abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123618518
We gaan verhuizen *O* Weer inpakken -O- Maar voorlopig wel voor het laatst! *O* ! We hopen in de loop van volgende week (van 4 feb) of anders de week erna de sleutels te krijgen.

We zijn verhuisd! :) *O*

Vorig jaar juni zijn we verhuisd naar het VK omdat ik daar een jaartje mocht gaan studeren aan de universiteit van Hull. We hadden een huurhuisje gevonden, en we zouden wel zien hoe het allemaal zou lopen. Nou, het is ons heel erg bevallen, dus we besloten te blijven; ik nog een jaar studeren minimaal (master) en Mr.Mo heeft onlangs een baan gevonden in Leeds. Aangezien dat een eindje rijden van Hull is en ik erg flexibel ben in mijn universiteitsbezoeken hebben we besloten dichterbij te gaan wonen. Eigenlijk waren we weer op zoek naar een huurwoning, maar tijdens onze zoektocht kwamen we er achter dat we zoveel persoonlijke wensen hadden dat we zijn gaan kijken wat de koopmogelijkheden waren en vervolgens naar een mooi huis. Veel gezien op 'teh int0rwebs', veel ingelezen over de dorpen/stadjes, omgeving en ook gewoon zelf even gaan kijken om te zien of we het er wel uit konden houden.

Uiteindelijk enthousiast geworden over een huis in dorpje in Zuid-Yorkshire tussen Leeds, Doncaster en Sheffield in (iets wat ook fijn is als ik volgend jaar werk/PhD-plek mag gaan zoeken). Gaan kijken en onszelf voorgehouden niet te enthousiast te worden; het was immers onze eerste echte bezichtiging en het zou allemaal wel een flinke bult tegenvallen in 't echt.

Helaas. Het was prachtig. Het huis voldeed aan al onze harde eisen en heeft potentie om ook aan veel van onze persoonlijke wensen te gaan voldoen. Zijn nog wel naar een andere woning in dezelfde omgeving gaan kijken, maar die kon er niet aan tippen. We hadden al wel verwacht dat we geen heel moeilijke huizenzoekers waren, maar dat 't zo snel zou gaan? :o

Dus! O+

Het huis, een semi-detached extended cottage, is ergens aan het eind van de 19e eeuw gebouwd en was oorsporonkelijk vrij klein (vooral smal) en er zaten geen keuken en badkamer in, want dat hadden ze toen niet nodig ;) :')
Ergens in de 50'er jaren is de eerste aanbouw (extra slaapkamer, badkamer) eraan gebouwd en in de laatste 20 jaar verschenen er een garage en een (nieuwe) keuken. De technische keuring is in orde en er zijn geen (grote of progressieve) 'problemen'.

We konden er zo in. Niet meteen onze smaak natuurlijk, alles, en het wordt een groots project om alles uiteindelijk naar de zin te krijgen, maar dat hindert ons niet. Leuk juist om er tijdens het wonen steeds meer dingen aan te passen.

:% Wat we nog moeten doen:

• boven een toilet/wastafel plaatsen. Daarvoor offeren we een deel van de derde slaapkamer op
• tegeltjes in de keuken (behang met randje ;( )
• badkamer updaten met een douchecabine, maar daarvoor moeten nog even zien in hoeverre de tegels onder/achter het bad zijn doorgetrokken om te zien hoe groot dat project zou worden
• er zitten wat vaste bureaus en kasten in slaapkamer 2 en 3. Die willen we eigenlijk weg hebben (op het ouderwetse hoogslapertje na, die is voor neef en nichtje als ze komen logeren).
• nieuwe vloerbedekking in de slaapkamers en op de trap
• dining room aanpakken: lelijke gesausde muur weg zien te krijgen en schilderen
• patio meer motorvriendelijk maken (kunnen keren is wel handig, dus misschien gaan de plantenbakken weg)

8-) Gedaan:

[*] gasleiding doortrekken naar de keuken (ze koken nu electrisch)
[*] afvoer voor vaatwasser doortrekken naar de woonkeuken (in de garage zit een aansluiting voor wasmachine preciés aan de andere kant van de muur waar de vaatwasser gepland staat). niet gedaan, andere oplossing gezocht toen de keuken er toch uit bleek te moeten
[*] keuken verven (die schrootjes op 't plafond ;( )

En dan de foto's maar! (even onder een spoiler nu)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* w/ Voor- en na foto's tot op heden:

Keuken voor:

Keuken tijdens:

Woonkamer voor:

Woonkamer tijdens:

Badkamer voor:

Badkamer tijdens:

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 10-04-2013 16:28:02 ]
Ja doei.
pi_123618673
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nice!

Ga je als deze het ooit opgeeft de volgende vaatwasser inbouwen?
Wellicht :) moeten we maar even zien. Financiëntechnisch hopen we dat hij het nog lang volhoudt. Wel is de range die we gekozen hebben zo algemeen (en 'kitchen on the go') dat een front vast wel moet lukken. Ding dat je nu op de foto ziet is overigens onze koelkast.

Wel jammer dat we een kleine moesten nemen, maar als we de grote daar neer hadden gezet hadden we én werkblad gemist, én veel licht in moeten leveren, want dat raam zit zo fijn op 't zuiden O+

Ook erg blij dat de uiteindelijke kleur zo overeenkomt met de schroten in de rest van de keuken, die we dus voorlopig gewoon deze kleur houden.

Tegels die we gekocht hebben zijn overigens deze:

Achter het fornuis komen er een boel, achter het werkblad op de foto zichtbaar 2 rijen waarschijnlijk en bij het andere 'natte' werkblad 3 rijden op de muur en natuurlijk het gehele deel onder de bar.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Goodbye het volgende:
Wauw Mo, wat tof! Ik wil later ook wel een raam in m'n keuken zo! O+
Fijn licht hè? O+

Zeker nu het plafond ook wit is, is het zoveel fijner werken daar! Stuk frisser.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:56 schreef Fogel het volgende:
Goed bezig ^O^

Onze keuken heeft precies dezelfde deuren/lades, maar wel met andere handvaten.

Oops... lapo...

Moblo, ik maak geen nieuw deel, dat mag jij doen :)
Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.
Ja doei.
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 15:18:40 #3
45833 crew  Fogel
pi_123618775
Onze keuken komt van http://www.myresjokok.se/.
Lage kostenland Zweden FTW *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 4 maart 2013 @ 17:36:59 #4
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_123624077
Zie ik het nou goed, is er geen deur van de keuken naar de woonkamer? Dat wordt dus flink omlopen voor een koekje/thee :P
pi_123624529
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wellicht :) moeten we maar even zien. Financiëntechnisch hopen we dat hij het nog lang volhoudt. Wel is de range die we gekozen hebben zo algemeen (en 'kitchen on the go') dat een front vast wel moet lukken. Ding dat je nu op de foto ziet is overigens onze koelkast.

Wel jammer dat we een kleine moesten nemen, maar als we de grote daar neer hadden gezet hadden we én werkblad gemist, én veel licht in moeten leveren, want dat raam zit zo fijn op 't zuiden O+

Ook erg blij dat de uiteindelijke kleur zo overeenkomt met de schroten in de rest van de keuken, die we dus voorlopig gewoon deze kleur houden.

Tegels die we gekocht hebben zijn overigens deze:
[ afbeelding ]

Achter het fornuis komen er een boel, achter het werkblad op de foto zichtbaar 2 rijen waarschijnlijk en bij het andere 'natte' werkblad 3 rijden op de muur en natuurlijk het gehele deel onder de bar.

[..]

Fijn licht hè? O+

Zeker nu het plafond ook wit is, is het zoveel fijner werken daar! Stuk frisser.

[..]

Done! En heeft Noorwegen ook een "Wickes"? Nederland had 't vroeger wel geloof ik. Daar komt iig onze keuken vandaan.
Mooi jaren 70
  maandag 4 maart 2013 @ 17:53:03 #6
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_123624596
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:36 schreef broccolitaart het volgende:
Zie ik het nou goed, is er geen deur van de keuken naar de woonkamer? Dat wordt dus flink omlopen voor een koekje/thee :P
We hebben een theepot met een lichtje er onder, dus we hoeven niet voor elk kopje op pad. Dat is met de hoeveelheden thee die we drinken maar goed ook. Maar inderdaad, van de keuken naar de woonkamer is een stevige wandeling. :s)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_123625559
En koekjes eten we nooit! Maar ik heb vooralsnog mijn werkplek aan de eettafel in de eetkamer :) da's naast de wc en de keuken, dus ideaal voor als ik thuis zit te studeren. Als straks de bovenverdieping verbouwd is en daar een toilet bij is gekomen wordt van de rest van de derde slaapkamer wellicht wel een studeerhok gemaakt, maar de vraag is of het dan nog nodig is; ben in september klaar met studeren en daarna zal ik waarschijnlijk gewoon een baan hebben waarbij ik niet meer thuis werk ;).
Ja doei.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:38:27 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123628915
Prachtig!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 maart 2013 @ 19:53:58 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_123629789
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
ben in september klaar met studeren en daarna zal ik waarschijnlijk gewoon een baan hebben waarbij ik niet meer thuis werk ;).
Spannend! Weet je al wat je wil/kan gaan doen? Niet de makkelijkste tijd voor banen, maar zeker niet onmogelijk.
reset
pi_123640027
Lang leve tethering/wi-fi hotspots via mobiel! Dus even een foto-update nu al!

Bereid je voor op een fotoserie... Foto's zijn klikbaar voor grotere versie ;)

We hebben twee ondervloeren. Dit is de eerste, gewoon bordkarton!

De tweede laag is er een met een extra 'moist barrier', die vocht van benedenaf moet voorkomen (betonvloer).

De eerste stukjes laminaat :P

Over die moist barrier lopen is geen goed idee, dus even een bruggetje gemaakt om het gewicht wat te verdelen.

Dit stukje was perfect geweest..... als de deurpost óók gespiegeld was geweest...

Tijdelijke douche.. :') alles behalve veilig uiteraard. Gelukkig gaat de straal wel goed naar beneden. De kop is niet tijdelijk overigens, de lokatie wel; bad gaat er nog steeds uit en er komt nog steeds een douchecabine. Maar dat is iets voor over een paar weken/volgende maand.

'Natte kant' van de keuken; de basis.

Wolve met het werkblad! Van 3.05 naar 2.10m!

In situ! Met een karton'vorm' van de wasbak, even kijken waar 't gat mag komen...

Handig, die haakjes om het werkblad aan te bevestigen...... :')____!

Lange kant, de basis! Was nog een heel gepruts, zo'n rij kastjes een beetje fatsoenlijk plaatsen, zeker met een niet al te rechte muur... :X iets wat later ook nog wel voor problemen zorgde..

Werkblad! Keukendeur er even uitgehaald in z'n geheel zodat de 3.05m lange werkblad naar binnen kon. Stuk is 3.10m lang officieel, maar daar hebben we maar mee te leven: we moeten toch nog eea afwerken. Wat vervelende is, is dus die schuine muur. Nu zitten er nog aardig wat kieren, ook aan de achterkant (moet ik nog 's foto's van maken, maar dat komt wel bij de volgende serie foto's waar we die meuk aan gaan pakken). Maar op 't eerste oog ziet het er netjes uit, én het is werkbaar, zeer belangrijk.

*poef* werkblad, kastdeuren en.... ZOOI :')

En de andere kant, met deurtjes, vaatwasser en gootsteen O+ (oh, en ZOOI :') )

Zooi buiten #1

Zooi buiten #2 (ok, er ligt meer, maar je kunt het begin/einde van de hoop mooi zien links), met was O+ O+ (eindelijk weer thuis wassen) en de motor van Wolve :P

Het grootste te betegelen deel van de keuken. Verder komt boven de werkbladen ook wat aan tegels.

Er moet ook gestudeerd worden...

Woonkamer bij binnenkomst. Schilderij moet nog opgehangen worden, uiteraard.

De bank O+ moet ook nog wat boven. Moeten alleen nog tegen iets leuks aanlopen.

En de andere hoek van de woonkamer, met de cd's/dvd's, stukje raam en deur.

Dus... leef je nog? Leuk dat je hebt doorgescrolled en gelezen! :P
Er moet nog een hoop gebeuren.. sterker nog, de grootste klussen moeten nog komen (tegelen, badkamer verbouwen, boven een toilet aanleggen, etc. etc.) maar de afgelopen weken zijn wel al een leuke en goede leerschool geweest. Veel gepland, veel nagedacht, en héél veel uiteindelijk alsnog moeten veranderen, aanpassen en zelfs compleet laten varen ;) Maar het is wel verdomd leuk, zo samen klussen aan je EIGEN huis O+
Ja doei.
  maandag 4 maart 2013 @ 22:33:33 #11
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_123640725
Maar deze avond zitten we weer lekker op de bank, ook wel even fijn om een dagje niet te klussen.

Na de twee hele lange dagen aan de slag dit weekend kan ik vandaag ineens niet meer normaal op m'n hurken zitten. :+

(Ik moet zeggen, dat ik ook niet precies weet waar m'n hurken nou eigenlijk zitten, maar toch voel ik ze....)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_123642131
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:33 schreef Wolve000 het volgende:
Maar deze avond zitten we weer lekker op de bank, ook wel even fijn om een dagje niet te klussen.

Na de twee hele lange dagen aan de slag dit weekend kan ik vandaag ineens niet meer normaal op m'n hurken zitten. :+

(Ik moet zeggen, dat ik ook niet precies weet waar m'n hurken nou eigenlijk zitten, maar toch voel ik ze....)
_O- _O-

Mooi werk gedaan dame en heer, ziet er mooi uit en het is nog niet eens af! Geweldig O+
pi_123653187
'Af' zal het het komende jaar nog niet zijn :+ maar het is inmiddels prima bewoonbaar en daar gingen we voor! *) :P
Ja doei.
pi_123671588
Leuk wordt het al moblo! :D
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:08:38 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_123673271
ziet er goed uit. ^O^
en het voordeel van een eigen huis is dat je ook alles voor je zelf doet. en niet voor een huurbaas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123674206
Oh, wat leuk! O+ Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik naar het vervolg van Escape to the Country aan het kijken ben. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123675549
Wat is het ontzettend mooi aan het worden Moblo. Die keuken O+ Wauw O+
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:51:58 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_123675721
Veel te weinig foto's met moblo erop ;(.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:31:51 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_123710793
Gossie, wat ziet het er al gezellig uit!!! Nice job so far, peeps!! Die keuken is echt een traktatie aan het worden!! O+
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_123718852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 20:24 schreef Goodbye het volgende:
Oh, wat leuk! O+ Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik naar het vervolg van Escape to the Country aan het kijken ben. :P
:D dat heb ik nou ook!! Al mijn favo BBC-woonprogramma's worden hier gecombineerd O+
pi_123719023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D dat heb ik nou ook!! Al mijn favo BBC-woonprogramma's worden hier gecombineerd O+
Dus eigenlijk moet wij nu zeggen
quote:
Just knock down this wall! B-)
Geen BBC, maar toch. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123719967
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet wij nu zeggen

[..]

Geen BBC, maar toch. :+
:D It's got loads and loads of character! :Y ;)
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:22:26 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123720052
It ticks all the boxes!
The love you take is equal to the love you make.
pi_123720228
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
It ticks all the boxes!
:D :Y
pi_123721618
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:22 schreef Lienekien het volgende:
It ticks all the boxes!
:D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')