SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of één met een Achterhoeks/Twents/Fries etc. accentquote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef Cucumissativus het volgende:
Helemaal leuk is een Turk of Marokkaan die uit Limburg komt.
[ afbeelding ]
Helemaal gevaarlijk met hun bontkraag en hun opgeschoren koppie, totdat ze hun bek opentrekken.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef Cucumissativus het volgende:
Helemaal leuk is een Turk of Marokkaan die uit Limburg komt.
[ afbeelding ]
Harde G, alsof je Arabisch praatquote:Op zondag 3 maart 2013 16:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat lelijk
Dat jankerige toontje. brrr
quote:Op zondag 3 maart 2013 16:45 schreef SuperwormJim het volgende:
Limburg-adoratie topic!!![]()
[ afbeelding ]
Hea head geweun gein verstandj.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef kwiwi het volgende:
Doe bis gewoon kwoad omdat ze us neet kens verstoan
quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef kwiwi het volgende:
Korenwolf van Gulpener, op een Zondag in het Zuiden op een terrasjequote:Op zondag 3 maart 2013 16:53 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
AlfaMaar wat the fuck is det veurn beer?
Korenwolf heeft geen kratten bier of we?quote:Op zondag 3 maart 2013 16:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Korenwolf van Gulpener, op een Zondag in het Zuiden op een terrasje
Vergeet Alfa en Brand niet!quote:Op zondag 3 maart 2013 16:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Korenwolf van Gulpener, op een Zondag in het Zuiden op een terrasje
http://www.drankdirect.nl/artikel/krat-korenwolf-witbier-24x30clquote:Op zondag 3 maart 2013 16:55 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
Korenwolf heeft geen kratten bier of we?
Dat was het na de OP alquote:Op zondag 3 maart 2013 16:55 schreef Repeating het volgende:
Vanaf nu is dit een Limburg adoratie topic.
Iedereen kan dat boerengebrabbel/nepduits verstaan, het is gewoon ontzettend irritant.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:46 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iedereen kan dat boerengebrabbel/nepduits verstaan, het is gewoon ontzettend irritant.
Limburgs is een officiële taal vriend. Geen verbastering van het AN of weet ik veel.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iedereen kan dat boerengebrabbel/nepduits verstaan, het is gewoon ontzettend irritant.
Surequote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ploert, je accent weg tweaken!quote:Op zondag 3 maart 2013 16:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ten eerste is het Limburgs accent niet 1 accent, er zijn er vele, ten tweede is dat gewoon baas, en ten derde ben ik een van de weinigen die het vrijwel helemaal weg kunnen tweaken. Had u nog vragen?
Nee alleen Fries is een officiële taal naast het ABN.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:57 schreef Repeating het volgende:
[..]
Limburgs is een officiële taal vriend. Geen verbastering van het AN of weet ik veel.
Leg mij eens uit wat "doe mos nog loeie heissje en roee hoare han" betekent.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
2 fouten in een zin.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee alleen Fries is een officiële taal naast het ABN.
quote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat "doe mos nog loeie heissje en roee hoare han" betekent.
Ik zeg dat ik het kan, niet dat ik het altijd doe. Hangt van de situatie af.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
Ploert, je accent weg tweaken!Schaam je duivel!
Friesquote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee alleen Fries is een officiële taal naast het ABN.
Niet doen, nooit doen!quote:Op zondag 3 maart 2013 16:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het kan, niet dat ik het altijd doe. Hangt van de situatie af.
Dat is Kerkraads, dat telt nietquote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat "doe mos nog loeie heissje en roee hoare han" betekent.
Altijd maar dat haten en klagenquote:Op zondag 3 maart 2013 17:00 schreef IPA35 het volgende:
Haten op mede-Nederlanders![]()
Er zijn genoeg buitenlanders om op te haten hoor!
Is koeltoer!quote:
2 dezelfde quotes in 1 postquote:
...want Kerkrade ligt niet in Limburg?quote:
Kirchroa ligk waal degelijk in Limburg, maar wils dich mich hie vertelle dat's doe luuj oet Kirchroa versjteis?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
...want Kerkrade ligt niet in Limburg?
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Is er al een Limburgse mod hier? Ik denk dat we dat maar eens moeten gaan pushen
Als je succesvol wilt zijn moet je wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:58 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
Ploert, je accent weg tweaken!Schaam je duivel!
Natuurlijk niet! Altijd meer en beter willen is onze succesformule.quote:
Daar heb je wel een punt, ik vind mensen met een Limburgs of ander accent ook 'dom' klinken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als je succesvol wilt zijn moet je wel.
Accent wordt in het bedrijfsleven gezien als laag IQ.
Het meiste waal. Ha'nt ver nog enne tejjer onger der dusj?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kirchroa ligk waal degelijk in Limburg, maar wils dich mich hie vertelle dat's doe luuj oet Kirchroa versjteis?
Mwoh... ik vind de materialistisch-hedonistisch-individualistische randstad-filosofie net wat meer irritant.quote:Op zondag 3 maart 2013 16:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Yes!quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Is er al een Limburgse mod hier? Ik denk dat we dat maar eens moeten gaan pushen
En diej hubbe ut verknoojd veur de res.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:06 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
Superwormjim was dat. En vogeltjesdans.
Dat was ik, en teamlead was dat ook, en SWJ volgens mij ook.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:03 schreef Twiitch het volgende:
Sowieso mensen die altijd maar in dialect pratenquote:Op zondag 3 maart 2013 17:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, ik vind mensen met een Limburgs of ander accent ook 'dom' klinken.
Discriminatie! Ich zek ut dich!quote:Op zondag 3 maart 2013 17:06 schreef Speedo-drager het volgende:
[..]
Superwormjim was dat. En vogeltjesdans.
En bij mannen klinkt t verwijfd.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, ik vind mensen met een Limburgs of ander accent ook 'dom' klinken.
Nou ja dat vind ik verder geen probleem, zolang ze maar ABN spreken wanneer dat netjes/nodig is.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:07 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sowieso mensen die altijd maar in dialect praten
quote:
Nee, maar ik kan het wel spreken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:10 schreef Piye het volgende:
Kwiwi ben jij ook een Limburger?Ik had je nog wel zo hoog zitten.
Midden-limburg nietquote:Op zondag 3 maart 2013 17:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat ligt aan het dialect![]()
Uit het diepe zuiden klinkt het inderdaad een beetje vrouwelijk.
Alsof N zo B is in de grote stedenquote:Op zondag 3 maart 2013 17:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja dat vind ik verder geen probleem, zolang ze maar ABN spreken wanneer dat netjes/nodig is.
Nee, helaas nietquote:Op zondag 3 maart 2013 17:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alsof N zo B is in de grote steden
Als je geen Limburger bent, kan je het niet spreken. Nadoen werkt niet.quote:
Venlo?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:12 schreef 7nightwing7 het volgende:
Medelimburger met zachte G, en zonder dialect meld zich.
Deze man weet.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je geen Limburger bent, kan je het niet spreken. Nadoen werkt niet.
Dat is het voordeel van Limburgers, zij kunnen zich wel uitstekend verstaanbaar maken in het Nederlands (waarvan ik accentloos), maar omgekeerd is er geen een hollander die fatsoenlijk Limburgs kan spreken. Een accent afleren is veel moeilijker dan het aanleren.
Heb je mij wel eens horen praten? O nee. Op de basisschool leer je het vanzelf wel hoor, sterker nog het wordt je gewoon door je strot geduwdquote:Op zondag 3 maart 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van Limburgers, zij kunnen zich wel uitstekend verstaanbaar maken in het Nederlands (waarvan ik accentloos), maar omgekeerd is er geen een hollander die fatsoenlijk Limburgs kan spreken. Een accent afleren is veel moeilijker dan het aanleren.
Besef je hoe ongelooflijk dom het is, wat je hier allemaal verkondigt?quote:Op zondag 3 maart 2013 17:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
vogeltjesdans is waarschijnlijk ook van mening dat iemand een andere taal dan zijn/haar moedertaal nooit vlekkeloos zal kunnen spreken.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Besef je hoe ongelooflijk dom het is, wat je hier allemaal verkondigt?
Hij heeft gelijk. Als je met een jaar of 20 naar Limburg komt en dan Limburgs gaat leren, dat gaat hem niet worden. Ik ken zelfs mensen uit Limburg die het niet kunnen spreken omdat ze altijd op het Nederlands door baggerde.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Auwhoer niet kee'l man. Nou hoor snel op zeg. Jij rijdt me de poekel op en af.quote:
Nee, jij? Please enlighten us, een topic vol Limburgers dat je graag enige uitleg wil zien verschaffen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:15 schreef Piye het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een taal. Het gaat hier om een accent. Engels spreek je waarschijnlijk ook goed, maar probeer eens een Londens accent. Of een zuiders accent uit de verenigde staten.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
vogeltjesdans is waarschijnlijk ook van mening dat iemand een andere taal dan zijn/haar moedertaal nooit vlekkeloos zal kunnen spreken.
Dan ben je dus een Limburger. Dat raak je nooit meer kwijt. Suck it up, culo,quote:Op zondag 3 maart 2013 17:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je mij wel eens horen praten? O nee. Op de basisschool leer je het vanzelf wel hoor, sterker nog het wordt je gewoon door je strot geduwd
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een taal. Het gaat hier om een accent. Engels spreek je waarschijnlijk ook goed, maar probeer eens een Londens accent. Of een zuiders accent uit de verenigde staten.
Ik zal niet ontkennen dat sommige mensen er beter in zijn dan andere, maar doorgaans adopteer je geen accent. Zelfs niet na 20 jaar. Je kunt er beetjes van oppakken, maar je blijft het nog altijd horen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]Wat een onzin dit. Als je er maar lang genoeg tussen zit en het steeds spreekt verleer je zelfs je moedertaal op een gegeven moment, of ga je je moedertaal met je nieuwe accent uitspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |