Maar p_iglet signaleert dus net dat precies dát niet het geval is. En dat vindt ze kwalijk omdat het zaken voor ouders nodeloos frustrerend maakt.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dan nog vind ik de strekking raar, eigenlijk. Want de formulieren zijn er niet voor mensen met kennis van regels en procedures. Die zouden dus al aangepast moeten zijn vóórdat hulpverleners met een zelfverklaard meer dan gemiddeld iq er niet uitkomen.
Nee, dat viel mij ook al opquote:Op maandag 13 mei 2013 17:17 schreef lady-wrb het volgende:
grappig dat de ouders die hier normaal ook al posten wel begrijpen wat piglet bedoelt
(of zeg ik nu ook iets raars? )
quote:Op maandag 13 mei 2013 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit dus. Maar misschien moet je inderdaad de ervaring hebben met de regeltjes en procedures om te begrijpen dat dat de strekking was van het verhaal
Ik geef het eigenlijk bijna nooit aan en ik heb ook geen autipas. Ten eerste omdat Job het zelf vreselijk vindt als we zoiets vertellen aan anderen. Dus dan zou ik het altijd stiekem moeten doen en ten tweede omdat ik eigenlijk ook het idee heb dat Job toch op een of andere manier zal moeten leren zich enigszins te handhaven in de maatschappij. De realiteit is dat men zich niet altijd aan hem zal aanpassen en stiekem hoop ik toch dat hij ooit op zijn manier een plaatsje verovert in de maatschappij.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:46 schreef Faja-Lobi het volgende:
de hele discussie is mij ontgaan.
Livelink, ik geef het juist als overbezorgde moeder wel overal aan (bij dokter, tandarts etc). Ik heb ook een autipas die ik dan gerust laat zien. De ene keer scheelt het enorm in de benadering, de andere keer tref ik gewoon iemand die werkelijk niet weet wat het is.
Wat ik moeilijk bliijf vinden is het uitleggen dat je kind autisme heeft en dat mensen dan zeggen "o maar dat had ik niet gedacht, dat zie je niet aan hem". Of de eeuwige vraag "waar kan je dan aan merken dat hij autisme heeft".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |