groene broekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niemand m wil, gaat ie in de zak voor de kledingkliko. Maat M/L en best geschikt voor iemand van ca. 1.70 of kleiner denk ik.mijn eigen huisbroek begint vervelend strak om de buik te zitten.
Ja vond ik wel. Maar kan zijn dat dat ook anders aanslaat bij iedereen, geen idee. Of dat ze de toediening van de remifentanil dus heel laag hadden gezet, zou ook goed kunnen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:06 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft is een ruggenprik wel heftiger en pijnstillender dan remifentanil? Want in het ziekenhuis gister deden ze het lijken alsof het vergelijkbaar was.
Klinkt trouwens ook niet echt lekker, dat je eerst teveel wee hebt en vervolgens aan de opwekkers moet
hehequote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:01 schreef LadyBlack het volgende:
Suiker, ik heb aangegeven dat ik in principe geen pijnstilling wil, tenzij ik er heel hard om ga jammerenIk vind de nadelen die mignonne hier nog even opsomt best naar, en ik wil mn lijf de kans geven om het zelf te doen.
Maarja, je weet natuurlijk niet hoe je dan piept he, dus dat laat ik dan ook maar aan dat moment over.
En bh gaat hier 's avonds ook vaak uit, dan doet die plek me echt te zeer
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef mignonne het volgende:
alleen als het 01:00 is en mevrouw heeft 8 centimeter wil ik nog wel eens zeggen dat de baby zeker weten vandaag geboren wordt)
T ziekenhuis hier biedt alleen ruggeprik aan (of in zo'n onderzoek dus ruggeprik / remifentanil). Of je een tens zou mogen gebruiken, geen ideequote:Overweeg je ook andere vormen van pijnstilling? (puur mijn nieuwsgierigheid!) of mag dat niet met dat onderzoek, dat je dan bijv. ook geen Tens mag gebruiken?
Prima!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nu drie geïnteresseerden, nummer 1 viel af, nummer 2 ga ik nu ff terug PM'en. LB, jij bent next in line.
Ja dat dus, toen ik werd ingeleid bij peuter vroeg ik hoe lang het zou duren, de verpleegkundige zei toen dat ze voor een daytime delivery gingen, dus daar heb ik me enorm aan vast gehoudenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
hehe![]()
Ik heb voor mezelf ook altijd de mogelijkheid open gehouden qua pijnstilling.
Het rotte is gewoon dat je geen einde weet. Als je om 13:00 zou weten dat je om 16:30 een baby in je armen hebt bij wijze van spreken dan is het voor veel vrouwen veel beter te behappen dan wanneer je alleen maar weet dat je vreselijk veel pijn hebt en dat het nog uren kan duren.
Jahquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Fiederrrrgaat het goed daar? Even pauze tussendoor?
Behalve naar m kijken waarschijnlijkquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef Fieder het volgende:
[..]
Jahhij slaapt en ik hoef niks te doen
![]()
Ja, dat kan volgens mij echt heel veel doen, ademhalingquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:34 schreef Suikertante het volgende:
Eigenlijk heb ik het idee dat de caesartherapie die ik kreeg tegen paniekaanvallen, de ademhalings- en ontspanningsoefeningen bij de psych, de (zwangerschaps-)yoga en de doe-het-zelf-hypnobirthing bijzonder veel overlappen. Inderdaad het loslaten, ontspannen in de spanning, ademhalen naar de plek toe in plaats van alleen bovenin.
FiederWat lekker joh! Genieten!!
Ik heb gelukkig een aantal vriendinnen met dikke en ex dikke tieten. Heb overal BH's geleend. Zit nu op 75F. Als ik voorover buig en ik heb mijn eigen BH aan dan vallen ze er uitquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:42 schreef Blokje. het volgende:
LB, dit heb ik als 'oplossing' gekregen voor de groeiende omvang!
Geniaal!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:42 schreef Blokje. het volgende:
Heee dat zocht ik, voor een voedingsbh die ik had gekocht! Dankjewel! Bra-extender heet het dus, bij de Hunkemoller te koop!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:42 schreef Blokje. het volgende:
Nummer 2 vindt het prima als jij de losse broek krijgt, dus ik zou zeggen: PM je gegevens ff, dan stuur ik het deze week op en stuur ik terug wat de verzendkosten zijn geweestquote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nummer 2 vindt het prima als jij de losse broek krijgt, dus ik zou zeggen: PM je gegevens ff, dan stuur ik het deze week op en stuur ik terug wat de verzendkosten zijn geweest.
Ja, ideaal om te hebben!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:53 schreef bellelena het volgende:
[..]
Heee dat zocht ik, voor een voedingsbh die ik had gekocht! Dankjewel! Bra-extender heet het dus, bij de Hunkemoller te koop!
Ja, heb ik regelmatig als ik te snel van start ga met lopenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:33 schreef Spirit82 het volgende:
Stomme vraag misschien, maar herkent iemand het gevoel alsof er een enorme steen onderin je buik ligt? Dat je gewoon je buik vast wilt houden tijdens het lopen omdat ie anders pijnlijk heen en weer schommelt?
Ow fijn...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:37 schreef Suikertante het volgende:
Ja en dan drukt hij ook heel hard op mijn blaas/vagina, ik heb dat elke dag wel. Als je rustig aan doet gaat het vanzelf weer weg.
Heerlijkquote:
Comme ci comme caquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:49 schreef Blokje. het volgende:
[..]
HeerlijkGewoon fijn om nu al wat beslissingen te kunnen nemen. Geeft wat afleiding voor die echo, denk ik..
Hoe gaat het met je taakjes?
Ik heb er regelmatig last van sinds week 28 denk ik. Stiekem ben ik wel blij dat ik dus niet de enige ben, ik vind het echt een ondraaglijk gevoel. Op vakantie ben ik er wel eens "doorheen gelopen", dat ging ook wel, maar ik moet daardoor dan zó nodig plassen dat ik bijna een boek kan schrijven over de gekste achteraf-toiletten in Egyptequote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:44 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow fijn...Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik het zo voel. Het wel vaker dat mn buik zo hard en strak aanvoelt dat ik bang ben dat ie knapt, maar dit is ook niet echt tof.
Lekker hè.. Die niks aan de hand dagen. Ik moet eigenlijk nog 2 foto reportages afmaken maar in plaats daarvan zit ik met mijn dikke billen in de tuin. Zo heeft werkeloos zijn toch nog voordeeltjes.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:43 schreef Suikertante het volgende:
Hopelijk levert t wat cm's op AH!
Ik ging een babydag hebben, maar moet zeggen dat er niks uit mijn handen komt. Maar is ook wel eens lekker
Oh, ik ben heeeeeel benieuwd naar je ervaringen straks!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:49 schreef Gulara het volgende:
Ik heb voor wat betreft pijnstilling vooral m'n zinnen gezet op de steriele waterinjecties.
Ik ga ze hopelijk snel posten. Ik kan eigenlijk nu wel zo'n injectie gebruiken. Stomme Braxton-whateverhisnameis!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oh, ik ben heeeeeel benieuwd naar je ervaringen straks!
Ben benieuwd wat eruit komt!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:52 schreef Spewey het volgende:
"Het UMCG onderzoekt of in de toekomst de 13- weken echo de zwangerschapsecho van 20 weken volledig kan vervangen"
Bij 20 weken een SEO om te vergelijken, ben ook heel benieuwd (en ik vind het best spannend, eerst de combinatietest en vervolgens dan de uitgebreide echo)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat eruit komt!
Heb er laatst iets over gelezen dat in principe alle grove afwijkingen bij 13 weken al te zien zijn. Ben wel benieuwd hoe dat zit met de dingen als hartafwijkingen, en meer van dat soort orgaanafwijkingen zeg maar.
Is het de bedoeling dat je dan bij 20 weken weer een SEO/GUO krijgt om te vergelijken, of krijg je dan wekelijks ofzo echo's om het te volgen?
Ja, dat zeg ik. Jij vind dat gewoon. Echt hoor, ik kreeg 9 jaar geleden één echo met 19 weken (zal wel SEO zijn) dawast.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:19 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja ik krijg gewoon de termijn en SEO en misschien een liggingsecho ofzo
Haha cool filmpjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:48 schreef Suikertante het volgende:
Hebben jullie dit filmpje trouwens wel eens op Dumpert gezien, van een bewegende buik bij 31 weken? Bij seconde twee, wow!Zo duidelijk is het bij mij niet hoor!
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:18 schreef frezan het volgende:
Ik las veel datums voor echo's
Gulara ik ben benieuwd of de injecties gaan werken.
Ik had een goede echo vandaag
[ afbeelding ]
7wk6d of precies 8wk over 4wk de nekplooimeting.
Dus kd laat de ramzi methode er maar op los.
dank je.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
En gefeliciteerdnatuurlijk, mijn tekst was weggevallen zie ik
Voor zover ik weet is niet bekend dat de echo's een negatief effect zouden hebben. Maar goed, dat het niet bekend is, houdt voor mij niet perse in dat het totaal geen kwaad kan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb over drie zwangerschappen nog niet eens 7 echo's gehad,
Maar hoe denkt men tegenwoordig over de invloed van echo op de baby? 'In mijn tijd' waren ze terughoudend vanwege de eventuele risico's (kleiner blijven geloof ik) maar wogen de voordelen van de SEO op tegen die nadelen, maar was voorzichtigheid geboden?
Waarom met die regelmaat?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:14 schreef Tally het volgende:
Bij de eerste heb ik vanaf week 5 tot week 26 om de twee weken een echo gehad en van week 26 tot 39 elke week. Dat zijn er heel wat
Omdat ik een IVF had en heel veel bloedingen. En ik was zwanger van een tweeling waarbij het tweede kindje overleed in week 11 en het ziekenhuis bang was dat dit vruchtje niet zou verkleinen of het zou afvloeien en daarbij het wel kloppende hartje mee zou nemen.quote:
Dat risico bleef tot het eind van de zwangerschap bestaan?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:19 schreef Tally het volgende:
[..]
Omdat ik een IVF had en heel veel bloedingen. En ik was zwanger van een tweeling waarbij het tweede kindje overleed in week 11 en het ziekenhuis bang was dat dit vruchtje niet zou verkleinen of het zou afvloeien en daarbij het wel kloppende hartje mee zou nemen.
Tot week 26. En daarna waren het weer andere problemen. Nog steeds bloedingen. Een veel te klein kindje. Te kleine baarmoeder. Kans op zwangerschapsvergiftiging... En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat risico bleef tot het eind van de zwangerschap bestaan?
Hier om dezelfde.redenen hoor.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:43 schreef Tally het volgende:
Ik wilde nu een geslachtsbepaling en een 3D echo laten maken zodat ik niet achteraf kon zeggen.... had ik maar.
Of de vraag zou krijgen: Mama waarom van mij niet?
Ik wil het ze beide meegeven (als ze dat zelf graag willen hebben) als ze ouder zijn.
Een softie ikweetut. Mijn man vond het flauwe kul
Ík ben er zó klaar voor! Probeer dat alleen maar eens aan dit jongetje duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:38 schreef Suikertante het volgende:
Gulara, dat klinkt alsof je er klaar voor bent!![]()
![]()
Danic, hoop toch stiekem op een spontane draaiing, maar sowieso succes morgen!
Hey nachtbraker, heb je m'n PM/DM gehad?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:11 schreef mignonne het volgende:
als ik de keus had bleef ik ver weg uit het RvP![]()
nee flauwde verlos is het enige wat daar wel in orde is.
Moeilijke keuze. Het is niet je eerste kindje, dat scheelt doorgaans wel wat met draaien. Kun je niet een soort gesprek erover hebben met een vk of een gynaecoloog en die naar zijn/haar mening vragen?
ik heb je terug geDM'd zelfs!quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:15 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hey nachtbraker, heb je m'n PM/DM gehad?
Oh nee, volgens mij niet. Maar nu wel zie ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb je terug geDM'd zelfs!
niet gehad?
ik vond al datt zolang duurde
quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:20 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wilde je al een foto van mn stopcontact.
Echte Australische met een sjiek aan- en uitknopje!quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat sowieso!
even checken of je niet per ongeluk een hollandsche hebt
Kraam afdeling in RvP schijnt geweldig te zijn (Ik heb geen aandelenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:51 schreef danic het volgende:
Ik ook suiker. Maar ik heb vandaag de hele dag een hoofd onder mijn ribben gehad, dus....
Ik heb wel keuze uit 2 ziekenhuizen. Een ziekenhuis in Rotterdam (ikazia voor de kenners) en het ziekenhuis in Spijkenisse waar ik nu alle controles heb. Vk heeft voorkeur voor Rotterdam. Daar draaien ze rond 34/35 weken. Is wat vroeg, maar draait beter. Er is alleen een iets grotere kans dat het kindje weer twrug draait.
In Spijkenisse draaien ze tussen 36 en 37 weken pas, met het risico dat je dan al te laat bent omdat de billetjes dan al zijn ingedaald en een draaipoging geen optie meer is.
Ze denkt dat draaien bij mij vrij makkelijk zal gaan, want een klein kindje, veel vruchtwater en geen getrainde buikspieren![]()
Maar toch, welke keuze is wijsheid? Ik vind het lastig.....
why? whý? watskeburt?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:46 schreef Gulara het volgende:
Ken je die mop van die LLM die naar de IKEA ging...![]()
Blegh én niet bevallen, én niet naar de IKEA. Ik ben echt zo zielug!
inwendig ze wilde pasv anaf wk 11 uitwendige echo's makenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Frezan, in of uitwendig?
enne ik had ook meer echo's bij lex maar dat was idd ivm bloedingen.
Vrienden die hier pas wonen moesten naar de IKEA, want inboedel. En we zouden met een auto gaan. Maar dat vonden ze te duur. Dus toen gingen ze met de bus. Maar met mijn af-en-aan krampen zag ik een uur heen en terug bussen niet zitten.quote:
Jij snapt het! Sensatie willen we!quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:13 schreef mignonne het volgende:
muh jammer! had toch voor wat leuke sensatie kunnen zorgen
Dat je zeg maar gelijk je kind om kunt laten roepen maar dan anders"baby Gulara wil graag opgehaald worden uit de vruchtwaterbak!"
Onzin of niet, als dat het beleid is van het ziekenhuis, dan is dat zo. Daar zullen ze hun redenen voor hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:29 schreef Juud79 het volgende:
Nah, wat een onzin, hier gewoon beide keren de eerste echo uitwendig gedaan, dus die met 7/8 weken, dan kan je toch prima zien of er iets zit en of er een hartje klopt?
Deze keer moest de tweede echo met 11 weken wel inwendig, want uitwendig lukte de meting niet omdat ie er verkeerd voor lag....dus na 10 minuten proberen mocht ik alsnog mijn broek naar beneden doen...
Hier is het 25 minuutjes met de auto zoietsquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dan was je vlakbij bellelena!Groot is het he? Ik vind het wel relaxed om dat ding op fietsafstand te hebben. Niet dat ik ooit ga fietsen, maar soit
.
dan is het dus geen onzin om toch inwendige echo's te maken? Ten eerste geef je t zelf al aan (als het kindje er verkeerd 'voor' ligt) Ze kunnen beter meten en meer zien bij vroege echo's. en als jij er een flinke buikflap voor hebt zitten, is t best lastig om door al die huidplakken heen te komen hoorquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:29 schreef Juud79 het volgende:
Nah, wat een onzin, hier gewoon beide keren de eerste echo uitwendig gedaan, dus die met 7/8 weken, dan kan je toch prima zien of er iets zit en of er een hartje klopt?
Deze keer moest de tweede echo met 11 weken wel inwendig, want uitwendig lukte de meting niet omdat ie er verkeerd voor lag....dus na 10 minuten proberen mocht ik alsnog mijn broek naar beneden doen...
Nou dan dus Links eh!quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:54 schreef frezan het volgende:
[..]
inwendig ze wilde pasv anaf wk 11 uitwendige echo's maken![]()
Gulara je mijlpaalen nu je jongetje op de wereld gaan zetten meid.
Echt letterlijk een harde buik. Dat er aan alle kanten spanning op staat. Je kunt het nergens meer indrukken. Alsof je een helm of zo hebt ingeslikt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:51 schreef bellelena het volgende:
[..]
Hier is het 25 minuutjes met de auto zoietsEn echt heel erg groot, vorige keer was ik naar Babydump, maar dat viel echt vies tegen toen. Klein en rommelig. Dus dit was echt ogen-uitkijken! Inclusief testlaantje voor kinderwagens
En ook veel leuke andere spulletjes en kleedjes en dekentjes enzo
L-E, ja, voor we het wisten was het al sluitingstijd! Maar gelukkig alles kunnen uitzoeken wat we wilden! En m'n portemonnee, ik hoop maar dat die zich ook vermaakt heeft
Kan iemand trouwens omschrijven hoe een harde buik (ongeveer) voelt? Volgens mij heb ik helemaal nog geen harde buik gehad, of in ieder geval heb ik er dan weinig van gemerkt?!
Gisteren na de hele middag lopen/op de been had ik wel een soort van beurs gevoel aan de onderkant, maar dat voelde echt als het gewicht wat in m'n bekken hangt.
Kunnen die steken geen indalen zijn, of is dat nog te vroeg? weet even niet zo 1-2-3 hoe ver je precies bentquote:Op woensdag 6 maart 2013 08:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een deceptie Gulara! Maarvoor je übermijlpaal!
Hier sinds een dag of 2 af en toe een felle steek rond m'n schaambeen. Niet fijn. En een buik die af en toe hard is. Even aankijken en als het aanhoudt, toch maar ff laten checken.
En Suiker, je hebt gelijk, 20-wkn hoefde ik niet te betalen, was ff in de war met de combinatietest. Die was ik vergeten in het lijstje te zetten.
Druk dagje vandaag, ochtend vergaderingen en daarna mag ik weer richting een hotelletje in Limburg ivm een presentatie morgenochtend.
Ik heb zo een afspraak met de gyn, dan gaan we alles bespreken.quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:15 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hey nachtbraker, heb je m'n PM/DM gehad?
Gulara mag gaan opschieten voor een datumtweeling,anders doe ik een hendig sjieke inhaalmanoeuvre.....quote:Op woensdag 6 maart 2013 07:51 schreef L-E het volgende:
Gulara!
milka, ben je al aan het aftellen? Gaat het deze week gebeuren, of is dat geheim voor hier?
Oeh, wow! Ik vind draaien altijd een beetje eng, maar ja, als je daarmee een KS kan verkomen zou ik zeggen 'go for it'.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:00 schreef danic het volgende:
[..]
Ik heb zo een afspraak met de gyn, dan gaan we alles bespreken.
Mijn vk gaf al aan dat ze voelde dat ze heel makkelijk te draaien zou zijn. Een klein duwtje zou genoeg zijn.
Ik ben benieuwd wat de gyn zo zegt.
Wat?! En dan is bij mij de dag ook nog eerder voorbij ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:02 schreef milka82 het volgende:
[..]
Gulara mag gaan opschieten voor een datumtweeling,anders doe ik een hendig sjieke inhaalmanoeuvre.....
haha jaquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:47 schreef Jipster het volgende:
Ik voel een harde buik ook echt van binnenuit, dat ie soort van samentrekt en hard wordt, geen pijnlijk gevoel, maar wel onprettig.
Ik kan het allemaal niet bijhouden hier. Ik zag wel een goede echo langskomen!
Ik heb ook een inwendige echo gehad, en in de baarmoeder zweeft op de foto een kleintje iets links van het midden, is dat dan een meisje, KD??
Is het ook leuk voor de laatste dingetjes, zoals dekentje, haakjes, bunting bag, dat soort dingen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:51 schreef bellelena het volgende:
Hier is het 25 minuutjes met de auto zoietsEn echt heel erg groot, vorige keer was ik naar Babydump, maar dat viel echt vies tegen toen. Klein en rommelig.
Kan iemand trouwens omschrijven hoe een harde buik (ongeveer) voelt? Volgens mij heb ik helemaal nog geen harde buik gehad, of in ieder geval heb ik er dan weinig van gemerkt?!
quote:Op woensdag 6 maart 2013 09:40 schreef bellelena het volgende:
(je kunt nergens mijn huid tussen duim en wijsvinger vasthouden bijvoorbeeld maar wel een uberzacht babyvelletje gelukkig)
quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:13 schreef mignonne het volgende:
Dat je zeg maar gelijk je kind om kunt laten roepen maar dan anders"baby Gulara wil graag opgehaald worden uit de vruchtwaterbak!"
Zo werkt het hier ook, eerst even uitwendig proberen, maar toen ik bij 6 weken een echo had was er toen ook niks te zien. Ik geloof dat ik daarna ook bij de verloskundige nog een keer een inwendige echo gehad heb. Ik heb gewoon gevraagd of ik hem zelf in mocht brengen, was prima.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:29 schreef Juud79 het volgende:
Dit heb ik ook wel, ik dacht eigenlijk gewoon zo nu en dan een handje in mijn bekken? Het is niet gek als het vanaf nu licht gaat indalen toch? Maar als je twijfelt altijd bellen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier sinds een dag of 2 af en toe een felle steek rond m'n schaambeen. Niet fijn. En een buik die af en toe hard is. Even aankijken en als het aanhoudt, toch maar ff laten checken.
Wauw! Ik had dit al eens gezien maar toen had ik zelf nog een bescheiden buikje, maakt nu meer in drukquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:37 schreef Kleurdoos het volgende:
en had ik al eerder gepost, maarre Lex was een idiote kicker. (vanaf ongeveer 40 sec)
Heb je dan nu al een afspraak in t ene of t andere ziekenhuis of komt dat later pas? Gaan ze nu vandaag vast een zetje geven of is het alleen nog praten over? Succes in elk geval! Ook een liggingsecho toch?quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:00 schreef danic het volgende:
Ik heb zo een afspraak met de gyn, dan gaan we alles bespreken.
Mijn vk gaf al aan dat ze voelde dat ze heel makkelijk te draaien zou zijn. Een klein duwtje zou genoeg zijn.
Ik ben benieuwd wat de gyn zo zegt.
Halloooo, kleine uk!! Go go go!!!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:46 schreef Gulara het volgende:
Ík ben er zó klaar voor! Probeer dat alleen maar eens aan dit jongetje duidelijk te maken.
Hier ook gister bevalvoorlichting gehad. In ons ziekenhuis blijkt eigenlijk alleen de ruggenprik echt altijd mogelijk te zijn, om remifentanil kun je wel vragen maar daar zijn ze nog wat terughoudend in omdat het nog in de testfase zit. Naderhand even met de VK gekletst en die zei dat het inderdaad in een paniektoestand wel een goede keuze kan zijn omdat je er wat suf van wordt, maar dat de vk in dat geval op het moment in kwestie een goed woordje voor me kan doen. Maar ik heb dus geen garantie op remifentanil. En toen we het er over hadden kon het me eigenlijk ook niet zoveel meer schelen. Ruggenprik voelt toch als het paardenmiddel, als remifentanil er dan niet is dan kan ik altijd nog voor de ruggenprik gaan, dat idee geeft al genoeg rust.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:12 schreef .Sparkling. het volgende:
De bevalvoorlichting gisteren was best interessant.
Ben sinds maandag met de aangepaste tijden bezig, kijken of dat wat uithaaltquote:Op woensdag 6 maart 2013 09:27 schreef Gulara het volgende:
[..]
Kunnen die steken geen indalen zijn, of is dat nog te vroeg? weet even niet zo 1-2-3 hoe ver je precies bent![]()
En die harde buiken hebben misschien wel te maken met de laatste alinea. *moederlijk streng kijkt*![]()
Zullen we anders afspreken dat we omruilen. Ga jij rustig aandoen en ik druk aan de slag met een bevalling of zo.![]()
Siii in bruisend Hellevoetsluisquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:09 schreef danic het volgende:
voor gulara's übermijlpaal.
Mignonne, je burenheeft het lang geduurd?
Hilz, woon jij ook in de buurt joh? Leuk!
quote:
quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef Suikertante het volgende:
Oh echt!!Ik zag het al bij bol, maar het is dus niet alleen hilarisch? Heb eigenlijk nog nooit serieus in zo'n dummieboek gekeken!
Stom is dat he!..quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:00 schreef Spewey het volgende:
Ik vond 'Baby's eerste jaar voor dummies' wel een fijn boek
En heel herkenbaar Bla, ik heb het ook nog steeds als ik een keer een ochtend niet hoef te spugen oid
NP, het was ook maar een wild (?) ideequote:Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Suikertante het volgende:
Deze dame niet![]()
Niet dat ik jullie niet wil ontmoeten natuurlijk, maar ik vind het wel leuk om die laatste dingetjes met z'n tweetjes te doen. Ik heb al zoveel zelf tweedehands gekocht, gekregen enzo, verheug me op een tweepersoons shopdagje waarbij ik stiekem zorg dat hij alles uitkiesten we daarna romantisch een milkshake nemen bij McDonalds
(voel me meteen een bitch, maar bedoel het echt niet stom ofzo!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |