abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123786545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Let je wel eens op wat je zelf post, of worden er altijd 20% minder woningen als het aantal verleende bouwvergunning gebouwd? :D

AEX / Huizenmarktnieuwstopic #42: "Waar over en onderwaarde virtueel zijn"
Dat was alleen in 2006 gehaald. De doelstelling van de politiek enz was dat dit elk jaar zo zo zijn?
pi_123787108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ja dat zijn die in de verkoop staande kaveltjes met bouwvergunning. Stukje bouwland kopen en dan bouwvergunning regelen, winst gegarandeerd als je het kunt verkopen natuurlijk.
Zou volgens onze topeconomen hier helemaal geweldig zijn. Veel meer ruimte en mogelijkheden om te bouwen en de problemen verdwijnen zo. Helaas...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:11:02 #228
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123787110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij is de bouwvergunning alleen nog een laatste ambtelijke stap om te kijken of het pand wat je op het grondstuk wilt bouwen wel voldoet aan de welstandsnormen/ andere regeltjes waar we kampioen in zijn.

Of te wel die bouwgrond zal toch wel al in hun bezit zijn en men weet dat erop gebouwd mag worden alleen de goedkeuring van het te bouwen object word met een bouwvergunning verleend.
Ik bedoelde ook stukje boerenland kopen en die om laten zetten naar bouwklaar stukje grond of hoe dat ook moge heten. Niet overal wordt er gebouwd in projecten natuurlijk. Maar goed zo'n boer is ook niet stom natuurlijk als je bij hem komt aanlopen dat je dat en dat stukje land bij die weg wilt kopen. Dan blijkt boerenland opeens ook duur te zijn.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123787255
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:11 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook stukje boerenland kopen en die om laten zetten naar bouwklaar stukje grond of hoe dat ook moge heten. Niet overal wordt er gebouwd in projecten natuurlijk. Maar goed zo'n boer is ook niet stom natuurlijk als je bij hem komt aanlopen dat je dat en dat stukje land bij die weg wilt kopen. Dan blijkt boerenland opeens ook duur te zijn.
Nimmer meer dan 4 euro per vierkante meter leer ik hier elke keer.
pi_123788978
is het in Belgie niet zo dat dat % bouwvergunningen voor particulieren veel hoger ligt

schijnt toch te werken als je die grafiek van de huizenprijzen, hier eerder zag.
pi_123789643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:11 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het saillante detail is dat het omzetten meer dan ¤10.000,- kost. En dat zijn enkel legeskosten e.d. Ik laat hierbij gemakshalve buiten beschouwing dat dit proces veelal jaren in beslag neemt en dat er vanuit gemeentes absoluut niet positief gekeken wordt naar zulk soort aanvragen.

edit: en dan heb ik het nog niet over kostenintensieve aspecten als nutsvoorzieningen e.d. die op landbouwgrond uiteraard afwezig zijn. Laat staan infrastructuur.

[ Bericht 7% gewijzigd door krapula op 08-03-2013 14:14:24 ]
pi_123790104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:53 schreef arjan1212 het volgende:
is het in Belgie niet zo dat dat % bouwvergunningen voor particulieren veel hoger ligt

schijnt toch te werken als je die grafiek van de huizenprijzen, hier eerder zag.
Je bedoelt onderstaande grafiek, waarbij we juist in belgie een bubble zien ontstaan. :D
AEX / Huizenmarktnieuwstopic #42: "Waar over en onderwaarde virtueel zijn"
pi_123790239
ik weet niet genoeg over belgie om daar een oordeel over te vellen

Maar je hoort altijd dat iedere belg met een zak cement geboren lijkt, en dat ze je altijd op je verjaardag vragen , ben je al begonnen met bouwen..
pi_123790749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:22 schreef arjan1212 het volgende:
ik weet niet genoeg over belgie om daar een oordeel over te vellen

Maar je hoort altijd dat iedere belg met een zak cement geboren lijkt, en dat ze je altijd op je verjaardag vragen , ben je al begonnen met bouwen..
Ik heb het nog nooit gehoord, maar zulke fraaie bouwwerken maken ze niet hoor... (Bij elkaar geraapt zooitje)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123790886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit gehoord, maar zulke fraaie bouwwerken maken ze niet hoor... (Bij elkaar geraapt zooitje)
Niet mooi maar wel een heel hoog percentage eigenwoningbezit daar.
pi_123791053
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:36 schreef 99.999 het volgende:
Niet mooi maar wel een heel hoog percentage eigenwoningbezit daar.
Ze hebben/hadden daar dan ook niet van die strenge regels. Resultaat is dat zelf bouwen toegankelijker is, en woonwijken die eruit zien als villa Kakelbont. Ligt er maar aan waar je voor kiest als samenleving. Hoewel, verhuizen naar België kan natuurlijk ook als je dat zo graag wilt, de locatie maakt immers toch niet uit.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:20:17 #237
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123792770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:08 schreef krapula het volgende:

[..]

Het saillante detail is dat het omzetten meer dan ¤10.000,- kost. En dat zijn enkel legeskosten e.d. Ik laat hierbij gemakshalve buiten beschouwing dat dit proces veelal jaren in beslag neemt en dat er vanuit gemeentes absoluut niet positief gekeken wordt naar zulk soort aanvragen.

edit: en dan heb ik het nog niet over kostenintensieve aspecten als nutsvoorzieningen e.d. die op landbouwgrond uiteraard afwezig zijn. Laat staan infrastructuur.
Hoezo dat infrastructuur en nutsvoorzieningen, je bouwt niet midden op een boerenland een huis. Maar op een stukje grond langs een weg en aan die weg staan al huizen maar de buren aan beide kanten wonen 100 mtr verderop en van zulks stukjes weg zijn er echt heel erg veel in Nederland.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 15:28:22 #238
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123793107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ze hebben/hadden daar dan ook niet van die strenge regels. Resultaat is dat zelf bouwen toegankelijker is, en woonwijken die eruit zien als villa Kakelbont. Ligt er maar aan waar je voor kiest als samenleving. Hoewel, verhuizen naar België kan natuurlijk ook als je dat zo graag wilt, de locatie maakt immers toch niet uit.
Locatie maakt voor mij zeker niet uit, mijn ega denk er anders over. Wel leuk trouwens dat ik qua locatie meer het idee heb, waar ik vooral niet wil wonen. Nou heb ik geluk natuurlijk, door mijn beroep kan ik overal wonen en dat is toch voor de meeste mensen niet het geval. of je moet van 4 uur reizen per dag houden.
pi_123793432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:28 schreef Tikbalang het volgende:
Locatie maakt voor mij zeker niet uit, mijn ega denk er anders over. Wel leuk trouwens dat ik qua locatie meer het idee heb, waar ik vooral niet wil wonen.
Zolang het niet in het centrum van een stad is en niet in het buitenland boeit het mij ook niet, mag zelfs noord-Groningen zijn.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:13:22 #240
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123795030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 15:20 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Hoezo dat infrastructuur en nutsvoorzieningen, je bouwt niet midden op een boerenland een huis. Maar op een stukje grond langs een weg en aan die weg staan al huizen maar de buren aan beide kanten wonen 100 mtr verderop en van zulks stukjes weg zijn er echt heel erg veel in Nederland.
Dit zijn meestal van die discussie dat het wel kan maar de realiteit anders is. Ik ben meer van mogelijkheden in de realiteit zoeken dan theoretische.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_123797720
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De huizen die ik in België gezien heb vind ik ieder geval mooier dan die fantasieloze rijtjeshuizen hier in NL. Van noord tot zuid staan dezelfde huizen, dat verzin je toch niet.
pi_123797769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De huizen die ik in België gezien heb vind ik ieder geval mooier dan die fantasieloze rijtjeshuizen hier in NL. Van noord tot zuid staan dezelfde huizen, dat verzin je toch niet.
Ieder zijn meug. En je bent van harte welkom in Belgie. :W

:+
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:44:18 #244
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123800516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:13 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dit zijn meestal van die discussie dat het wel kan maar de realiteit anders is. Ik ben meer van mogelijkheden in de realiteit zoeken dan theoretische.
Voor jou misschien theorie voor mij realiteit daar ik op plekken gewoond heb waar mijn buren 100 mtr verderop woonden en er huisje tussen gebouwd is. Op een plek waar een jaar voor die tijd nog gewoon de bieten groeiden. Goed dan heb ik het wel over 15 jaar geleden maar op diezelfde plek zijn sinds die tijd een stuk of 50 huisjes bij gekomen. Een Drents lintdorp heb ik het dan over. Daar zijn geen woningstichtingen, geen projectontwikelaren alleen maar particulieren.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 09:50:38 #245
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_123820306
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:44 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Voor jou misschien theorie voor mij realiteit daar ik op plekken gewoond heb waar mijn buren 100 mtr verderop woonden en er huisje tussen gebouwd is. Op een plek waar een jaar voor die tijd nog gewoon de bieten groeiden. Goed dan heb ik het wel over 15 jaar geleden maar op diezelfde plek zijn sinds die tijd een stuk of 50 huisjes bij gekomen. Een Drents lintdorp heb ik het dan over. Daar zijn geen woningstichtingen, geen projectontwikelaren alleen maar particulieren.
En wat houd je dan tegen aangezien het voor jou realiteit is?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_123820413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 09:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En wat houd je dan tegen aangezien het voor jou realiteit is?
Omdat het een realiteit is die ik niet hoef. Ik heb hier al eerder gezegd dat er plekken zijn waar ik niet wil wonen. Laat dat er nou ook zo een zijn.
pi_123821669
Goed nieuws voor zowel kopers als huurders.

Gemeenten schatten WOZ te hoog in.

Veel mis met de WOZ
pi_123821703
gemeenten zijn bijna failliet. als de woz omlaag gaat flikkeren ze gewoon het percentage omhoog.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 11:23:57 #249
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123821987
WOZ is juist een gedrocht om belastingen op te baseren:
quote:
Als een gemeente de zaak wil rechttrekken stuit zij op een ander probleem: een goede taxatie van een huis is vaak erg moeilijk doordat er weinig vergelijkbare huizen zijn verkocht.
Het is een gigantische hoeveelheid werk om jaarlijks alle huizen te taxeren. Verzin iets anders om te belasten, waar je niet jaarlijks duizenden ambtenaren mee aan het werk houdt. Baseer het op de breedte van de voorgevel o.i.d., dat is een vaste maat die alsnog iets te maken heeft met de benodigde weglengte per huis.

Hier denk ik dat de waarde trouwens wel aardig klopt, met name omdat de gemeente als peildatum 1-1-2012 neemt. Ondertussen zou daar dus ruim 10% vanaf moeten zijn, ik ben heel benieuwd of ze dat volgend jaar daadwerkelijk doen.
Het enige vergelijkbare huis dat hier te koop staat heeft de vraagprijs pas 5% verlaagd, maar zit nu alsnog 2% boven de WOZ van 1-1-2012. Oftewel zo'n 12% boven de huidige WOZ-waarde. Die zie ik voorlopig dan ook nog niet verkocht worden.
censuur :O
pi_123828952
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
WOZ is juist een gedrocht om belastingen op te baseren:

[..]
Baseer het op de breedte van de voorgevel o.i.d., dat is een vaste maat die alsnog iets te maken heeft met de benodigde weglengte per huis.

Dat gaat toch ook niet werken. Een hoekwoning heeft als voorgevel zelfde lengte als het huis ernaast meestal maar wel meer tuin waardoor daar weer meer lengte van straat nodig is. En hoe doe je dat dan vervolgens met huizen welke voor en achter een straat hebben.

Dat WOZ een gedrocht is natuurlijk wel zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')