klopt.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De kroeg is dan ook een plek bij uitstek om met mensen te gaan praten
In het OV bijvoorbeeld blijft het vaakmeestal gewoon doodstil.
Weetje ik maak het soms ook wel mee hoor.. Ik werk dus af en toe ontstaat er gewoon een gesprekje met een klant, het gebeurt... Dan gaat het ook tamelijk automatisch.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:59 schreef formerjellybean het volgende:
gemakkelijk gebruikt word. Het zijn niet alleen mannen die tegen me praten maar gewoon ook vrouwen enzo. Ik denk dat er zat mensen zijn die wel af en toe een praatje willen maken maar ik denk ook hoe je eigen instelling en je eigen lichaamshouding is dat dat een boel meespeelt. Als iemand met zijn armen over elkaar en nors voor zich uitkijkt dan zou ik daar oaok geen praatje mee maken. Probeer het voor de gein zelf eens ga op een stationitten als je moet wachten op de trein en probeer eens een gesprek aan te knopen met iemand die je op het station ziet staan en je interessant lijkt, daar komen soms gewoon hele leuke onverwachte gesprekken uit.
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:54 schreef firefly3 het volgende:
In plaats van alles op KT af te schuiven kunnen jullie ook gaan nadenken over hoe de wereld nu meer in elkaar zit sinds de digitale uitvindingen, waarbij mensen vaker met hun mobieltje zit te surfen en een mp3 luisteren om zich af te sluiten van de buitenwereld, waarbij vroeger men een beetje meer gedwongen was om op andere manieren zichzelf te kunnen vermaken zoals bijvoorbeeld communiceren met de omgeving.
Idd, om het wat concreter te maken: Gesprekken bijvoorbeeld op een station van meer dan 10 minuten met een vreemde, elke keer dat je reist. Je merkt dat mensen ook in een snelle ritme leven, mensen lopen gemiddeld vrij hard en plannen alles.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef dawg het volgende:
[..]
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.
nu zit men te gamen en te facebooken/whatsappen/etc de godsganse dag. wat een sociale armoede is dat eigenlijk.
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beterquote:Op maandag 11 maart 2013 19:04 schreef dawg het volgende:
[..]
buiten voetballen, oorlogje in de bossen, of fikkie stoken ja. communiceren met de omgeving vind ik echt een nietszeggende uitspraak om als voorbeeld te gebruiken. vrij interpreteerbaar en niet concreet, dus kom eens met echte voorbeelden? overigens ben ik het wel met je eens, voor de verandering. vroeger moest je wel bellen of face to face afspreken met mensen, dus ook vrouwen uitvragen, nadat je haar moeder aan de lijn kreeg. of erger nog, vader, waardoor je alleen maar meer zenuwen had als je voor het eerst bij haar thuiskwam.
nu zit men te gamen en te facebooken/whatsappen/etc de godsganse dag. wat een sociale armoede is dat eigenlijk.
ja idem. was veel authentieker, op een bepaalde manier.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beter
Verlang er zelf ook erg terug naar vooral omdat al het digitale niet zo aan mij besteed is.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies dat. Soms verlang ik terug naar dat pre-digitale tijdperk, op de één of andere manier verliep alles veel beter
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.
Is tof. Intrinsieke motivatie is ook een stuk sterker dan extrinsieke motivatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.
Beter is om, in plaats van anti-massa te gaan doen, gewoon je eigen weg volgen!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Of niet met de massa mee gaan en eruit breken door met een hoop mensen te gaan praten overdag.
Oh, aan het meeste doe ik gewoon hard mee. Smartphone, tablet, social media, ik hou ervan!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt nooit meer terug. Beter wen je er maar aan, over 15 jaar is alles opnieuw weer heel anders.
ik las vandaag dat er oorlog komt in de eu. dus met wat geluk maken we die armoedeval niet meer mee.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Skype vind ik alleen maar leuk. Zo houd ik makkelijker contact met m'n eigen sociale kringquote:Op maandag 11 maart 2013 19:23 schreef FAUSTINO het volgende:
Tegenwoordig, Datingsite-facebook-whatsapp-skype als je daar door heen bent mag je eens met de persoon op een date
Dat sowieso, maar dat geldt voor zo'n beetje allesquote:Op maandag 11 maart 2013 19:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is tof. Intrinsieke motivatie is ook een stuk sterker dan extrinsieke motivatie.
quote:Op maandag 11 maart 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh, aan het meeste doe ik gewoon hard mee. Smartphone, tablet, social media, ik hou ervan!
Maar voor dit alles legde ik gewoon gemakkelijker (of beter gezegd; anders) contact. Via digitale wegen verloopt alles veel sneller, dat ben ik af en toe meer dan zat
Hier gaan we echt geen oorlog krijgen. Waarom zouden we?quote:Op maandag 11 maart 2013 19:26 schreef dawg het volgende:
[..]
ik las vandaag dat er oorlog komt in de eu. dus met wat geluk maken we die armoedeval niet meer mee.
Ga maar heb ik meer ruimte om te spelenquote:Op maandag 11 maart 2013 19:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier gaan we echt geen oorlog krijgen. Waarom zouden we?
En dan nog, ik ga niet andermans rotzooi zitten opruimen dus mocht het ooit zover komen, dan ben ik weg. Laat anderen hun zieke machtsspelletjes maar spelen, maar betrek mij er niet bij.
Is het al oorlog hier? Nee? Nou danquote:Op maandag 11 maart 2013 19:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ga maar heb ik meer ruimte om te spelen
Over een paar jaar wel dus bereid je maar alvast voorquote:Op maandag 11 maart 2013 19:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is het al oorlog hier? Nee? Nou dan
Meh, onzin.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:30 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Over een paar jaar wel dus bereid je maar alvast voor
Ik ben erg blij met de mogelijkheden van mijn telefoon enzo, maar ik besef ook tegelijk dat voor elke minuut ik in de trein zit en hiermee tijd besteed, er een minuut minder is dat ik opvang van de omgeving om mij heen. Het is vrij gevaarlijk, je krijgt een drang/honger naar informatie en een behoefte aan externe stimulatie.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:27 schreef Cue_ het volgende:
Ik krijg (ondanks ik t wel eens ben dat t nu wel heel digitaal is allemaal) een "vroeger was alles beter" idee. Zoals onze opa's en oma's wss ook met veel dingen hadden toen wij opgroeiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |