abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123508528
Beste Mark Rutte,

Aangezien jij vind dat jij zomaar over het inkomen van andere mensen mag beslissen, heb ik besloten dat ik ga tutoyeren.

Over de manier waarop jij je werk uitvoert heb ik wat kleine op en aanmerkingen:

Hoe is het met je ouders? Nog fit? Geen medische probleempjes? Ik neem aan dat ze, als ze mankementen gaan vertonen, bij jou gaan wonen? Je gaat je eigen ouders toch niet laten betalen voor hun verblijf in een bejaardentehuis neem ik aan. Nee, jouw ouders zullen niks tekort komen. Maar, waarschijnlijk tot jouw verbazing, zijn er meer mensen die ouders hebben...die NIET het geld hebben om hun ouders een keurig verzorgde oude dag te geven. Omdat jij lonen van iedereen, behalve jezelf en je collega`s, omlaag gooit, kunnen andere mensen niet altijd betalen voor bejaardentehuizen of verzorgingstehuizen. Daar had je vast nog niet over nagedacht, vandaar dat ik het maar even vertel.
Maar ach, ze kunnen ook bij jou wonen toch? Ruimte voor ze heb je wel aangezien je geen vrouw (die zeurt dat ze haar schoonouders niet in huis wil) en kinderen hebt.

Omdat je wat dat betreft duidelijk zo groen als gras bent begrijp ik wel dat jij niet kunt overzien wat voor consequenties jouw acties op gezinnen hebben.
Ja, je kunt natuurlijk aan je kompaan, Diederik, vragen hoe dat nou bijvoorbeeld werkt met een gehandicapt kind. Maar, als ik eerlijk mag zijn, is Diederik geen al te best voorbeeld. Want die heeft dan wel een gehandicapt kind maar NIET het inkomen dat de gemiddelde gezinnen met gehandicapt kind hebben.
Diederik kan alles betalen voor zijn dochter, aangezien hij een riant loon opstrijkt. Dat geldt echter niet voor veel andere ouders. Die willen ook graag diezelfde zorg bieden, maar dat maak jij ze nogal moeilijk.

Laatst hoorde ik dat je zelfs het landelijk minimum omlaag gekregen hebt. Wat werk je toch hard Mark! Maar, heb je al eens gekeken naar dat minimum? Ik bedoel ècht gekeken? Enig idee hoeveel mensen het moeten doen van dat minimum? Enig idee hoeveel gezinnen daarbij zitten?
Ik snap dat jij, als kinderloos figuur, niet kunt weten wat kinderen zoal kosten. Jij hoeft je alleen druk te maken over je huishoudster. Want eten doe je waarschijnlijk nog braaf bij je moeder en ze zal ook ongetwijfeld je was doen. ( Om de 1 of andere reden zie ik jou voor me in een keurig gestreken en gesteven ballenknijper. Psst, Mark...vrouwtjes hebben liever een boxershort!)
Jij brave borst hebt zoveel vertrouwen in het Nederlandse volk. Jij denkt dat al die sterke mensjes het wel af kunnen met wat minder.
Ho! Wacht even! Mark...als jij ieders loon kort omdat "men" dat wel aankan...maar niet dat van jezelf...betekent dat dan dat jij niet sterk bent?? Dat jij eigenlijk...een watje bent???
Zeg, knul, waarvan heb jij eigenlijk gestudeerd? Studiebeurs? Die toen nog geen automatische lening was? In welk deel van je gestudeerde brein ging het mis toen je besloot studeren veel duurder te maken? Ben je bang voor concurrentie van de volgende generatie?
Met jouw verzonnen stelsel heeft de Nederlander 2 opties: 1= Werken voor een loon rondom het minimum. Dan heb je nog wat recht op belastingtoeslagen. 2= Een enorm salaris eisen. Want als je nèt boven het minimum gaat zitten, heb je geen recht op belastingkortingen en moet je alles helemaal zelf betalen...en dat red je niet. Alleen, de meeste bazen hebben het geld niet voor een enorm salaris. Voel je het probleem?

Ik neem aan dat je een waarzegster hebt bezocht (die in haar glazen bol jouw ballenknijper zag en zich moest inhouden om niet te giechelen) en zij vertelde jou dat je je hele leven gezond blijft. En, omdat je al had vastgesteld dat Nederland zoveel sterke mensjes behuisd, dacht je dat het hele zorgstelsel ook wel op de schop kon.
Want als jij het niet nodig hebt, dan heeft niemand het nodig. En als iemand het wel nodig heeft dan moeten ze diep in de buidel tasten...heel diep, want door jouw schrappen in inkomen lijkt die buidel wel een bodemloze put.
Ken je de definitie van: egoïsme?
In Jip&Janneke taal, zodat ook jij het snapt: Een egoïst is iemand die alleen aan zichzelf denkt.
Vat je hem? Valt die euro? (Die euro die helemaal vanuit Griekenland komt.)

Mark, mijn conclusie is als volgt:
Iemand die nog geen gehaktbal kan maken zonder kookboek, die ballenknijpers draagt i.p.v. boxershorts, die wel een huishoudster heeft maar geen vrouw en kinderen, hoort NIET aan het hoofd van een land te staan.
Ga eerst maar eens wat levenservaring opdoen. Wees een man, ruil eens een maandje met iemand die het met beduidend minder moet doen dan jij, en probeer dan nog maar eens die levensstijl van je vol te houden.
Zonder die ervaring ben jij niet de persoon die kan oordelen over wat Nederlanders nodig hebben. Want WIJ zijn jouw werkveld!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:07:28 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_123508570
tl;dr

grgr mark
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 maart 2013 @ 18:09:08 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123508622
Denk je dat ie dit leest ja?
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 18:16:00 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_123508855
Wie heeft dat huilie huilie stukje eigenlijk geschreven. Ik heb het al een paar keer op FB voorbij zien komen en nu hier.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 18:16:33 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_123508874
En waarom weet de schrijver wat voor soort onderbroeken hij draagt?
Carpe Libertatem
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:16:59 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_123508881
Hoi Arjan, wat leuk dat je me een brief stuurt. Ik ben nog steeds beschikbaar sinds mijn laatste date niet was wat ik voor ogen had. Nou ik dm je wel even mijn nummer en groetjens he

xx Mark, en poot van Loebas de hont
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  † In Memoriam † vrijdag 1 maart 2013 @ 18:17:04 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_123508886
Nu ik het zo zie verdenk ik betyar.
Carpe Libertatem
pi_123508927
Waar heeft de TS op gestemd bij de laatste verkiezingen?
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:19:05 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_123508945
Handen uit de mouwen is wat anders dan een slecht stukkie in elkaar flansen.
In het land der blinden is Mark al snel de Koning. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_123508966
Bij de laatste verkiezingen heb ik niet gestemd. ik heb het trouwens niet geschreven vond dit op iex
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:22:08 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123509043
Het is wel een beetje persoonlijk allemaal.
pi_123509097
Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen en dit kabinet heeft besloten om het bij de minder bedeelden weg te pakken. Ook de PvdA is hier schuldig aan en zet nu de eigen achterban in het hemd. Wij Nederlanders zijn zelf zo stom geweest door op de verkeerde partijen te stemmen. Gelukkig hoef ik mezelf niet schuldig te voelen want mijn stem hebben ze niet gekregen. Als al die mensen die de SP zo vlak voor de verkiezingen in de strond hebben laten zakken, gewoon op de SP hadden gestemd dan had het allemaal niet zover gekomen. Dan had de achterban van de VVD ne een toontje lager gezongen.
pi_123509101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:22 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel een beetje persoonlijk allemaal.
Dit ja. Een stuk professioneler had ook wel gemogen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_123509145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:19 schreef arjan1212 het volgende:
Bij de laatste verkiezingen heb ik niet gestemd. ik heb het trouwens niet geschreven vond dit op iex
Als je niet hebt gestemd dan mag je helemaal niet zeuren.
pi_123509246
Het klopt trouwens wel. of je neemt een baan van 1100 euro en je strijkt alle toeslagen enz op. of je neemt een baan die 2300 euro betaald

als je voor 1450 euro o.i.d gaat werken ben je gewoon zwaar de lul
pi_123509305
Was dit vroeger ook zo?

Een man besluit na 30 jaar toch maar weer eens te gaan biechten.
Hij doet het gordijn opzij, gaat naar binnen, slaat een kruisteken en ziet tot zijn verbazing een goed gevulde minibar, een fles roze bubbelwater in een ijsemmer, een schaal gebrande amandelen, een schaaltje MonCherie bonbons en foto´s van lekkere topless meiden aan de muur.

Dan hoort hij de priester binnenkomen en zegt:
"Eerwaarde vergeef mij, het is al lang geleden dat ik voor het laatst in de kerk en in de biechtstoel ben geweest, maar ik moet zeggen:
"Er is heel veel veranderd!"

Waarop de priester antwoord:
"Eruit idioot, je zit aan mijn kant!"

whehehe
pi_123509892
Slechte premier :Y
pi_123510091
Stuur hem dan naar Rutte in plaats van andere mensen met een totaal gebrek aan logica lastig te vallen.
Conscience do cost.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:58:19 #19
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_123510228
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Nu ik het zo zie verdenk ik betyar.
:{w
Die brief is veel te keurig geschreven, als ik dat had geschreven kwam de regel "je hangt nog aan mama's tietjes" en dat hij gewoon homo is en wekelijks nog wordt geneukt door Jan Kees de Jager wel een paar keer voorbij.
pi_123510238
Je kan alleen e-mail naar rutte sturen als je je adres en telefoon nr. erbij zet, dit word eerst gecontroleerd
pi_123510550
Een premier tutoyeren :').
pi_123510567
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Wie heeft dat huilie huilie stukje eigenlijk geschreven. Ik heb het al een paar keer op FB voorbij zien komen en nu hier.
Ik gelukkig nog niet... Facebook is heel snel het nieuwe Hyves aan het worden.
(Tijd om mijn vrienden/groepen up te daten)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:10:12 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_123510663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:25 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf bepalen. Of wilde je mensen de mond snoeren?
pi_123513448
Beste meneer,

Dank voor uw uitvoerig epistel, dat ik met grote belangstelling heb gelezen. Om met de meest persoonlijke zaak te beginnen, over de keuze van mijn ondergoed kan ik mij om redenen van staatsbelang hier niet uitlaten. Maar zoals u waarschijnlijk wel weet is macht het grootste afrodisiacum dat er bestaat, helaas ben ik te druk met het dagelijks regeren om daar gebruik van te kunnen maken. Maar maakt u zich op dat gebied verder geen zorgen.

Zoals u wellicht wel weet heb ik geschiedenis gestudeerd en zo heb ik geleerd dat er een tijd was dat de samenleving voor een groot deel voor zichzelf kon zorgen en slechts naar de overheid keek als het ging om algemene zaken als orde en veiligheid, alsmede om te regelen dat iedereen die niet in staat was om zijn eigen kost te verdienen, het toch niet ontbrak aan de eerste levensbehoeften. Was dat de ideale situatie? Nee verre van dat, maar inmiddels schijnt iedereen vergeten te zijn dat die tijd ooit is geweest. Tegenwoordig lijkt het erop dan er meer dan 16 miljoen individualisten in dit land rondlopen, die slechts ad hoc verbintenissen aangaan, onderlinge hulp, zelfs in de eigen familiesfeer, lijkt niet meer van deze tijd. Ieder voor zich en de overheid voor allen. Nu weet u zelf ook wel, meneer dat de overheid geen instelling is die buiten de samenleving staat en niet in staat is om zelf geld te maken ( in een werelddeel aan de overkant van de grote plas uitgezonderd dan). Wat wij voor u moeten uitgeven zullen we toch eerst via heffing moeten binnen krijgen en het probleem daarmee is dat alle burgers schijnen te vinden dat die belasting met name bij anderen moet worden gehaald en niet bij hen ( zeg maar de gewone hardwerkende Nederlander). Hoewel ik geen economie heb gestudeerd, is het mij toch duidelijk dat dit niet gaat lukken , het is toch het één of het ander.

Het lijkt er toch een beetje op dat u van mij c.q.de overheid verlangt dat er zowel voor uw ouders al uw kinderen wordt gezorgd. En helaas moet ik toegeven dat dat al in menig opzicht al lijkt te gebeuren, blijkbaar is het woord verantwoordelijkheid op enig moment uit het woordenboek geschrapt. Nu is de situatie in een doorsnee gezin met 1,8 kinderen momenteel dusdanig dat e daarbij 2 auto’s dienen te horen om voor vervoer te zorgen naar de diverse te bezoeken activiteiten. In mijn tijd ging ik nog op de fiets naar het hockey en de tennisclub. Steeds veranderende mode-uitingen en die nieuwste versie van diverse elektronische prullen schijnen ook bij de eerste levensbehoeften te horen van de moderne jeugd. Dat maakt het inderdaad duur en ook ik besef dat niet is weggelegd voor een ieder, hoewel sommige dat ook al als onrechtvaardig beschouwen. Jongeren beschouwen zichzelf steeds eerder volwassen en een volwaardig lid van deze maatschappij. Echter als het op te studeren aankomt, wensen ze toch weer als kind behandeld te worden , waarvoor alle lasten voor rekening moeten komen van vadertje staat. De lusten komen later uitsluitend hen toe. Voor ouders geldt min of meer hetzelfde, enige verantwoordelijkheid wensen de kinderen voor hen niet meer te nemen. Het is bijvoorbeeld een schande dat er niet eens voor gezorgd wordt dat de ouderen af een toe onder begeleiding een wandelingetje kunnen maken. Dat de kinderen hiervoor en vele andere zaken zelf de verantwoordelijkheid zouden kunnen nemen, komt schijnbaar bij niemand op. En beste meneer, dat is vaak niet een kwestie van veel geld.

Maar goed, ik ben u dankbaar dat u mij op mijn onvolkomenheden heeft gewezen en zal er hard aan gaan werken, mag ik dat ook van u en onze andere medeburgers gaan verwachten?

Groetjes, Mark Rutte.
pi_123513561
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:25 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Dat is trouwens omgekeerde logica.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')