Nou over het aanbod, volgens mij had het vorig kabinet de ambitie om jaarlijks op 100.000 nieuwbouw huizen uit te komen, dat is nu gezakt tot 40.000 zoals we ergens hierboven kunnen zien.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
We 'moeten' helemaal niks. Feit is echter dat je in het huidige economische klimaat geen haast hoeft te hebben om iets te kopen omdat er een prijsexplosie op de loer ligt en het aanbod zo klein is....
Wat fijn zulke ambiteuze regeringen, helaas blijken ambities van vele bestuurders totaal gespeend van enig realisme de laatste jaren.quote:
Hadden ze het maar gedaan! Residuele grondprijzen dusdanig aanpassen dat er gewoon vraag naar die 100.000 woningen was geweest... Dan hadden gemeenten moeten afschrijven, maar was de economie en werkgelegenheid aanzienlijk beter geweest.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:42 schreef Basp1 het volgende:
Wat fijn zulke ambiteuze regeringen, helaas blijken ambities van vele bestuurders totaal gespeend van enig realisme de laatste jaren.
die ambitie is uit de jaren 70 toen er veel behoefte was, die overigens ook nooit gehaald werd, ik denk dat 40.000 al te veel is, vele ouderen gaan verkopenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou over het aanbod, volgens mij had het vorig kabinet de ambitie om jaarlijks op 100.000 nieuwbouw huizen uit te komen, dat is nu gezakt tot 40.000 zoals we ergens hierboven kunnen zien.
[..]
Wat fijn zulke ambiteuze regeringen, helaas blijken ambities van vele bestuurders totaal gespeend van enig realisme de laatste jaren.
Ik heb het dan ook over het totale aanbod, dus inclusief tochtige woningbouwkrotten en andere tweedehands bouwsels. Dat aanbod is torenhoog.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou over het aanbod, volgens mij had het vorig kabinet de ambitie om jaarlijks op 100.000 nieuwbouw huizen uit te komen, dat is nu gezakt tot 40.000 zoals we ergens hierboven kunnen zien.
Nee, alleen de vraag of de huizenprijzen voorlopig blijven dalen (of iig niet gaant stijgen) doet ter zake. Dat de huizenprijzen voorlopig niet gaan stijgen lijkt me een redelijk veilige gok.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:20 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ligt eraan wat er harder daalt en vooral wat en langer gaat dalen. Gelukkig weet jij het antwoord op beide...
Een call optie op een huis lijkt me niet slim...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:47 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, alleen de vraag of de huizenprijzen voorlopig blijven dalen (of iig niet gaant stijgen) doet ter zake. Dat de huizenprijzen voorlopig niet gaan stijgen lijkt me een redelijk veilige gok.
Als ik bijvoorbeeld 2 ton heb en daarmee in de toekomst een huis wil kopen, dan maakt het niks uit of ik volgend jaar daar de helft minder boodschappen van kan kopen, zolang ik daar maar meer (of iig niet minder) huis voor kan krijgen.
Wordt dat herstel dan een vorm van uitbodemen met groeicijfers van < 1% of gaan we een echte hoogconjunctuur krijgen? En waar komt dat herstel uit voort?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je hebt ook nog het punt of je vastgoed koopt als investering of als primaire woning. Groots verschil.
Economisch herstel over 2 jaar max.
Een gedeelte van die 100.000 woningen was dan ook als vervanging van die tochtige woningbouwkrotten bedoelt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over het totale aanbod, dus inclusief tochtige woningbouwkrotten en andere tweedehands bouwsels. Dat aanbod is torenhoog.
Misschien een jaar uitbodemen en dan langzaam stijgende lijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wordt dat herstel dan een vorm van uitbodemen met groeicijfers van < 1% of gaan we een echte hoogconjunctuur krijgen? En waar komt dat herstel uit voort?
echte dumpprijsen he?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast zijn naast de ouderen ook de corporaties flink aan het dumpen dat was vroeger nooit zo
\http://www.cfv.nl/taken/i(...)tiesector_in_cijfers
MAW: het aanbod is torenhoog en er is geen enkele haast bij voor potentiële kopers, zoals ik al zei dus...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gedeelte van die 100.000 woningen was dan ook als vervanging van die tochtige woningbouwkrotten bedoelt.
Maar het aanbod is torenhoog omdat vele potentiele kopers de kat uit de boom kijken en/of op dit moment gewoon geen financieringen voor hun gewilde object meer rondkrijgen.
Even optellen voor woningcorporaties in 2011:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
Daarnaast zijn naast de ouderen ook de corporaties flink aan het dumpen dat was vroeger nooit zo
\http://www.cfv.nl/taken/i(...)tiesector_in_cijfers
Het is wel van 100.000 naar 40.000 per jaar ingestort. Dat is gewoon wel een probleem. Men juicht er hier in dit topic wel om maar de realiteit is minder prettig.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Max. 10.000 euro voor een kavel van minimaal 500 m2 in een woonrijp gemaakte omgeving was volgens jou toch erg realistisch?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hadden ze het maar gedaan! Residuele grondprijzen dusdanig aanpassen dat er gewoon vraag naar die 100.000 woningen was geweest... Dan hadden gemeenten moeten afschrijven, maar was de economie en werkgelegenheid aanzienlijk beter geweest.
"Met deze productie wil men bewerkstelligen, dat meer mensen goed en betaalbaar kunnen wonen"
Roep je al heel vaak maar ga je dat ook nog cijfermatig onderbouwen. Is er daadwerkelijk een dalende behoefte aan woningen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die ambitie is uit de jaren 70 toen er veel behoefte was, die overigens ook nooit gehaald werd, ik denk dat 40.000 al te veel is, vele ouderen gaan verkopen
Niks om over te juichen idd maar wel de realiteit.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wel van 100.000 naar 40.000 per jaar ingestort. Dat is gewoon wel een probleem. Men juicht er hier in dit topic wel om maar de realiteit is minder prettig.
Dan is de vraag waar in nederland de -1400 voornamelijk plaats heeft gevonden als dit in de krimpgebieden was, is het scheefhuurders verhaal nog steeds geloofwaardig. We hebben al vaker hier gezien dat de potentiele huizen kopers / huurders waar ook jij toe behoort niet de intentie hebben om te ver weg van hun huidige woonplaats te gaan wonen omdat de huizen in de krimpregios flink goedkoper zijn. De huren in de krimpregios zijn gewoon vaak gebaseerd op het puntensysteem en zullen elkaar niet zoveel ontlopen als de het verschil in huizenprijzen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even optellen voor woningcorporaties in 2011:
Nieuwbouw voor verhuur: + 28.600
Verkoop bestaande woningen aan particulieren: -14.300
Verkoop bestaande woningen aan andere partijen: -3.800
Sloop: -11.900
Totaal: -1.400
Ondanks de wachtlijsten neemt het aantal beschikbare sociale huurwoningen dus af. Dat maakt het hele scheefhuurderwegpestverhaal meteen ongeloofwaardig.
Belgie!! Wat is daar aan de hand?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://www.zerohedge.com/(...)using-bubbles-abound
dat is alleen maar om woningen krijgen te krijgen voor de verkoop , hier worden lege flats gelijk gedumptquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Ondanks de wachtlijsten neemt het aantal beschikbare sociale huurwoningen dus af. Dat maakt het hele scheefhuurderwegpestverhaal meteen ongeloofwaardig.
Het is toch nooit 100.000 geweest? Dat was alleen de doelstelling maar, volgens mij is het in werkelijkheid nooit boven de 70.000 uitgekomenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wel van 100.000 naar 40.000 per jaar ingestort. Dat is gewoon wel een probleem. Men juicht er hier in dit topic wel om maar de realiteit is minder prettig.
Let je wel eens op wat je zelf post, of worden er altijd 20% minder woningen als het aantal verleende bouwvergunning gebouwd?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:39 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het is toch nooit 100.000 geweest? Dat was alleen de doelstelling maar, volgens mij is het in werkelijkheid nooit boven de 70.000 uitgekomen
Ja dat zijn die in de verkoop staande kaveltjes met bouwvergunning. Stukje bouwland kopen en dan bouwvergunning regelen, winst gegarandeerd als je het kunt verkopen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Let je wel eens op wat je zelf post, of worden er altijd 20% minder woningen als het aantal verleende bouwvergunning gebouwd?![]()
AEX / Huizenmarktnieuwstopic #42: "Waar over en onderwaarde virtueel zijn"
Volgens mij is de bouwvergunning alleen nog een laatste ambtelijke stap om te kijken of het pand wat je op het grondstuk wilt bouwen wel voldoet aan de welstandsnormen/ andere regeltjes waar we kampioen in zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:49 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Ja dat zijn die in de verkoop staande kaveltjes met bouwvergunning. Stukje bouwland kopen en dan bouwvergunning regelen, winst gegarandeerd als je het kunt verkopen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |