abonnement Unibet Coolblue
pi_138036531
Bah, ik hoop wel dat daar een aparte wasmachine voor wordt gebruikt.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:54:39 #162
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138036898
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nope... Ik zit nog steeds bij de brievenbus :)
Niet zo heel raar, het komt rechtstreeks uit China, en als je een bestelling onder USD49 hebt, gaat het gewoon per boot :z
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:55:26 #163
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138036921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef WupWup het volgende:
Pandababy newborn heeft hier gefaald. Het kan liggen aan dat de inlegger nog onvoldoende gewassen is, maar ze was binnen twee uur onwijs doorgelekt.
Die pocketluiers van Mooregreen deden het wel goed.
Goed om te weten! Hoe vaak had je de inlegger gewassen? En had je de microvezel, bamboe of combi inlegger?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138037030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef WupWup het volgende:
Ja, ruim :D Wat wil je weten?
Mag ik er dan vanuit gaan dat ze bevallen ;) ?
Ik kan er misschien paas overnemen dus ben benieuwd!
♥ J & S
pi_138037680
Itti's hebben een vrij specifieke pasvorm. Mijn oudste was niet heel groot, maar had wel flinke spekbenen. Itti's vallen redelijk smal, dus een baby'tje met slanke benen of buik vult de luier eenmaal minder goed wat lekkage kan veroorzaken. You'll love them or you'll hate them ;) De sio's zaten heel goed bij mijn oudste. Toen de tutto's net uitkwamen hebben we die ook geprobeerd, maar daar was ik toch minder blij mee. Aio's zitten hetzelfde als sio, alleen het drogen duurt zo lang.
pi_138037755
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:55 schreef webspider het volgende:

[..]

Goed om te weten! Hoe vaak had je de inlegger gewassen? En had je de microvezel, bamboe of combi inlegger?
Eén keer pas, dus echt te weinig. Ik geloof een microvezel, maar daar steek ik m'n hand niet voor in het vuur. We proberen hem gewoon nog een keer, maar kans is groot dat ik een stash koop van die andere luiers.

Edit:
quote:
Speciaal voor de allerkleinste heeft PandaBaby ook kleinere wasbare luiers. Ze werken met het zogenoemde pocket systeem en zijn geschikt voor baby's onder de 5,5 kg. De luier wordt standaard geleverd met 1 microvezel boosters.
http://www.pandababy.nl/nl/newborn
pi_138054231
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:01 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou het idd gewoon doen! :Y
Let wel dat je voor J bij Alvababy wrs Newborn moet hebben. Bij Pandababy ook, vermoed ik.
Ik kan niet goed vinden op de website van Alvababy wat de proefset is, is dat toevallig de set met 3 verschillende luiers (blauw in dit geval) met zo'n wetback erbij?

Haha ik vind het wel erg ingewikkeld en een leuke bijzondere wereld!
♥ J & S
pi_138054665
Oh en wat is jullie ervaring. Is een pocket luier, AIO of een AIT handiger?
Voor nu neig ik naar een pocket maar wie weet zie ik bepaalde voordelen niet van de andere 2?

Ik vind het handig bij de pocket dat je de booster los kan wassen en geen overbroekje nodig hebt.. maar is het ook zo handig als ik denk :') ? Nadeel natuurlijk wel dat je meer luiers nodig hebt omdat deze in zijn geheel verschoont moet worden.
♥ J & S
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:46:15 #169
381212 Gulara
From the future
pi_138056400
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:01 schreef klaprooss het volgende:
Oh en wat is jullie ervaring. Is een pocket luier, AIO of een AIT handiger?
Voor nu neig ik naar een pocket maar wie weet zie ik bepaalde voordelen niet van de andere 2?

Ik vind het handig bij de pocket dat je de booster los kan wassen en geen overbroekje nodig hebt.. maar is het ook zo handig als ik denk :') ? Nadeel natuurlijk wel dat je meer luiers nodig hebt omdat deze in zijn geheel verschoont moet worden.
De inleggers doen er veel langer over om te drogen. Bij een AIO moet je dan dus wachten tot de hele luier droog is. Nu gebruik ik meestal de luier weer met een andere -droge- inlegger.

Fijn dat dit topic weer hoog komt. Ik was de mijne al een beetje vergeten. :o Vanaf vandaag maar weer eens gaan gebruiken.
pi_138056490
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:01 schreef klaprooss het volgende:
Oh en wat is jullie ervaring. Is een pocket luier, AIO of een AIT handiger?
Voor nu neig ik naar een pocket maar wie weet zie ik bepaalde voordelen niet van de andere 2?

Ik vind het handig bij de pocket dat je de booster los kan wassen en geen overbroekje nodig hebt.. maar is het ook zo handig als ik denk :') ? Nadeel natuurlijk wel dat je meer luiers nodig hebt omdat deze in zijn geheel verschoont moet worden.
Het is precies zo handig als je denkt ja :)
Ik vond ze handig, de luier zelfs droogt heel snel en als je de boosters op de verwarming legt heb je ze ook binnen 1 dag droog :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138056837
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:46 schreef Gulara het volgende:

[..]

De inleggers doen er veel langer over om te drogen. Bij een AIO moet je dan dus wachten tot de hele luier droog is. Nu gebruik ik meestal de luier weer met een andere -droge- inlegger.

Bedoel je dat je een pocket opnieuw gebruikt met een droge inlegger of bij een AIO?

Fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn! Ook van jou bitterend!
Ik heb net tweedehands voor een leuk prijsje 3 AIO's gekocht. Ik zoek dan ook nog wat pockets en dan kan ik gewoon aan de slag en kijken of het ons überhaupt bevalt!
♥ J & S
pi_138057008
Ik had in het begin de verkeerde...veel itti bitti terwijl mijn baby er niet in paste...daarna had ik ze (BG, Rumparooz, Blueberry) allemaal met klittenband terwijl ik eigenlijk met drukknopen veel fijner vond :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138057027
quote ipv edit...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138067259
En het is zo persoonlijk, want ik heb juist liever klittenband weer. Vooral veel uitproberen!
pi_138068543
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:58 schreef WupWup het volgende:
En het is zo persoonlijk, want ik heb juist liever klittenband weer. Vooral veel uitproberen!
Inderdaad!
Voor een eventueel volgende weet ik nu wel wat ik het liefst heb!

Trouwens ik heb deze luiers geprobeerd en ik vond ze heel fijn: http://www.chocododa.com/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138074171
Dat denk je, maar die heeft weer een andere lichaamsbouw :P
pi_138075780
Klap, ik heb gewoon een losse luiers, 4 bamboe inleggers en doekjes besteld. Het is écht even proef. Wat heb je gekocht nu?

Web, oh ja, ik heb er gewoon zin in! Het wachten maakt me ook verder niet uit :D.

Hier dus een pocket; ik ga kijken hoe het bevalt.
Home is where the O+ is...
pi_138077778
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:52 schreef Cwen het volgende:
Klap, ik heb gewoon een losse luiers, 4 bamboe inleggers en doekjes besteld. Het is écht even proef. Wat heb je gekocht nu?

Web, oh ja, ik heb er gewoon zin in! Het wachten maakt me ook verder niet uit :D.

Hier dus een pocket; ik ga kijken hoe het bevalt.
Ik heb nu 3 AIO's (Lil Joeys) tweedehand gekocht en neem nog 2 BG's over van bitterend en dat zijn pockets. Daar ga ik het maar eens mee proberen. Kijken of het wat is :+ . Mocht ik het wat vinden wil ik wel nog een bestelling doen en kijken of die luiers ook wat zijn!
Wassen doen we toch wel dus die paar luiers kunnen er ook wel bij!

Wat voor wasmiddel gebruiken jullie om te wassen?

[ Bericht 2% gewijzigd door klaprooss op 23-03-2014 17:07:30 ]
♥ J & S
pi_138078313
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:07 schreef WupWup het volgende:
Dat denk je, maar die heeft weer een andere lichaamsbouw :P
Ja dat is ook zo maar ik denk omdat ik al een paar heb geprobeerd dat ik meer gericht kan kopen..sowieso hoef ik geen kind te verwachten die in de itti bitti zal passen denk ik :P

Welke gebruik je nu? heb je wat gevonden op ebay?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138078333
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:43 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik heb nu 3 AIO's (Lill Joeys) tweedehand gekocht en neem nog 2 BG's over van bitterend en dat zijn pockets. Daar ga ik het maar eens mee proberen. Kijken of het wat is :+ . Mocht ik het wat vinden wil ik wel nog een bestelling doen en kijken of die luiers ook wat zijn!
Wassen doen we toch wel dus die paar luiers kunnen er ook wel bij!

Wat voor wasmiddel gebruiken jullie om te wassen?
Ik heb gewoon mijn ariel gebruikt! en ik deed ze ook gewoon met handdoeken mee wassen...en dan drogen op de verwarming..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138078437
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:58 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik heb gewoon mijn ariel gebruikt! en ik deed ze ook gewoon met handdoeken mee wassen...en dan drogen op de verwarming..
Precies ik wil ook gaan wassen met de handdoeken en hydrofielen. Op hoeveel graden doen jullie het. Op 60? Of lager en dan eens in de zoveel tijd warmer?
♥ J & S
pi_138078639
Ik was ze gewoon mee met de was van die dag. Zo worden ze toch zeker één keer per week op 60 graden gewassen. :)
pi_138078699
Meestal op 40 maar als er poep was dan 60 :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138078925
Top! en is zo'n wetbag nodig? want lees dat je vieze luiers niet in een afgesloten emmer mag bewaren vanwege schimmels ofzo?

Of is zo'n ding alleen nodig als je ook buitenshuis wasbare luiers zou gebruiken :')?
Sorry voor al mijn vragen hoor :@!
♥ J & S
pi_138079154
Wij hebben een luier emmer van de hema, ik gooide ze gewoon daar in. Ik sloot hem nooit want ik vond niet dat ze stonken. Poep luiers heb ik meteen in de wastrommel gegooid en dan meteen gewassen maar iedereen doet dat anders. Ik waste ze sowieso om de dag, mijn kind spuugde echt veel en ook spuitluiers genoeg gehad dus er draaide echt regelmatig een was.

Ik denk dat een wetbag vooral handig is als je onderweg bent en de natte luiers daar in gaat doen in de luier tas bijvoorbeeld.

Je kan ook gewoon de wetbag of zo'n waszak die je voor bh's gebruikt voor de luiers gebruiken! en dan dichtritsen zodat ze niet mengen met de rest van de was!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138092118
Wij hebben ook een open luier emmer :) En wetbag gebruiken we onderweg of voor bij oma. Wij zijn pas met wasbaar begonnen na 9 maanden, dus toen al vaste poep. Poep ging op het inlegvelletje en dat gaat de prullenbak in. De luiers wassen we pas als we door de nachtluiers zijn (iedere 4-5 dagen) en dat is een machine voor.

Qua waspoeder gebruiken wij potion, maar dan de helft oid van wat ze adviseren, dat is hier prima. We doen wel spoelen - wassen - spoelen, dan komen ze goed fris de machine uit.

We hebben itti bitti tutto en zijn er erg blij mee. Bamboozle stretch voor 's nachts en een paar pocket luiers voor langer weg of als we vroeg op moeten, die kunnen namelijk vol met boosters en gaan dan iets langer mee :P Maar ik heb echt een hekel aan het gedoe met inleggers terug in de luiers proppen, dus tutto's FTW!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_138120307
zojuist 3 luiers bij pandababy besteld om eens te proberen. Ben heel benieuwd hoe het bevalt!

nu alleen nog even inleggers erbij bestellen, die ben ik vergeten...
pi_138200172
Jippie! Vandaag alles bezorgd, eerst even wassen en dan kunnen we aan de slag!
pi_138208942
Mijn Alvababy is binnen, gewassen en hangt nu te drogen. Ben benieuwd!
Home is where the O+ is...
pi_138212826
Ik heb vandaag een GB geprobeerd die ik van bitterend over heb genomen! Werkt top :). Hij heeft m 2 uur gedragen en geen lekkage en hij had gepoept en geplast!

Ik heb ook newborn luiers van Lill joey daar wel lekkage gehad misschien toch al weer te klein? Of te lang gedragen? Ik ben er nog niet achter dus ga ze gewoon nog een keer proberen.
♥ J & S
pi_138248586
Misschien toch nog proberen klaproos!
Wij zijn er vandaag mee begonnen en zijn heel erg zoekende in hoe die nou het beste aanzit. Ze heeft wel een dikke kont zo hihi
  vrijdag 28 maart 2014 @ 03:57:25 #192
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138252362
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:30 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb vandaag een GB geprobeerd die ik van bitterend over heb genomen! Werkt top :). Hij heeft m 2 uur gedragen en geen lekkage en hij had gepoept en geplast!

Ik heb ook newborn luiers van Lill joey daar wel lekkage gehad misschien toch al weer te klein? Of te lang gedragen? Ik ben er nog niet achter dus ga ze gewoon nog een keer proberen.
Je weet zeker dat je ze voldoende hebt ingewassen? Sommige luiers hebben wat meer wasbeurten nodig om op 'full potential' te komen zeg maar :)

Wat zie ik een boel merken voorbij komen die ik niet ken trouwens :o leuk!
3!
pi_138254111
Incantrix, de luierwereld is enorm veranderd! Net als de doeken overigens. Maar echt, als je weer moet beginnen waan je je een complete n00b :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:18:49 #194
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138255573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:15 schreef WupWup het volgende:
Incantrix, de luierwereld is enorm veranderd! Net als de doeken overigens. Maar echt, als je weer moet beginnen waan je je een complete n00b :D
Nou, echt! :o Isabel loopt in wat ik al had dus bijkopen is niet heel nodig, maar ik zie hier bizar veel voorbij komen!

Het is ook te merken met verkoop, ik raak mijn tutto's en baby beehinds voor geen meter kwijt -O- maar ik ga die merken toch ook eens bekijken hoor, leuk wel :Y
3!
pi_138256175
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:18 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Nou, echt! :o Isabel loopt in wat ik al had dus bijkopen is niet heel nodig, maar ik zie hier bizar veel voorbij komen!

Het is ook te merken met verkoop, ik raak mijn tutto's en baby beehinds voor geen meter kwijt -O- maar ik ga die merken toch ook eens bekijken hoor, leuk wel :Y
Heb jij tutto's te koop staan? :9
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:51:56 #196
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138256509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Heb jij tutto's te koop staan? :9
Yup, 3! Zijn wel echt voor een meisje denk ik, lila, hardroze en een bloemenpatroon (beetje seventies). PM me maar als je interesse hebt, ze zijn amper gebruikt :)
3!
pi_138256578
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Yup, 3! Zijn wel echt voor een meisje denk ik, lila, hardroze en een bloemenpatroon (beetje seventies). PM me maar als je interesse hebt, ze zijn amper gebruikt :)
Oh, dan pas ik, mijn baby doet niet aan meisjesdingen :{w ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:55:25 #198
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138256607
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dan pas ik, mijn baby doet niet aan meisjesdingen :{w ;)
:D

Doe maar niet dan, haha!
3!
pi_138272489
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:30 schreef klaprooss het volgende:
Ik heb vandaag een GB geprobeerd die ik van bitterend over heb genomen! Werkt top :). Hij heeft m 2 uur gedragen en geen lekkage en hij had gepoept en geplast!

Ik heb ook newborn luiers van Lill joey daar wel lekkage gehad misschien toch al weer te klein? Of te lang gedragen? Ik ben er nog niet achter dus ga ze gewoon nog een keer proberen.
Wat leuk om te lezen dat ze zo goed bevallen O+

Sluiter de lill joey goed bij de beentjes? en hoeveel inleggers hebben ze?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138304580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat leuk om te lezen dat ze zo goed bevallen O+

Sluiter de lill joey goed bij de beentjes? en hoeveel inleggers hebben ze?
Ja ze doen het super :D

Het zijn AIO's.. Sluiten wel goed bij de beentjes aan vind ik..
Ik ga ze morgen weer proberen en dan even timen hoe lang hij hem dragen kan.
♥ J & S
  zondag 30 maart 2014 @ 19:39:56 #201
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138335867
Pandababy newborn besteld om eens te proberen! *O*
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138336762
Ben benieuwd hoe ze bevallen bij jullie! Hier nog aan het klooien met hoelang ze ze nou aankan zonder zeiknat te worden...
  zondag 30 maart 2014 @ 20:05:42 #203
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138336823
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef aapieannie het volgende:
Ben benieuwd hoe ze bevallen bij jullie! Hier nog aan het klooien met hoelang ze ze nou aankan zonder zeiknat te worden...
We hebben geen extra inleggers gekocht, omdat we de inleggers van BG hebben liggen hier. Nu maar hopen dat het past :)

Ze hebben bij PB overigens de 4-laags combi-inleggers weer. Volgens mij kun je daar een hele emmer in kwijt :D
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_138355432
Ga ik die eens bestellen! Heb nu de microvezel maar nog niet echt geluk mee gehad hihi
  maandag 31 maart 2014 @ 10:29:41 #205
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_138355599
Die pb luiers en inleggers kun je ook gewoon cheap zelf op ebay bestellen he. :@
A grand adventure has begun.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:34:39 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138355699
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Keshet het volgende:
Die pb luiers en inleggers kun je ook gewoon cheap zelf op ebay bestellen he. :@
Klopt, we willen ze alleen zsm hebben ;).
KuikenGuppy
  maandag 31 maart 2014 @ 10:35:48 #207
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_138355722
Ik heb ook nog een voorraadje nieuw in de verpakking. Effen, met motiefje of met een soort fleecebuitenkantje & motiefje. Is er interesse? Dan maak ik foto's!
Je kunt ze deze week nog in huis hebben. :+
A grand adventure has begun.
pi_138356204
Maak maar foto's voor me als je wilt!
pi_138356247
Welke maat is dat Keshet? Want ik heb ook wel interesse, denk ik. :)
  maandag 31 maart 2014 @ 11:42:30 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138357295
Zijn het newborns, keshet?
KuikenGuppy
  maandag 31 maart 2014 @ 15:15:20 #211
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_138364017
Het is allemaal 1 maat, met drukknoopjes te verstellen van klein naar groot.

Ik maak vanavond even foto's!
A grand adventure has begun.
pi_138426548
Ik heb een ministash besteld! Little lamb pockets. De proefluiers zijn goed bevallen, dus we gaan ervoor.
Iemand strikluiers met overbroekjes kopen?
pi_138426629
Puur uit interesse, zijn de kindjes met wasbare luiers eerder zindelijk, omdat het meer werk voor de ouders is of omdat ze bijvoorbeeld eerder nattigheid voelen?
pi_138426644
Hier nu een paar dagen bezig met Alvababy's, maar ik weet 't nog niet... De eerste keer ging goed, maar de keren erna lekte ze steeds door bij de beentjes. Toch voelt de inlegger niet verzadigd. Heb al meerdere standen geprobeerd, lijkt niet echt te helpen. Ze heeft flinke spekpootjes, dus hij is ook niet te wijd.

Iemand tips wat te doen bij lastige aio's? ;)
Home is where the O+ is...
  woensdag 2 april 2014 @ 09:32:13 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138426759
Heb je ze vaak genoeg gewassen, Cwen?

Kuiken heeft vandaag een pandababy aan om te proberen *O*.
KuikenGuppy
pi_138426778
Hoe bedoel je dat Zana? Waarom zou een kind zindelijk worden vanwege de belasting voor de ouder?

Hm, Cwen, dat is irritant. Heb je de luier voldoende vaak gewassen? En geen wasverzachter gebruikt?
pi_138426808
Microvezel inleggers hoeven in principe masr 1 keer, maar ze zijn nu zo'n 4 x al gewassen. Zou genoeg moeten zijn...

Oh en nee, geen wasverzachter. Ik gooi de boel nog maar eens in de was!

Zana, mijn man hoopt vooral dat ze veel sneller zindelijk is ja. Voor mij speelt ook de financiële overweging mee - 1 luier kan ze in principe tot zindelijk mee doen en is even duur als 1 pak.

[ Bericht 55% gewijzigd door Cwen op 02-04-2014 09:39:50 ]
Home is where the O+ is...
pi_138426847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:32 schreef WupWup het volgende:
Hoe bedoel je dat Zana? Waarom zou een kind zindelijk worden vanwege de belasting voor de ouder?

Hm, Cwen, dat is irritant. Heb je de luier voldoende vaak gewassen? En geen wasverzachter gebruikt?
Ik bedoel dat de ouders meer moeite doen om het kind eerder of vaker op een potje te laten plassen. Met de gewone luiers pak je sneller een nieuwe en/ of voelt het kind zelf ook niet dat het nat is.
pi_138426984
N=1 maar ik heb geen moeite gedaan om de oudste zindelijk te maken. Sterker nog, ik vond de stress om alle wc's in de buurt in de gaten te houden veeeeeel vervelender dan een paar luiers per dag te verschonen :D Ze was vlak voor haar derde verjaardag dag- en nacht zindelijk, zonder ongelukjes.
pi_138429402
Hai, Misschien dat deze vraag al 400x voorbij gekomen is. En ik heb het geprobeerd om te zoeken, maar dan kan ik nog lang op google zitten geloof ik :@

Ten eerste, jeetje wat een keuze is luiers :D
Ik ben zwanger van m'n eerste, en ik moet wat zuinig zijn qua geld. Ik vroeg me af of wasbare luiers dus dan voor mij voordelig zouden zijn.
Ik heb gekeken op lieveluiers.nl Daarstaat dat je voor wegwerpluiers van een goedkoop merk ongeveer 650 euro kwijt bent. Aanschaf van katoenen luiers tussen de 300 en 500 euro ( maar hoeveel heb ik er nodig?)
Maar er word niet bijverteld wat je kwijt bent aan het wassen van die luiers.
Mijn vader zei, dat hij vroeger 2x per week die luiers waste ( toen mijn zussen geboren werden bestonden er nog niet eens wegwerp luiers, in mijn tijd wel ( ik ben 25) )
Mijn zus beweert aan de hand van deze info dat ik iedere twee dagen moet wassen in de eerste weken omdat je misschien wel 7 luiers per dag nodig zult hebben.

Kan iemand mij misschien wat meer info geven? Want er is ZO veel te lezen, dat ik gewoon de weg kwijt raak in al die informatie.

Dank!
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 2 april 2014 @ 11:42:36 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138429936
Je moet wel om de dag wassen ja, langer kan je de vieze luiers niet bewaren zonder dat ze aan kwaliteit verliezen.

Begin eens met het lezen van dit artikel, daarmee heb je een goed beginnetje.
http://www.kiind.nl/articles/22
KuikenGuppy
pi_138430081
Oh ja ;( daar had ik nog niet aan gedacht. |:( :') Vrij logisch ook wel.

Klopt het trouwens dat ze minder poepen als je borstvoeding geeft? :D

Ik ga dat even lezen, dankje !
Born to Lose, but Built to Win.
pi_138430133
Ik moet zeggen dat ik de vergelijking op diverse sites niet zo betrouwbaar vind. Zo wordt op de site van pandababy een wegwerpluier van 33 cent vergeleken met wasbare luiers, terwijl je bij de AH wegwerpluiers kunt kopen voor 15 ct per stuk. Als je 15 cent per luier rekent ben je ongeveer even duur uit met wegwerp, ook al vergelijk je het met strikluiers.

Ik ben ooit een site tegengekomen die de vergelijking wel heel netjes deed, met goedkope én dure wegwerpluiers en wasbare luiers. Maar die kan ik nu niet meer vinden.

Ik denk dat je al snel niet veel goedkoper uit bent wanneer je diverse luiers uitprobeert voordat je weet wat je fijn vindt, nieuwe luiers koopt, je laat verleiden tot de duurdere luiers met leuke printjes, voor 's nachts/als je weggaat wel wegwerp gebruikt.
Maar als je goedkope wasbare luiers koopt, zelfs tweedehands, en ze echt altijd gebruikt kun je wel flink besparen. Helemaal als je ze ook gebruikt bij je eventueel andere toekomstige kinderen.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 2 april 2014 @ 11:47:45 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138430144
Geen idee, ik heb geen vergelijkingsmateriaal ;).
KuikenGuppy
pi_138430212
Ik verkoop m'n luiers ook weer door. Lijkt me dat je dat niet gauw doet met wegwerp :+
  woensdag 2 april 2014 @ 11:50:01 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138430241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:49 schreef WupWup het volgende:
Ik verkoop m'n luiers ook weer door. Lijkt me dat je dat niet gauw doet met wegwerp :+
:D
KuikenGuppy
pi_138430246
Ja, wanneer je doorverkoopt scheelt het ook aanzienlijk in de kosten. ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_138430409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:49 schreef WupWup het volgende:
Ik verkoop m'n luiers ook weer door. Lijkt me dat je dat niet gauw doet met wegwerp :+
oh bah :@
Born to Lose, but Built to Win.
pi_138430424
Zouden jullie luiers overkopen van mensen die je niet kent? Ik bedoel, via marktplaats of zo?
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:05:38 #230
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138430773
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 11:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zouden jullie luiers overkopen van mensen die je niet kent? Ik bedoel, via marktplaats of zo?
Zoals met alles kijk ik een beetje of die persoon betrouwbaar overkomt, google hun naam etc, maar ik zou er wel over denken (vooral als ik het ergens op kan halen). Maarja, dat zegt lang niet alles, ik heb eind februari een bibabad overgenomen van iemand die zéér vindbaar is op het internet (een draagconsulente nota bene) en het verjaardagsgeld van mijn dochter is gewoon weg en het bad heeft ze nooit gepost :'( via fok zou ik wel fijner vinden.

Wat voor luiers zou je willen?

En qua kosten kom je vooral veel goedkoper uit wanneer je meerdere kinderen in wasbaar hebt. Ik moet zeggen dat we bij Isabel vaak lui zijn, maar het scheelt wel.
3!
  woensdag 2 april 2014 @ 12:13:02 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138431019
Vraagje... moet je wasbaar ook vaker verschonen? S. kan niet tegen natte billen, dan gaat hij huilen tot hij verschoond is (hij geeft wel goed aan dat zijn luier vies is), en dat voelt hij nu sneller natuurlijk.
KuikenGuppy
pi_138431102
Ik heb geen ervaring met luieruitslag of kapotte billen, maar sowieso kan een wegwerp veel meer plas aan dan een wasbare. Dus ja, je moet wel vaker verschonen.
pi_138431322
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:05 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Zoals met alles kijk ik een beetje of die persoon betrouwbaar overkomt, google hun naam etc, maar ik zou er wel over denken (vooral als ik het ergens op kan halen). Maarja, dat zegt lang niet alles, ik heb eind februari een bibabad overgenomen van iemand die zéér vindbaar is op het internet (een draagconsulente nota bene) en het verjaardagsgeld van mijn dochter is gewoon weg en het bad heeft ze nooit gepost :'( via fok zou ik wel fijner vinden.

Wat voor luiers zou je willen?

En qua kosten kom je vooral veel goedkoper uit wanneer je meerdere kinderen in wasbaar hebt. Ik moet zeggen dat we bij Isabel vaak lui zijn, maar het scheelt wel.
Jeetje, wat een afzetters :(

Ja ik zou het dan denk ik ook via fok proberen. Ik heb nog geen idee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zou moeten kijken. En ze zien er allemaal wel leuk uit, en ik denk dat ik voor praktisch en "goedkoop" ga. En niet omdat er op die ene een giraffe staat.
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:27:10 #234
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138431439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Jeetje, wat een afzetters :(

Ja ik zou het dan denk ik ook via fok proberen. Ik heb nog geen idee, ik heb werkelijk geen idee waar ik naar zou moeten kijken. En ze zien er allemaal wel leuk uit, en ik denk dat ik voor praktisch en "goedkoop" ga. En niet omdat er op die ene een giraffe staat.
Het is ook superlastig hoor, en ook nog erg persoonlijk. Toen ik mijn pakket samenstelde heb ik geloof ik 5 merken gekocht, van alles een beetje. Mijn man had hele andere favorieten als ik en dat is eigenlijk altijd zo gebleven (de minst favoriete luiers kwamen meestal wel weer overeen, want dat had vaak meer met pasvorm te maken). En kleine baby's hebben meer verschoningen nodig als grotere kindjes. Een pasgeborene verschoon je zomaar een keer of 8 tot 12 per etmaal, terwijl we nu met Isabel (bijna 16 maanden) op een keer of 5 per dag zitten denk ik. Dat maakt dus ook nog verschil, als je maten gaat kopen kun je dus minder kopen van grotere maten :)

(En jah, ik ben zó boos! Het verjaardagsgeld van m'n meiske nota bene :'( Maargoed, we hebben nog één hoop en anders gaat het met naam en toenaam het internet op.. /offtopic)
3!
pi_138431481
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:27 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Het is ook superlastig hoor, en ook nog erg persoonlijk. Toen ik mijn pakket samenstelde heb ik geloof ik 5 merken gekocht, van alles een beetje. Mijn man had hele andere favorieten als ik en dat is eigenlijk altijd zo gebleven (de minst favoriete luiers kwamen meestal wel weer overeen, want dat had vaak meer met pasvorm te maken). En kleine baby's hebben meer verschoningen nodig als grotere kindjes. Een pasgeborene verschoon je zomaar een keer of 8 tot 12 per etmaal, terwijl we nu met Isabel (bijna 16 maanden) op een keer of 5 per dag zitten denk ik. Dat maakt dus ook nog verschil, als je maten gaat kopen kun je dus minder kopen van grotere maten :)
En die meegroei luiers, is dat niet iets wat dan handig kan zijn? Ik weet natuurlijk nu nog niet wat voor babytje ik krijg. :)
Born to Lose, but Built to Win.
pi_138431495
Kun je daar echt niks tegen doen dan, of is het gewoon verloren geld nu?
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:31:44 #237
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138431584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:28 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

En die meegroei luiers, is dat niet iets wat dan handig kan zijn? Ik weet natuurlijk nu nog niet wat voor babytje ik krijg. :)
Dat kan zeker handiger zijn, alleen moet je er wel rekening mee houden dat de pasvorm zó universeel moet zijn dat er meestal wel een gewichtsklasse is die 'buiten de boot' valt. De verstelbare van totsbots zijn bijvoorbeeld pas bruikbaar als je baby een paar maanden oud is, terwijl die van bumgenius bij mijn zoon al niet meer pasten toen hij een jaar of 2 was (nu is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor, maargoed..). Ik heb zelf eigenlijk de sized luiers het fijnst gevonden, maar dat is wel kostbaarder.

Ik heb aangifte gedaan, maar de politie doet verder weinig behalve een waarschuwing sturen :') Dus ja, we mogen bidden en smeken en anders ben ik dat geld gewoon kwijt.
3!
pi_138431687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:31 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Dat kan zeker handiger zijn, alleen moet je er wel rekening mee houden dat de pasvorm zó universeel moet zijn dat er meestal wel een gewichtsklasse is die 'buiten de boot' valt. De verstelbare van totsbots zijn bijvoorbeeld pas bruikbaar als je baby een paar maanden oud is, terwijl die van bumgenius bij mijn zoon al niet meer pasten toen hij een jaar of 2 was (nu is hij wel groot voor zijn leeftijd hoor, maargoed..). Ik heb zelf eigenlijk de sized luiers het fijnst gevonden, maar dat is wel kostbaarder.

Ik heb aangifte gedaan, maar de politie doet verder weinig behalve een waarschuwing sturen :') Dus ja, we mogen bidden en smeken en anders ben ik dat geld gewoon kwijt.
Hmm, ik ga nog wat rondsnuffelen, maar bedankt voor de informatie in elk geval! ik blijf het hier gewoon een beetje volgen :D Ik heb nog maanden de tijd om te beslissen.

Echt wat een rot streek hoor, ja aan die waarschuwing heb je ook niks ;( Ik hoop toch dat het nog goed komt op een of andere manier.
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 2 april 2014 @ 12:39:52 #239
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_138431801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:35 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Hmm, ik ga nog wat rondsnuffelen, maar bedankt voor de informatie in elk geval! ik blijf het hier gewoon een beetje volgen :D Ik heb nog maanden de tijd om te beslissen.

Echt wat een rot streek hoor, ja aan die waarschuwing heb je ook niks ;( Ik hoop toch dat het nog goed komt op een of andere manier.
Gewoon op je gemakje oriënteren, beetje lezen, kijken, komt vanzelf :) Ik vond het erg leuk om uit te zoeken! En vragen gewoon hier stellen, er zitten hier best aardig wat mensen die wasbaar gebruiken.

Jah, echt, ik vind het zo tegenvallen eigenlijk, ik heb álle gegevens! En jah, we hebben nog een beetje hoop, er is contact met haar man geweest (waar ook uit is gebleken dat ze ons heeft toegelogen toen ze zei dat het pakket verzonden was), we hópen dat hij alsnog 'the right thing' doet. En anders weet ik op welk forum ze zit en wat haar naam op twitter is.. Ik hoop alleen nog steeds dat het niet zo hoeft ;(
3!
pi_138433116
Vandaag aan het testen met bamboo boosters en tot nu toe beter als mivrovezel.
Van pb! Denk dat we deze wel houden ook, ze staan op t kleinste standje ondanks spekkie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')