Het vetgedrukte stuk herken ik wel heel erg moet ik zeggen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is ook niet vreemd dat je er tegen op ziet Benzin, en geloof me ik snap het heel goed.
Ik heb op mijn 21e een depressie gehad.
Veel dingen uit mijn verleden nooit verwerkt en altijd heel gesloten geweest.
Alles altijd weggestopt.
Toen begon ik gevoelens te krijgen voor een meisje waardoor ik de muur die om me heen gebouwd had toch een stukje moest afbreken zodat zij er bij kon komen.
Daardoor kwamen er heel veel dingen naar buiten die ik liever niet onder ogen wilde komen.
Plus het feit dat het op het werk allemaal niet zo lekker liep zorgde er voor dat ik op een gegeven moment gewoon mijn bed niet meer uit kon komen.
En ook ik wilde geen hulp zoeken, ik was verdomme 21, dit zou mij toch niet er onder krijgen, dacht ik.
Maar tegelijk moest ik bepaalde dingen oplossen wilde ik dat de relatie met haar zou gaan werken.
Naar heel veel excuses hebben verzonnen toch maar een afspraak gemaakt met een hulpverlener.
En in het begin liep dit ook totaal niet, dacht dat ik hem niet nodig had, ik kon het zelf wel oplossen.
Ik was toch slim genoeg daarvoor.
Maar gaandeweg begon er steeds meer een vertrouwensband te komen tussen ons, en kreeg ik er een steeds beter gevoel bij.
En nee, hij kon mijn problemen niet oplossen, dat moest ik uiteindelijk nog steeds helemaal zelf doen, maar hij heeft me er wel mee geholpen.
Het is gewoon al heel erg fijn om een luisterend oor te hebben, iemand bij wie je je niet groot hoeft te houden.
En die je handvaten kan geven om jezelf aan op te trekken.
Nja, voor mij vulde gelukkig zijn mijn ongelukkige gevoel volledig op, maar ik zou me kunnen voorstellen dat als de relatie langer had geduurd dat wat had kunnen slijten en problemen zou zijn gaan opleveren.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Tja, dat is ook zo. Ongelukkig zijn kan je niet opvullen met geluk; dat ongeluk zal moeten plaatsmaken voor geluk. Dat is iig iets wat ik voor mezelf ontdekte toen ik merkte dat ongelukkig was terwijl ik met een meisje had waar ik van hield. Na die tijd heb ik me gericht op gelukkig worden met mezelf en dat werpt z'n vruchten af.
Die kalmte of leegte die je beschrijft, die is ook te vinden zonder dat daar een ander voor nodig is. Ik denk dat als je in een relatie zou stappen terwijl je die onvrede in jezelf niet hebt opgelost, dat je de ander daarmee pijn gaat doen. En geloof me, daar wordt je niet gelukkiger van.
Wist je trouwens dat mensen dat gevoel vaak ook bij hun huisdieren vinden?
Of het zo ook voor jou gaat werken dat is nooit te voorspellen natuurlijk.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef benzin het volgende:
[..]
Het vetgedrukte stuk herken ik wel heel erg moet ik zeggen.
Ik weet niet goed of wat je verder zegt ook voor mij zo zou werken, maar vind het erg fijn dat je het zo brengt als je nu doet. Dit soort verhalen laten mij veel meer denken dan wanneer jullie me hard afbranden, dan voel ik me vooral onbegrepen en op mijn ziel getrapt.
Ik denk er ook af en toe wel over na, maar ik ben er gewoon nog niet uit en zie er nog te erg tegenop denk ik. Bij mij is het ook wel versterkt door hoe mijn ouders erover denken en de ervaringen die ik als kind en puber had met hulpverleners.
Ik ga erover nadenken. Dit soort reacties zijn zeldzaam en zetten me aan het denken. Ik kan en wil niets beloven omdat het een grote stap is en ik bang ben dat ik het niet waar kan maken, maar ik denk er echt over na en dit draagt daar toch aan bij.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:04 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Of het zo ook voor jou gaat werken dat is nooit te voorspellen natuurlijk.
Maar wat heb je te verliezen?
Nu blijf je elke keer tegen een muur aanlopen.
Je voelt je ongelukkig en onbegrepen.
En een hulpverlener is geen medicijn of oplossing waarmee alles in 1 keer goed is.
En misschien zul je er meerdere moeten proberen totdat je degene gevonden hebt waarmee het klikt en waarbij jij je goed en vertrouwd voelt.
En het zal geen gemakkelijk en kort traject worden.
Het zal moeilijk gaan zijn en op sommige momenten ga je er mee willen stoppen en kan de hele wereld naar de klote lopen.
En dan is het zaak om toch door te bijten en vol te houden.
Je bent pas 23 kerel, nu is de tijd om er voor te gaan en de regie over je leven in handen te nemen.
Je bent slim, je hebt een goede baan, en ook de rest om gelukkig te worden kun jij bereiken.
Alleen zul je daar wel hulp bij nodig hebben, en daar is niks mis mee.
Je kunt niet alles zelf doen, en ik weet dat dat niet makkelijk is om te accepteren.
Hulp zoeken is geen zwakte, je moet een groot man zijn om er om te vragen en toe te geven dat je niet perfect bent.
Hier word ik oprecht blij van, benzin!quote:Op zondag 3 maart 2013 18:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ga erover nadenken. Dit soort reacties zijn zeldzaam en zetten me aan het denken. Ik kan en wil niets beloven omdat het een grote stap is en ik bang ben dat ik het niet waar kan maken, maar ik denk er echt over na en dit draagt daar toch aan bij.
Dankjewel
Zeldzaam? Je hebt al honderden van dat soort reacties gehad manquote:Op zondag 3 maart 2013 18:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ga erover nadenken. Dit soort reacties zijn zeldzaam en zetten me aan het denken. Ik kan en wil niets beloven omdat het een grote stap is en ik bang ben dat ik het niet waar kan maken, maar ik denk er echt over na en dit draagt daar toch aan bij.
Dankjewel
Je hoeft mij ook niks te beloven he.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:15 schreef benzin het volgende:
[..]
Dankjewel
Dit is heel belangrijk.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:19 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je hoeft mij ook niks te beloven he.
Je moet het voor jezelf doen en voor niemand anders.
Het is jouw leven.
En je kunt niet falen in deze, er is geen goed of slecht.
Al gaat het maar iets beter met je daar na dan heb je al winst geboekt.
Cassandra had het ook geprobeerd en haar huis aangeboden. Misschien kan je hem beter dienen.quote:Op zondag 3 maart 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:
Na dat drankje met mij zal Benzin sttraaaaaalen van geluk!
Watch it ass. Er wordt niets gediend. Als dat de intentie is, ben ik al weg en mag jij het proberen.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Cassandra had het ook geprobeerd en haar huis aangeboden. Misschien kan je hem beter dienen.
Alles is een eindeloze lus. De gesprekken, de topics en zelfs de afspraken.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Watch it ass. Er wordt niets gediend. Als dat de intentie is, ben ik al weg en mag jij het proberen.
quote:Op zondag 3 maart 2013 19:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Immers, het is een lus.
quote:Op zondag 3 maart 2013 19:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Immers, het is een lus.
regel wat mannelijke hulp dan. slapjanus.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:52 schreef Ambipur het volgende:
Het feit dat ik mijn tv niet naar de woonkamer krijg gesleept is onzinnig
Ik ken mijn buren niet! En mn vader heeft gisteren het bed, tv, wasmachine en meer zooi tig verdiepingen naar boven gebracht. Als ik nu weer bel komt hij wel, maar ik gun mijn pa rust.quote:Op zondag 3 maart 2013 19:54 schreef dawg het volgende:
[..]
regel wat mannelijke hulp dan. slapjanus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |