quote:Op zondag 3 maart 2013 18:42 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is een 'chemisch hoesje' trouwens?
Ok, kewl, ik wist helemaal niet dat zoiets bestondquote:Op zondag 3 maart 2013 18:52 schreef JK het volgende:
Mooie topictitel.
Een chemisch hoesje is een hoes waar je de motor in zet en 'm dan dicht ritst. Aan de binnenkant van de hoes zit een of ander goedje wat een eigen atmosfeer creert, waardoor invloeden van buiten geen invloed hebben op de motor. Ik heb een schuurtje waarbij de ventilatie niet goed is of was (ik heb er wel wat aan gedaan), waardoor mijn motor na de winterstop onder de schimmel zat. Van carburateurs, tot verlichting en zadel aan toe. Nu ik 'm hier in schuif en er nog 2 vochtvangers in heb gezet, komt ie er kurkdroog en fris uit... alleen wordt ik zelf bijna high van de benzinedampen in de hoes)
Zijn te koop bij Louis.de, na 2 jaar moet je een nieuwe 'emitter' kopen die je in de hoes legt, omdat de hoes zelf dan niet meer werkt. Tevens ook anti-roest. Want ja, waar vocht is.. is niet alleen schimmel.
[ afbeelding ]
http://www.louis.de/_204f(...)gr&artnr_gr=10008312
Ze zijn trouwens in prijs verhoogd, ik meen er 25 euro voor te hebben betaald 2 jaar terug.
Verder is dit een hoes voor binnen, niet om 'm buiten in te parkeren...
Ik trek 'm om de 2 maanden even open om de banden wat te draaien.. geen zin in vierkante banden. Voor de rest dichtlaten om de werking niet te verstoren.
Da's maar een beetje meer als waar ik op rijd normaliterquote:Op zondag 3 maart 2013 19:52 schreef Geerd het volgende:
Ach voor die paar maand ff 3 bar der in blazen niks aan het handje
Jup hier ook 2,8 en 2.5.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's maar een beetje meer als waar ik op rijd normaliter
milf?quote:Op maandag 4 maart 2013 00:20 schreef lipjes het volgende:
heb ik al last van mn keel, gaat me schoonmoeder nog zo'n klote stokje aansteken
Vanuit FOK! of MF ?quote:Op maandag 4 maart 2013 00:23 schreef Mirgeam het volgende:
lekker stukkie gereden vandaag, was nog een behoorlijke club uiteindelijk, man of 23
sommigen met iets meer dan 25kw
die 2e en de soezoekie met hesje waren nog de berm in gedoken trouwens
Ja mn vriendin, maar die zat ernaastquote:Op maandag 4 maart 2013 00:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb je niet wat beters te doen dan bij je schoonmoe te zitten dan
25kw rit vanuit MF georganiseerdquote:Op maandag 4 maart 2013 00:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Vanuit FOK! of MF ?
[..]
Ja mn vriendin, maar die zat ernaast
Die laatstequote:Op maandag 4 maart 2013 00:23 schreef Mirgeam het volgende:
lekker stukkie gereden vandaag, was nog een behoorlijke club uiteindelijk, man of 23
sommigen met iets meer dan 25kw
die 2e en de soezoekie met hesje waren nog de berm in gedoken trouwens
Mijn Alp is net iets te groot voor moi, waardoor ik niet echt heel zelfverzekerd rond rij nu hij al aardig wat keren is gaan liggen (en ik hem sowieso niet in mijn uppie opgetild krijg). En er zijn ook niet zoveel alternatieven.. Dus het plezier in motorrijden ebt een beetje weg zo..quote:Op maandag 4 maart 2013 09:21 schreef stinkie het volgende:
Anne stopt met rijden? Why
En ja, ik lees maar beperkt terug
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 23:35 schreef Anne het volgende:
Anyway; aan de Transalp valt dus niks meer te verhapstukken helaas, dus ik denk dat ie eind dit jaar in de verkoop gaat.
Ik denk eigenlijk niet dat er wat voor terug in de plaats komt, want de zoektocht naar iets dat wel meteen past lijk wel onmogelijk. En ik heb er niet zoveel zin in om er belachelijk veel tijd, geld en moeite in te steken als ik autorijden net zo leuk vind.
dabenikquote:Op maandag 4 maart 2013 00:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die laatste'SCHNELLER, SCHNELLERRR!
komt nogquote:Op maandag 4 maart 2013 07:10 schreef JK het volgende:
Die laatste, hahaha net de papagaai van mn schoonouders als ie aan het 'dansen' is.
Geen actiefilmpjes van onderweg of moet de rest die nog uploaden? Donderdag 14 graden en dan nog pekel... ik ga een regendansje doen.
Oeps. Heb ik ook wel eens gehad inderdaad.. Een heel klein minivoordeeltje: Dat zal je nooit meer gebeuren, want daar let je nu extra goed op, elke keer dat je hem neerzet.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Nou, daar lag ik weer met de Bandit
Jiffy stond niet goed uit, verdomme. Gelukkig fungeerde mijn been als stootkussen en heeft de motor niks. Dat mijn onderbeen nu paars is kan me om een of andere reden niet zo boeien.
aanwennen dat als je jiffy uitstaat de motor even naar achter te trekken. Dat weet je zeker dat de boek goed staat.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Nou, daar lag ik weer met de Bandit
Jiffy stond niet goed uit, verdomme. Gelukkig fungeerde mijn been als stootkussen en heeft de motor niks. Dat mijn onderbeen nu paars is kan me om een of andere reden niet zo boeien.
Zonde Anne, maar wel begrijpbaar.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Mijn Alp is net iets te groot voor moi, waardoor ik niet echt heel zelfverzekerd rond rij nu hij al aardig wat keren is gaan liggen (en ik hem sowieso niet in mijn uppie opgetild krijg). En er zijn ook niet zoveel alternatieven.. Dus het plezier in motorrijden ebt een beetje weg zo..
[..]
Je hebt ook altijd pech met dat ding he.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
Nou, daar lag ik weer met de Bandit
Jiffy stond niet goed uit, verdomme. Gelukkig fungeerde mijn been als stootkussen en heeft de motor niks. Dat mijn onderbeen nu paars is kan me om een of andere reden niet zo boeien.
Gaat voor mij niet op. Is de 2e keer namelijk op die manierquote:Op maandag 4 maart 2013 11:01 schreef Anne het volgende:
[..]
Oeps. Heb ik ook wel eens gehad inderdaad.. Een heel klein minivoordeeltje: Dat zal je nooit meer gebeuren, want daar let je nu extra goed op, elke keer dat je hem neerzet.
En daarom zet ik hem altijd op de zijstandaard, die klap ik al uit voor ik afstapquote:Op maandag 4 maart 2013 11:21 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gaat voor mij niet op. Is de 2e keer namelijk op die maniermaar gelukkig lig je er dan zelf onder. En veel liever een blauw been dan een kras op de motor
Je bent je bewust van wat een jiffy is?quote:Op maandag 4 maart 2013 11:27 schreef lipjes het volgende:
[..]
En daarom zet ik hem altijd op de zijstandaard, die klap ik al uit voor ik afstap
Weegt zo'n 600je 250 kilo?quote:Op maandag 4 maart 2013 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent je bewust van wat een jiffy is?
Heeft trouwens niks met pech te maken, gewoon met niet opletten. En als die 250 kilo begint met overhellen is er weinig houden meer aan
223. De Mk1 in ieder geval. Mk2, en dat zijn ze bijna allemaal, is lichter ja.quote:
Ben ik toch maar blij met mn 190 kilo nat schoon aan de haakquote:Op maandag 4 maart 2013 11:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
223. De Mk1 in ieder geval. Mk2, en dat zijn ze bijna allemaal, is lichter ja.
Nou ja, laat het 240 zijn. Maar relatief zijn ze loodzwaar.
Mja klopt, voor een 600cc supersport had ik ook wel verwacht dat hij minder zou wegen. Misschien dat gewichtbesparingsmogelijkheden een strakkere marge hebben dan we denken?quote:Op maandag 4 maart 2013 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
Pff, dat bakbeest van mij is 225 rijklaar geloof ik.. relatief zwaar dan zo'n brommertje. Scheelt wel dattie wat lager is als de mijne, alleen werkt dat dan wel weer minder als je hem op moet rapen, dan is een beetje heftboom wel fijn..
Beter gewoon niet platgooien, is niet goed voor hem
Ik ook niet. Ik stap/spring er voortaan gewoon van af zodra ie begint te vallen.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
Ook, moettie zijn poot er gewoon niet onder houden. Ook dát heb ik gelukkig nog nooit voor elkaar gekregen; rijdend niet en stilstaand niet.. volgens mij is dat au
Nou, ik denk dat er nog zat gewicht vanaf kan in de praktijk, maar dat geen enkele fabrikant de prijzen durft te verdubbelen omdat het hele ding van carbon, alu en titanium gemaakt isquote:Op maandag 4 maart 2013 12:02 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mja klopt, voor een 600cc supersport had ik ook wel verwacht dat hij minder zou wegen. Misschien dat gewichtbesparingsmogelijkheden een strakkere marge hebben dan we denken?
Ja, vallen doet hij toch, en je houdt er helemaal niks aan.. wat je ermee bereikt is dat je achteraf een jaar lang loopt te kutten met een verneuqte kniequote:Op maandag 4 maart 2013 12:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik stap/spring er voortaan gewoon van af zodra ie begint te vallen.
Heb je het over die Bandit? Dat is geen supersport hoor. Hij valt onder 'sporttoer', voor zover dat verschil maakt.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:02 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mja klopt, voor een 600cc supersport had ik ook wel verwacht dat hij minder zou wegen. Misschien dat gewichtbesparingsmogelijkheden een strakkere marge hebben dan we denken?
Mijn gedachtegang was al zover dat niet elke consument zijn kluis vol heeft liggen met goudstavenquote:Op maandag 4 maart 2013 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat er nog zat gewicht vanaf kan in de praktijk, maar dat geen enkele fabrikant de prijzen durft te verdubbelen omdat het hele ding van carbon, alu en titanium gemaakt is
Liever een dikke vette brandwond en de kans op een gebroken poot ja? Nou.. ikke niet.. als hij moe is, mag ie van mij lekker gaan liggenquote:Op maandag 4 maart 2013 12:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je het over die Bandit? Dat is geen supersport hoor. Hij valt onder 'sporttoer', voor zover dat verschil maakt.
Been eronder is auw ja. Maar als ik mag kiezen, liever auw dan deuk.
Mijn '05 ZX-6R welquote:Op maandag 4 maart 2013 12:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je het over die Bandit? Dat is geen supersport hoor. Hij valt onder 'sporttoer', voor zover dat verschil maakt.
Been eronder is auw ja. Maar als ik mag kiezen, liever auw dan deuk.
En inderdaad. Als zo'n ding over begint te hellen, dan is er geen houden meer aan. Wegspringen is ook beter, maar ja. Gaat zo snel allemaal. Als hij lullig valt kan het je wel een gare knie kosten ja.
Ik zie jiffy altijd als middenbokquote:Op maandag 4 maart 2013 11:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent je bewust van wat een jiffy is?
Heeft trouwens niks met pech te maken, gewoon met niet opletten. En als die 250 kilo begint met overhellen is er weinig houden meer aan
Nietquote:Op maandag 4 maart 2013 12:08 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mijn gedachtegang was al zover dat niet elke consument zijn kluis vol heeft liggen met goudstaven
Maar jij hebt een valbeugel. Dat scheelt al wel een hoop schade.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Liever een dikke vette brandwond en de kans op een gebroken poot ja? Nou.. ikke niet.. als hij moe is, mag ie van mij lekker gaan liggen
Ik had geen tijd om die overweging te makenquote:Op maandag 4 maart 2013 12:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Liever een dikke vette brandwond en de kans op een gebroken poot ja? Nou.. ikke niet.. als hij moe is, mag ie van mij lekker gaan liggen
Jij stuurt zeker ook met de uitlaat?quote:
True, true.quote:
Met het achterwiel jonge!quote:Op maandag 4 maart 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij stuurt zeker ook met de uitlaat?
Zit je niet gewoon achterstevoren op de fiets?quote:
True, op een Bandietje kun je dat ook monteren, of valdoppen.. Maar gewoon stilstaand omvallen hoeft sowieso niet meteen schade op te leveren op een spiegel en een knippertje na ofzo, vind ik bepaald geen 8 weken gips of grote brandwonden waard.. Je zal maar ergens liggen waar geen hulp aanwezig is, dan is je poot gaargebakken voor je eronderuit bent.. dank je de koekoek; jammer voor de brommer dan, maar ik verkies er altijd voor om zelf heel te blijven.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Maar jij hebt een valbeugel. Dat scheelt al wel een hoop schade.
quote:Op maandag 4 maart 2013 12:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij stuurt zeker ook met de uitlaat?
De één na laatste keer dat ik hem platlegde was in de sneeuw, psies voor Anne d'r neus, die in de auto zatquote:Op maandag 4 maart 2013 12:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, true.
Ik heb hem trouwens ook 1 keer bijna neergelegd.
Ving hem wel op met mijn voet, vriendin zat achterop, ik: AFSTAPPEN EN HELPEN!
Mwa, ik ben nu 4 keer gaan liggen.quote:Op maandag 4 maart 2013 12:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, true.
Ik heb hem trouwens ook 1 keer bijna neergelegd.
Ving hem wel op met mijn voet, vriendin zat achterop, ik: AFSTAPPEN EN HELPEN!
Denk hetquote:Op maandag 4 maart 2013 12:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zit je niet gewoon achterstevoren op de fiets?
Die schrok zich vast een ongelukquote:Op maandag 4 maart 2013 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De één na laatste keer dat ik hem platlegde was in de sneeuw, psies voor Anne d'r neus, die in de auto zat
Die ik gewoon heb gemistquote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ik ben nu 4 keer gaan liggen.
Twee keer door die kut jiffy, één keer weggegleden in een bocht en nog één niet nader te noemen keer rond Breda.
Maar als ze stil staan en ze gaan hellen moet je verdomde sterk zijn om dat nog te houden.
Dat is maar goed ook, want jij hebt een cameraquote:
Ik ga niet tellen, maar inclusief allroad-oepsies, minstens 20 keer..quote:Op maandag 4 maart 2013 12:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ik ben nu 4 keer gaan liggen.
Twee keer door die kut jiffy, één keer weggegleden in een bocht en nog één niet nader te noemen keer rond Breda.
Maar als ze stil staan en ze gaan hellen moet je verdomde sterk zijn om dat nog te houden.
Nee hoor. Anne bleef mooi in d'r auto zitten en deedquote:
Neuh, ik was effe leuk aan het doen, donutje doen op de parkeerplaats in de sneeuw, dan kun je er op wachten natuurlijkquote:
En SD-tje zelf oprapen danquote:Op maandag 4 maart 2013 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee hoor. Anne bleef mooi in d'r auto zitten en deed![]()
![]()
.
SD-tje driften, SD-tje vallen.
Daarnaast springt SD toch meteen van de brommer af en trekt 'm meteen overeind. Dus ik kan gewoon blijven zitten.
Ik krijg, net als mijn eigen motor, SD ook niet opgeraapt hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 12:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En SD-tje zelf oprapen dan [ afbeelding ]?
En daarom is dat zo jammerquote:Op maandag 4 maart 2013 12:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook, want jij hebt een camera
pff, niet eens die warme auto uitkomenquote:Op maandag 4 maart 2013 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee hoor. Anne bleef mooi in d'r auto zitten en deed![]()
![]()
.
SD-tje driften, SD-tje vallen.
Daarnaast springt SD toch meteen van de brommer af en trekt 'm meteen overeind. Dus ik kan gewoon blijven zitten.
Eigen schuld dusquote:Op maandag 4 maart 2013 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, ik was effe leuk aan het doen, donutje doen op de parkeerplaats in de sneeuw, dan kun je er op wachten natuurlijkGing ook niet hard, ik draaide een rondje, ging prima, tot ik van het gas moest omdat ik bij een hekkie kwam, en toen ging ie liggen
Nicequote:
Maar ik was in de veronderstelling dat er een nieuwe boete binnen zou komen, maar dan op mijn naam.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:41 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou zeggen dat je gewoon moet betalen. Die verklaring dat jij het was zal voornamelijk zijn zodat je vader niet compleet gelyncht wordt als hij nu zelf ook een keer gepakt wordt.
Hoeveel moet je overmaken?quote:Op maandag 4 maart 2013 13:45 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga zo ook maar weer een heel fortuin overmaken richting Leeuwarden
Ze zouden iets van kwantumkorting moeten invoeren ofzo. Of een abonnement. Onbeperkt boetes voor ¤24,99 per maand
Bedrag moet uiteraard gewoon betaald worden, door je pa, het enige verschil is dat het hem nu geen aantekening oplevert.quote:Op maandag 4 maart 2013 13:38 schreef einschtein het volgende:
Misschien weten mensen dat hier wel. Mijn boete van 430eu () stond op mijn vaders naam, gezien het feit dat hij de kentekenhouder is. Maar ik reed, dus dat hebben we aangekruist op het formulier dat erbij zat. Dat hebben we daarna retour gestuurd, maar wat gebeurd er dan? Komt er dan eentje binnen op mijn naam, of moet het bedrag gewoon betaald worden?
Het enige wat ik kan vinden op de CJIB site is dat kentekenhouder verantwoordelijk is voor wie er rijd, maar er staat niet wat er gebeurd als er 'beroep' wordt aangetekent op het feit dat iemand anders reed en die dat ook toegeeft (dmv het papier).
216 euro, die van jou was lulliger jaquote:Op maandag 4 maart 2013 13:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Maar ik was in de veronderstelling dat er een nieuwe boete binnen zou komen, maar dan op mijn naam.
[..]
Hoeveel moet je overmaken?
Dat lijkt me een mooie abbonement, hmhm.
je hebt het toch echt aan jezelf te danken hoorquote:Op maandag 4 maart 2013 13:45 schreef BlackLining het volgende:
Ik ga zo ook maar weer een heel fortuin overmaken richting Leeuwarden
Ze zouden iets van kwantumkorting moeten invoeren ofzo. Of een abonnement. Onbeperkt boetes voor ¤24,99 per maand
quote:Op maandag 4 maart 2013 14:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
216 euro, die van jou was lulliger ja
Deze zijn allemaal met de autoquote:Op maandag 4 maart 2013 14:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je hebt het toch echt aan jezelf te danken hoorop die gsr had ik er binnen een week 1 te pakken maar op de tenere nog geen 1. Terwijl die ook lekker doorgaat tot 140ofzo
hehe als ik snachts naar huis rij ben ik echt een wegmisbruikerquote:Op maandag 4 maart 2013 14:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Deze zijn allemaal met de autoOp de motor heb ik er ook pas 1, ben ik over het algemeen wel handig genoeg om die dingen te ontwijken. Maar met de auto tussen de lussen door is wat lastiger. En flitsen van voren gaat ook beter met een auto.
Ik reed op de Bandit elke week op en neer naar Leiden met ongeveer 160 in het uur, nooit één gehad. Rij ik twee keer op en neer in het blik, liggen er 3 op de mat
Ik denk dat je in het verkeerde topic zitquote:Op maandag 4 maart 2013 14:29 schreef lipjes het volgende:
smartcard activeren nr.4 van ziggo.
Leuke actie.....
Geen zin om een KLB aan te maken.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Aangezien lipjes achterstevoren op de motor zit, stuurt met de uitlaat en zijn achterwiel en de jiffy midden onder de fiets heeft zitten, past die smartcard vast ook wel in de carburateur ofzo.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
En wij hebben geen zin in een halve pagina offtopic geleuter over smartcards die niet in je motor passen.
Life is about choices
Pas maar op dat ze je niet pakkenquote:Op maandag 4 maart 2013 14:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hehe als ik snachts naar huis rij ben ik echt een wegmisbruikerbij invoegen op snelweg gelijk helemaal naar links over doorgetrokken streeep omdat makkelijker tussen de lussen door en aan het eind van de snelweg door rood omdat motoren niet gedtecteerd worden
een stoplicht verder eigelijk het tegenovergestelde die springt zo vroeg groen dat ik alweer geel heb als ik over de streep ga
mjah gewoon even kijken of er iets achter je rijd heaquote:Op maandag 4 maart 2013 14:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Pas maar op dat ze je niet pakkenleuke emg kan dat worden
Ik ben niet sjag, maar het verzandt hier tig keer per topic in SC die van geen kanten met motorrijden te maken heeft. Het is een motortopic, en hoewel het er wel regelmatig op lijkt; géén SC, en dus offtopic niet gewenst. Een postje af en toe is geen probleem, maar het starten van een KLB-verhaal dus gewoon n.i.e.t.quote:
Ik weet nog wel een ander plekkie waar hij ook pastquote:Op maandag 4 maart 2013 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aangezien lipjes achterstevoren op de motor zit, stuurt met de uitlaat en zijn achterwiel en de jiffy midden onder de fiets heeft zitten, past die smartcard vast ook wel in de carburateur ofzo.
quote:Op maandag 4 maart 2013 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aangezien lipjes achterstevoren op de motor zit, stuurt met de uitlaat en zijn achterwiel en de jiffy midden onder de fiets heeft zitten, past die smartcard vast ook wel in de carburateur ofzo.
Was ook niet mijn intentiequote:Op maandag 4 maart 2013 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben niet sjag, maar het verzandt hier tig keer per topic in SC die van geen kanten met motorrijden te maken heeft. Het is een motortopic, en hoewel het er wel regelmatig op lijkt; géén SC, en dus offtopic niet gewenst. Een postje af en toe is geen probleem, maar het starten van een KLB-verhaal dus gewoon n.i.e.t.
Als je maar hard genoeg douwt past ie, wellicht onder luid protest, overalquote:Op maandag 4 maart 2013 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben niet sjag, maar het verzandt hier tig keer per topic in SC die van geen kanten met motorrijden te maken heeft. Het is een motortopic, en hoewel het er wel regelmatig op lijkt; géén SC, en dus offtopic niet gewenst. Een postje af en toe is geen probleem, maar het starten van een KLB-verhaal dus gewoon n.i.e.t.
[..]
Ik weet nog wel een ander plekkie waar hij ook past
quote:Op maandag 4 maart 2013 15:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg douwt past ie, wellicht onder luid protest, overal
Kweenie, maar ik zou je E-plassert niet zo op straat gooien, voor je het weet rijdt er iemand met noppen overheenquote:Op maandag 4 maart 2013 15:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Help, m'n VFR is verkocht...
Wat nu? Superduke 990 uit 2005 of een MT01 met akra stage 2 uit 2005?
Superdukequote:Op maandag 4 maart 2013 15:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Help, m'n VFR is verkocht...
Wat nu? Superduke 990 uit 2005 of een MT01 met akra stage 2 uit 2005?
En hoequote:
Hoeveel staat er op?quote:Op maandag 4 maart 2013 17:50 schreef Yreal het volgende:
Ik die tent van,de kle gemaild voor meer info en wat ie evt voor de fazer zou geven. Krijg ik een mail terug : sorry te veel km
98k. Maar los daarvan, ik heb schijnbaar interesse in je motor. Aanpakken moet je danquote:Op maandag 4 maart 2013 17:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoeveel staat er op?
De bandit gaat dit jaar over de ton heenIk ga hem ook gewoon oprijden. Denk ik. Sommige halen de twee ton wel..
Als ik uit die twee moet kiezen; sowieso een Superdukequote:Op maandag 4 maart 2013 15:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Help, m'n VFR is verkocht...
Wat nu? Superduke 990 uit 2005 of een MT01 met akra stage 2 uit 2005?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 maart 2013 19:54 schreef Dekatria het volgende:
Dan liever de Duke John Edition.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 4 maart 2013 19:54 schreef Dekatria het volgende:
Dan liever de Duke John Edition.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Hebben ze bij andere garages geen KLE staan?quote:Op maandag 4 maart 2013 20:37 schreef Yreal het volgende:
Bah, die lullhannes moet even terug mailen over die kle. Dit kan je toch geen bedrijfsvoering noemen...
Maar deze heeft SM velgen en een dikke pijpquote:Op maandag 4 maart 2013 21:09 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hebben ze bij andere garages geen KLE staan?
Hmm, daar moet je dan wel net tegen aanlopen dan.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar deze heeft SM velgen en een dikke pijp
Dit was ook meteen de goedkoopstequote:Op maandag 4 maart 2013 21:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Hmm, daar moet je dan wel net tegen aanlopen dan.
Of een goedkopere KLE zoeken en dan de accessoires zelf installeren.
Had je weer 4 kilometer te hard gereden?quote:
ze ene koplamp was stukquote:Op maandag 4 maart 2013 21:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Had je weer 4 kilometer te hard gereden?
Deugniet
Oppassen, want blonde haren die onder een helm uit wapperen had ik ook kunnen zijnquote:Op maandag 4 maart 2013 22:00 schreef einschtein het volgende:
Vanmiddag, tijdens het heerlijk ritje, stond ik ff langs de kant op een stuk oprit van een huis langs de weg. Haaks, dus ik kon links en rechts de weg op. Ik had cam aan en er kwam een vrouwelijke motorrijder tegemoet, blondje haartjes onder haar helm weg en ze zwaaide zo lief![]()
WATquote:Op maandag 4 maart 2013 22:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oppassen, want blonde haren die onder een helm uit wapperen had ik ook kunnen zijn
Was 5C toen ik weg reed,quote:Op dinsdag 5 maart 2013 02:30 schreef Salatrel het volgende:
vroemmmmmmmmm lekker man zomerhandschoentjes aan geen windvanger om de nek
Aanlopen kutquote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:19 schreef 1517 het volgende:
Hoe start ik een transalp met een lege accu?
En als dat niet lukt met startkabels.quote:
Ag, gewoon in z'n 2 zetten. koppeling inknijpen, contact aan en rennen. Langzaam koppeling los en als de motor begint te lopen knijp je de koppeling weer in anders ben je je motor kwijt. En daarna naar de plaatselijke accuboer.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En als dat niet lukt met startkabels.
Als ie echt goed leeg is werkt ook dat niet hoor. Dan trekt de accu zoveel stroom dat je geen vonk gaat krijgen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef handboek het volgende:
[..]
Ag, gewoon in z'n 2 zetten. koppeling inknijpen, contact aan en rennen. Langzaam koppeling los en als de motor begint te lopen knijp je de koppeling weer in anders ben je je motor kwijt. En daarna naar de plaatselijke accuboer.
Ok wist ik niet, nog nooit zoiets meegemaakt, ik kon hem altijd aanlopen, ook met een accu van 20 jaar oud die helemaal verlept en op was.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ie echt goed leeg is werkt ook dat niet hoor. Dan trekt de accu zoveel stroom dat je geen vonk gaat krijgen.
Aanrijding?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:21 schreef whY... het volgende:
Wow wat een lekker weer al twee dagen!! De tweewieler heeft weer goed gereden hoor!
Vandaag komt die vrouw van de aanrijding, ik heb gister gespot dat mijn dashboard door tweeën is gebroken![]()
Owh nee laat maar was een oud vrouwtje toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:21 schreef whY... het volgende:
Wow wat een lekker weer al twee dagen!! De tweewieler heeft weer goed gereden hoor!
Vandaag komt die vrouw van de aanrijding, ik heb gister gespot dat mijn dashboard door tweeën is gebroken![]()
Is mij tot nu toe ook altijd gelukt; als het goed is levert de dynamo meer dan genoeg prik om de accu te vullen en de ontsteking ook stroom te geven. Heb mij AT diverse keren aan moeten duwen met een accu die leger dan leeg was; geen enkel probleem. Als je accu nou sluiting maakt wordt het wel een ander verhaal, dan vreet hij inderdaad alles op. Dan wil je hem niet laten lopen ook, want dan stook je de accu bloedheet.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:36 schreef handboek het volgende:
[..]
Ok wist ik niet, nog nooit zoiets meegemaakt, ik kon hem altijd aanlopen, ook met een accu van 20 jaar oud die helemaal verlept en op was.
Da's klote, en dat alleen maar van effe omvallen? dan heeft ze hem een beste zwieper gegevenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:21 schreef whY... het volgende:
Wow wat een lekker weer al twee dagen!! De tweewieler heeft weer goed gereden hoor!
Vandaag komt die vrouw van de aanrijding, ik heb gister gespot dat mijn dashboard door tweeën is gebroken![]()
Wanneer ga je eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:43 schreef Salatrel het volgende:
zo maar eens even alle bagage inpakken die ik mee wil nemen naar schotland en morgen even een testtochtje maken
26 mei vertrek ikquote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wanneer ga je eigenlijk?
Ik wil ook eens een motorvakantie gaan maken
neuh gewoon ff rondje lekdijk. heb in april ook nog ergens voorjaarsverlof dus misschien dat ik dan ff een langere rit doequote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
Verstandig, meteen een rondje Nederland doen ?
Ok, je ging verder overal overdekt maffen ipv kamperen toch? of heb je ook een tent e.d bij je? Anders moet je eigenlijk ook ergens een nachtje proefhutten, voor de volgorde van inpakken enzo, kijken wat efficiënt is..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neuh gewoon ff rondje lekdijk. heb in april ook nog ergens voorjaarsverlof dus misschien dat ik dan ff een langere rit doe
Gewoon terugbijten tochquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:25 schreef Mirgeam het volgende:
en een literfles zalf tegen insectenbeten
ik zit 2 keer in een B&B en 1 keer in motel dat is tussen de 50 en 80 pond per nacht. de andere nachten zit ik in een youthhostel voor 20 pond per nacht incl. ontbijtquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Elke dag B&B en buiten de deur eten lijkt me ook niet echt goedkoop
Ik denk dat kramperen leuker is als je met een mannetje of 3 - 4 gaat, dan kun je de rommel ook een beetje verdelen over de motoren.
Zoiets lijkt me ook wel een tof avontuur, alleen heeft Anne het niet zo op kamperen
Ik ben sowieso nog nooit met de brommer op vakantie geweest, ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n vakantiemens; 'home sweet home'quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:24 schreef BlackLining het volgende:
Ach, mijn ervaring met alleen op vakantie gaan is dat het minstens zo leuk is als met een groep. Geen gezeik maar doorrijden, en je ontmoet toch wel genoeg mensen. Ik heb dat ook eens een weekje gedaan, en mijn ervaring was dat ik bijna irritant veel mensen om me heen had over het algemeen. Alleen moet je inderdaad wel zelf de troep meenemen, en op een motor wordt dat wat lastiger ja. Ik kan vrij makkelijk een weekendtas achterop spannen, maar met luchtbed, tent, slaapzak en kussen zit die wel vol en dan moet er nog een stoel en kookmeuk mee. Houdt het toch ver op, denk ik..
Plus kamperen is lekker goedkoop ja. Al zijn er genoeg goedkope hotelletjes te vinden. Moet je genoegen nemen met een stretcher in een omgebouwde hooischuur, maar zoiets kan doorgaans voor dezelfde prijs als een camping als je een beetje zoekt.
Ok, dat valt idd wel mee dan.. al vind ik 80GBP toch wel aardig geld. Aan de andere kant, dat ben je in NL ook kwijt voor een nachtje hotel, en dan heb je weinig bijzonders, niet dat je dat nodig hebt natuurlijk; een douche, een beetje fatsoenlijk eten en maffen is all you needquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zit 2 keer in een B&B en 1 keer in motel dat is tussen de 50 en 80 pond per nacht. de andere nachten zit ik in een youthhostel voor 20 pond per nacht incl. ontbijt
tja single occupancy van een double room he op isle of skye....quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
al vind ik 80GBP toch wel aardig geld.
Overdrijven is ook een vak hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:
Dan mag je al wel een Goldwing gaan aanschaffen wil je dat nog een beetje comfortabel meekrijgen.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef handboek het volgende:
[..]
Ag, gewoon in z'n 2 zetten. koppeling inknijpen, contact aan en rennen. Langzaam koppeling los en als de motor begint te lopen knijp je de koppeling weer in anders ben je je motor kwijt. En daarna naar de plaatselijke accuboer.
Ah, ja dat tikt wel aan danquote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja single occupancy van een double room he op isle of skye....
Ik stop er op een gegeven moment ook gewoon mee, blije mafkezenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 15:38 schreef BlackLining het volgende:
Krijg een beetje een lamme arm van rijden nuen maar zwaaien en maar zwaaien
En toch denk ik dat het übertof is om met 3 of 4 man een rondje europa te doen. Alleen zal idd ook zijn charmes hebben, maar als je een beetje een leuk ploegje hebt, zou ik dat liever doenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak hoor![]()
Kamperend op motorvakantie is de bom. Zoals gezegd, zeker in je eentje heb je meer aanspraak, en op campings zijn mensen op de één of andere manier veel opener dan in een hotel of B&B. Je spullen op je fiets stouwen is tricky wellicht, maar je moet er dan ook wel de juiste fiets voor hebben.
Daarnaast ben je ook gewoon een alomtegenwoordige überbaas als je kampeert met de motor
Natuurlijk - ik zeg ook niet dat het alleen móet uiteraard, het heeft beiden zo z'n nadelen en voordelen. Scandinavië met een ploegie zou me wel tof lijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
En toch denk ik dat het übertof is om met 3 of 4 man een rondje europa te doen. Alleen zal idd ook zijn charmes hebben, maar als je een beetje een leuk ploegje hebt, zou ik dat liever doen
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:11 schreef Dekatria het volgende:
Scandinavië met een ploegie zou me wel tof lijken
Ja, de welbekende dijkroutes zullen aankomend weekend ook wel infested zijn met snelheids controlesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:15 schreef weerstandje het volgende:
Heel het dorp gelijk vol flits agentjes
OK, Deka en Sala; wanneer gaan we?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:21 schreef Anne het volgende:
Volgens mij ben ik juist degene die zei "moeten we eens doen" en jij degene die niet wilde.
Voorkeur voor een bestemming?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
OK, Deka en Sala; wanneer gaan we?
OK geregeldquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:23 schreef Anne het volgende:
Ik zei "we", niet met een groepje. Maar ga gerust je gang, ik blijf wel thuis.
Wat is er mis met een groepje?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:23 schreef Anne het volgende:
Ik zei "we", niet met een groepje. Maar ga gerust je gang, ik blijf wel thuis.
Niet te extreem aub, ik heb meer op met een rondje Duitsland of Frankrijk ofzoquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voorkeur voor een bestemming?IJsland staat hoger op het lijstje hier.
Dat vind ik niet leuk, zeker met mensen die ik niet ken. Voel ik me bezwaard als ik het niet kan bijhouden enzo. Kan toch?quote:
Dan liever Duitsland, rondje Eiffel dit dat. Frankrijk wonen teveel Fransen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet te extreem aub, ik heb meer op met een rondje Duitsland of Frankrijk ofzo
Kennismaken voor die tijd lijkt me niet zo'n probleem, en bijhouden is geen issue, we gaan niet racen, we gaan toerenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat vind ik niet leuk, zeker met mensen die ik niet ken. Voel ik me bezwaard als ik het niet kan bijhouden enzo. Kan toch?
Dat kan. Maar ik doe niet mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kennismaken voor die tijd lijkt me niet zo'n probleem, en bijhouden is geen issue, we gaan niet racen, we gaan toeren
Ik ook niet, zelfde reden als Sala, teveel kosten om te kijken of iets bevalt. Daarbij kun je in bijvoorbeeld Duitsland heel goed low budget schlafen und fressen.quote:
Ik vind ut goei, kun je evt gewoon een lang weekend van maken; dagje of 5 is mooi zat voor de eerste keer denk ik.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan liever Duitsland, rondje Eiffel dit dat. Frankrijk wonen teveel Fransen.
Gaan Sala en jij in een B&B, zet ik m'n tent buiten neer?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook niet, zelfde reden als Sala, teveel kosten om te kijken of iets bevalt. Daarbij kun je in bijvoorbeeld Duitsland heel goed low budget schlafen und fressen.
[..]
Ik vind ut goei, kun je evt gewoon een lang weekend van maken; dagje of 5 is mooi zat voor de eerste keer denk ik.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaan Sala en jij in een B&B, zet ik m'n tent buiten neer?
quote:
Roltas nemen ipv de koffersquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:47 schreef Dekatria het volgende:
Enige punt bij mij zou ruggesteun zijn. Op reis heb ik daar normaliter m'n tent voor, die zit echt perfect als'ie op de buddy ligt.
Kisten zijn de bom voor op reis. Heeft altijd een sense of occasion om die dingen erop te hebbenquote:
Kan toch ook? je hoeft er niks in te stouwenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kisten zijn de bom. Heeft altijd een sense of occasion om die dingen erop te hebben
Roltas èn kisten
Met lege kisten rijden doen alleen BMW rijders.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan toch ook? je hoeft er niks in te stouwen
Daar wil ik weleens een foto van zien danquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan achterop twee weekend/sport tassen meenemen op de buddy. Zit het ook meteen in mijn rug, wat ik op lange afstanden aan hoge snelheid wel prettig vindt. Dat kan natuurlijk ook wel hoger uitgebouwd worden. Daar bovenop zou weer een tent kunnen. Plastic zeiltje er overheen en rijden.
En LEGOquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:32 schreef Salatrel het volgende:
Is Denemarken zo boeiend dan? Volgens mij is het net zo plat als Nederland en staat het vol met varkens
Grootste deel is plat ja. Oostkust schijnt wel leuk te zijn. Maar je moet goed weten waar je naartoe gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:32 schreef Salatrel het volgende:
Is Denemarken zo boeiend dan? Volgens mij is het net zo plat als Nederland en staat het vol met varkens
Colditz lijkt me wel tof, en dan even een WW2 tourtje langs Auschwitz en Berlijn maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Grootste deel is plat ja. Oostkust schijnt wel leuk te zijn. Maar je moet goed weten waar je naartoe gaat inderdaad.
Duitsland vind ik zo afgezaagd
Kan ik wel een keer maken ja. Zadel is vrij lang, achter het zadel zit ook nog een stukje en ik ben niet zo groot van omvang. Als er bij mij iemand 'achterop' zit van hetzelfde formaat als ik zelf, zit die ook half op het voorste zadel namelijkquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar wil ik weleens een foto van zien daneen net is denk ik beter, dat vangt geen wind.
[..]
En LEGO
Ik ga inderdaad naar een motorzaak, het is alleen verzekeringswerk geworden. Ik ga het gewoon laten repareren en dan mag zij(verzekering) dat betalen. Maar het kutigste is dat het allemaal zoveel van je eigen tijd kost die je helemaal niet wilt investeren voor dit soort zaakjes. En het gebeurt mij helaas te veel.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 13:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's klote, en dat alleen maar van effe omvallen? dan heeft ze hem een beste zwieper gegeven![]()
Misschien toch raadzaam om de boel even te laten 'zien' door een motorzaak? Zulke shit kan wel eens meer gaan kosten als je denkt.
Ja, en dan begin van het seizoen, motorzaken hebben het debiel druk vanaf nu zeg maar .. word je niet blij vanquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:35 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad naar een motorzaak, het is alleen verzekeringswerk geworden. Ik ga het gewoon laten repareren en dan mag zij(verzekering) dat betalen. Maar het kutigste is dat het allemaal zoveel van je eigen tijd kost die je helemaal niet wilt investeren voor dit soort zaakjes. En het gebeurt mij helaas te veel.
Ik heb net de auto laten maken toen er een vrouw tegen aan reed...
Duidelijk; het zijltje wintquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan ik wel een keer maken ja. Zadel is vrij lang, achter het zadel zit ook nog een stukje en ik ben niet zo groot van omvang. Als er bij mij iemand 'achterop' zit van hetzelfde formaat als ik zelf, zit die ook half op het voorste zadel namelijk
Zijltje vooral voor het waterdichte. Nog nooit geprobeerd eigenlijk, maar als de wint daar onder slaat zou dat nog best lullig kunnen worden ja..
Godver, door dat gelul heb ik dus weer zin om te gaan. Reisgids ligt alweer op tafelnaast de Haynes
Van mij of van de regen?quote:
ZEIL óók, knuppelquote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van mij of van de regen?
Nu ik er zo over nadenk wellicht een slecht plan inderdaadIk heb twee sporttassen die redelijk waterdicht zijn, die had ik altijd achterop zitten als ik op en neer reed naar Leiden. Tenzij het echt heel hard regende hebben die het prima gehouden. Maar ook daar komt natuurlijk Murphy's Law weer om de hoek
Edit: Godver. Goedemorgen ja.
quote:
Alu ZEGA kisten van Touratech, basismodel. Zelf erop gezet - met een beetje geduld is dat een simpel klusje.quote:
Twijfelde ik voor de trip afgelopen zomer ook aan, maar het bleek van wel. Kisten zijn niet breder dan m'n stuur, dus op de snelweg ging het wel ja. Stadsfiles maar niet geprobeerd. Ik hield gewoon de gouden regel aan dat als ik twijfelde over een gat, ik er simpelweg niet doorheen ging.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:22 schreef BlackLining het volgende:
Kun je dan nog enigszins fatsoenlijk door de file met die dingen?
Gelukkig is dat nergens waar ik met de motor komquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:45 schreef BlackLining het volgende:
Mwa, in sommige kortzichtige landen mag dat ook gewoon niet he.
undercover BMW rijder deze manquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alu ZEGA kisten van Touratech, basismodel. Zelf erop gezet - met een beetje geduld is dat een simpel klusje.
[ afbeelding ]
H&B rek - zaten oorspronkelijk koffers op. De bevestiging met deze kisten werkt met vier 'pucks' die in de hoeken van het raamwerk zitten... dus inderdaad, ze zijn universeel. Passen bij jou er ook wel op denk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:59 schreef Sounddragon het volgende:
Aan wat voor rek heb jij ze hangen Deka? als ik het zo zie zijn ze universeel?
Hmm, ja, als ik mijn pimp platen eruit haal wel, want het midden van de rekken is bij mij nu dichtquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
H&B rek - zaten oorspronkelijk koffers op. De bevestiging met deze kisten werkt met vier 'pucks' die in de hoeken van het raamwerk zitten... dus inderdaad, ze zijn universeel. Passen bij jou er ook wel op denk.
Die dingen knutsel je er zelf op inderdaad. Lastigste is het passen, want als je ze precies in de hoeken vrot krijg je die kisten niet op je rekn. Er moet wat speling zijn, en die vul ik dan op met schuimrubber. Meteen shockproofing dit datquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, ja, als ik mijn pimp platen eruit haal wel, want het midden van de rekken is bij mij nu dicht
Of ik zou iets moeten verzinnen dat ze vanaf de buitenkant grijpen of ze op een andere manier bevestigen; daar is vast wat voor te verzinnen. Ik neem aan dat je die dingen er zelf op mag knutselen?
Ik zou denk ik iets anders maken; iets met U profielen wat makkelijk te zekeren en te demonteren is. Dit is mij te omslachtig ben ik bang..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die dingen knutsel je er zelf op inderdaad. Lastigste is het passen, want als je ze precies in de hoeken vrot krijg je die kisten niet op je rekn. Er moet wat speling zijn, en die vul ik dan op met schuimrubber. Meteen shockproofing dit dat
Daarnaast moet het ook allemaal precies symmetrisch natuurlijk. Dus een hoop timmermansogenwerk.
Valt mee - gaten boren, erop schroeven en klaar. Als het eenmaal zit haal je de kisten er echt in no-time af.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou denk ik iets anders maken; iets met U profielen wat makkelijk te zekeren en te demonteren is. Dit is mij te omslachtig ben ik bang..
Moet je een keer langs het Project-HQ komen (overigens niet in R'dam, maar Hellevoetsluisquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou het eerst een irl moeten zien en kijken wat ik ermee kan op mijn rekken
Voor deze zomer rij ik waarschijnlijk niet met m'n kisten heurquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:29 schreef Sounddragon het volgende:
Komt tijd....
Er komen ook nog ritjes tussendoor he
Posen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:33 schreef Anne het volgende:
Nog steeds de vraag waarom je zijkoffers wil dan. Je hebt toch een topkoffer.
Als ik woon - werk rijd, kan ik vaak gewoon niet fatsoenlijk mijn spullen meenemen, en zit ik te kutviolen met rolletjes en andere troep op mijn koffer geknoopt. topkoffer is leuk, maar biedt vaak gewoon iet genoeg ruimte. In voorkomende gevallen kan dan ook de topkoffer thuisblijven en heb ik precies genoeg ruimte in de zijkisten.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:33 schreef Anne het volgende:
Nog steeds de vraag waarom je zijkoffers wil dan. Je hebt toch een topkoffer.
Zelfde verhaal bij mijn ex-koffers inderdaad. Bovendien waren ze niet groot genoeg.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
Nu niet, omdat het onpraktische zgijtdingen zijn om 'even' te gebruiken. Dingen zijn veel te groot en de brommer wordt veel te breed met die zooi erop.. een kist die je van bovenaf opent is een heel eind bruikbaarder als een koffer die zijwaarts opengaat, waarna alles eruit flikkert..
Praktisch vóór optisch, maar in dit geval is het win - win dusquote:
Zie ik vaak ook als er veel motorrijders staan te wachten, hier in het zon-overgoten Nederland. Als 1tje begint met er tussendoor te rijden, dan volgen er meestal wel wat.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:36 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Humor tijdens die trip was dit overigens: in de rij staan is daar een nationale sport, maar toen de andere Britse motorrijders een gestoorde Nederlander met z'n volbepakte Alp door de file zagen karren sloten ze allemaal aan in m'n konvooi... waaronder ook deze gast
Ik vind het serieus triest als je met een motor in een file gaat staan, wat is dan je voordeel van het motorrijden? buiten dat, sta je bijna kapot te gaan van de hitte in je pak op de zomerdag, en je staat al die tijd lekker uitlaatgassen te slurpen... als het zo moest, ging ik mooi in een blik met koelkastfunktie zitten..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:39 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zie ik vaak ook als er veel motorrijders staan te wachten, hier in het zon-overgoten Nederland. Als 1tje begint met er tussendoor te rijden, dan volgen er meestal wel wat.
Mwa, heel soms sluit ik aan. In de file eigenlijk nooit maar voor een stoplicht wel, als er teveel vrachtwaggels staan en ik vermoed dat ie op groen gaat als ik daar naast zit, wacht ik liever even..quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind het serieus triest als je met een motor in een file gaat staan, wat is dan je voordeel van het motorrijden? buiten dat, sta je bijna kapot te gaan van de hitte in je pak op de zomerdag, en je staat al die tijd lekker uitlaatgassen te slurpen... als het zo moest, ging ik mooi in een blik met koelkastfunktie zitten..
Bij stoplicht afhankelijk van of er ruimte is vooraan.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, heel soms sluit ik aan. In de file eigenlijk nooit maar voor een stoplicht wel, als er teveel vrachtwaggels staan en ik vermoed dat ie op groen gaat als ik daar naast zit, wacht ik liever even..
hepco en Becker heb van die makkelijk demontabele rekken... In een handomdraai is het rek eraf en blijven alleen de montage puntjes zichtbaarquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef BlackLining het volgende:
Heb ook wel eens zitten kijken naar betere bagage mogelijkheden op de fiets. Alleen zoek ik het niet om zo'n rek standaard achterop te hebben om koffers op vast te kunnen schroeven.. Tuurlijk wel praktisch, maar op een naked bike zit het er gewoon niet uit als zo'n rek zichtbaar is. Op een allroad hoort het er zelfs enigzins bij.
Binnenkort eens mee verder. Ik had nog ergens een koffer van 50, 55 centimer breed, en 30 hoog en lang. Zou een mooi formaat zijn voor achterop de fiets. Zat te kijken of ik daar een soort profiel onder kan maken dat ik hem makkelijk achterop de motor kan zetten en vast kan haken aan de bagegehaken onder het zadel. Als ik de onderkant van dat ding kan vormen naar de bovenkant van de motor zodat hij stevig zit, moet dat redelijk gaan lijkt me.
Je hebt best heel mooie bagage oplossingen voor op nakedsquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef BlackLining het volgende:
Heb ook wel eens zitten kijken naar betere bagage mogelijkheden op de fiets. Alleen zoek ik het niet om zo'n rek standaard achterop te hebben om koffers op vast te kunnen schroeven.. Tuurlijk wel praktisch, maar op een naked bike zit het er gewoon niet uit als zo'n rek zichtbaar is. Op een allroad hoort het er zelfs enigzins bij.
Binnenkort eens mee verder. Ik had nog ergens een koffer van 50, 55 centimer breed, en 30 hoog en lang. Zou een mooi formaat zijn voor achterop de fiets. Zat te kijken of ik daar een soort profiel onder kan maken dat ik hem makkelijk achterop de motor kan zetten en vast kan haken aan de bagegehaken onder het zadel. Als ik de onderkant van dat ding kan vormen naar de bovenkant van de motor zodat hij stevig zit, moet dat redelijk gaan lijkt me.
Hangt er echt vanaf. in de spits wil je gewoon echt niet van Zuidplein richting Blijdorp door de Maastunnel, zelfs met de motor hebbie een schoenlepel nodig. Dan liever met 40-50 door de snelwegfile karren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:47 schreef Anne het volgende:
Buiten de snelweg blijf ik ook gewoon in een file staan en bij een stoplicht kruip ik nooit voor. Dan maar triest. Boeiah.
Ik krijg 20% awesomeheidskorting bij de Halfordsquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:49 schreef Anne het volgende:
Sowieso rijdt niet iedereen motor om er een bepaald voordeel mee te halen.
Dat ziet er mooi uit jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt best heel mooie bagage oplossingen voor op nakeds![]()
[ afbeelding ]
Ja ok, ik doelde ook meer op snelwegfile's, een rij auto's voor een verkeerslicht doe ik alleen als het idd kan, en niet als je het risico loopt dat de boel op groen gaat voor je vooraan staat. En op provinciale wegen is het vaak gewoon risky om een file in te halen, als het al niet een doorgetrokken streep is.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, heel soms sluit ik aan. In de file eigenlijk nooit maar voor een stoplicht wel, als er teveel vrachtwaggels staan en ik vermoed dat ie op groen gaat als ik daar naast zit, wacht ik liever even..
Mag hopen dat dat niet van dat waaibomentextiel is. Kisten kan je met een hamer bijwerken, die tassen zijn meteen naar de tering.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt best heel mooie bagage oplossingen voor op nakeds![]()
[ afbeelding ]
Valt mee, is meestal 600D Cordura, kan wel wat hebben hoorquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mag hopen dat dat niet van dat waaibomentextiel is. Kisten kan je met een hamer bijwerken, die tassen zijn meteen naar de tering.
Volgens mij sta je met zoiets bij elk stoplicht onvrijwillig wheelies te trekkenquote:
Op die Honda Hornet? Mwa, vind ik wel mooi. Koffers op een naked vind ik lelijk.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:53 schreef Anne het volgende:
Misschien vertekend de foto het, maar ik vind het er behoorlijk lomp en lelijk uitzien.
Edit; dat ding van SD dus.
Gelukkig ga je dan ook niet met de motor op vakantie voor stijlcredits van andere mensenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:53 schreef Anne het volgende:
Misschien vertekend de foto het, maar ik vind het er behoorlijk lomp en lelijk uitzien.
Edit; dat ding van SD dus.
Beter dat dan de motor op de bagege, want dan ben je hoogstwaarschijnlijk omver gedonderd.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bagage op een motor zal er nooit charmant uitzien.
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:55 schreef Salatrel het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)bepakte-motor-1.html
er staan wel pareltjes tussen
Dikke mannen/vette vrouwen op motoren: bagage.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bagage op een motor zal er nooit charmant uitzien.
Dan valt het ook niet onder de noemer 'mooie bagage'quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gelukkig ga je dan ook niet met de motor op vakantie voor stijlcredits van andere mensen
Je kan het zelf mooi vinden. Vrouwen hebben bijvoorbeeld ook weleens bagage, maar die is voor anderen ook bijna nooit mooiquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan valt het ook niet onder de noemer 'mooie bagage'.
voor emotionele bagage heb je dan weer geen koffers nodigquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je kan het zelf mooi vinden. Vrouwen hebben bijvoorbeeld ook weleens bagage, maar die is voor anderen ook bijna nooit mooi
Zoals ditquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Op de plek van die lelijke zwarte plastic kutdingen, zou ik dus graag 2 mooie alu-koffers monteren![]()
Hahaha, zo iemand stond er dus op Schiphol bij de check-ins toen ik naar Australië ging. Koffer was 200 gram te zwaar. Kon het bedrag wat dat ging kosten niet horen maar aan de reactie van meneer te zien was het belachelijk veel. Koffer ging open, die man heeft 3 truien aangetrokken en een jas, koffer weer dicht, en toen was het wel goedquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:58 schreef Salatrel het volgende:
gewoon 14 lagen kleding aantrekken. scheelt weer een tas
Eerder een aanhangwagen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:02 schreef Salatrel het volgende:
voor emotionele bagage heb je dan weer geen koffers nodig
In gunstige gevallen volstaat een rugzakjequote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor emotionele bagage heb je dan weer geen koffers nodig
Jij hebt dat zwarte ding bovenopquote:
Whehe, ik zeg niksquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hahaha, zo iemand stond er dus op Schiphol bij de check-ins toen ik naar Australië ging. Koffer was 200 gram te zwaar. Kon het bedrag wat dat ging kosten niet horen maar aan de reactie van meneer te zien was het belachelijk veel. Koffer ging open, die man heeft 3 truien aangetrokken en een jas, koffer weer dicht, en toen was het wel goed
Gewoon er achter gooienquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:55 schreef Sounddragon het volgende:
Bagage op een motor zal er nooit charmant uitzien.
Had daar ook iets nieuws voor kunnen doen, maar dat vond ik zonde geld. Doet het prima, past genoeg in, dus blijft'iequote:
Goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Had daar ook iets nieuws voor kunnen doen, maar dat vond ik zonde geld. Doet het prima, past genoeg in, dus blijft'ie
Gewoon nee.. tis geen Goudvleugelquote:
Ok, mijn topkoffer mag blijvenquote:
Nee, maar volgens mij kan je daar wel lachen!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:07 schreef Yreal het volgende:
Ik hoor een beetje twijfelachtige verhalen over die tent waar die KLE 500 staat. HH motoren, iemand wel eens van gehoord?
Ik had anders ook van die soortgelijke kofferts als op de foto van SD hierboven. Dat zijlings openen is een uitgebreide kutheid van heb ik jou daar, en je kan er niks in kwijt.quote:
quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:07 schreef Yreal het volgende:
Ik hoor een beetje twijfelachtige verhalen over die tent waar die KLE 500 staat. HH motoren, iemand wel eens van gehoord?
Heb jij die?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:10 schreef Anne het volgende:
Kluisje op 't werk. Die is ook al vaak zat voorbij gekomen.
Nou, niet iedereen heeft dat.. En dan zul je toch effe wat anders moeten verzinnen heah.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Er staan kluisjes waar ik gebruik van mag maken ja, maar ik heb dat niet nodig. Hoezo?
Hij heeft vast ook geen kluisje.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
Godsamme, uit dat topic op MF
[ afbeelding ]
Op zijn klompen gewoonquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
Godsamme, uit dat topic op MF
[ afbeelding ]
True, maar die vlieger gaat voor jou (nog) niet opquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, niet iedereen heeft dat.. En dan zul je toch effe wat anders moeten verzinnen heah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |