abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 maart 2013 @ 14:18:01 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123616402
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden.

die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 maart 2013 @ 14:36:17 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123617054
Gisteren werd bekend dat Deutsche Bahn miljoenen aan schadevergoeding eist van Bombardier voor de problemen met DB's BR 481 (de vloot van S-Bahn Berlin). Bombardier wijst alle verantwoordelijkheid van de hand, en stelt dat de garantieperiode eindigde in 2007.

S-Bahn Berlin heeft een roerige tijd achter de rug, enkele jaren terug moesten de diensten grootschalig worden uitgedund omdat bleek dat er flink werd bezuinigd op onderhoud. Een deel van de vloot werd destijds per direct aan de kant gezet door het EBA.
  Redactie Sport maandag 4 maart 2013 @ 14:43:18 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123617320
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden.

die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html
Dat zijn nu ook niet echt voertuigen waarmee je zo even over dat bruggetje gaat (en binnen het PVR komt). Het lijkt me toch handige om in zo'n geval eerst contact te zoeken met de treindienstleider om even 5 minuten het treinverkeer te staken daar...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123617399
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton :')
  maandag 4 maart 2013 @ 14:50:40 #255
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_123617660
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:45 schreef b2py het volgende:
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton :')
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"

En dan zo'n klein kutding :')_!
pi_123617733
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"

En dan zo'n klein kutding :')_!
Ja of een Atlas.
pi_123619128
NS Facebook heeft weer een "grappig" plaatje geüpload
quote:
Lijkt dit je wat? Bestel dan nu een Dal Vrij abonnement, in de daluren onbeperkt treinen, nu voor maar 79 euro per maand! Gebruik de actiecode '1320' in de webshop. Veel reisplezier! www.ns.nl/dalvrij

:')
pi_123619316
Amsterdam Amstel!
pi_123619682
Of zaandam?
There are only 151 Pokémon.
pi_123619815
Zaandam is het zeker niet. op zaandam heb je die tl verlichting niet op die wijze en de boog ook niet.
leuke opgave dit :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_123619889
Ik weet het 500000% zeker :P
  maandag 4 maart 2013 @ 15:53:46 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123620022
Zie ik nou dat NS WEL in staat is om 4 regels onzin op een TBP te plaatsen, maar niet 4 regels zinnige info? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2013 @ 15:57:43 #263
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_123620169
Ik vind 'm wel leuk!
pi_123620384
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Zie ik nou dat NS WEL in staat is om 4 regels onzin op een TBP te plaatsen, maar niet 4 regels zinnige info? :?
:D
pi_123622584
De 'Community of European Railway and Infrastructure Companies' heeft een toekomst t/m 2050 opgesteld. Het is wel Engels maar ook interessant leesvoer.
http://www.cer.be/media/a(...)2050_CER-EIM-UIC.pdf
http://www.cer.be/media/article/2401/Supporting%20Paper.pdf
pi_123624248
Twee reizigers uit Amsterdam zijn vanochtend op d'Ablaincourt-Pressoir de Thalys uitgezet omdat ze teveel drugs gebruikt hebben. Een van de Twee is overleden in de reis naar het ziekenhuis.
http://picardie.france3.f(...)pressoir-210007.html
pi_123624389
Weer onverwachte werkzaamheden:
Vanavond bussen tussen Leiden Lammenschans en Leiden
Maandag 4 Maart 17:15

Oorzaak
Vanavond kunnen door werkzaamheden de laatste twee Intercity's van Utrecht naar Leiden niet rijden tussen Leiden Lammenschans en Leiden Centraal. Er rijden bussen.

Verwachting
De aanpassingen zijn in de reisplanner verwerkt.

Reisadvies
Maak tussen Leiden Lammenschans naar Leiden Centraal gebruik van de NS-bussen.

ns.nl
  maandag 4 maart 2013 @ 17:46:52 #268
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123624403
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
De 'Community of European Railway and Infrastructure Companies' heeft een toekomst t/m 2050 opgesteld. Het is wel Engels maar ook interessant leesvoer.
http://www.cer.be/media/a(...)2050_CER-EIM-UIC.pdf
http://www.cer.be/media/article/2401/Supporting%20Paper.pdf
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!
pi_123624443
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit!
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:52:36 #270
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123624580
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak.
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:53:15 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123624602
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Twee reizigers uit Amsterdam zijn vanochtend op d'Ablaincourt-Pressoir de Thalys uitgezet omdat ze teveel drugs gebruikt hebben. Een van de Twee is overleden in de reis naar het ziekenhuis.
http://picardie.france3.f(...)pressoir-210007.html
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123624669
quote:
3s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn.
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn.. :P
pi_123624740
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot.
Gelukkig hebben we nog iets minder dan 37 jaar ;)
  maandag 4 maart 2013 @ 18:00:34 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123624878
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn.. :P
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.
pi_123625083
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden.
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...
  maandag 4 maart 2013 @ 18:12:00 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123625329
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'...
Ik heb het gelinkte artikel niet gelezen, ik ging dus af op wat hier was neergeplempt. :)

Als de reizigers in kwestie met spoed naar het ziekenhuis moesten is het een heel ander verhaal natuurlijk.

edit: artikel gelezen, wat je zei klopt. Ze hadden een overdosis verdovende middelen genomen en moesten naar het ziekenhuis. Een arts heeft ze onder zijn hoede genomen totdat de ambulance er was.
  maandag 4 maart 2013 @ 18:17:42 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123625560
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:12 schreef James1988 het volgende:Ze hadden een overdosis verdovende middelen genomen en moesten naar het ziekenhuis. Een arts heeft ze onder zijn hoede genomen totdat de ambulance er was.
En eentje heeft het ziekenhuis dus niet eens levend gehaald :X

Maar goed, kan er niet mee zitten ook. Drugsgebruikers :N .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2013 @ 18:18:50 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123625604
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn.. :P
Dat niet, maar "elders" beweerde ik dat het een ander station was maar dat was dus niet zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 maart 2013 @ 18:41:41 #279
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123626462
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:50 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?"

En dan zo'n klein kutding :')_!
Inderdaad. Ik had zelf iets in gedachten dat de arm van een grote dragline over het spoor hing ofzo toen die spurt voorbij ging.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:06:15 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123627284
Vanavond ben ik over de Bredase 'terrortrap des doods' gegaan: de voetgangersbrug die de perrons verbindt met de noordkant van het station. Al tijden doen er verhalen de ronde, gebaseerd op ervaringen met soortgelijke bruggen: Arnhem en Delft zijn berucht.

Het valt mij alleszins mee: de trap is veel minder steil dan in Delft, dit komt door een langere aantrede en een lagere optrede. De trap beklimmen is, voor mijn gevoel, minder vermoeiend dan Delft. Doordat de onderkant is dichtgemaakt is het traplopen ook wat minder eng voor mensen met hoogtevrees.

Het uitzicht van bovenaf is aardig te noemen. Het station:



De oostkant (richting Tilburg):



Er zijn nog wel wat minpuntjes, die ik al heb aangegeven bij NS (er zou naar gekeken worden):
- De OV-chipkaartpaaltjes op spoor 3/4 en 7/8 staan ver van de trap. Grappig genoeg staat er op 5/6 wél een paaltje vlakbij de trap.
- Aan de noordzijde is geen kaartautomaat. Deze is er nooit geweest, maar gezien de veranderende reizigersstromen zou dit handiger zijn dan reizigers eerst helemaal naar de stationshal laten lopen.

Al met al vind ik het dus ontzettend meevallen, bijkomend voordeel is dat de uitgang een stuk sneller bereikt is. Vanaf de kop van spoor 3 naar de uitgang scheelt het makkelijk 3 minuten lopen tov de oude situatie :)
pi_123627756
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_123627843
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Ik zie nergens een trap :')
  maandag 4 maart 2013 @ 19:19:31 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123627900
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie nergens een trap :')
Eerste foto rechtsonderaan. Het licht was al klote genoeg, en ik wilde naar huis :P

Voor betere foto's moet je maar op Skyscrapercity kijken in het Via Breda-topic.
pi_123627922
Hopelijk lokt het wel meer mensen naar de oostkant, 't is altijd veel te druk aan de andere kant, al dat volk wat in Eindhoven graag bij de trappen uitstapt..
  maandag 4 maart 2013 @ 19:22:16 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628090
quote:
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
pi_123628139
Waarom kan dat in Zwolle de helft van de hoogte zijn eigenlijk.

Of nou jah, de helft, veel lager in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:25:09 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628162
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit :)

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
pi_123628243
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit :)

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Ohja, nu zie het ik het ja. Gezichtsbedrog een beetje :P.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:31:29 #291
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_123628481
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten :s)

/ervaringsdeskundige
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 4 maart 2013 @ 19:35:39 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628748
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:31 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten :s)

Vind je? In vergelijking met Arnhem en Delft vind ik het best een prima brug eigenlijk. :)

Een alternatieve optie is om een stukje om te lopen via de Terheijdenseweg/Spoorweg, dat scheelt een klim. Voor zolang het nog kan, want de spoortunnel aan de Terheijdenseweg gaat een tijd gesloten worden wanneer begonnen wordt aan de bouw van de HOV-lijn Breda - Oosterhout.
pi_123628801
Hopelijk voor jullie de laatste nieuwspost van vandaag:
De nieuwe International Rail Journal in de klik, altijd erg informatief om te lezen.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:37:10 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_123628840
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Beetje lopen is gezond. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 maart 2013 @ 19:40:02 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123629001
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Beetje lopen is gezond. :7
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 maart 2013 @ 19:45:41 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123629297
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Dat klinkt logisch, maar waarom is het hoogteverschil tussen de brug en de perrons zo veel groter dan in Zwolle?
  maandag 4 maart 2013 @ 19:46:41 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123629349
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad :)
Ik ga 2x per dag over de brug in Delft, deze komt er dus 1x per dag bij (want 's ochtends ga ik eerst koffie halen :D). Goed voor de benen, zonder er echt tijd voor vrij te hoeven maken. :)
pi_123629643
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren :{w . En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
pi_123629785
In ieder geval Zwolle is een vele malen belangrijker knooppunt met veel overstappers. Dus in die zin snap ik het wel. Aan de andere kant: als het in Zwolle en Arnhem kan waarom dan niet in Breda? Geld op?
  maandag 4 maart 2013 @ 19:56:42 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123629961
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren :{w .
Geen idee, ik vermoed dat er geen overdekking is zodat mensen de brug niet als schuilplaats gaan gebruiken. Een voetgangersbrug waar reizigers overheen lopen is heel wat anders dan een voetgangersbrug waar tientallen reizigers op staan te schuilen. :)
quote:
En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
Niet nodig, de ingang aan de centrumkant blijft open. De reizigerstunnel met de roltrappen blijft dat ook, totdat de nieuwe tunnel wordt opgeleverd. Voor reizigers in een rolstoel is er nog een mogelijkheid om onder begeleiding de sporen over te steken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')