abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123649175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 07:44 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat kan niet kloppen, ik zit in een dure stad in China en huur hier een appartement voor zo'n 115 euro per jaar per vierkante meter. In een gebied wat populair is bij westerlingen, mijn appartement is eigendom van de Chinese buurman en buurvrouw. Deze prijzen zijn voor normale werkende Chinezen onbetaalbaar.

Chinezen zijn doorgaans ook niet bereid om te reizen voor het werk, als ze horen dat je een half uur er over doet om naar je werk te komen verklaren ze je voor gek.
Dan is zelfs 115 euro per vierkante meter nog best duur ook voor nederlandse woningbouw begrippen in ieder geval, als we ervan uit gaan dat een gemiddeld rijtjeshuis 100 m^2 is zou de jaar huur prijs dan 11.500 zijn, dus bijna 960 euro per maand.

En dan zitten we hier nog te klagen dat wonen zo duur is. ;)
pi_123649976
Deze prijs is geen woningbouw, het is modern en nieuw gebouw voorzien van alle gemakken en uitzicht over zee, dat is echt wel wat anders dan een jaren 60 rijtjes huis in Nederland.
pi_123650235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:14 schreef Sparqq het volgende:
Deze prijs is geen woningbouw, het is modern en nieuw gebouw voorzien van alle gemakken en uitzicht over zee, dat is echt wel wat anders dan een jaren 60 rijtjes huis in Nederland.
Ook in de particuliere verhuur kun je een appartement voor zulke prijzen in NL huren met deze voorzieningen, misschien niet in de goede kant van scheveningen, maar wel op ander plaatsen aan zee. Ik verbaas me echt dat de huurprijs voor jou in china zo hoog is.
pi_123650861
quote:
Meeste woningcorporaties verhogen huren

De meeste woningcorporaties gaan de inkomensafhankelijke huurverhoging doorvoeren.

Uit een onderzoek van de NOS blijkt dat ruim driekwart de huren gaat verhogen om het hoofd boven water te houden.

Een op de tien corporaties doet het niet omdat ze denkt dat de kosten niet tegen de opbrengsten opwegen. De rest weet het nog niet. Van de corporaties die de inkomensafhankelijke huurverhoging invoeren, doet het overgrote deel dat al dit jaar.

De Eerste Kamer stemt dinsdag over de plannen van minister Stef Blok (Wonen). Problemen worden daarbij niet verwacht. Blok wil met de maatregel het scheefwonen aanpakken en de doorstroming op de woningmarkt bevorderen.

Afhankelijk van de hoogte van het inkomen mogen verhuurders meer geld vragen. Dat kan oplopen tot maximaal 6,5 procent voor mensen die in een sociale huurwoning zitten en meer verdienen dan 43.000 euro.
Gaat de inkomensafhankelijke verhoging dan toch door, ik dacht dat er nog wat meer beren op de weg waren om dit in te gaan voeren.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:12:49 #105
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123651406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gaat de inkomensafhankelijke verhoging dan toch door, ik dacht dat er nog wat meer beren op de weg waren om dit in te gaan voeren.
Schijnbaar dus niet, ach ja morgen weten we meer. Blij dat ik weg ben dus uit mijn tijdelijk huurwoning. Dan was ik nou en achteruit gegaan vanwege de loonbelastind maatregelen en achteruit vanwege de scheefhuurverhoging. Maar ach volgend jaar dan weer een stukje vanwege de berperking in de HRA.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123652092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook in de particuliere verhuur kun je een appartement voor zulke prijzen in NL huren met deze voorzieningen, misschien niet in de goede kant van scheveningen, maar wel op ander plaatsen aan zee. Ik verbaas me echt dat de huurprijs voor jou in china zo hoog is.
Reken maar dat een Chinees wel voor een tiende van deze prijs kan huren, maar dan zal het een oud krot zijn, ver van de metro aan de randen van de stad. Ik heb nog wel iets van de vraagprijs afgekregen maar een Chinees kan er vast meer van krijgen. Buitenlanders in Nederland hebben ook een slechte onderhandelings positie;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:04:01 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123652895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:53 schreef Basp1 het volgende:
"Een op de tien corporaties doet het niet omdat ze denkt dat de kosten niet tegen de opbrengsten opwegen."
Daar geven ze heel mooi mee aan hoe gruwelijk inefficient ze werken, als het doorvoeren van een tariefverhoging meer kost dan het oplevert...
censuur :O
pi_123653048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar geven ze heel mooi mee aan hoe gruwelijk inefficient ze werken, als het doorvoeren van een tariefverhoging meer kost dan het oplevert...
Dit is een variant met nogal wat administratief gedoe gezien alle extra ellende rondom het bijhouden van inkomens en alle bezwaren die een corporatie zou krijgen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:21:00 #109
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123653370
quote:

[..]

de meesten WBV woningen zitten aan al het maximum dat voor die woning geldig is aan de hand van het puntenstelsel, het nagaan van al die inkomens om hier of daar een tientje meer huur te kunnen vragen, dat zou ik ook niet doen.
Het is niet verplicht
De Huur komt bij die corporaties toch vanzelf binnen

Als die eurocrisis zo door gaat dan verwacht ik de eerste leegstand bij de woningcoporaties te zien binnenkort

[ Bericht 8% gewijzigd door HD9 op 05-03-2013 11:31:49 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123653742
quote:

[..]

Blijkbaar werken particuliere verhuurders dan ook niet effcienter aangezien die zo goed als niets onder de huurgrens van 630 euro aanbieden. :P
pi_123654315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar werken particuliere verhuurders dan ook niet effcienter aangezien die zo goed als niets onder de huurgrens van 630 euro aanbieden. :P
Waarbij die niet eens met een sociaal oogmerk aan de slag hoeven te zijn :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:18:03 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123655167
quote:
Dat heeft alles te maken met de enorme kosten waar private huur mee te maken heeft. Voornamelijk vanwege de kunstmatig hoge grondprijs, iets waar sociale huur aanzienlijk goedkoper mee uit is.
pi_123655376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met de enorme kosten waar private huur mee te maken heeft. Voornamelijk vanwege de kunstmatig hoge grondprijs, iets waar sociale huur aanzienlijk goedkoper mee uit is.
Voor gestapelde woningen ook wel flats genaamd is de grondprijs natuurlijk maar een veel kleiner gedeelte van de hele prijs.

Veel particuliere verhuur is ook allang gebouwd voordat de grondprijzen flink stegen, dus die bedrijven zouden winsten als water dan moeten maken voor die objecten die voor een appel en een ei in de boeken zouden moeten staan. :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:25:33 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123655442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Voor gestapelde woningen ook wel flats genaamd is de grondprijs natuurlijk maar een veel kleiner gedeelte van de hele prijs.
Dat blijkt niet echt uit de verkoopprijzen van nieuwe flats.
pi_123656783
quote:
De vraag is ook welke inkomensverdeling hun huurders hebben. Maar stel iemand met >¤43.000,- inkomen en ¤600,- huur zou dan ¤480 extra huur gaan ophoesten? Kan je nog wel wat actie voor ondernemen als verhuurder.

Btw, reed laatst langs het pand van "Kennemer Wonen" en dat is wel een fraai en imposant gebouw zeg! Heel wat meer uitstraling dan de grauwe huurwoninkjes in Alkmaar-Nord wonen waar hun klantjes in gestopt zitten....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123656832
quote:
Ik zie - in Ede - wel huizen van particuliere verhuurders die langzaam afdalen naar die grens (ik dacht ¤660). Staan nu (nog) leeg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123657460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat blijkt niet echt uit de verkoopprijzen van nieuwe flats.
Toch wel hoor. Hoge bouwkosten en wat minder grondkosten. prijzen uiteindelijk redelijk vergelijkbaar.
pi_123657600
Is iemand hier bekend met executieveilingen van huizen? Ik zag de eerste Amsterdamse vastgoed onroerend goed veiling, is dit een goede plek om als starter je eerste huis te kopen, of wordt deze veiling gedomineerd door vastgoedinvesteerders? Wat zijn de voorwaarden waaraan je moet voldoen bij zo'n veiling?
pi_123657645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Is iemand hier bekend met executieveilingen van huizen? Ik zag de eerste Amsterdamse vastgoed onroerend goed veiling, is dit een goede plek om als starter je eerste huis te kopen, of wordt deze veiling gedomineerd door vastgoedinvesteerders? Wat zijn de voorwaarden waaraan je moet voldoen bij zo'n veiling?
Het zal niet heel makkelijk zijn om er als kleine particulier tussen te komen ben ik bang voor je.
Qua voorwaarden neem ik aan dat ze extra eisen aan de financiering stellen (je moet snel over de brug komen met geld, niet eerst nog een heel traject door met een bank).
pi_123657658
quote:

[..]

Heeft voornamelijk te maken met de absurde regelgeving en huurders bescherming in dat segment, liever leegstaan dan sociaal verhuren met een punten systeem en een jaarlijkse verhoging die door de overheid bepaalt wordt.
pi_123657938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:32 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Heeft voornamelijk te maken met de absurde regelgeving en huurders bescherming in dat segment, liever leegstaan dan sociaal verhuren met een punten systeem en een jaarlijkse verhoging die door de overheid bepaalt wordt.
Ook al zijn deze regels er als ze echt effcienter als wbv's zouden zijn zou het alsnog voor hun lonend moeten kunnen zijn om in dit segment te verhuren. Het ging over de effcientie van de organisatie en blijkbaar is een particuliere verhuurder net zo inefficient als een semi geprivatireerde WBV.

Het puntensysteem gaat men toch afschaffen of gaat deze nu gecombineerd worden met de x.x% van de woz prijs als maximale huur.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:28:05 #122
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123659464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al zijn deze regels er als ze echt effcienter als wbv's zouden zijn zou het alsnog voor hun lonend moeten kunnen zijn om in dit segment te verhuren. Het ging over de effcientie van de organisatie en blijkbaar is een particuliere verhuurder net zo inefficient als een semi geprivatireerde WBV.

Het puntensysteem gaat men toch afschaffen of gaat deze nu gecombineerd worden met de x.x% van de woz prijs als maximale huur.
Dat zit hem toch geheel in die puntentelling sociaal of niet en dat kun je met 1 puntje verschil uitmaken sociaal of niet. Huis 1 m2 groter en tada je kunt er al zijn. Dan is het WOZ gebeuren wat men wil invoeren eerlijker ???? ik zal het niet weten. Dus of een private verhuurder dan net zo inefficiėnt werkt als een WBV is maar de vraag.. Ook gezien er WBV's zijn met verhuur buiten de sociale sector.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:16:17 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123663783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:28 schreef Tikbalang het volgende:

Dan is het WOZ gebeuren wat men wil invoeren eerlijker ???? ik zal het niet weten.
Dus of een private verhuurder dan net zo inefficiėnt werkt als een WBV is maar de vraag.. Ook gezien er WBV's zijn met verhuur buiten de sociale sector.
Als de WOZ daalt, dan dalen dus ook de huren
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123667884
quote:
Ik neem aan dat je een bankgarantie af moet geven, om aan te tonen dat je dat geld inderdaad tot je beschikking hebt. Je kunt niet gaan bieden, en als je wint zeggen, 'mooi, ga ik nu even kijken of ik de hypotheek rond kan krijgen'. Probleem is dat de bank je geen bankgarantie zal geven als ze geen taxatie hebben van het onderpand. Zoiets is dus leuk als je genoeg eigen geld hebt, maar anders kun je er niks mee. Correct me if I'm wrong.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123669414
quote:
Vraag de veiling-voorwaarden en het -systeem op. Het schijnt dat die Amsterdammers soms een ander veilingsysteem hanteren; iets met plokgelden die je als hoogste bieder contant kunt ontvangen als het O.G. niet wordt geguund.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 05-03-2013 18:53:02 ]
pi_123691473
http://www.nu.nl/politiek(...)lkers-aanpakken.html

Dat is nou symtoom bestrijding, als je zorgt dat mensen niet 8 jaar hoeven te wachten op een woning hebben huisjesmelkers geen kans....
  woensdag 6 maart 2013 @ 07:24:08 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123691624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 06:51 schreef Sparqq het volgende:

Dat is nou symtoom bestrijding, als je zorgt dat mensen niet 8 jaar hoeven te wachten op een woning hebben huisjesmelkers geen kans....
BLOK is een rat , hij bedoelt altijd iets anders dan dat hij zegt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123703349
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 06:51 schreef Sparqq het volgende:

Ja dat zal maar ook met huren is het locatie locatie. Als teveel mensen zich inschrijven op 1 en dezelfde plek krijg je wachtrij-en dat is heel erg simpel. Natuurlijk valt dat wel op lossen door huurders geen keuze te geven waar ze willen wonen maar gewoon het allereerste beste huis te geven wat vrijkomt waar dan ook. Is natuurlijk een totaal ongewenste situatie lijkt mij.
pi_123707233
Een vinexschuur die als herenhuis te koop wordt gezet voor 600K.
Dat kan alleen in Weesp w/

Wat een oerlijke blokhut!

http://www.funda.nl/koop/(...)ses-beatrixlaan-3-a/
pi_123739852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:51 schreef PierreBetfair het volgende:

Kan het zijn dat Weesp net als Ouderkerk a/d Amstel en Abcoude alleen maar rijke mensen trekt? Tuurlijk dit is teveel, maar mensen die op de Zuidas werken willen graag een mooi huis vlakbij Amsterdam en zijn bereid daarvoor te betalen.
pi_123750690
de mening van de c.e.o van Bam over de woning markt is het best waard om hier geplaatst te worden.

AMSTERDAM (Dow Jones)--De aanhoudend moeilijke marktomstandigheden op de woningmarkt, mede reden voor het slechtere resultaat van bouwer Koninklijke BAM Groep nv (BAMNB.AE) in 2012 in vergelijking tot 2011, zullen ook in 2013 hun sporen nog nalaten, blijkt donderdag na toelichting op de jaarcijfers door bestuursvoorzitter Nico de Vries.

Zo geeft de topman aan dit jaar nog geen herstel te zien op de woningmarkt, en spreekt hij derhalve de verwachting uit sterk minder woningen te verkopen in 2013 dan in 2012. "Uitbodeming van de woningmarkt voorzie ik zeker niet in 2013 en ik verwacht ongeveer 1.500 woningen te verkopen", licht De Vries toe. In 2012 kwam het aantal verkochte woningen uit op 1.906, een daling met bijna 15% ten opzichte van 2011. Het voor 2013 verwachte aantal woningverkopen betekent een daling met ongeveer nog eens 20%.

De topman kan dan ook niet uitsluiten dat dit wederom zal betekenen dat het bedrijf moet reorganiseren.

"Reorganisaties in 2013 sluit ik niet uit", zegt De Vries, "maar deze zullen zeker niet van dezelfde orde zijn als in 2012. Als we moeten reorganiseren dan is te verwachten dat de eerste klap valt bij woningbouw", onderstreept de topman de moeilijke woningmarkt.

Wat deze woorden waard zijn zal nog moeten blijken. Halverwege 2012 gaf de topman ook al aan dat er in de tweede helft van het jaar niet zo zwaar gereorganiseerd zou hoeven worden als de 200 tot 250 banen die in de eerste zes maanden werden geschrapt. Toch kwam het bouwbedrijf over het gehele boekjaar tot een reorganisatie van ongeveer 650 man.

Hoewel De Vries de maatregelen van het woonakkoord nog niet afdoende vindt voor het teweegbrengen van een herstel binnen de sector, wil hij de schuld van de problemen in de woningmarkt niet neerleggen bij de politiek. "De problemen zijn ontstaan door de economische crisis, en daar wil ik de politiek de schuld niet van geven", aldus De Vries. Wel ziet hij een belangrijke rol voor het kabinet in het herstellen van het consumentenvertrouwen, e e n van de belangrijkste oorzaken waardoor de sector het herstel nog niet heeft weten in te zetten.

Daarnaast ziet De Vries een belangrijke rol voor de pensioenfondsen, waarvan hij hoopt dat ze meer zullen investeren in de binnenlandse woningmarkt, en voor de woningcorporaties, die eveneens meer zouden moeten investeren. "Daarnaast zou het op hypotheekgebied goed zijn als buitenlandse partijen tot de markt zouden toetreden en als de Europese bankenregels versoepeld zouden worden", aldus De Vries.

Een uitgebreidere rol voor de bouwbedrijven op financieringsgebied lijkt hem in elk geval geen goed idee. "Bouwbedrijven moeten niet voor bank gaan spelen, net zo goed als dat banken niet moeten gaan bouwen."

- Door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

March 07, 2013 09:53 ET (14:53 GMT)

Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc
http://www.rtl.nl/compone(...)-dowjones1299163.xml

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 18:45:01 ]
pi_123750912
Arjan, wil je wel wat consequenter worden met bronvermeldingen? Dus gewoon een linkje plaatsen naar de vindplaats van het stuk als je iets op FOK! plaatst.
pi_123751518
zo goed?
pi_123751677
quote:
Het gaat momenteel uitermate slecht met de Nederlandse bouwsector. Omdat de huizenmarkt in het slop zit (prijsdaling op jaarbasis is inmiddels bijna 10%), is de animo om huizen te bouwen flink afgenomen. In 2012 zijn er dan ook uitzonderlijk veel bouwbedrijven failliet gegaan. Het aantal faillissementen in de bouw is in 2012 met 33% gestegen ten opzichte van 2011. Volgens cijfers van Creditsafe zijn niet alleen aannemers maar ook loodgieters en schilders in 2012 massaal failliet verklaard. Er zijn 36% meer loodgieters en 25% meer schilders over de kop gegaan in 2012 dan in 2011. Ook als we de onderstaande staafdiagrammen bekijken kunnen we niet anders dan concluderen dat de bouwsector op z’n gat ligt. Van bijna 100.000 bouwvergunningen in 2006 naar nog geen 40.000 in 2012.
http://biflatie.nl/artike(...)erlandse-bouwsector/
pi_123755968
Neehoor, de markt stagneert echt niet. Die dalende prijzen zijn alleen maar goed, straks heeft iedereen voor weinig een dik huis *O*
pi_123756008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:46 schreef arjan1212 het volgende:
zo goed?
Nee niet echt, zo kom je niet op het bericht uit (je moet eerst ergens inloggen dan blijkbaar). Heb er even een andere bron bijgezet.
pi_123756124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:51 schreef PierreBetfair het volgende:

8)7
Beneath the gold, the bitter steel
pi_123757288
Bron:

dat andere particuliere opdrachtgevers, zijn dat mensen die een kavel hebben en daar een huis op laten bouwen? dat segment zou volgens mij moeten groeien.
pi_123757584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 18:48 schreef Kirov het volgende:

[..]

8)7
het is een te duur huis voor de wijk waar het in staat ?
pi_123760521
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:19 schreef arjan1212 het volgende:
Bron:

[ afbeelding ] dat andere particuliere opdrachtgevers, zijn dat mensen die een kavel hebben en daar een huis op laten bouwen? dat segment zou volgens mij moeten groeien.
Dat is die groep inderdaad maar ook daar zit de klad in. De boel ligt op z'n gat.
  donderdag 7 maart 2013 @ 21:10:28 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123763480
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is die groep inderdaad maar ook daar zit de klad in. De boel ligt op z'n gat.
grondprijzen moeten gelijk worden aan kantorengrond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123764582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

grondprijzen moeten gelijk worden aan kantorengrond
nee het aanbod deel moet gewoon minder gereguleerd worden door de lokale overheid die door schaarste extra inkomsten genereert. gemeenten hebben gewoon een perverse prikkel hiermee in handen.
pi_123765796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee het aanbod deel moet gewoon minder gereguleerd worden door de lokale overheid die door schaarste extra inkomsten genereert. gemeenten hebben gewoon een perverse prikkel hiermee in handen.
Er is momenteel een zeer groot overschot aan bouwgrond.
pi_123765884
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is momenteel een zeer groot overschot aan bouwgrond.
dus dan kost het niets meer als vraag en aanbod werken.
pi_123766263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dus dan kost het niets meer als vraag en aanbod werken.
Duizenden hectares bouwgrond is iets anders dan een halfje bruin knul.
pi_123766673
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Duizenden hectares bouwgrond is iets anders dan een halfje bruin knul.
geen economie gestudeerd zeker... :')
pi_123767256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

geen economie gestudeerd zeker... :')
Jij hebt inderdaad weinig kaas gegeten van dergelijke materie zo te zien.
pi_123767504
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2013 22:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij hebt inderdaad weinig kaas gegeten van dergelijke materie zo te zien.
ok dat lijkt me dus een duidelijke nee :') .
pi_123767616
Wat is jouw achtergrond met betrekking tot de huizenmarkt?
  donderdag 7 maart 2013 @ 22:25:57 #150
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_123768790
quote:
Woningprijzen in Nederland zullen scherp dalen: -42%?

De eerste barsten in de zeepbel: de verkopen dalen. Wanneer de huizenmarkt het scenario van 1978-1983 volgt wacht ons mogelijk een prijsdaling van 42%.

Lagere woningprijzen
Vrijwel alle deskundigen zijn het er inmiddels over eens dat woningprijzen naar beneden gaan, maar de meningen zijn behoorlijk verdeeld over hoe lang de reeds ingezette daling zal gaan duren en hoe fors de daling zal zijn.' Dat zegt Maartje Martens van Huizenmarkt-zeepbel.nl.

Financiėle crisis
Er zijn duidelijke indicaties voor een langdurige en ernstige stagnatie van de koopwoningmarkt en voor een flinke daling van de woningprijzen. Hoe groot is de zeepbel? Wanneer het scenario van de woningmarktcrisis van 1978-1983 wordt geprojecteerd op de huidige zeepbel in de koopwoningmarkt kunnen we ons opmaken voor een prijsdaling van 42% over de komende vijf jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')