wat bedoel je hiermee..?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef DarkY.NL het volgende:
Waar wil je je dan van uitschrijven als je een koopwoning hebt?
Ik heb geen koopwoning, dus weet niets van regels daarvan.quote:
Nou hier komt ook bij dat wij een zoontje hebben van 14 maanden, en zij wil dan een bijstand aanvragen. Terwijl ik haar gewoon gekdequote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef DarkY.NL het volgende:
Waar wil je je dan van uitschrijven als je een koopwoning hebt?
Nou omdat wij een kind hebben van 14 maanden, wilt zij een bijstandsuitkering aanvragen. zij werkt 1,5 dag in de week. en als ik weg zou gaan kan zij niks betalen. Terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik mijn kind echt niet laat zitten. en als ik haar ondersteun dan help ik mijn zoontje hier alleen maar mee, dus ik heb daar ook baat bij.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
even los van of het mag. Ze heeft er wel 3 jaar van jou fraude geprofiteerd en nu geeft ze je aan. Lekker figuur
Dit heb ik ook niet gedaan..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:25 schreef Gravedigger het volgende:
Los van het feit of hij de ontvanen huur heeft opgegeven bij de aangifte IB.
Dat is nooit een argument.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:26 schreef danielmaior het volgende:
aangezien ik niet helemaal van de regelgevin vanaf wist?
Zij wilde mij aangeven nadat ik besloten heb om niet bij haar te blijven. en wilt zij dus de bijstand aanvragen en als ik iets zou doen wat haar niet zou aanstaan ze mij compleet kapot zoi maken, waaronder ,mijn huis.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
Om maar even alle relevante informatie erbij te gokken die TS niet in de OP heeft staan: TS woonde bij vriendin, stond ingeschreven op zijn eigen koopadres en kreeg derhalve HRA. Is nu bang dat je die niet krijgt voor een adres waar je niet woont.
En dat klopt.
Wel een rancuneuze trut inderdaad.
Als je geluk hebt krijg je alleen een naheffing voor de te weinig betaalde belasting. Als je pech hebt krijg je er ook een dikke boete bovenop, want hoe je het wendt of keert; het is fraude. Dat je de regels niet kent maakt daarvoor niet uit, dat is technisch gezien jouw zaak. Ik zou voor de zekerheid maar vast eens wat juridische bijstand opzoeken, die kun je misschien wel gebruiken.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:29 schreef danielmaior het volgende:
krijg ik dan echt fraude aan me broek?
oke, sorry voor de onduidelijkheid.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:28 schreef DarkY.NL het volgende:
Misschien is het verstandig om even helder alles hier neer te zetten, het is nu een beetje onoverzichtelijk wat er gaande is.
zie boven. en er is een huur contractquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:35 schreef Gravedigger het volgende:
Hoe heb je de huur ontvangen? Cash of op een bankrekening? En bestaat er een huurcontract?
Willen de huurders er ook uit?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:37 schreef danielmaior het volgende:
[..]
oke, sorry voor de onduidelijkheid.
Het zit zo, 3 jaar geledn ben ik samen met mijn vriendin een huis gaan huren. hier heb ik om en nabij alles betaald behalve de huur.
vanaf dat moment heb ik huurders gehad in mijn koophuis, waar zij maandelijks geld over maakte naar mijn rekening.
zo'n 4 maanden geleden zijn er wat dingen voorgevallen waardoor wij veel ruzie hebben geahd. na 4 maanden veel ellende, en een grote ruzie ben ik weg gestuurd uit huis. zij wilde van me af.
Dus ik ben weg gaan. hierna gaf zij aan dat ik me zoontje niet zou zien, en zij dat ze een bijstand ging aanvragen en dat ze schijt had aan mij.
Ik ben dan gaan denken in hoeverre haar bijstands vraag een probleem kan zijn aangezien ik niet bij haar woon. en in hoeverre zullen zij mij na kijken.
Ik ben van plan om weer terug te gaan naar mijn eigen huis in mei, aangezie ik weer een huis nodig heb. zodra ik daar weer woon, kan zij mij daar nog mee pakken. of kan ik gewoon aanhouden dat k daar heb gewoon. ik weet dat het niet netjes is, om toch me aftrek te genieten terwijl ik daar geen recht op had.
Ik wilde vanaf de nieuwe huur contract uitschrijven op dat adres, om het zo wel netjes te doen. niet dat dat relevant is nu.
Ik hoor graag jullie reacties.
In dit geval lijkt me er wel sprake van dringend eigen gebruik, dus krijg je ze er wel uit. TS heeft als verhuurder wel een opzegtermijn van drie maanden. De huurders kunnen een rechter inschakelen. Die zal in dit geval waarschijnlijk de verhuurder in het gelijk stellen, maar kan de datum van opzegging aanpassen.quote:
Oke, klinkt wel aardig gek om mezelf aan te geven. ik heb niet echt het gevoel dat ik een misdaad heb gepleegd. zou het uitmaken als ik er in mei terug ga.. Als ik jou bericht lees hoef ik me niet al te veel zorgen maken om haar bijstand aanvraag.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:45 schreef Janneke141 het volgende:
Haar bijstandsaanvraag staat overal los van; die kijken alleen naar een inkomen per huishouden en aangezien je daar niet meer woont is jouw situatie daarvoor verder niet relevant.
Wat voor jou belangrijk is, is je huidige huurders uit je huis krijgen zodat je er zelf weer in kan (waar woon je nu eigenlijk?). Daarnaast zal er nog wel wat juridisch getouwtrek over bezoekregelingen etc. voor jullie kind komen, en wellicht alimentatie toegewezen worden. Ook daarvoor maakt het niet uit waar je woont.
En tot slot, zelfs als je ex de fiscus niet inseint loop je nog steeds risico dat je tegen de lamp loopt en dan ben je het bokje. Ik zou eerst juridisch advies inwinnen, en daarna serieus overwegen jezelf aan te geven.
Ik denk dat ik wel rond kom met de huurders, zijn wel schappelijke mensen, maar goed, dat dacht ik ook van mij ex.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dit geval lijkt me er wel sprake van dringend eigen gebruik, dus krijg je ze er wel uit. TS heeft als verhuurder wel een opzegtermijn van drie maanden. De huurders kunnen een rechter inschakelen. Die zal in dit geval waarschijnlijk de verhuurder in het gelijk stellen, maar kan de datum van opzegging aanpassen.
Schappelijke mensen willen nog wel eens wat minder schappelijk zijn als ze dakloos worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:53 schreef danielmaior het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel rond kom met de huurders, zijn wel schappelijke mensen, maar goed, dat dacht ik ook van mij ex.
Bottom line, hulp vragen bij een advocaat/jurist. bedankt allemaal voor jullie reacties. wordt gewaardeerd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schappelijke mensen willen nog wel eens wat minder schappelijk zijn als ze dakloos worden.
Je moet trouwens even af van het idee dat fraude geen fraude is als je het niet bewust doet. De fiscus denkt daar namelijk echt anders over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |