Dat ik een goede auto kocht, wat het ook gewoon is op het mankement na. Zoals eerder gezegd, het is niet de eerste auto die we daar gekocht hebben. Het is ook niet de eerste de beste dealer, ze staan in de top 5 dealer lijst van Nederland. Verwacht dan ook dat het meer dan prima word opgelost, alleen op deze 2 puntjes heb ik een vraag, waar jij duidelijk geen antwoord op hebt, hoe ik mijn 15k besteed is aan me zelf, al flikker ik het in de sloot.quote:Op maandag 4 maart 2013 04:36 schreef Av- het volgende:
Sorry, maar een tweedehands auto kopen voor 15k zonder een proefrit?! Wat was je denkende?
jij gaat dat ook doen zodra het kan?quote:Op maandag 4 maart 2013 06:08 schreef klabbakus het volgende:
gewoon je stuur naar links houden
als je kwaliteit wil koop je gewoon een nieuwe Aston Martin zodra het kan, zoals ik
Kan ook best zijn dat de vorige eigenaar vaak (of een keer hard) met 1 wiel een stoepje heeft gepakt waardoor de rechterwiel ophanging verbogen is. Dan nog moet dat geconstateerd worden bij het uitlijnen uiteraard, en niet zomaar die wagen weer meegeven als het niet lukt.quote:Op maandag 4 maart 2013 06:51 schreef ukga het volgende:
Waarschijnlijk heeft ie ooit een aanrijding gehad en moet ie opnieuw gericht wordeb
Nja dan ben je dus gewoon een sukkel en hoor je indd zo genaaid te worden. Daar je geen garantie hebt hoop ik dat t zo blijft en je geen steek verder komt.quote:Op maandag 4 maart 2013 04:43 schreef practics het volgende:
[..]
Dat ik een goede auto kocht, wat het ook gewoon is op het mankement na. Zoals eerder gezegd, het is niet de eerste auto die we daar gekocht hebben. Het is ook niet de eerste de beste dealer, ze staan in de top 5 dealer lijst van Nederland. Verwacht dan ook dat het meer dan prima word opgelost, alleen op deze 2 puntjes heb ik een vraag, waar jij duidelijk geen antwoord op hebt, hoe ik mijn 15k besteed is aan me zelf, al flikker ik het in de sloot.
Dat had je misschien beter kunnen doen ja, en gewoon een goed autootje van ¤500 moeten kopen..quote:Op maandag 4 maart 2013 04:43 schreef practics het volgende:
hoe ik mijn 15k besteed is aan me zelf, al flikker ik het in de sloot.
Als het echt een goede dealer was waren ze er zelf een blokje mee om geweest voor ze 'm in de showroom zetten.quote:Op maandag 4 maart 2013 04:43 schreef practics het volgende:
[..]
Dat ik een goede auto kocht, wat het ook gewoon is op het mankement na. Zoals eerder gezegd, het is niet de eerste auto die we daar gekocht hebben. Het is ook niet de eerste de beste dealer, ze staan in de top 5 dealer lijst van Nederland. Verwacht dan ook dat het meer dan prima word opgelost, alleen op deze 2 puntjes heb ik een vraag, waar jij duidelijk geen antwoord op hebt, hoe ik mijn 15k besteed is aan me zelf, al flikker ik het in de sloot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auto gekocht inclusief banden dus die banden blijven jouw eigendom, dan horen zij die originele banden aan jou terug te geven. Voor reparatie kunnen prima andere banden gebruikt worden, maar dit moet wel in overleg lijkt mij. Vraag is ook of het onder garantie gaat of niet, dat kan de situatie ook veranderen.quote:Op maandag 4 maart 2013 03:25 schreef practics het volgende:
1. Ze hebben mijn voorbanden vervangen, hier zaten een goed/duur merk race banden op, deze zijn vervangen voor middenklasser van good year (2de hands). Moet ik dit accepteren, of kan ik eisen dat er minimaal soort gelijk, dan wel gelijke banden onderkomen als bij aankoop?
Dat mag je eisen, of je dat krijgt is een andere situatie. Van nalatigheid is vooralsnog geen sprake en afhankelijk van de voorwaarden kan een leen auto al dan niet van toepassing zijn. Is dat niet zo moet je beroep doen op coulance.quote:2. Nu moet de auto weer een dag terug, binnen een week, omdat hun niet netjes de auto hebben gerepareerd. Aangezien dit gewoon nalatigheid van de dealer is, mag ik nu eisen dat ik een leen auto krijg op de kosten van de dealer?
Waar haal je dat vandaan dan? Ze zijn op geen enkele manier verplicht om je oude banden mee te geven, die zijn geruild voor nieuwe banden. Je hebt heel geen recht op een extra set voorbanden.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:16 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Auto gekocht inclusief banden dus die banden blijven jouw eigendom, dan horen zij die originele banden aan jou terug te geven. Voor reparatie kunnen prima andere banden gebruikt worden, maar dit moet wel in overleg lijkt mij. Vraag is ook of het onder garantie gaat of niet, dat kan de situatie ook veranderen.
Hier is al een paar keer antwoord op gegeven, lees t topic dus eerst even door. Daarbij heb je daar nu niets meer aan. Ik vermoed dat de TS hiervan nu wel heeft geleerd en voortaan altijd eerst een proefrit maakt, zeker bij een auto >15k...quote:Op maandag 4 maart 2013 08:45 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom heb je geen proefrit gemaakt voor aanschaf van zo'n dure tweedehands? Ik wil zelf altijd zowel in de stad als over de snelweg proefrijden. Ben ik toch 1 à 2u aan kwijt.... Dat die auto een gebrek heeft lijkt me duidelijk, maar je had wel wat beter mogen voldoen aan de onderzoeksplicht van de consument.
Mijn mening blijft mijn mening. Ik vind het dom.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:49 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier is al een paar keer antwoord op gegeven, lees t topic dus eerst even door. Daarbij heb je daar nu niets meer aan. Ik vermoed dat de TS hiervan nu wel heeft geleerd en voortaan altijd eerst een proefrit maakt, zeker bij een auto >15k...
Dat klopt, het hele probleem is sowieso wat dubbel. De banden die er op lagen waren blijkbaar al deels versleten. De banden die er nu nieuw op liggen zijn nieuw maar wel wat goedkoper. Volgens mij ga je er in dat opzicht dus niet op voor- of achteruit, al kan ik me voorstellen dat TS daar gevoelsmatig net iets anders over denkt. Hij had kunnen aanbieden bij te betalen voor nieuwe banden van dat dure type maar daar is het nu wat laat voor.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan dan? Ze zijn op geen enkele manier verplicht om je oude banden mee te geven, die zijn geruild voor nieuwe banden. Je hebt heel geen recht op een extra set voorbanden.
Zij plaatsen nieuwe banden en zullen deze banden dan ook doorberekenen, dan heb jij gewoon recht op je oude banden terug. Enkel wanneer er nadrukkelijk sprake is van inruil zal dit niet gelden, maar in vrijwel alle gevallen van reparaties betaal je voor de nieuwe onderdelen en is er nooit sprake van inruil of verkoop van de oude onderdelen.quote:Op maandag 4 maart 2013 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan dan? Ze zijn op geen enkele manier verplicht om je oude banden mee te geven, die zijn geruild voor nieuwe banden. Je hebt heel geen recht op een extra set voorbanden.
Is je leesbril opgegeten door de hond?quote:Op maandag 4 maart 2013 09:28 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Zij plaatsen nieuwe banden en zullen deze banden dan ook doorberekenen, dan heb jij gewoon recht op je oude banden terug. Enkel wanneer er nadrukkelijk sprake is van inruil zal dit niet gelden, maar in vrijwel alle gevallen van reparaties betaal je voor de nieuwe onderdelen en is er nooit sprake van inruil of verkoop van de oude onderdelen.
Ik lees nergens dat het om garantie gaat. Dat hij binnen een paar weken na aankoop voor reparatie aangeboden wordt betekent niet dat het om garantie werkzaamheden gaat.quote:Op maandag 4 maart 2013 09:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Is je leesbril opgegeten door de hond?
TS heeft de auto voor reparatie binnen de garantie aangeboden, binnen de garantie zijn er 2 reparaties uitgevoerd (uitlijnen + nieuwe voorbanden) waarmee het probleem verholpen zou moeten zijn. Er is geen geld voor betaald. Het is ook geen inruil, het is garantie. Je hebt dus op geen enkele wijze recht op de vervangen producten, hooguit kunnen ze deze ter inzage aanbieden zodat je kan zien wat er mis mee was (mits dat te zien is).
TS schrijft:quote:Op maandag 4 maart 2013 09:37 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat het om garantie gaat. Dat hij binnen een paar weken na aankoop voor reparatie aangeboden wordt betekent niet dat het om garantie werkzaamheden gaat.
Okee, het staat er niet expliciet, maar het lijkt er toch sterk op dat dit een garantiewissel is, en niet een gewone aankoop (zou ook niet logisch zijn)..quote:1. Ze hebben mijn voorbanden vervangen, hier zaten een goed/duur merk race banden op, deze zijn vervangen voor middenklasser van good year (2de hands). Moet ik dit accepteren, of kan ik eisen dat er minimaal soort gelijk, dan wel gelijke banden onderkomen als bij aankoop?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |